En dan staan er 2 vreemde paarden op de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:34

Wat een verhaal zeg!

Maar meid, ga even je rust pakken en ga je daarna concentreren op wat NU belangrijk is, en dat is je examen.

Die paarden lopen niet weg.

Geef de politie de tijd om het op te lossen.

Laat het nu even los, en neem na het weekend weer contact met ze op.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:36

Op zich logisch als ze net bevallen is dat ze niet elke dag daar komt
Heeft de geen openbaar facebookprofiel? Vaak kun je dan een partner of familie achterhalen en evt daar een prive bericht naar sturen, of naar haar zelf

Komt nu meer over als een ongelukkige timing van de paarden om te ontsnappen dan bewust wei openzetten met het verhaal van pasgeboren baby

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:36

ik zou wel dierenpolitie inschakelen!! ondanks ik een verzorgpony had die absoluut dus niet van mij was.. ze had doorgroeide hoeven,, had meerderemalen eigenaar gebeld.. uiteindelijk heeft iemand dus dierenpolitie gebeld.. nu ben ik, de persoon van het weiland en de eigenaar verdacht van dierenmishandeling.. dus zal daar ook even een melding doen.

Daarna even minder aan die beesten denken en vooral aan jezelf! rust en je examens halen!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 15:38

Zoals ik al meerdere malen heb vermeld, dierenpolitie bestaat niet in België jammer genoeg.

Verder is het de taak van de politie om alles uit te zoeken, niet de mijne. Ik heb de eigenaar gevonden, ik heb een bericht ingesproken op het antwoordapparaat en verder kan ik nu niets doen. Klaar.

Ik doe echt alles wat ik kan voor de paarden en dat is het enige waar ik me verplicht nu mee bezig ga houden. Dat ze blijven tot na het weekend vind ik ook allemaal niet erg meer. Jammer dat ik blijkbaar niet genoeg doe, maar dit zijn uiteraard mijn beslissingen en mijn keuzes. Ik ga geen privé detective spelen om adressen te achterhalen en aan deuren te gaan bellen, daar bestaat een officiële instantie voor: de lokale politie. Na het weekend wordt het vast goed afgehandeld en komt alles inorde. Hopelijk komt de eigenaar ook boven water en kunnen de diertjes weer naar huis of naar een andere instantie eens ik daar toestemming voor krijg.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 07-06-13 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:43

Het bovenstaande (niets doen tot na het weekeinde) lijkt mij een ontzettend slecht advies.

De eigenaar moet er door wie dan ook (en zo snel mogelijk en hoe dan ook) van worden verwittigd dat diens ponies bij TS in de wei staan (nee, zijn GEZET).

Je gaat daar niet nog eens een weekeinde overheen laten gaan. No matter hoezeer TS de rust voor de examens nodig heeft, zij geeft zelf aan dat dit haar stress en onzekerheid bezorgt.
TS heeft ook geen retentie-recht op de ponies, en weet waar de eigenaresse is/ zich nu bevindt.
Helaas dan maar even meer stress om die in kennis te stellen van het hoe en waar van de ponies.
Doet zij dit niet, kan dat zich tegen haar keren.

Facebook doet wonderen, Twitter ook. Heb het zelf niet, maar ik zou zeggen TS: doe er ALLES aan om rechtens eigenaar te laten weten waar die ponies nu zijn, anders draait het verhaal zich nog tegen jou.
Mocht het zo zijn dat eigenaresse wegens bevalling in een ziekenhuis ligt en helemaal nergens vanaf weet, dan is dat via datzelfde Facebook waarop eigenaresse haar baby-foto's heeft geplaatst, toch ook duidelijk te maken? Is toch onvoorstelbaar als men kan achterhalen wie hoe wat en waar, dat dan niemand de eigenaar in kennis stelt van het hoe wat en waar?

Ik begin te vermoeden dat er toch wat andere zaken spelen, dan hier is verteld

Mijn zaken zijn het niet, dus veel sterkte er verder mee
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 07-06-13 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ine23

Re: En dan staan er 2 vreemde paarden op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 15:47

Een bericht via Facebook sturen is inderdaad het laatste dat ik kan doen, verder zijn de mogelijkheden echt uitgeput. Aangezien ik geen vrienden ben met haar weet ik niet of ze mijn bericht goed aankrijgt, maar proberen kan altijd.

Je hebt gelijk dat het mijn stress en onzekerheid bezorgt en dat die pas weggaat als dit achter de rug is, daar geef ik je 100% gelijk in :j . Ik voel me alleen tekortgedaan door de officiële instanties die eigenlijk deze taken op zich moeten nemen. Ze lachten me nog net niet uit vanmorgen toen ik voorstelde dat een social media website geen slecht idee zou zijn voor een lokale politiezone om dit soort dingen te melden.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:02

Maar dan neem je toch het heft in eigen handen? Genoeg hier die je er hier (via Facebook e.d.) mee willen helpen, neem ik aan... dit is zo'n bizarre situatie, die je niet op beloop moet laten.

