Hoe gaat het met Pacha? (Paard gered uit brand)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:06

Dav schreef:
Zonet ff de beide topics door gelezen en ik ik had dezelfde keuze gemaakt als de eigenaar van Pacha.
Al je paarden dood en 1tje die het heeft overleefd....als de da mij dan een sprankje hoop geeft dat het wel goed kan komen en dat het te overzien is voor het paard dan ga ik ervoor!

Pacha zal zeker pijn hebben gehad maar paarden die bereden worden door ruiters met sporen om die er niet goed mee kunnen rijden doen ook hun paarden zeer. Paard dwars,ruiter boos,trek aan de teugels,dat doet een paard ook zeer.

Een paard heeft een dikkere vel als de mens,dus --neem ik ff aan--kunnen ze ook meer hebben,Tuurlijk die brandwonden hebben echt wel pijn gedaan! Maar alles is zo te lezen ook in werking gesteld om de pijn draagbaar te houden en te revalideren zodat het paard ook echt paard kon blijven. (lees,de nek huid oprekken zodat het paard kan grazen,dat is er 1 van)

We zijn er niet bij geweest maar wat ik zo lees,hebben en doen de eigenaars er alles aan om het zo goed mogelijk het paard,paard te laten en het blijvend letsel zo goed mogelijk te verzorgen dmv massage,zalf etc.

Bij mensen proberen we iedere dag te rekken die er te rekken valt soms tegen het mens-on-eerend aan (wist ff niet hoe te typen)
Waarom dan je paard geen kans geven en nu heeft het toch een fijn draagbaar leven want ik zie nou niet een paard met pijn op de foto's....

Ik ben het helemaal met je eens en kan het niet mooier verwoorden, je hebt totaal gelijk.

Heel erg fijn dat Pacha er nu zo uit ziet, jeetje wat onvoorstelbaar dat een paard er zo goed bovenop kan komen.
Respect voor de baasjes, dat ze al die tijd hoop durfden te hebben, en het nu langzaam weer goed komt!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:11

Vind het machtig om te zien dat hij zo goed is opgeknapt....Ik ga er vanuit dat een paard dat ondraaglijke pijn lijdt vanwege littekenweefsel niet meer kan meekomen in de sport (of laat staan aan arbeid kan doen) Zal wel een lijdensweg geweest zijn voor hem, maar het was dat, of eeuwig slapen. Een paard denkt niet na, die vecht instinctief zolang het levenslust heeft

Bloodymary

Re: Hoe gaat het met Pacha? (Paard gered uit brand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:15

Ik kan alleen maar zeggen dat de eigenaar er heel veel voor over heeft moeten hebben om het paard weer zo te krijgen. En dan bedoel ik heel veel tijd, geduld en geld. Beetje banketstaaf als hij dan zo "afgebrand" wordt (klinkt bijna raar in deze context)...

Waar ik wel benieuwd naar ben (heb niet alles gelezen) is het paard er mentaal door veranderd, is hij bang geworden, of voor bepaalde dingen (vuur?), of vertrouwt hij mensen juist meer?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:06

ik zie het net als een mens... Als een mens levend vebrand word.. laat je die gene waar je van houd toch ook niet een spuitje geven, diegene moet ook vechten en dat doet een paard ook... wilde paarden in de natuur die een natuurbrand mee maken en verbranden hoe zullen die het hebben, die hebben helemaal geen zorg !! dus voor mij 100% respeckt voor de eigenaar !!!!!!!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:10

sloffiee schreef:
ik zie het net als een mens... Als een mens levend vebrand word.. laat je die gene waar je van houd toch ook niet een spuitje geven, diegene moet ook vechten en dat doet een paard ook... wilde paarden in de natuur die een natuurbrand mee maken en verbranden hoe zullen die het hebben, die hebben helemaal geen zorg !! dus voor mij 100% respeckt voor de eigenaar !!!!!!!!

Nee, die worden opgegeten door roofdieren.

Mensen&Paarden is als Appels&Peren

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:13

Marjoow schreef:
sloffiee schreef:

Ik vind dieren in vrijheid en dieren in gevangenschap met elkaar vergelijken ook appels & peren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:13

Boras schreef:
Marjoow schreef:

Ik vind dieren in vrijheid en dieren in gevangenschap met elkaar vergelijken ook appels & peren.

