KNHS zomerinstructieweek 7!! allround ponys 8t/m 12 juli 13

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barcoootje

Re: KNHS zomerinstructieweek 7!! allround ponys 8t/m 12 juli 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:13

Ja idd maar ik houd hoop! Er vallen de laatste weken veel meer mensen uit... Leuk!! Alvast veel succes!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:24

leuk Titine! weer wat winstpuntjes scoren zaterdag! :D

Claaaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:51

Succes alvast Titine!

En Maud, ik heb ook maar besloten het bij de dressuur te houden.

Ik had zondag dus die clinic en het was superleuk. We moesten eerst een proefje rijden voor de jury. Dit ging wel aardig, oefeningen opzich wel goed kunnen doen, alleen moest het gewoon allemaal nog netter en meer afgemaakt worden. De jury was erg positief, altijd fijn om te horen. We hadden 189 punten en daarmee de hoogste van de dag. Na die proef kregen we nog les van de jury, dat was flink hard werken maar we hebben er erg veel van geleerd!
Maar wij hebben zondag onze eerste echte wedstrijd tussen de paarden! We starten gewoon L1 en we zien wel hoe het gaat. Het is ook weer de eerste keer outdoor dit seizoen dus we hebben er totaal geen verwachtingen van.

Ik start nu dus bij de paarden, maar dan kan ik toch wel gewoon op instructiekamp bij de pony's ? Lijkt me?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:28

Jeej toch nog een mede dressuurder! :D
Als jij onder de 18 bent je je pony een "pony" is dan mag het zeker! Ik heb laatst ook zo'n clinic gedaan, heel leuk helaas was het die ene warme dag dus ging het bij mij niet echt goed.

Ik hen zaterdag weer wedstrijd, met Beide het doel een wp te halen en niet als laatste te eindigen (dat wordt bij Ollie nog een moeilijke want beide concurenten zijn erg goed)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:48

in het topic van week 5 staat de tent en de tekst van de KNHS erover! :D begint steeds dichterbij te komen, nog maar 74 dagen!!!

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:30

Omggg, 74 dagen klinkt echt weinig!
En ik ga even in dat topic kijken!
Is er ook nog iemand die 4 mei naar Equiday komt bij het knhs-centrum in Ermelo?
Ik ga er wel heen :D

Claaaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 08:38

En? Hoe is het gegaan bij jullie?

Ik moet zo gaan vlechten, dan gaan we om 12 uur weg. Ik heb er nu al zin in!

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:21

Jaaa, ik heb er weer 1 winstpuntje bij :D
Alleen voor de eerste proef, de tweede proef reed ik precies hetzelfde maar die jury vond dat het allemaal actiever moest en ik moest hem meer gaan rijden..
Maarja, ik had een kort nachtje, lees 3 uur geslapen, dus eigenlijk kon ik ons niet echt van de beste kant laten zien.. Niet zo slim, maar het was het wel waard want ik had een leuke avond en toch een winstpunt!

En hoe ging het bij jou Claudy?

Claaaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:50

Het ging niet heel erg goed, maarhet ging wel. 179 en 176 maar ben tevreden. Was eerste keer weer naar buiten en voor het eerst tussen de paarden. Eigenlijk ons normale probleem weer, ze heeft altijd heel veel spanning in de ring.
Ik had ook maar een kort nachtje en had de dag ervoor de hele dag gewerkt

Carmen_Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 18:51

Ik wil ook naar equiday maar ermelo is voor mij 2 uur rijden :(

En ik had ook wedstrijd dit weekend. voor het eerst outdoor! 203 en 211 punten!!!! :D echt super trots op ponylief

Claaaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:57

Zohee, 5 winstpunten op 1 dag.. knap hoor!

Wij hebben trouwens een nieuwe trailer, met zadelkamer. Heel mooi ding. Maar het trailerladen op concour ging niet goed, de terugweg kwamen heel veel mensen ons helpen. Misschien moeten we toch maar een reismaatje voor haar zoeken, een kleine shetlander ofzo..

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:57

Wauw wat een superpunten Carmen! Dan mag je zeker trots zijn :j

En Claudy, nou al bijna bij een winstpunt dus dat gaat vast goedkomen! En misschien had ze ook nog wel stress van de reis, met Zafire gaat het trailerladen eindelijk goed, hij loopt er nu (heel onzeker) in 1x op en hij dendert er ook niet meteen weer uit. Maar hij staat altijd te trillen als een rietje en eet geen hap tijdens de reis.
Misschien kun je nog heel veel oefenen, en anders misschien inderdaad iemand zoeken die het oké vindt als je de shetlander meeneemt in de trailer, of was je echt van plan er zelf een te kopen?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 23:17

