Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra1984

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:18

jeetje zeg, wat een gezeur van die dierenpolitie.. mijn paard staat toch echt natter dan die van jou. vind ze anders super netjes erbij staan!!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:18

Pfff de dierenpolitie is echt een goed idee, maar met alle nieuwesberichten die ik op bokt lees en dan dit topic heb ik echt het idee dat ze zonder enige kennis zomaar een paard in beslag nemen omdat ze 'zielig' in de modder staan. Kunnen ze veel paarden in beslag nemen. Niewsbericht van laatst was dat ze ook een pony in beslag hadden genomen en nadat het dier uit de wei was verwijders hebben ze maar eens opgezocht wie de eigenaar nu eigenlijk was. :n
TS: ik hoop dat ze verder niet moeilijk gaan doen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:20

Nou, wat mij betreft kunnen heel wat mensen hier nog wel een voorbeeldje aan nemen anders marijeD...

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:22

pff, ik vind ze er echt helemaal niet slecht bij staan hoor, met deze regen troep is het bij iedereen nat toch?

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:23

schrikdraad schreef:
Ik heb nog steeds geen modder weides.
Vaak komen die van te veel dieren op een te klein oppervlakte.

Dus telkens de berichten van iedereen staat nu nat is kort door de bocht.

Heb je wel blub dan is het noodzaak een droog stuk betegeld te hebben en een droge schuilstal.

Zoals ik lees is dat bij ts aan de orde dus begrijp ik de klacht ook niet.

Bij alle waar alleen maar 24/7 blub is Is een klacht niets meer dan terecht.
Neem je verantwoordelijkheid.

ga toch weg joh !
kijk eens om je heen op de meeste pernsion stallen zijn de paddock en weide nu een en al blub .
dit extreem natte weer was ook niet te voorzien .
vorig jaar was het wel anders
ik sta er ook eb neb blij dat me paarden nog even na buiten kunnen benen strekken !
dan maar even in de blub

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 23:23

dank je

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:25

xsenny schreef:
schrikdraad schreef:

Heb je wel blub dan is het noodzaak een droog stuk betegeld te hebben en een droge schuilstal.

ga toch weg joh !
kijk eens om je heen op de meeste pernsion stallen zijn de paddock en weide nu een en al blub .
ik sta er ook eb neb blij dat me paarden nog even na buiten kunnen benen strekken !
dan maar even in de blub

mijn mini shet staat op een land van 7 bij 15 of zo, en dat is ook een blub. maar mijn paard staat op een padock die naar verhouding kleiner is en die is geen blub.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:25

Jetta schreef:
Ohoh! Mijn paard staat regelmatig in de bagger, springt in plassen, zijn manen als strotouwtjes van het buitenzijn, klonten prut aan zijn sokken....nooit een deken op, en als ik het zadel eraf haal, zie je allemaal witte haren, die een leek die de klok heeft horen luiden voor drukplekken aan kan zien. ( ik heb een gemarmerd appaloosabeest).
Lang geleden is het begonnen: mensen moeten met respect met dieren omgaan...mee eens. Een aantal jaren geleden was dat niet genoeg meer en werden aan dieren menselijke gevoelens en behoeften opgelegd....niet mee eens. Zo zag je opeens hondjes met een roze jurkje aan, paarden die na het oplopen van een krasje in de wei weken op stal moesten rusten.....en nu de zg. dierenpolitie, die niet genoeg weten van het houden van grote landbouwhuisdieren......
TS : jouw paarden zijn blij dat ze de benen kunnen strekken en van een beetje blubs worden ze niet ziek.
Ik zal als ik jou was een bezwaarschrift opstellen waar dehonden geen brood van lusten en wapperen met het formulier van de eerdere inspectie, je DA zal je ook willen steunen, denk ik zo. Succes!

Eens.

Hoewel er wel overal in het land schrijnende gevallen staan nu hoor, paardjes op terreinen die echt niet meer kunnen en eigenaren die dat kennelijk niet willen zien of zo, lijkt het erop dat de dierenpolitie erg wild om zich heen aan het slaan is.

Lijkt een beetje of 'het publiek' vooral tevreden moet zijn over de aanpak. Wat de ponys en paarden ervan vinden, of dat hun situatie écht verbetert van ophokken 24/7, is kennelijk ondergeschikt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:31

nou dat is toch niet zo nat...
droge plekjes genoeg en paarden tonen vrolijk zat!

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:33

Wat belachelijk? Moet je ze op beton zetten ofzo? Wat wil je met dit prutweer, dan wordt het modderig :\ Niet iedereen heeft de mogelijkheid om de weide te verdelen in stukken o.i.d.
Ik ben trouwens sowieso niet over de DP te spreken (eigen ervaring), waar ze moeten zijn, zijn ze niet, en dan komen ze wel naar goedverzorgde paarden die alleen maar in de modder staan :x

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:35

paarden zien er prima uit!
en ik vindt de nattigheid erg meevallen....je hoeft je niet druk te maken hoor!

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:36

Valt allemaal reuze mee, die van ons moeten door een dikkere laag blub om bij de stal te komen.
En de paardjes zien er prima uit.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:38

mijn wei is ook echt een stuk erger, maar ik wil de mijne eigenlijk niet op een ander stuk zetten, want dan gaat mijn wei er daar ook aan, ze krijgt af en toe een stuk je bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:38

is dat alles? wat een stel zeikerds

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:40

jeetje marije :(:) belachelijk zeg! doe je zo je best en zijn je paardjes zo happy, krijg je dit |( dat dit indd zo maar kan, opsluiten beter als btje modder? is vaak indd iemand die een ander een hak wil zetten en een melding maakt,en een overijverige dierenpolitie die er graag wat in beslag wil nemen :( dit kan toch niet de bedoeling zijn.. sterkte groetjes deess :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:42

ik ben echt verbaasd na het zien van deze foto's! jou paddock is helemaal geen blub, jou paddock heeft wat natte plekken.
wat een ongelooflijke onzin dat je hier commentaar op krijgt !

