Hij is... Rijp voor de slacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

willie10

Re: Hij is... Rijp voor de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:27

Echt een mooi verhaal! Zoveel respect he!

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:47

Geweldig!

het blijft altijd mooi om te zien zo'n band!
ik weet precies hoe het voelt! en zeker als dat beestje uitgebuit is op een manege.
afgeschreven maar je kunt er nog steeds plezier van hebben.

Het is jullie echt gegunt :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:25

Kaal of niet kaal, hij straalt al weer veel meer!

LisaxSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:58

wow.. wat een verhaal! gaat het nu weer goed met hem?

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:26

Hoe gaat het nu allemaal met hem?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 21:57

Deze week heeft Lagune zonder deken buiten gestaan, ondanks dat het de laatste dagen behoorlijk fris was (voor Lagune dan...) Toch besloten hem bloot te laten, in de hoop verkerend dat zijn vachtgroei een groeispurt zou nemen door alle wisselende temperaturen. En inderdaad, meneer heeft weer over zijn gehele lichaam haar. Alleen onder zijn kaak zit nog een lelijke kale plek die wat extra aandacht behoeft en waarvan ik nog niet zeker weet of het ook Alopecia is. :j
Toen we hem vanmiddag uit de wei haalde bleek hij echter flink te grazen zijn genomen door de andere paarden, over zijn gehele lijf zat hij onder de wondjes en beurse plekken in o.a. zijn flanken en schouder. Samen met mijn man en zoontje bijna 20 minuten bezig geweest om al zijn wondjes te desinfecteren. Ohhh wat baalde ik als ik Lagune elke keer weer in zag krimpen van de pijn zodra ik hem betastte op de aangedane plekjes, vooral de beurse plekken in zijn flanken waren érg gevoelig. Dit zijn gewoon echt de momenten waarop je merkt dat Lagune zo'n vreselijke goedsul is... Dat was hij vroeger al, maar tegenwoordig laat hij al helemaal over zich heen lopen. Tenzij de andere in de buurt van zijn vrouwtje komen, dan is hij er als de kippen bij om me te 'beschermen'. :D <3 Gelukkig lijkt hij maar al te goed te beseffen dat we het beste met hem voor hebben, en liet hij ook nu weer rustig alle gekheden over zich heen komen terwijl hij stond te snuffen aan ons 3 jarige zoontje die zijn voorbeen trachtte te borstelen.
Lagune houd niet zo van vreemden, en zeker niet van drukke kinderen. Mijn zoontje kan echter alles met hem doen, tussen zijn benen doorkruipen, aan zijn neusgaten of oren hangen (perongeluk uiteraard) of zelfs tegen hem aan kruipen als Lagune ligt in stal of paddock. Ohhh wat zou het heerlijk zijn als Lagune ook nog de leermeester van mijn zoontje mag worden *droom* Lief paard!

Na een babbel met mijn man en ouders deze week hebben we besloten binnenkort toch iets in te krimpen. Toen de vraag kwam "Welk paard gaat weg?" moest ik even flink slikken, maar kwam tegelijkertijd het eenduidende antwoord in me op: "Ik vind alles goed, maar Lagune blijft". Niet omdat ik niet van mijn andere paarden houd hoor, het zijn stuk voor stuk enorme lieverds. Maar slechts 1 dier heeft mijn hart, en dat is Lagune. Het is met geen pen te beschrijven hoe gek ik eigenlijk op hem ben.... <3

A.s. vrijdag gaan we EINDELIJK verhuizen naar onze nieuwe stal. Ik hoop zo dat mijn paardenvriendjes het daar naar hun zin gaan hebben, al moet ik zeggen dat ik zelf ook echt de dagen af tel. En ik hoop zó dat vooral Lagune daar een lief paardenvriendje of vriendinnetje weet te maken, waarbij hij gewoon in zijn waarde wordt gelaten.... :j Stom he dat een mens zo enthousiast kan zijn over iets onbekends?
Nieuwe start, en we hebben er zin in :)

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:43

zo dat is wel weer even een tegenvaller dan van die wondjes. Ik smelt gewoon bij het lezen hoe je zoontje om gaat met Lagune, echt geweldig! Nou kop op jullie komen er wel!!

uJildXH0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:08

Hier heb ik maar 1 woord voor: RESPECT!!!

Daar mogen nog veel mensen een voorbeeld aannemen!