Heey! Toch nette wedstrijd resultaten en Carmen helemaal super! Ik was met Raspoetin twee keer 3e en met Ollie twee keer 1ste! :D zelfs met Ollie een nieuw "persoonlijk record" gereden in het Z, namelijk 67,3%! En Raspoetin was met mijn zusje in het M1 ook nog 2e en 1ste! :D een goed weekend dus kwa resultaten, helaas was de organisatie ver te zoeken en elkaar wat gunnen onder ruiters is ook niet mogelijk blijkbaar :S (heb uiteindelijk 2 combinaties tussen mijn pony's gehad omdat de 3e Z2 combinatie weigerde voor mij te starten ondanks dat wij netjes hadden gemaild dat het niet zou passen en ik dus daarom als laatste op de lijst stond).
Vandaag naar een clinic van een clubgenootje wezen kijken, en het zag er heel leuk uit dus volgende keer misschien ook mee doen. En ook nog voor het eerst weer sinds de kerstvakantie denk ik weer op het paard van mn moeder gereden :) hij was super lief en hopelijk kan ik hem morgen meenemen naar de manege en dan rustig opbouwen in de hoop dat hij na de vakantie helemaal in zn ritme zit en mee kan doen met de clublessen :D

Gaan jullie nog leuke dingen doen in de vakantie?

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:23

Wat goed Maud!
Wel jammer van die andere deelnemers. Ik vind dat altijd zo triest, een wedstrijd moet ook wel een beetje leuk blijven hoor, ook als het een keer anders moet of minder goed gaat.

En die vakantie is echt heerlijk, maar ik ga verder niks bijzonders doen.
Alleen morgen weer crosstraining, zin in :j

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:23

Ja, we zijn dan concurenten, maar ik vind dat we daarom niet minder vriendelijk hoeven te doen. Maar anderen denken daar soms niet zo over :S

Veel plezier morgen! Ik ga morgen ook lekker uitrijdem in Lanaken samen met 2 meiden van de ponyclub! :D

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:05

Mijn crosstraining afgelopen dinsdag ging zo goed <3
Het was echt leuk!
En aanstaande vrijdag en zondag heb ik weer wedstrijd!
Ben benieuwd hoe dat gaat want ben nu ziek en hoop dat ik optijd weer beter ben om nog wel even goed te oefenen, of om uberhaupt nog wel mee te doen, het is namelijk heeeel dichtbij dus echt zonde om te missen!

Carmen_Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 19:56

aaa super toch als je training goed gaat!
ja idd zonde om dat te moeten missen. nu al wel wat beter dan?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:09

Hey ik meld me maar,
Ik ben Laura en 16 jaar, zit in 3VWO (1 jaar blijven zitten xd)
Alleen huilie sta nog wel op plek 7 reserve lijst :'c.
Maargoed als ik dus nog mee kan, kom ik met mn 12 jarige haflingertje Marea :P
We starten op het moment L2 dressuur & BB springen ='D
Duuss hoop dat k jullie toch nog allemaal ga zien van de zomer haha

Afbeelding

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:49

Ik moet nog veel hoesten, maar ik vind dat ik beter ben :+
Ik heb vandaag ook gereden, en morgen wil ik dan me proefjes nog even oefenen, en dan hopen dat het een beetje wil lukken vrijdag :D

En welkom Laura, ik hoop voor je dat je mee mag!
Leuke haflinger heb je!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:02

Hopelijk kun je gewoon lekker starten!

Welkom Laura, wat een leuke stoere haflinger! :)

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:38

Het ging echt goed, ik heb 185 en 190 punten gereden vandaag!
En ik had zelf nog een beetje het gevoel dat het nog wel beter kon :')

Maar als ik voor mezelf na ga dat het super hard waaide, en voor het eerst op gras, met 10 ringen naast elkaar, en Zafire keek echt nergens van op of om, dan ben ik toch wel een beetje trots hoor <3

En zondag weer wedstrijd, 1 minuut lopen vanaf stal, dus ik moest me wel inschrijven van mezelf :')
Normaal doe ik er niet zoveel achter elkaar :P

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:37

Ah fijn dat t goed ging!
Had gister wedstrijd in Waddinxveen, eerste keer weer op gras.
Glibberde achter steeds weg dus stopte een beetje met rijden, echt poep gereden maar alsnog 2 winst :P
Dus madam mag achter ook maar lekker op ijzers, hebben we dat probleem ook niet xd

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:04

Voor mij was het ook op gras, en zafire heeft helemaal geen ijzers, dus ik was ook heel voorzichtig met rijden, maar gelukkig viel het glibberen bij ons mee, maar ik kreeg onderaan het protecol wel het commentaar dat ik hem in het algemeen 'meer moest gaan rijden' :')
Maarja, dat deed ik uit voorzorg dus net niet omdat het op gras was. Maar opzich ging het verder fijn, maar ik denk wel dat het beter had gekund :P

Maargoed, fijn dat jij ook nog 2 winst hebt, toch niet voor niks gereden, en zo erg was het dus niet dat je voorzichtig deed ;)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:35

Haha xd
Nja B zonder ijzers op gras is nog wel te doen. In iedergeval dat ben ik zonder glibberen door gekomen :P
Maar met die stukken middengalop gleed ze gewoon constant weg xd

Carmen_Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 20:01

Heeee gezellig :D

Ik had vandaag wedstrijd en dat was de 2e keer op gras! 214!!! mijn nieuwe persoonlijke record :D
en ook voor het eerst een bb parcour gesprongen en ze had maar 1 weigering om hindernis 8! Ze was verder echt superbraaf! ik heb rolinca wel rondom op ijzers staan