Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:40

Wow, wat ga je hard, Tita :D Top *\o/* Hoe gaat het nu met Prince?

Leuk, die springfoto, Lisza! Ik heb geen idee of die van mij kan springen, heb haar alleen nog maar balkjes laten lopen :P

Mooi dier, Sharona :)

Wat een gave foto, Aukelizzy :) Daar mag je trots op zijn!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:47

tita schreef:
Gaaf paard van de IBOP zeg... Mooie opwaartse galop.

Ben vandaag wezen starten heb 3 winspunten gescoord en waars 2x eerste maar ben vervroegd weg gegaan mocht mijn oudje van 30 ophalen die stond in Utrecht met gaskoliek...helaas weten we ook dat ie lekkende hartklep heeft

Wat een rotnieuws voor je oudj :(:) En nu?
Wel gaaf van je 3 winstpunten :D! gefeliciteerd!

xlisza

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:52

Tita: gefeliciteerd met je winstpunten en prijzen.
Wat vervelend nieuws over je andere paard :(

stitchlover

Hallo mag ik mij hier ook melden?

Ik heb nu een jaar mijn democraat ruin van 6 jaar.
Hij is nu een jaar onder het zadel. Hij is dan al wel zes maar is nog erg jong in zijn koppie.
we zitten qua training nu op L1 niveau en we hebben al wel wat oefenwedstrijdjes in de B gestart (niet geheel onverdienstelijk).
Ik heb voor 2013 mijn startpas aangevraagt dus volged jaar gaan we officieel debuteren in de B.
Ik heb er ontzettend veel zin in *\o/*

http://oi46.tinypic.com/2s9b0p2.jpg
1. Hier 2 maanden ohz (inclusief lelijke oefenvlechtjes) :')

http://oi50.tinypic.com/5ziblg.jpg
2. Verder geen trainingsfoto's alleen deze foto uit november, leuk om te zien hoe een paard in 10 maanden verandert.

SteffiiY

Mijn jonkie heeft net lekker los in de bak gelopen, wat kan ze dan showen zeg :+:

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:53

stitchlover schreef:

Hij is nu een jaar onder het zadel. Hij is dan al wel zes maar is nog erg jong in zijn koppie.
we zitten qua training nu op L1 niveau en we hebben al wel wat oefenwedstrijdjes in de B gestart (niet geheel onverdienstelijk).
Ik heb voor 2013 mijn startpas aangevraagt dus volged jaar gaan we officieel debuteren in de B.

2. Verder geen trainingsfoto's alleen deze foto uit november, leuk om te zien hoe een paard in 10 maanden verandert.

Welkom :D Gaaf paard heb je onder je kont :+:

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:53

Welkom stitchlover, leuk paard :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:58

@ yelly :D ja hè..... Gaat snel ze verpestte nu maar een kant in galop, door over te springen. Voelde wel haar hele achterhand bollen..... Wilde bokken niet gedaan. Maar blijven verlopig in de B moet veel netter nog.

Tja prince gaat thuis verder herstellen..... Op stal toonde hij vermoeide indruk maar met afstappen werd ie te wild.
Dus Utrecht kwam tot de conclusie dat ie heimwee heeft net als in 2008
Nu gaan we genieten en dikker maken dan weer lekker buiten rijden.....wil geen hartfilmpje maken...wil gewoon genieten.

Welkom nieuwe mensen

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:00

Welkom :)

Haha, als ik die van mij soms los zie, ben ik alleen maar heel blij dat ze onder het zadel niet zo gek doet :=

Ja, het gaat echt heel snel! In drie wedstrijden zes punten, toch :)? Verwacht niet dat het met ons zo'n vaart zal lopen, haha :D

Verstandig, Tita! Ik hoop dat je nog jaren van Prince kunt genieten!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:05

Had ook niet verwacht dat ze zo nuchter in de ring is. Buiten de ring is ze erg kijkerig.
Merk wel dat ze extreem snel leeg is, kan bijna niet lostijden...2e proef red ze maar net.
Iid 6 Pt in 3 wedstrijden. :)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 22:06

Helma_Amber schreef:
Het is ook mijn bedoeling om mijn 3-jarige in 2013 te gaan starten. Zal waarschijnlijk in het najaar worden. Ik heb haar afgelopen zomer zadelmak gemaakt en ik kan er op stappen, maar verder kan ze nog helemaal niks. Ik wil haar volgende maand weer rustig oppakken.

Welkom

Gewoon scheren heb ik ook gedaan en merk niks aan hem. Stap wel altijd netjes goed in met zweetdeken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:08

tita schreef:
Had ook niet verwacht dat ze zo nuchter in de ring is. Buiten de ring is ze erg kijkerig.
Merk wel dat ze extreem snel leeg is, kan bijna niet lostijden...2e proef red ze maar net.
Iid 6 Pt in 3 wedstrijden. :)

Netjes hoor :)!

Met die van mij zal dat ook niet zo soepel gaan, die is al angstig bij osn thuis in de bak :+

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 22:08

tita schreef:
Gaaf paard van de IBOP zeg... Mooie opwaartse galop.

Ben vandaag wezen starten heb 3 winspunten gescoord en waars 2x eerste maar ben vervroegd weg gegaan mocht mijn oudje van 30 ophalen die stond in Utrecht met gaskoliek...helaas weten we ook dat ie lekkende hartklep heeft

Gefeliciteerd met je punten en prijzen en beterschap voor je andere mup

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 22:10

stitchlover schreef:

Welkom

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:11

Jemig.. Druk weekend en ik kon flink bijlezen haha! Wel leuk, zoveel jonkies!

Gefeliciteerd met de ibop Aukelizzy! Erg mooie foto ook.