Heel veel plezier en geluk gewenst voor jou en Lagune!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:35

En je gaat gewoon volle moed weer door!
Echt zo dapper om het iedere keer opnieuw weer op te pakken! Hij moet echt wel geweldig zijn!
Heerlijk om de updates bij te houden. Ook als het even weer wat minder gaat...
Ik hoop ook dat jullie veel geluk zullen hebben op de nieuwe stal! En uiteraard hoop ik dat je voor een van je andere lieverds een prachtig ander plekje zult vinden!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 10:41

Goh de dierenartsrekening is binnen, 143,55 euro *slik*
En dat voor een weekendconsult waar de diagnose niet eens van klopte, een shampoo'tje voor de verkeerde diagnose en een huidschraapsel waarvan ik de uitslag (3 weken na dato!) nog steeds niet heb mogen ontvangen. Overweeg toch stellig om slechts de helft te betalen, of is dat heel raar?

Morgen is eindelijk de dag van de verhuizing, kan echt niet wachten :) Helaas ontdekte we gisteren dat onze Jeep kampt met ernstige motorproblemen en sloeg de paniek even toe toen we ontdekte dat we geen andere trekwaardige auto in familiekringen mét trekhaak hebben. Na een oproepje op bokt had ik binnen een paar minuten reactie van een lieve welwillende bokker die ons tegen benzinevergoeding wil brengen <3 <3 Echt zo lief!
Heb manlief gevraagt om vanmiddag eens beginnetje te maken met het leegscheppen van de stallen (deze liggen vol met aangestampt vlas) daar ik zelf met mijn gezondheidsklachten moeite blijf houden met zware kruiwagens (zo onhandig!) Bij de minste geringste inspanning ontstaat er weer kramp op mijn borst, nu ik sinds een week of 2 bewust wat rustiger aan doe lijken de klachten wat af te zwakken.

Morgen de stallen voor vertrek nog even een sopje geven met betadine shampoo en een oplossing vinden voor de rubber matten die erin liggen. We waren van plan deze met de aanhanger (en de jeep) mee te verhuizen naar de nieuwe stal, maar gezien de problemen met de jeep probeer ik ze nu maar achterin mijn volkswagen polo te proppen :') Wat een volksverhuizing hihi :D

Volgende week komt ook mijn sportmerrie weer terug naar huis... Met dagelijks 60km rijden en het verzorgen van 3 paarden zal dan nog een hele happening worden :D We will see!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:49

Ik zou niet zomaar de helft betalen, maar bellen of schriftelijk mededelen dat je het niet eens bent met de rekening en dat je bereid bent een bepaald gedeelte ervan te betalen! Anders blijf je voor het restant aanmaningen e.d. ontvangen.

Wat kan bokt toch heerlijk zijn!!!! Zo ontzettend leuk om te lezen dat er mensen zijn die zo voor elkaar klaar staan!!

Hoop dat de verhuizing naar wens gaat verlopen!! Wordt wel eens tijd dat het mee gaat zitten!

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:33

Ik zou inderdaad ook even bellen oid! Want als het gewoon niet klopt vind ik het asociaal dat ze er zo veel voor vragen!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 15:22

Ja wellicht verstandiger. Vind het echt asociaal... Juist omdat we er zelf zóvaak achteraan hebben gebeld en mijn eigen dierenarts een heel andere diagnose stelde.Vind het echt geen probleem om voor iets te betalen dat mijn paarden helpt, maar dit is gewoon afgepoeierd worden met een hoop dure troep.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:28

Wooow, je hebt me bijna aan het huilen gemaakt.... *slikt tranen weg*

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:29

wauuuuuuw wat een verhaal kreeg er zelf een traantje in me oog van zo mooi
ik hoop dan ook dat hij nog heeeeeeeeeeeeeel lang bij jullie mag genieten van zijn leventje

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:53

Succes met de verhuizing! Stalmatten in de auto zou ik niet doen hoor! Dan stinkt ie voor eeuwig en het is een vieze geur ook nog....eeew. Misschien wil de hele lieve bokker nog wel een keertje rijden voor de matten? Kan me voorstellen dat je ze mee wil hebben...Ik zou ook even bellen over die da-rekening. Niet of een deel betalen resulteert vaak in incassobureau als je geen reden geeft en dat lijkt me voor jou onnodige stress....soms is bellen echt een prima optie :)

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:58

Hier ook een traantje, hopelijk is de verhuizing helemaal goed verlopen!
Die dierenartsrekening is gewoon absurd! _-:(

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:04

Ik zou de rekening niet 'zomaar' niet betalen en toch in overleg proberen te gaan met de kliniek... Het is wel veel geld voor een verkeerde diagnose, maar ze kunnen er ook niet altijd 100% garantie op geven dat ze de juiste prognose kunnen vinden natuurlijk... Maar die uitslag niet geven is echt belachelijk! Dus die zou ik ook zeker niet betalen...
Ik had laatst ook een belachelijk hoge rekening voor het KIJKEN naar de wond op het been van mijn paard, het is niet aangeraakt of wat. Kreeg een zalfspray en dat kostte me ook 153 euro! Verschrikkelijk, maarja, je kunt ook zo moeilijk zonder die mensen he?! Succes er mee, ik hoop dat jullie er uit komen...

