KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:13

Jeeje wat zijn julie allemaal vroeg! Hihi.
Gewoon naar de kapper gaan! Leuk modelletje derin scheelt weer een kwartier kammen haha

Myour

Re: KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:19

Wie weet valt de kapper helemaal mee joh, gewoon gaan!

Ik was om kwart over 7 al wakker, ben echt geen uitslaper :P heb 't huis helemaal voor mezelf vandaag dus lekker even niets doen en vanmiddag m'n eerste serieuze rondje op m'n nieuwe zadel *\o/*

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:22

Lekker,
Ik begin te merken dat ik een slaap te kort aan het opbouwen bn...

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:22

Haha ja jullie hebben gelijk. Maar elke keer als ik weerbij de kapper ben geweest is het ver kort, en dan ga ik weer veeeel te lang niet meer. Omdat ik het weer lang wil hebben :') maar dat is dus dom. Ik ga een afspraak maken! :)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 10:24

HafNap schreef:
Liesbethje schreef:
@Martine, ik heb een Euroriding Diamant als dressuurzadel en een Euroriding Topas als veelzijdigheidszadel, liggen beide erg fijn op Staar. Judith heeft een Anatomica erop liggen, ook een erg mooi zadel :j

Ja ik heb sinds november mijn nieuwe Anatomica Octant *\o/* ! Echt een geweldig zadel! Helemaal blij mee. Afgelopen weekend nog 20 kilometer mee gereden en vind hem nog steeds geweldig! Echt een aanrader.

Jij had eerst een KN toch?

Anatomica ken ik niet, ga zo een googelen ;)

M'n vriendin heeft ook 2 Euroriding zadels op haar haf, ook een diamant en een achat, mag die achat nu een poosje proberen. Vond die diamant iets te gedwongen, maar die was ook wat te klein voor m'n bips hahaha! Misschien dat het daardoor komt, ik heb een 17,5" das wel een verschil met 16" dan ineens ;)
Ik probeer contact te krijgen met het Drunens Ruiterhuis om ze eens langs te laten komen met een Euroriding Luxor, moooooi!! <3

Gewoon gaan! Ik vind het altijd heerlijk de kapper!
Laatst bijgewerkt door Martine_Levi op 08-01-13 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:25

Misschien als je duidelijk aangeeft dat je echt alleen de dode punten eraf wilt omdat je het lang wil laten groeien.. Mijn vriendin knipt me haar de laatste jaren omdat ze in opleiding is. Gelukkig nooit problemen mee want ze is zo zuinig!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:28

Inderdaad gewoon het erbij zeggen dat je maar klein beetje eraf wilt en absoluut niet meer dan dat.

Mocht iemand trouwens iemand kennen die een Wintec springzadel verkoopt, houd ik me aanbevolen! Kleur maakt niets uit, maar moet wel een 17 inch zijn.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:29

Heb ik geen last van mijn haar is kort,
Alhoewel ik elke keer roep dat ik het ga laten groeien. En het dan toch weer afknip.

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:30

Rond hoeveel wil je er voor uitgeven?

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:30

Haha vind jou haar welgaaf zo op die foto! Met al die vrolijke kleurtjes!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:32

Wat het zadel waard is (hoe oud en hoe het eruit ziet, wat er al dan niet bij zit aan beugels etc), maar het hoeft geen splinternieuwe te zijn zeg maar.

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:33

Okee zal me oortjes voor je open houden :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:34

Denise_billy schreef:
Haha vind jou haar welgaaf zo op die foto! Met al die vrolijke kleurtjes!

Dankje de kleurtjes zijn er nu wel uit omdat ik werk aan het zoeken ben. Dus dan is dan niet zo handig haha. Maar wil het er wel weer zo snel mogelijk in.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:34

Oké bedankt! :D

Staan er zo weinig te koop, op marktplaats zelfs helemaal niets behalve een 16,5 inch, maar dat gaat denk ik net even te krap worden.

