gedumpt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

In_Black

Re: gedumpt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:36

Er staat niet dat het "lekker" is. En ik geef haar groot gelijk, dat ze niet het achterste van de tong laat zien. In haar profiel is duidelijk te zien wie ze is en op welke stallen ze komt. Als iets verkeerd wordt uitgelegd, krijgen ze daar nog de schuld.
En voor dit hele (trieste) verhaal geldt, dat er heus wel het nodige aan is voorafgegaan.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:41

En toch ben ik het eens met Storm. De berichten die bonte plaatst zijn imo onnodig in dit topic, ts heeft er niets aan.. zij wil enkel en alleen het paard helpen. Fijn dat er mensen zoals de ts bestaan.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:47

De opening van het topic klopt ook niet, hij liep niet los op straat. Hij was in een paddock gezet. Ik denk niet dat Menubel zelf heeft bedacht dat hij op straat liep, maar dit heeft doorgekregen.
Het paard zal vast wel goed terecht komen.
Maar niemand is er mee geholpen dat alle details op internet komen te staan. Daar komt meestal meer ellende van, dan nodig is.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:58

Ts wilde gewoon info hebben over dit paard, zou ik ook willen als ik haar was. Bokt is daar ideaal voor dus begrijp heel goed dat ts een topic heeft geopend.
En ik zou echt niet weten wat voor ellende van dit topic zou moeten komen??

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:59

mistery schreef:
Ts wilde gewoon info hebben over dit paard, zou ik ook willen als ik haar was. Bokt is daar ideaal voor dus begrijp heel goed dat ts een topic heeft geopend.

Inderdaad :j

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:00

In_Black schreef:
Het lijkt mij niet zo moeilijk, om jullie een beeld te vormen, waarom dit is gebeurd. Ik begrijp niet goed, dat daar nog vragen over worden gesteld.

Wat ik niet begrijp is dat jij niet snapt dat er mensen zijn die graag de beweeg redenen zouden willen weten waarom iemand zoiets doet. Mijn vraag was aan bonte was indien mogelijk of zij ons wat meer inzicht in de situatie/ inside informatie kon geven zonder daarvoor in details te treden..
Dit kan zij niet.. jammer maar helaas.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:01

Voor zover ik weet, heeft "TS" (oftewel Amivedi) de info die ze wilden.

Wat te denken van "ellende" veroorzaakt door bijvoorbeeld een losgeslagen eigenaar, in dit geval, die bijvoorbeeld stalhouder te lijf gaat, heb je daar ook over nagedacht? (om even een zijspoor te noemen)
Gelukkig zijn jullie nog nooit echt slechte mensen tegengekomen :+

Flitzz, die beweegredenen zijn vast niet zo moeilijk te bedenken. Iedereen weet wel dat een paard niet zomaar ergens wordt neergezet.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:21

Dat er heel veel aan vooraf gegaan is dat snap ik. Maar ik denk dat iedereen die iets met paarden heeft (particulier of zakelijk), daar is gekomen door zijn/ haar liefde voor paarden.
En vanuit die liefde voor paarden kan ik me gewoon niet voorstellen dat je dan een paard dumpt..
Een eigenaar die de stalhouder te lijf gaat, dat valt niet goed te praten maar daarvoor kan je naar de politie gaan.. Mocht die eigenaar het zo bont maken dan tref je toch andere maatregelen. Dan probeer je toch evt onder politie begeleiding die eigenaar en zijn paard verwijderen.
Maar dan zet je niet een paard op straat (of paddock zoals jij zegt) dat beestje kan er niets aan doen..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:52

In_Black schreef:
Voor zover ik weet, heeft "TS" (oftewel Amivedi) de info die ze wilden.

Wat te denken van "ellende" veroorzaakt door bijvoorbeeld een losgeslagen eigenaar, in dit geval, die bijvoorbeeld stalhouder te lijf gaat, heb je daar ook over nagedacht? (om even een zijspoor te noemen)Gelukkig zijn jullie nog nooit echt slechte mensen tegengekomen :+

Flitzz, die beweegredenen zijn vast niet zo moeilijk te bedenken. Iedereen weet wel dat een paard niet zomaar ergens wordt neergezet.

En zoiets zal door dit topic gebeuren? :')
En ook al wordt een paard niet zomaar ergens neergezet.. zo ga je niet met dieren om, wat voor beweegredenen er ook achter zitten.

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:02

Ik heb vroeger van mijn opa geleerd, wie A zegt, moet ook B (durven) zeggen!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:05

Storm schreef:
TS, ik vind het geweldig hoe jij voor dit paard opkomt en hoe je je best hebt gedaan om de eigenaar te vinden en het verhaal tot op de bodem uit te zoeken.