Ook waar :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:17

sloffiee schreef:

Een mens in dit geval met een paard vergelijken is dus fout.
Hoe verteld het paard dat hij meer pijnstilling wil? Hoe vertel jij het paard dat de pijn die je hem doet hem beter maakt? Hoe geeft het paard aan of het pijnvrij is?

Juist ja, niet dus.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:24

Marjoow schreef:
sloffiee schreef:

Precies het zijn beiden dieren met gevoel net als dat appels en peren beiden vruchten zijn-> En dus toch niet zo verschillend.
(Mensen zouden allemáál opgegeten worden "in het wild" aangezien we helemaal geen verdediging meer hebben/weten tegen wilde dieren/de elementen; misschien moeten we allemaal maar een spuitje..)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:25

Wildgirl schreef:
Tja, wat moet men hier van vinden>?
Knap dat dit niveau weer is bereikt na alle ellende?
Persoonlijk zou ik me als eigenaar van dit paard rot schamen dat ik op het kritieke moment meer aan mezelf heb gedacht dan aan mijn dier.

...amen :\

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 17:26

kom op dit is puur rond de pot draaien he Smurffie! Wij zijn de eerste om een zadelpasser te laten komen als ons paard even gek doet, of als ons paard niet deftig loopt en zijn rug weg drukt. Wij mensen zijn de EERSTE om een tandarts te bellen als je paard constant met zijn hoofd in de lucht loopt en geen druk kan verdragen, we doen een paard een deken aan omdat wij het koud hebben. Een paard dat in de regen staat, vinden wij zielig... Als je paard niet deftig loopt is er iets verkeerd, zijn wij mensen zo niet dan? Denken wij dan NOOIT in de plaats van het paard, als het paard zelf? Natuurlijk! Want een paard kan niet praten, maar als een paard al begint te bokken bij rugpijn, dan denk ik ZEKER dat Pacha geen parcour van 1m35 foutloos zou rondspringen, en dan denk ik ook dat Pacha de eerste 48uur wanneer hij '' kritiek '' was, niet zou gegeten hebben, en gaan liggen zijn. Ik vind het belachelijk, dat een paard geen pijn kan tonen dat is echt ver gezocht. Wij mensen denken dat de paarden nog steeds het zelfde zijn als vroeger toen ze in het wild leefde. Maar dat is zo niet, wij mensen zijn de persoon die een paard beschermd tegen de '' kwade '' wereld. Een paard hier, hoeft zich voor niemand sterk voor te doen. Want wij zijn de persoon die een paard kan veranderen, wij zijn de persoon die een wilde hengst kan omtoveren tot een braaf lammetje. Dus waarom zou een paard zijn pijn niet laten zien aan ons? Hij hoeft zich niet sterk voor te doen voor de mens. En als die dat wel doet, dan is het teken dat je paard je niet vertrouwd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:30

Arabiertje* schreef:
kom op dit is puur rond de pot draaien he Smurffie! Wij zijn de eerste om een zadelpasser te laten komen als ons paard even gek doet, of als ons paard niet deftig loopt en zijn rug weg drukt. Wij mensen zijn de EERSTE om een tandarts te bellen als je paard constant met zijn hoofd in de lucht loopt en geen druk kan verdragen, we doen een paard een deken aan omdat wij het koud hebben. Een paard dat in de regen staat, vinden wij zielig... Als je paard niet deftig loopt is er iets verkeerd, zijn wij mensen zo niet dan? Denken wij dan NOOIT in de plaats van het paard, als het paard zelf? Natuurlijk! Want een paard kan niet praten, maar als een paard al begint te bokken bij rugpijn, dan denk ik ZEKER dat Pacha geen parcour van 1m35 foutloos zou rondspringen, en dan denk ik ook dat Pacha de eerste 48uur wanneer hij '' kritiek '' was, niet zou gegeten hebben, en gaan liggen zijn. Ik vind het belachelijk, dat een paard geen pijn kan tonen dat is echt ver gezocht. Wij mensen denken dat de paarden nog steeds het zelfde zijn als vroeger toen ze in het wild leefde. Maar dat is zo niet, wij mensen zijn de persoon die een paard beschermd tegen de '' kwade '' wereld. Een paard hier, hoeft zich voor niemand sterk voor te doen. Want wij zijn de persoon die een paard kan veranderen, wij zijn de persoon die een wilde hengst kan omtoveren tot een braaf lammetje. Dus waarom zou een paard zijn pijn niet laten zien aan ons? Hij hoeft zich niet sterk voor te doen voor de mens. En als die dat wel doet, dan is het teken dat je paard je niet vertrouwd.

