Sonja schreef:Niet? Soms heeft een paard gewoon een stevige schop voor z'n hol nodig hoor. En doorgaans z'n ruiter erbij.
Doe maar alleen die ruiter een schop onder zijn reet en daarna naar een fatsoenlijke trainer die jouw mening niet deelt.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Air schreef:Gini: Ik stel alleen dingen vast, in een week tijd kan er nooit de hele rompslomp bij zijn gehaald:
[RT-P] Paard wil niet lopen en schrikt zogenaamd .
piezze schreef:Goed filmpje, prima methode voor een paard als deze. Paard krijgt maar 1 weg aangeboden en dat is de juiste. Knap hoe snel hij de vinger op de zere plek weet te krijgen en een oplossing heeft. In verkeerde handen is dit er 1 waar nog vele ongelukken mee hadden kunnen gebeuren. Respect voor de eigenaars dat ze zo snel al hulp hebben gezocht bij een professional.
Het paard krijgt snel duidelijkheid en als een prof daar een slof of sporen bij nodig heeft, mijn zegen heeft hij. Niets duidt op pijn in de filmpjes en ik ben benieuwd hoe sommige hier het vriendelijker hadden kunnen oplossen.
Doubtless schreef:Air schreef:Niet als je niet weet of er iets lichamelijks nog mankeerd of niet.![]()
In de omgang is heel wat anders dan als er at fysieks wordt gevraagd.romancehorse schreef:En alles is bij hem na gekeken .
Zadel , fyshio , tandarts, arts ( op de foto)etc.
Air schreef:piezze schreef:Goed filmpje, prima methode voor een paard als deze. Paard krijgt maar 1 weg aangeboden en dat is de juiste. Knap hoe snel hij de vinger op de zere plek weet te krijgen en een oplossing heeft. In verkeerde handen is dit er 1 waar nog vele ongelukken mee hadden kunnen gebeuren. Respect voor de eigenaars dat ze zo snel al hulp hebben gezocht bij een professional.
Het paard krijgt snel duidelijkheid en als een prof daar een slof of sporen bij nodig heeft, mijn zegen heeft hij. Niets duidt op pijn in de filmpjes en ik ben benieuwd hoe sommige hier het vriendelijker hadden kunnen oplossen.
Wauw, het paard heeft zijn karakter voor de grap veranderd?
Air schreef:
romancehorse schreef:Alles is gedaan met overleg van de arts . Van de arts mochten we eerst een week zonder bijzet longeren.
Daarna een week met bijzet. Week daarop rijden.
Alles is nagekeken ook de rug. Fyshio is ook van de week geweest. Het zadel is door de zadelmaker twee keer gecheckt .
Air schreef:Anne_GTI schreef:Hahaha, Air, jij kent duidelijk geen Houston. Dat zijn paarden die je bezig moet houden anders gaan ze jou bezig houden op de manier die je als ruiter niet leuk vindt. De kunst is om ze onder de duim te houden maar de hemel in te prijzen. Je moet een Houston ver weg houden van een goocheldoos want voor je het weet heb je te maken met een echte David Copperfield die alle trucjes tegen je gebruikt. Gert pakte de goocheldoos van dit paard af en dat vond paard niet leuk.
En dan.... kan Gert er op rijden. En wat heeft de ruiter daar aan?
Dit paard mankeerde niks.... had geen raar gedrag.... Het rare gedrag kwam opeens en daaruit bleek dat er ontsteking in de hals zat.
Paard heeft dus helemaal niet dit karakter.
Air schreef:Piezze: Steigeren en bokken kost aardig wat kracht, dat is geen luiheid.
Doubtless: Ik blijf ergens tegenaan schoppen als het welzijn van het paard niet voorop staat. En ik blijf er over verbaasd dat dat blijkbaar niet meer de standaard is.