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:48

Stille meelezer meldt zich. . . . Als ik de foto's zie van hoe de paarden van TS staan, dan weet ik zeker dat we beter geen dierenpolitie en geen 144 (114?) kunnen hebben. Er is veel echt dierenleed, dat wel, maar als de dierenpolitie houden zich bezig met TS en dergelijke gevallen, dan helpt dat in de echte gevallen niet. Ik verwacht dat straks krijgen wij te horen hoe de dierenpolitie hebben veel waarschuwingen gegeven en veel paarden 'gered' -- net als bij TS -- en wat geweldig dat er iets wordt gedaan voor alle zielige gevallen. (Terwijl, net als Arabesk al zei, andere dieren worden structureel en systematisch misbruikt om vlees en zuivel te produceren . . . .).

(En alle paddocks zien er ongeveer zo uit -- het heeft veel geregend in de laatste tijd, duh -- zijn wij nu allemaal paardenbeulen als wij de paarden hun benen laten strekken?)

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:50

Mijn mond valt open van verbazing. Als dit is waar men zich druk over maakt, en ze gaan overal eens een kijkje nemen nu, ben ik bang dat er een heleboel paarden in beslag genomen moeten gaan worden.

Die van mij staan momenteel ook in de blubber, de hele dag, kunnen wel in een inloopstal droog staan, maar dat doen ze niet, staan liever in de regen en blubber en komen het liefst zo vies mogelijk weer naar binnen ´s avonds.. We hebben een groot stuk drainagematten gelegd, dit stuk is vrij droog nu, en zelfs daar staan ze niet.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:52

Ik vind dit typisch een gevalletje voor SBS6 even contacten. ;)

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:13

:oo super staan ze er bij! Groot deel van mijn bak is natter helaas.ze hebben wel een groot droog stuk alleen kiezen ze zelf vaak om in de modder te gaan staan, ja en wat moet je dan?ze opsluiten in het droge stuk,waar ze geen schuilstal hebben?(schuilstal staan ze trouwens ook op droog stuk hoor, maar daarom heen veel modder helaas met deze regen)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:22

xsenny schreef:
schrikdraad schreef:

ga toch weg joh !
dan maar even in de blub

Nou inderdaad!
Volgens mij is het ook afhankelijk van de ondergrond hoe nat het is op het land of paddock, wij hebben zandbodem en zijn ook redelijk droog. Maar tegen deze regenvallen kunnen weinig bakken op! Zelfs in onze springtuin zitten er een paar plassen, terwijl die normaal kurkdroog is.
En hoe je het wendt of keert, een paard moet nou eenmaal naar buiten!
Dit heeft niks met verantwoordelijkheid te maken..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:41

Tjonge, als ze hier al moeilijk over doen!
Zijn die foto's van vanmiddag? Na die buien van vanmorgen?
Dat is echt niet verkeerd. Die paarden lopen op het zand, niet in de modder. Als de paarden daar al niet mogen lopen omdat dat verwaarlozing zou zijn, dan mogen kinderen ook niet buiten spelen in de regen of als er plassen liggen... En zeker niet als de straten ondergelopen zijn wanneer de riool het niet meer aan kan...

Ik zou het hier niet bij laten zitten, en in elk geval mijn paarden er niet voor binnenhouden, en als ze moeilijk doen de publiciteit opzoeken met steun van dierenarts en evt. paardenmensen met naam.
Natte voeten halen een paar uur per dag is voor de hoeven juist helemaal niet slecht. Voorkomt uitdrogen door de droge stallen en droge zandbodems. En de plekken van jouw foto's zijn zeker geen dikke modderbende zoals die voorbeelden in het begin van het topic... Heb je ook foto's waar je bestrating bij op staat?

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:42

Hahahahahhaa wat een aanfluiting zeg!!! Bij ons staan ze 10x natter dan bij jou hoor TS! Ga zo door, je paarden zien er top uit en lopen lekker buiten.

Als we het zo moeten bekijken dan kunnen ze bij ons alle 40 paarden wel in beslag nemen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 01:04

Dan weet ik nog wel een adresje waar ze heen hadden gekund.
Pony die al maanden op stal stond, omdat de eigenaren niet wisten dat een pony zo veel gras at.
Beestje kreeg van alles te eten, maar geen kuil, biks of gras of wat dan ook. En daar gaan ze niet kijken.

De foto's zien er gewoon goed uit. Lastig te beoordelen met de dekens op, maar ze zien er vrolijk en levendig uit

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 01:31

meid je paardjes staan er geweldig bij +:)+
Als dit de reden moet zijn om je paardjes heel de dag binnen te zetten dan ik hou mijn hart vast..
Las laatst een stuk in de krant over een geval in someren. Mensen krijgen dan een uur om het op te knappen en dan is het weer goed terwijl er bij dit geval het wel gaat over magere paarden en mensen die hun dieren eigenlijk niet kunnen onderhouden.
Aan de ene kant ben ik trots op ons land maar af en toe ... eigenlijk best wel veel, slaan we de plank flink mis.
Kunnen we hier iets aan doen als Nederlanders?