Denk je dat eigenaar indien aangesproken jou nog kostenvergoeding gaat betalen als je de paarden zonder verwittiging een heel weekeinde bij jou houdt.
Zou ik niet doen.
Je staat toch niet alleen in de wereld? Heb je geen ouders, broer/zus, whatever die het actie nemen kan overnemen van je? Of iemand van Bokt, die vaker iemand kunnen nazoeken en opsporen dan dat je wellicht zelf tijd en energie er voor overschiet?

Ik ben je niet ten kwade gezind... ik BEGRIJP het echter niet... je loeit rond dat je van die twee afwil, vervolgens laat je je niet helpen door anderen.

Stel nu, lieverd: ik woon in een boerderijtje in Drenthe. Iedereen weet dat ik honden(Dobermanns) heb, al jaren.
Vaak vanuit de SDRN (opvang Dobers). Er wordt een Dobermann zwervende in mijn buurt aangetroffen. Niet eentje van mij. Men belt de politie hiervoor. AHA denkt de politie, die zal wel van DAAR komen, en smijt mijn achterhek open, en plaatst de gevonden Dober daarin. Ik weet van niets, ik merk ook niets. Laten we aannemen dat ze de gevonden hond op een veilig apart compartiment op het achteref is gezet (net zoals de twee gevonden ponies), en ik daar opeens achter kom.
Allemachtig!
Hoe kwaad denk je dat ik dan zal zijn, aangezien ik allemaal herplaats Dobers heb, gooi er lekker een andere naast Gaat vast wel goed...
Ander voorbeeld: achter mijn huis lopen mijn 2 Shetlanders in een omheinde paddock.
Men vindt een Shet loslopend, en gooit die ongevraagd bij die twee van mij in.

Buiten het feit dat ik witheet zou zijn, zou ik meteen een opvangende instantie bellen om een gevonden Shetlander aan te geven, en of ze die NU, VANDAAG willen komen weghalen. Tenzij ik er iets in zag die zelf te houden, maar daarvoor moet je eerst zeker weten dat er geen het dier missende eigenaar is.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:08

terpentijn schreef:
Het bovenstaande (niets doen tot na het weekeinde) lijkt mij een ontzettend slecht advies.

De eigenaar moet er door wie dan ook (en zo snel mogelijk en hoe dan ook) van worden verwittigd dat diens ponies bij TS in de wei staan (nee, zijn GEZET).

Dat is de taak van de politie, niet van TS.

Haar taak is voor de pony's zorgen, en dat doet ze en dat doet ze goed.

En daarbij zit TS midden in haar examens, en dat is waar ze zich mee bezig wil houden.

Iedereen roept hier maar, je MOET dit, je MOET dat.

Ts MOET helemaal niets. Alleen ademhalen, eten, drinken, poepen, plassen en belasting betalen. Verder MOET zij niets.

Als er na het weekend nog niks gebeurd is kan ze de pony's altijd nog bij politiebureau vast knopen.

Maar eerst prioriteiten stellen.
Kalmeren en diep ademhalen en lekker aan de studie!

x_Friesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:15

Daar heb je gelijk in Kitty, maar hoe sneller ze weg zijn, hoe sneller zij zich weer 100% op haar studies kan gaat focussen ;) Want ik heb de indruk dat ze hier veel kostbare tijd mee verliest

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:23

TS heeft er blijkbaar minder stress van met de instelling "de politie heeft het probleem veroorzaakt, nu lossen ze het maar op ook", en ik kan me daar wel iets bij voorstellen.

Ze heeft er vrede mee als het weekend er overheen gaat, ze heeft zelf de eigenaresse achterhaald en een bericht voor haar achtergelaten en als ze dat via FB ook nog eens doet, dan vind ik op zich dat ze het eigenlijk gewoon heel netjes doet :j

Dan kan ze het nu laten rusten en als de dieren na het weekend nog steeds niet weg zijn, alsnog wat pittiger actie ondernemen.

Ik kan me voorstellen dat iemand dat liever wil dan nu direct in alle staten op hoge poten iedereen helemaal over de zeik helpen inclusief zichzelf, het heeft haar al genoeg moeite gekost zo en het verzorgen vind ze nu minder moeite dan door blijven "strijden".

Prima toch, TS haar eigen keuze :j

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:30

Laat je toch niet zo imponeren door de politie, wat nou gestraft ? Zet die paarden terug op hun eigen weiland, die weet je te vinden inmiddels, waarschijnlijk geen haan meer die er naar kraait. Waarom zou de eigenaresse in hemelsnaam naar de politie gaan om jou er van te beschuldigen dat je haar paarden ongevraagd terug heb gezet op hun eigen weiland ? :?

Ik krijg het gevoel dat het voor jou eerder een principe kwestie is geworden, jij vindt dat de politie dit op moet lossen maar meis.....dat kun je op je buik schrijven, die gaan dit niet oplossen. Je bezorgt jezelf meer stress dan nodig is.