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:40

Nee klopt staan er heeeel weinig.. En als ze er staan zijn ze ook zo weer weg. Heb er ook eentje uiteindelijk maar nieuw gekocht.. 4x op gereden.. Ligt nu al een half jaar in de trailer te wachten tot hij weer gebruikt mag worden.. Nog even gedut.. Gaat gelukkig al stuk beter met paard

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:43

Dus kwestie van internet heeeeel goed in de gaten houden.. nieuw kopen heb ik wel overwogen maar ik spring zelf maar zo weinig dat ik dat dan zonde vind van het geld. Mja zal toch hoop moeten hebben dat er in het komend half jaar ééntje te koop komt te staan :P

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:45

Ja ik wil ook echt de puntjes. Kort haar vind ik niet bij mezelf staan.. Ik heb het ook eigenlijk altijd los, behalve met paardrijden. Ik zie wel is mensen lopen die hun haar heel mooi in model hebben, kort of lang. Dan denk ik; wauw! Wil ik ook! Maar dat staat gewoon niet bij mij.. En als ik het knip, en het is kort, wat moet ik er dan mee doen? Heeft iemand ideetjes?

Ik ben ook aan het sparen voor een zadel. Zal alleen niet weten wat ik moet kopen, en wanneer.. Hij is nog jong en moet ook nog groeien. Gok ik

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:47

Dan moet je aan de kapper advies vragen voor een leuk modelletje. Goed uitleggen wat je wil en dan komt dat wel goed.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 10:55

Myour schreef:
Oké bedankt! :D

Staan er zo weinig te koop, op marktplaats zelfs helemaal niets behalve een 16,5 inch, maar dat gaat denk ik net even te krap worden.

Ik ben ook een half jaar op zoek geweest naar een 16" voor mijn Welshje, was ook onmogelijk! Heb er nu eindelijk een gevonden :)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 11:06

MartineC1711 schreef:
HafNap schreef:

Ja ik heb sinds november mijn nieuwe Anatomica Octant *\o/* ! Echt een geweldig zadel! Helemaal blij mee. Afgelopen weekend nog 20 kilometer mee gereden en vind hem nog steeds geweldig! Echt een aanrader.

Jij had eerst een KN toch?

Anatomica ken ik niet, ga zo een googelen ;)

M'n vriendin heeft ook 2 Euroriding zadels op haar haf, ook een diamant en een achat, mag die achat nu een poosje proberen. Vond die diamant iets te gedwongen, maar die was ook wat te klein voor m'n bips hahaha! Misschien dat het daardoor komt, ik heb een 17,5" das wel een verschil met 16" dan ineens ;)
Ik probeer contact te krijgen met het Drunens Ruiterhuis om ze eens langs te laten komen met een Euroriding Luxor, moooooi!! <3

Gewoon gaan! Ik vind het altijd heerlijk de kapper!

Oeh wat een mooi zadel Judith! Wauw!!

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:16

Ik spring altijd met een hele oude stubben, uit het jaar nul waarbij je eelt op je kont kweekt. Dus als iemand wat leuks weet voor een rond paard met een smalle schoft hou ik me aanbevolen!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:18

Ik hb alleen een dressuur zadel,
Ik spring niet met pim.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:23

Ik kan dus echt niet springen met een dressuur :P Mexx heeft vooral bij lagere sprongetjes erg de neiging om te vroeg af te zetten en dan word je echt gelanceerd, heb op die manier al eens een zeer pijnlijke kopstoot gehad die voorkwam dat ik er voorlangs af zou vallen :Y) op Horse Event heb ik gesprongen met een springzadel en dat is zo'n enorm wereld van verschil dat ik vanaf toen besloten heb om nooit meer te springen met een dressuur.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:29

Klopt,
Ik heb altijd veel gesprongen met mijn vorige paard,
Maja die is verkocht, en ik wou weer een spring paardje maar ben uiteindelijk gevallen voor deze fries. Waarom geen idee hij is gewoon kei lief en houd van knuffelen. En kan lekker buiten rijden met hem en lekker hobbelen maar ook serieus rijden.
Ze verklaarde mij voor gek, maar ik vond de klik toch belangrijker als wat ik er mee kon.

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:29

Ik heb evt. nog een JC liggen 17 inch, met dikke wrongen, is een vrij kort zadel.

Hij was voor mij met mijn dikke billen eigenlijk te klein, heb er veel te lang mee doorgereden.
Kreeg laatst een aanbod van een vriendin om voor 125 euro een Euroriding Diamant 18 inch over te nemen, tja toen was de keuze snel gemaakt.

Omdat ik voor een koopje een nieuw zadel heb kunnen kopen, mag het JC zadel ook voor een koopje weg.

Heb ook nog een 16 inch Knightrider veelzijdigheidszadel liggen, voor als jullie nog is iemand weten, deze is echt zo goed als nieuw.