Hoe ging de verhuizing?

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:06

Pinda_Dipje schreef:
Na een babbel met mijn man en ouders deze week hebben we besloten binnenkort toch iets in te krimpen. Toen de vraag kwam "Welk paard gaat weg?" moest ik even flink slikken, maar kwam tegelijkertijd het eenduidende antwoord in me op: "Ik vind alles goed, maar Lagune blijft". Niet omdat ik niet van mijn andere paarden houd hoor, het zijn stuk voor stuk enorme lieverds. Maar slechts 1 dier heeft mijn hart, en dat is Lagune. Het is met geen pen te beschrijven hoe gek ik eigenlijk op hem ben.... <3

Wauw....
Heel veel respect voor jou!! Mooi geschreven verhaal ook in je beginpost. Echt heel knap dat je de beslissing toen hebt gemaakt!
Wens jullie heel veel plezier nog samen in de toekomst, geniet ervan!

Over de rekening, neem even contact op met de da. Niet zomaar voor de helft betalen, dan kun je nog beter even wachten met betalen.

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:33

wat een prachig verhaal!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:42

Heb je nog contact gehad over de rekening?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:59

Mag ik suggereren dat de huidproblemen komen doordat Lagune eindelijk de rust en ruimte heeft en er nu jaren ellende uit zijn systeem komt? Bij mensen zie je ook vaak dat als ze niet meer sterk hoeven te zijn, ze eindelijk kunnen ontspannen, dat dan de instorting komt, dat er toegegeven kan worden aan de lage weerstand. Met name huidproblemen zijn vaak psychisch gerelateerd.

En dat jij je dus helemaal niet voor de kop moet slaan hierover maar dat het een fase is die juist positief is. Het paard is zich aan het resetten. :j
Fijn om te zien dat je zoveel om hem geeft, veel plezier en succes samen!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 14:30

Tijd voor een update!!

8 juni was het dan zover... Lagune zijn transportbeschermers om gedaan, waar hij altijd op reageert door zijn benen heel hoog op te gooien. Doordat Lagune's rechtervoorbeen nog altijd wat verzwakt is door de artrose stond hij direct met zijn hele lijf te wiebelen. :')
Het duurde ongeveer een kwartiertje voordat we meneer op de tweepaardstrailer hadden staan, "Weet je niet hoe eng dat is baas???" (not!) maar met wat hulp van een bokker en mijn moeder die Lagune uiteindelijk naar binnen leidde zodat ik ook mijn handen vrij had liep hij in 1x door. Super fijn! Zijn vriendje Moreno liep gelukkig ook moeiteloos de trailer op en zo kon onze rit naar de nieuwe stal beginnen...

Rond 20.00 uur arriveerde we, eerst Moreno afgeladen en op de wei gezet. Druk begonnen ze naar elkaar te hinniken <3 Lagune besloot van de zenuwen dat het wel leuk was om de hele trailer onder te sassen :') en volgde me relatief rustig naar zijn nieuwe plekje.

De volgende ochtend direct weer gaan kijken, en mijn vermoeden werd bevestigt; Lagune heeft altijd een vreselijke hekel gehad aan kleine pony's. En samen met zijn vriend Moreno gallopeerde ze dan ook uren achtereen achter een kleine shetlander aan; Insluiten, opjagen, insluiten, opjagen. *zucht* kleuters! Sprak ik ze streng toe. Waarna 2 verontwaardigde hoofden mijn kant op keken met een blik "It wasn't me, boss" :')
Zondag ging het gelukkig wat beter en hadden ze inmiddels vriendschap gesloten met een KLEIN bont paardje... uhhh?

Lagune uit de wei gehaald voor een snelle poetsbeurt, en voorzichtig de laatste korstjes op zijn huid losgetrokken. Helemaal van slag dat hij zijn dikke ponyvriend niet meer kon zien stond Lagune als een malle over het terrein te gillen en onrustig met zijn kont te draaien. Het leek wel weer een jonge hengst :')

Vanavond weer even bij ze kijken. Door de afstand is het helaas nu geen doen om elke dag te gaan! a.s. zondag komt ook mijn sportmerrie ze vergezellen, ben benieuwd wie van de twee als eerste verliefd op haar wordt :') Volgens mij hebben beiden heren het hier velen malen beter naar hun zin!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:32

Wat super om te lezen dat het zo goed gaat met je paardjes.. Leuk ook dat je weer even een updat heb gedaan!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:37

Fijn om te horen dat het zo goed gaat! Hoe verliefd zijn ze inmiddels?