_/-\o_ Voor je bericht.

Máár.
Het is toch wel degelijk zo dat niet elk paard pijn laat zien hoor :P Zo weet ik er genoeg op te noemen die gewoon doorgereden zijn met een pijnlijke rug enzo...
Natuurlijk ook voldoende die met een verkeerd zadel direct een Rodeoshow geven...

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:31

Marjoow schreef:
_/-\o_ Voor je bericht.

Máár.
Het is toch wel degelijk zo dat niet elk paard pijn laat zien hoor :P Zo weet ik er genoeg op te noemen die gewoon doorgereden zijn met een pijnlijke rug enzo...
Natuurlijk ook voldoende die met een verkeerd zadel direct een Rodeoshow geven...

Je maar als je vervolgens de rug zou checken, zou het paard het wel tonen. Door de rug weg te drukken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:31

Akhal_Teke schreef:
Precies het zijn beiden dieren met gevoel net als dat appels en peren beiden vruchten zijn-> En dus toch niet zo verschillend.
(Mensen zouden allemáál opgegeten worden "in het wild" aangezien we helemaal geen verdediging meer hebben/weten tegen wilde dieren/de elementen; misschien moeten we allemaal maar een spuitje..)

Dat de mens niet is uitgestorven laat juist zien dat de mens niet per definitie werd opgegeten en de elementen wist te weerstaan. Jij en ik zijn het levende bewijs dat je ongelijk hebt met de laatste zin tussen haakjes geplaatste zin. Dus doe maar geen spuitje :)
We weten tegenwoordig meer dan de mensen uit de prehistorie. Veel meer.
Er zullen zeker mensen ten onder gaan. Maar zeker niet allemaal. Niet om de redenen die jij noemt.
Laatst bijgewerkt door Boras op 13-11-11 17:34, in het totaal 2 keer bewerkt

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:32

misschien moeten de mensen die het dierenmishandeling vinden gewoon allemaal lekker bij de dierenbescherming gaan werken en hun mening verder voor zich houden in dit topic. Iedereen kan zien dat Pacha heel erg vooruit is gegaan, en niemand kan beweren dat er een ongelukkig paard op de foto staat, wat je met je eigen dieren doet is aan jou maar dit is van de eigenaren een hele goeie zet geweest, en zeker niet uit eigenbelang anders hadden ze voor al het geld wat dit 'waardeloze' paard kost wel een top sportpaard gekocht waarmee ze direct konden verdergaan.

en over mensen: die kunnen zich niet aanpassen 'in het wild', zoals akhal_teke zegt. Wij kunnen enkel 'logisch' nadenken (hoewel dat bij velen alsnog ver te zoeken is), en daardoor kunnen wij overleven, door andere wezens te gebruiken voor onze eigen overleving. Op onszelf aangewezen, zijn wij de zwakste wezens in de evolutie

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:34

wat prachtig om te zien dat pacha er weer zo vrolijk en happy uitziet !!!!

