Gert van het hof op ons paard !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:31

Sonja schreef:
Niet? Soms heeft een paard gewoon een stevige schop voor z'n hol nodig hoor. En doorgaans z'n ruiter erbij.

Doe maar alleen die ruiter een schop onder zijn reet en daarna naar een fatsoenlijke trainer die jouw mening niet deelt.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:32

Air jij leest niet, ts zegt toch dat haar zusje straks begeleid word door Gert.

En je praat jezelf ook tegen, want een grote kans als dit paard inziet dat linksom niet pijnlijk meer is, rijd der zusje er als goed is zo weer op weg.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:36

Air schreef:
Gini: Ik stel alleen dingen vast, in een week tijd kan er nooit de hele rompslomp bij zijn gehaald:
[RT-P] Paard wil niet lopen en schrikt zogenaamd .

Daar zeg je het: de hele rompslomp. Nu is het voor het paard meteen duidelijk.
Misschien reageer ik zo omdat ik nu hier met een paard zit waar te lang de vriendelijke manier mee is geprobeerd (en dan gewoon in omgang, wordt zelfs nog niet op gereden). Er valt niets mee aan te vangen. En het is mijn eigen dikke schuld, omdat ik altijd maar verklaringen probeerde te zoeken. Ik stootte altijd alles maar op zijn trauma uit het verleden en met liefde en geduld zou het vast wel goed komen. Paard had beter af en toe een flinke hannes voor zijn kop gehad. En ja, dat krijgt die nu ook. Hij mag gerust bang zijn van de dierenarts, maar mij de stal doortrekken en tegen de wanden gooien, sorry, dat is nu toch echt wel gedaan. En ja, op de hardere manier.

Ik ben het ermee eens dat je moet luisteren naar je paard, maar je mag niet uit het oog verliezen dat andersom ook nog wel mag, he. ;)
Laatst bijgewerkt door Gini op 03-04-13 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:36

Goed filmpje, prima methode voor een paard als deze. Paard krijgt maar 1 weg aangeboden en dat is de juiste. Knap hoe snel hij de vinger op de zere plek weet te krijgen en een oplossing heeft. In verkeerde handen is dit er 1 waar nog vele ongelukken mee hadden kunnen gebeuren. Respect voor de eigenaars dat ze zo snel al hulp hebben gezocht bij een professional.
Het paard krijgt snel duidelijkheid en als een prof daar een slof of sporen bij nodig heeft, mijn zegen heeft hij. Niets duidt op pijn in de filmpjes en ik ben benieuwd hoe sommige hier het vriendelijker hadden kunnen oplossen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:38

Niet als je niet weet of er iets lichamelijks nog mankeerd of niet. :)

In de omgang is heel wat anders dan als er at fysieks wordt gevraagd.

Gini

Re: Gert van het hof op ons paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:39

En als de dierenarts zegt dat het paard lichamelijk ok is, wat zou jij dan doen?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:40

piezze schreef:
Goed filmpje, prima methode voor een paard als deze. Paard krijgt maar 1 weg aangeboden en dat is de juiste. Knap hoe snel hij de vinger op de zere plek weet te krijgen en een oplossing heeft. In verkeerde handen is dit er 1 waar nog vele ongelukken mee hadden kunnen gebeuren. Respect voor de eigenaars dat ze zo snel al hulp hebben gezocht bij een professional.
Het paard krijgt snel duidelijkheid en als een prof daar een slof of sporen bij nodig heeft, mijn zegen heeft hij. Niets duidt op pijn in de filmpjes en ik ben benieuwd hoe sommige hier het vriendelijker hadden kunnen oplossen.

Wauw, het paard heeft zijn karakter voor de grap veranderd? _O_

Anomien

bedankt voor het delen van de filmpjes.. echt interessant om te zien.

Doubtless

Air schreef:

romancehorse schreef:
En alles is bij hem na gekeken .
Zadel , fyshio , tandarts, arts ( op de foto)etc.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:41

Gini schreef:
En als de dierenarts zegt dat het paard lichamelijk ok is, wat zou jij dan doen?

Een heel stuk verder kijken.
Ik heb het nu te vaak gezien dat een DA zegt dat er niets aan de hand is en dat het iets lichamelijks of rijtechnisch blijkt te zijn :)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:41

hoezo heeft hij zijn karakter veranderd Air? Ken jij het paard?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:42

Doubtless schreef:
Air schreef:

romancehorse schreef:
En alles is bij hem na gekeken .
Zadel , fyshio , tandarts, arts ( op de foto)etc.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:42

Air schreef:
piezze schreef:

Wauw, het paard heeft zijn karakter voor de grap veranderd? _O_

Ik vind dit commentaar nergens op slaan?? Verklaar je eens nader joh?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:43

Air schreef:

romancehorse schreef:
Alles is gedaan met overleg van de arts . Van de arts mochten we eerst een week zonder bijzet longeren.
Daarna een week met bijzet. Week daarop rijden.
Alles is nagekeken ook de rug. Fyshio is ook van de week geweest. Het zadel is door de zadelmaker twee keer gecheckt .

