Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Maritje1991 schreef:Misschien kun je beter het probleem wegnemen ipv symptoombestrijding.
Je pony is bang en daarom doe je haar eigenlijk pijn door scherper in te werken.
Kan beter ervoor zorgen dat je pony jouw vertrouwd en daardoor niet weg hoeft te vluchten.
Ik ben erg tegen hulpteugels, omdat het paard er niet mee geholpen wordt.
Maritje1991 schreef:Misschien kun je beter het probleem wegnemen ipv symptoombestrijding.
Je pony is bang en daarom doe je haar eigenlijk pijn door scherper in te werken.
Kan beter ervoor zorgen dat je pony jouw vertrouwd en daardoor niet weg hoeft te vluchten.
FIrisje schreef:Maritje1991 schreef:Misschien kun je beter het probleem wegnemen ipv symptoombestrijding.
Denk je dat ik wil dat ik mijn pony pijn doe? Nou, dan kan je hierbij vertellen: NEE.
Ik heb die pony vanaf begin december in mijn bezit en ik leasde en verzorgde haar al een jaar.
Tuurlijk, onze band is nog lang niet op z'n hoogst. Maar anders zou ik nooit kunnen buiten rijden!
Ik rij nu elke x hetzelfde rondje, dus uiteindelijk zal zij buitenrijden leuk gaan vinden. Maar ze heeft het gewoon niet vaak gedaan!
En een Thiedeman is niet één van de scherpste hulpteugel. Vooral als je 'm op de loste doet, valt dat super mee!
FIrisje schreef:Daar ben ik het volledig niet mee-eens (ditismijnmening,dusdatvanjouzalzondermeerookgoedzijn). Elastieken zijn veel schadelijker voor je pony.
Ik gebruik zelf een Thiedeman voor als ik ga buitenrijden, aangezien mijn pony heel erg stresserig is. Ik gebruik hem vooral omdat ik haar zonder Thiedeman niet kan houden, want ze wil het liefst heel hard wegrennen/vluchten.
Als ik de teugels, onderandere, gebruik om haar terug te nemen word ze dus iets naar beneden getrokken en ze word teruggetrokken (zoals normaal zegmaar). Terwijl bij elastieken moet ze naar beneden, en zal ze niet lekker ontspannen lopen als ze het buiten eng vind!
Dit is mijn mening, dus dat betekent niet dat het gelijk zo is =).
iza_viv schreef:Hallo
wat een leuk paardje!
Ik snap dat je je paardje zo rijd!
misschien een oplossing om voorlopig gewoon nog zo buiten te rijden en als je in een bak rijd bitloos?
maar wel de sperriem af, die heeft eigenlijk geen nud, en dan kan ze haar mond wijderopen doen en dan is de pijn minder.
zo leer je het allebij!
en als je een band wilt op bouwen is VD en NH een goeie oplossing!
ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!
ik zie wel dat je om je paard geeft, en dan kom je er wel!
groetjes
FIrisje schreef:Maritje1991 schreef:Misschien kun je beter het probleem wegnemen ipv symptoombestrijding.
Denk je dat ik wil dat ik mijn pony pijn doe? Nou, dan kan je hierbij vertellen: NEE.
Ik heb die pony vanaf begin december in mijn bezit en ik leasde en verzorgde haar al een jaar.
Tuurlijk, onze band is nog lang niet op z'n hoogst. Maar anders zou ik nooit kunnen buiten rijden!
Ik rij nu elke x hetzelfde rondje, dus uiteindelijk zal zij buitenrijden leuk gaan vinden. Maar ze heeft het gewoon niet vaak gedaan!
En een Thiedeman is niet één van de scherpste hulpteugel. Vooral als je 'm op de loste doet, valt dat super mee!
JunkDeLuxe schreef:iza_viv schreef:Hallo
wat een leuk paardje!
Ik snap dat je je paardje zo rijd!
misschien een oplossing om voorlopig gewoon nog zo buiten te rijden en als je in een bak rijd bitloos?
maar wel de sperriem af, die heeft eigenlijk geen nud, en dan kan ze haar mond wijderopen doen en dan is de pijn minder.
zo leer je het allebij!
en als je een band wilt op bouwen is VD en NH een goeie oplossing!
ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!
ik zie wel dat je om je paard geeft, en dan kom je er wel!
groetjes
Ja, daar dient de sperriem toch net voor, dat ze hun mond NIET kunnen opensperren?..
MaritAriel schreef:iza_viv schreef:maar wel de sperriem af, die heeft eigenlijk geen nud, en dan kan ze haar mond wijder open doen en dan is de pijn minder.
als ze hun mond open sperren doe je toch echt iets niet goed!
JunkDeLuxe schreef:Ik zeg niet dat mijn paard met open mond loopt.. Of had je het niet op mij?![]()
Iza_viv: als TS haar paard pijn heeft aan haar mond, dan maakt de sperriem inderdaad niks uit. Kan ze beter wat aan de pijn zelf doen, aan de oorzaak daarvan, dan maar de sperriem uit te laten.