Wat goed Tita! Gefeliciteerd met je punten en (waarschijnlijk) prijzen!
Wel dubbel zo, met de zorgen voor je oudje erbij..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:11

Wat goed zeg 6 punten in 3 wedstrijden !:)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:17

Haha als ik jullie nu allemaal zo hoor over binnenstromende winstpunten krijg ik als maar meer zin om weer de ring in te gaan! Ik kan niet wachten tot mijn startpas op de deurmat valt :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:19

Volgens mij gaat het alleen om mijn punten hahaha...... Maar ben 12.5 jaar niet gestart had ff haast.
Maar de meeste starten in 2013

Ik start 27 Jan in Nieuwegein

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:37

Heb je je proeven niet toevallig laten filmen, Tita :D?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:42

Yelly schreef:
Heb je je proeven niet toevallig laten filmen, Tita :D?

Nee sorry.... Niet aan gedacht.
Ti's niet veel voor de film

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:30

Jammer, ik ben wel heel benieuwd naar Door :j

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:23

Mooie paarden komen er voorbij zeg! Echt Wel is eergister geschoren. Het is een vos en we waren bang dat hij er knaloranje uit zou komen, maar gelukkig heeft hij nu ook een mooi kleurtje. Gister los en vandaag even gelongeerd maar was niet extreem fris dus daarna is er fijn gereden. Wij geven onze jonkies 1kg basisbrok en een half kg muesli. Na training lekker slobber, zijn ze gek op. Startkaarten nog niet binnen maar wel de combinatienummers op KNHS, dus ook ingeschreven voor januari, B(hc), rustig gaan wennen. Dinsdag eerst kijken hoe VSN gaat verlopen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:36

Leuk! Wat gaan jullie allemaal al snel starten :D

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 10:12

Hier nog steeds aant w88 op mijn nr. heb nog niks van de secr. van de club gehoord. Ik ga maar eens snel ff een mailtje sturen. Lijkt me wel zo verstandig.

Leuk is dt als e dat zo leest he. Dan begint het bij mij ook echt enorm te kriebelen.

Kwam gisteren wel tot de ontdekking dat mijn teneu niet compleet is (sufferd) dus maar meteen ff een X'mas wens bij manlief geplaatst. De witte rijbroek van 10 jaar oud heeft toch echt de geest opgegeven hihi en dan 3 jaar liggen weg te stoffen in de kast vond ie niet zo heel leuk toen ik hem gisteren wilde passen muwhahaa.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:41

Aukelizzy schreef:
Jonkie is geslaagd voor de IBOP! Ze waren erg streng dus ik kneep hem wel even maar hij is binnen! Nu even rustig aan doen en dan de sport in. :D

Ik maak ze ook zelf zadelmak, is mijn werk. :)

WAUW! Toppie!! GEFELICITEERD!! *\o/* *\o/*
En nog een super gave foto voorbij zien komen, wat kijk jij daar ook vrolijk zeg! :D

Sharona welkom! :D
Mooi dier heb je zeg!!

Helma_Amber, welkom!! :D

Stitchlover wat een gaaf dier zeg! Mooie schimpie! En welkom!

Hé dat topic had ik inderdaad voorbij zien komen Monster_tos! Leuk!

Jeetje Tita wat naar van je andere paardje zeg.. :(:)
Wel een fijne wedstrijddag gehad dus zo te lezen! :)

-----

Was weer een druk weekendje, kon best wat bijlezen haha! :)
Hier erg tevreden van zaterdag, hadden oefen dressuur. Pas de 2e keer in de binnenbak, maar nadat ik in november mijn eerste proefje met hem ben gestart en zo super zenuwachtig was dat ik helemaal vergat te rijden haha en het er echt niet uit zag had ik me voorgenomen om die zenuwen even mijn lijf uit te schoppen en gewoon te gaan rijden. We hebben sowieso nog heel veel te oefenen maar hadden ook echt wel de mooie stukken tussen zitten! Meneer was toch wel wat kijkerig wat resulteerde in een onrustige aanleuning (mooi nagevelijk en seconde later; "Héé maar wat is dááááát?!" Hup koppie er weer op, seconde later weer nagevelijk etc.) Oepsie, thuis gaat dat wel goed overigens maar hebben dus wel weer een puntje waar even goed aan gewerkt moet worden nog. Overigens is dat bij hem altijd al beetje zo geweest dat ie gewoon moeite heeft om de aandacht erbij te blijven houden, andere dingen zijn toch een stuk interessanter. Hihi, thuis gaat dit dus nu ondertussen al wel een stuk beter maar komt op ander terein en in de proefjes ook vast en zeker wel goed. Heb er vertrouwen in! :)

Verder deed ie het echt goed overigens, ben met een super tevreden gevoel afgestapt en ging echt al een 20x keer beter als onze aller eerste wedstrijdjes. :)

Helaas was het wel echt een 6'jes jury, dus eigenlijk alleen maar 6'en en dankzij die onrustige aanleuning ook nog een bult 5'en erbij. Resulteerde in 164 balen, maar nog wel bovenaan de middenmoot geiendigd.... :oo Nummers 1,2,3 hadden echt net aan winst.. Ook eigenlijk totaal geen commentaar op de coupon, wel minder, maar goed doel is ook dat we bij dat soort jury's niet op de 5/6'jes blijven steken maar op de 7'ens haha! :P Komt goed, nog even hard door trainen, is ons van de week niet gelukt met het weer (dus ookal totaal geen voorbereiding naar zaterdag toe gehad.. :') )

Ach ik ben tevreden, kwam er met een fijn gevoel af en zit zeker wel vooruitgang in. Heb overigens ook nog wel filmpjes van onze eerste proef in November (recreanten wedstrijdje) en van afgelopen zaterdag. Doe ik even via pb, dus voor de geintresseerden laat even weten.. ;)