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:44

Voor jou hetzelfde topic:

Als het paard eerst niks verkeerd doet, in de staak gaat waaruit blijkt dat er een ontsteking in de hals zit, dan zit het dus NIET in het karakter van het paard om vanuit het niets te staken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:45

Doubtless: Ik zou het op prijs stellen als je het gehele topic zou lezen. :)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:46

nee maar hele topic wordt al geroepen dat het paard angst heeft om door de pijn te moeten. Die pijn is weg maar angst zit er nog. Paard heeft gemerkt dat het loont om te staken, iemand moet hem daar doorheen helpen. (toch?)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:48

In mijn ogen heeft het niets met karakter te maken maar wel met slimheid. Als een dier de ruimte krijgt om te staken dan wordt het al snel een makkelijke gewoonte. Paard is ook vaak liever lui dan moe. Zet er een klein kind op en hee, hij werkt niet meer, hij sjokt een rondje op de makkelijkste manier.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:48

Ik heb de berichten van TS gelezen, meer lijkt me niet nodig. Voor jou maakt het toch niet uit want zolang iemand het met TS eens is dat dit een goede oplossing voor haar zus en haar paard was blijf je er toch tegenaan schoppen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:49

Op het moment dat het paard zo stevig staakt ben ik er niet van overtuigd dat de pijn weg is. En al helemaal niet als dat na een maandje door een DA beweert wordt. :)

En als dat zo is, waarom op deze heftige manier?

Ik blijf bij mijn mening: ongeduld is geen respect hebben naar het paard toe. :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:50

Er zijn 13 voorgaande pagina's. Ik ben er vrij zeker van dat je daar het antwoord kunt vinden.

Air

Piezze: Steigeren en bokken kost aardig wat kracht, dat is geen luiheid.

Doubtless: Ik blijf ergens tegenaan schoppen als het welzijn van het paard niet voorop staat. En ik blijf er over verbaasd dat dat blijkbaar niet meer de standaard is.

fargo

Air schreef:
Anne_GTI schreef:
Hahaha, Air, jij kent duidelijk geen Houston. Dat zijn paarden die je bezig moet houden anders gaan ze jou bezig houden op de manier die je als ruiter niet leuk vindt. De kunst is om ze onder de duim te houden maar de hemel in te prijzen. Je moet een Houston ver weg houden van een goocheldoos want voor je het weet heb je te maken met een echte David Copperfield die alle trucjes tegen je gebruikt. Gert pakte de goocheldoos van dit paard af en dat vond paard niet leuk.

En dan.... kan Gert er op rijden. En wat heeft de ruiter daar aan?

Dit paard mankeerde niks.... had geen raar gedrag.... Het rare gedrag kwam opeens en daaruit bleek dat er ontsteking in de hals zat.
Paard heeft dus helemaal niet dit karakter.

Jij leest echt niet. TS heeft al aangegeven dat bij nader informeren bij vorige eigenaar er wel degelijk van dit soort trucjes sprake was. Heb ik hierboven ook al keer gemeld.. Selectief lezen.

En ze heeft ook al aangegeven dat het paard binnen kort nog uit logeren gaat bij Gert. Dus het is nu nog niet af of klaar.
Zoals al eerder aangegeven Houstons staken heeeel gevaarlijk. En als hij daarna zooo verschrikkelijk makkelijk kan draven en ook zo ruim dan is de pijn echt wel weg hoor inmiddels
Laatst bijgewerkt door fargo op 03-04-13 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:51

Maar je biedt geen betere oplossing? Hoe hadden ze dat moeten doen dan volgens jou?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:53

Air schreef:
Piezze: Steigeren en bokken kost aardig wat kracht, dat is geen luiheid.

Doubtless: Ik blijf ergens tegenaan schoppen als het welzijn van het paard niet voorop staat. En ik blijf er over verbaasd dat dat blijkbaar niet meer de standaard is.

Steigeren en bokken doen ze erg makkelijk, de mijne doet het erg vaak als hij lekker in de weide is zelfs. Als er regelmatig mensen afkukelen wordt het gedrag beloond. Welzijn bij het paard staat bij mij overigens op nummer 1 hoor.