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:34

Boras schreef:
Akhal_Teke schreef:

Dat de mens niet is uitgestorven laat juist zien dat de mens niet per definitie werd opgegeten en de elementen wist te weerstaan. Jij en ik zijn het levende bewijs dat je ongelijk hebt met de laatste zin tussen haakjes geplaatste zin. Dus doe maar geen spuitje :)

Je kijkt niet goed naar de toekomst denk ik.. De mens zal uiteindelijk voor zijn eigen uitsterven zorgen. Of dit voor- of nadat hij de wereld compleet heeft verpest zal zijn is de vraag. Dat spuitje zou alleen maar goed zijn om de wereld van haar parasiet te redden.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:35

Arabiertje* schreef:

Weet je hoe enorm menselijk (en krom) dit is gedacht? Alle paarden reageren volgens hun instinct.
Een paard denkt niet: "Ohhh maar DIE kan ik vertrouwen, dus hèhè kan ik eindelijk kreupel gaan lopen zonder dat ik gevaar loop. Pfoe wat een opluchting" Een paard heeft pijn of heeft geen pijn. Dit laat hij zien of niet. Punt. Ongeacht bij wie die in de buurt is.
En je doet voor alsof wij mensen het perfecte wezen zijn die ze 100% kunnen vertrouwen, maar vergeet niet vreselijk veel paarden er niet begrepen worden. Omdat de mens niet wil luisteren of er zijn best niet genoeg voor doet.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 17:39

Ik ken genoeg mensen die beter eens naar hun paard zouden luisteren. De eigenaars van Pacha hebben geluisterd, en dit is het resultaat. Iemand anders die ik ken, luisterd niet naar haar paard, rijd er op terwijl hij mankt... 100 keer al gezegd, maar wie ben ik om daar op in te gaan? Ik kan niets anders doen als haar te zeggen dat er iets mis is; Maar als ze niet luisterd, luisterd ze niet. En kan ik daar niets aan veranderen

Ik heb eerder in dit topic al gezet dat er MEERDERE mensen naar hun paard zouden moeten luisteren als enkel naar hun zelf.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:42

En dit gaat allang niet meer over Pacha... Hoe komen we in godsnaam bij 'het niet uitsterven van de mens' terwijl het over een paard gaat dat opgeknapt is na een brand. :?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:43

Akhal_Teke schreef:
Je kijkt niet goed naar de toekomst denk ik.. De mens zal uiteindelijk voor zijn eigen uitsterven zorgen. Of dit voor- of nadat hij de wereld compleet heeft verpest zal zijn is de vraag. Dat spuitje zou alleen maar goed zijn om de wereld van haar parasiet te redden.

Maar nu zeg je iets anders dan waarop ik reageerde. Daar had je het enkel over dat de mens in het wild geen verdediging meer zou hebben/weten tegen wilde dieren/de elementen. En daar reageerde ik op. Niet op wat je er daarna bij betrekt. Dat de mens zorgt voor zijn eigen ondergang, daar ben ik ook bang voor. Of dat andere factoren daarvoor zullen zorgen.

En we gaan inderdaad erg off topic nu. Dus ik laat het hierbij :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:44

kuzznathalie schreef:
En dit gaat allang niet meer over Pacha... Hoe komen we in godsnaam bij 'het niet uitsterven van de mens' terwijl het over een paard gaat dat opgeknapt is na een brand. :?

Via appels en peren :D

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:45

Boras schreef:
kuzznathalie schreef:

Via appels en peren :D

:')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:46

kuzznathalie schreef:

omdat iedereen dit knappe paard wil vergelijken met katjes met een mankend pootje en mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen :) Ik vind het altijd wel amusant hoeveel bokkers allemaal het paard wel denken te kennen, ook zien sommige van deze bokkers 1 keer in de week een paard op de manege.

maargoed ik heb m'n zegje ook gedaan, ik hoop dat pacha zo op blijft knappen en ik blijf zeker volgen, hoe het hem vergaat de komende tijd!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:47

peacehorses schreef:
kuzznathalie schreef:

omdat iedereen dit knappe paard wil vergelijken met katjes met een mankend pootje en mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen :) Ik vind het altijd wel amusant hoeveel bokkers allemaal het paard wel denken te kennen, ook zien sommige van deze bokkers 1 keer in de week een paard op de manege.

maargoed ik heb m'n zegje ook gedaan, ik hoop dat pacha zo op blijft knappen en ik blijf zeker volgen, hoe het hem vergaat de komende tijd!

Als dit op mij slaat, dan sla jij de plank goed mis.

Plus, so what als je manegeruiter bent? Deze ruiters kennen juist paarden omdat ze zoveel verschillende paarden rijden en aanvoelen ;)