Hup hup, aan de wandel en terug naar hun eigen weiland, klaar is kees.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 16:38

Zoals jij het leest pmarena is het helemaal. Zo heb ik inderdaad geredeneerd. Ik heb dat berichtje op Facebook ook gestuurd, dus ik hoop dat ze nog online komt dit weekend en dat we het kunnen oplossen. Zo heb ik het nu een soort van 'rust' plekje gegeven, voor nu. Wie weet slaap ik vannacht wel goed en voel ik me daar morgen toe geroepen om het toch te doen.

Ik zou als eigenaar niet boos zijn dat de persoon die mijn paarden heeft in handen gekregen van de politie mij niet heeft gecontacteerd door bij mij thuis aan de deur te bellen. Hoe kan die persoon nu weten waar ik woon? Zonder gegevens op het internet kom je niet verder. Ik hoop dus ook dat de eigenaar me niets kwalijk neemt en dat we het gewoon kunnen afhandelen zodat iedereen weer gelukkig is. De politie heeft me verboden de dieren te laten ophalen door een bevoegde instantie en daarom doen we dat niet.

Aan de wandel? Met 2 onbekende paarden over autobanen van 70 waar geen berm is en enkel een gracht van 2meter diep? Terwijl de landbouwvoertuigen momenteel allemaal uitgerukt zijn en over de banen razen? Om dan een willekeurig weiland uit te kiezen op een baan die meerdere weilanden telt? (Heb even google street view gedaan naar die baan) Zo verstandig vind ik dat niet persoonlijk.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:47

TS, je hebt je energie even ergens anders voor nodig, dus laat Bokt maar kletsen en besteed die kostbare puf maar aan je studie :j Volgens mij doe je het goed!

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:48

Goed zo meid.. ik zou het ook even laten rusten!je hebt gedaan wat je kon doen en indd met 2 ONBEKENDE paarden over wegen heen,, neh, geen goed idee;)
Focus je maar op je studie!

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:53

wat is die politie toch banketstaaf achterlijk zeg!!!! jij word gestraft als jij de paarden wegbrengt terwijl zij de paarden maar gewoon random op jou land kunnen lozen zonder ook maar contact te zoeken met de eigenaar van het land:S:S dat kunnen ze wettelijk niet eens maken, zij zijn namelijk strafbaar , want als het goed is mag politie ook geen land (met hek) betreden zonder huiszoekingsbevel en officier van justitie bij zich te hebben. dus ze zijn zelf net zo strafbaar.

wallie_britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:16

Wij hadden een paar jaar geleden ook een zwarte schetlander in ons land. Hij zag er goed en verzorgd uit. Wij wisten niet wat we moesten doen en de politie vond het ook niet nodig om te helpen. Wij vonden dat best raar. Zelf konden er ook niks doen want bij het weiland hebben wij geen buren om te vragen of ze wat hadden gezien. We konden we de shet zelf niet houden dus hebben we hem naar de kinderboerderij gedaan. Waar hij zich nu ook prima vermaak. Succes met de paarden!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:20

Vol verbazing dit toppic doorgelezen.
Hopelijk wordt dit snel en netjes opgelost.

Ik kan me toch niet voorstellen dat je als eigenaar je dieren dumpt,
ik hoop dat er iets anders achter zit. Maar als ik het zo lees...

Wallie_ britt: ook een vreemde situatie een soort van vergelijkbaar. Maar iemand moet die dieren toch missen?!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:20

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:21

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:38

Even een stipjes erg benieuwd hoe dat dit afloopt

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:52

Wat een bizar verhaal zeg!

Ik snap helemaal dat TS nu even niks meer wil doen en zich focust op examens. Ik studeer zelf ook diergeneeskunde en als ik tentamens heb, dan mag absoluut niemand mij storen. Dan zonder ik me 2 weken af van de stress.
Maar ik zou het er ook zeker niet bij laten zitten, zoals de politie handelt is te bizar voor woorden. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Juridisch advies in deze lijkt me mss wel op zn plaats en anders idd toch de media. In Nederland zou de Telegraaf er wel pap van lusten haha.
Maar goed, eerst maar de examens doen, succes!!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:06

bij marktplaats heb je "kaart" als je dan inzoomt kom je op de straat waar desbetreffend artikel wordt aangeboden, als je dan ook nog eens de naam hebt, kun je misschien zo achterhalen waar ze wonen.
Als ze inderdaad net bevallen is, zou het inderdaad kunnen dat ze er zelf nog niet achter zijn gekomen dat hun paardjes weg zijn. Hooguit een jonge verzorgster, die het niet durft te zeggen dat ze kwijt zijn.

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:07

ook ik zet even een stipje, succes TS!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:12

Wat een bizar verhaal zeg! Nou ja... "oh ja... dat is waar ook, er zijn vanochtend 2 paarden bij je gedropt". Het lijkt wel een slechte comedy.
Weet je zeker dat je niet voor de gek wordt gehouden voor één of andere verborgen camera programma? :+
Gelukkig staan ze er nu goed bij. Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:31

Jeetje hopen dat ze reageert!