Bonte, ik vind het heel jammer dat jij met je grote mond wél zegt dat je alles weet (en zelfs dat heb je alleen maar 'gehoord' van iemand die zegt het te weten, maar of die nu de waarheid spreekt....) maar dat je verder geen uitspraken in het topic doet. Als jij zo graag wilt vertellen dat jij de waarheid weet, maar deze voor je houdt, stuur dan de TS een pb en hou je mond verder in dit topic, nu heeft niemand er iets aan en komen er alleen maar meer vragen waar jij geen antwoord op wilt geven. Lekker duidelijk dus :n
Óf de waarheid vertellen, óf je mond houden en je niet (meer) laten zien hier.

Ik kan niets meer dan me hier volledig bij aansluiten. Zat al een tijdje over zo'n reactie na te denken maar kon het niet omschrijven.
Het komt op mij ook ontzettend over als 'nanananana, ik weet het lekker wel en jij doet het fout want je vertelt niet de waarheid.'
TS handelde in belang van het paard en ging op zoek naar de waarheid, dat is al lastig zat.
En dan komt er iemand in het topic die die waarheid weet (??) en dat hier verkondigt, maar de waarheid niet vertelt.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:11

Ik vind wel jammer dat bonte hier alleen op aangevallen wordt.
Er zijn er veel meer in dit topic die er het fijne van weten.

Misschien heeft bonte t niet zo handig gebracht, en zo zwart op wit wil de toon nog wel is misklinken.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:13

Het is ook jammer dat Bonte er op is aangevallen.
Je hoeft maar als vaste bezoeker ergens op een drafbaan naar de koersen te gaan, en binnen vijf minuten weet je hoe het zit.
Laten we het er maar op houden, dat het hele verhaal binnenkort wel ergens openbaar zal opduiken. En bovendien heeft het paard onderdak en is er een hoefsmid bij geweest. Dat zijn voor dit moment hele belangrijke dingen. Het dier heeft een onderdak, krijgt voer, water en zorg.
Verwijten over en weer in dit topic hebben geen enkele zin.
Dat het is gegaan zoals het is gegaan, verdient niet de schoonheidsprijs maar daar is heel wat aan voorafgegaan. Dat dat duidelijk mag zijn.
Om nu Bonte allemaal dingen voor de voeten te gaan gooien is echt zinloos.
En laten we eerlijk zijn, als paardenliefhebbers onder elkaar. Hoe dit is gegaan verdient geen Oscar maar zulke dingen gebeuren niet wanneer er niets aan de hand is.
Iedere eigenaar kan een paard in pension/training zetten, en wanneer elke partij aan zijn of haar plichten voldoen, krijg je deze wantoestanden niet.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:08

mistery schreef:
En toch ben ik het eens met Storm. De berichten die bonte plaatst zijn imo onnodig in dit topic, ts heeft er niets aan.. zij wil enkel en alleen het paard helpen. Fijn dat er mensen zoals de ts bestaan.

Hallo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Laat de rest van Bokt dan ook niet reageren, want die weten er helemaal niets vanaf en bleren maar dat de stalhouder de schuldige is enz. blablabla. :roll:

Ik heb nergens de TS aangevallen, maar snap gewoon niet dat de TS zegt nergens verder vanaf te weten, terwijl een kennis van me bij de dierenambulance het hele verhaal weet.
Ik vind niet dat de bokkers die verder aangaat. Zijn allemaal outsiders en ik ken de TS verder niet. Als ze echt zo close is met de dierenambulance, dan weet ze alles al. :?

mistery schreef:

Dat weet ze dus allang.
Ze stuurt nl ook PB's rond met de naam en gegevens van de stalhouder (die ik deze dagen nog gesproken heb, maar niet op stal kom.). Die krijgt nu zelfs dreigmails van bokkers die niets ervan wil weten. Is dat dan zo netjes??????????????????????????
Nee, de TS is heilig. }:0
Laatst bijgewerkt door Bonte op 09-10-11 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:11

Het topic is gestart door iemand die geen verstand heeft van de paardenwereld, maar wel info nodig heeft.
Gelukkig zijn er veel tips gegeven, waarschijnlijke eigenaar gevonden, zij gaan daarmee door met de mogelijkheden die onze (crappy) wet biedt.
Super toch?
Waarom dan nog zo moeilijk doen over wie je dan wel niet bent?
Gaat om het paard!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:16

MarvanTom schreef:
Gelukkig zijn er veel tips gegeven,

Waar heb jij in dit topic een tip gezien?? :?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:29

Bonte schreef:
mistery schreef:

Hallo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Laat de rest van Bokt dan ook niet reageren, want die weten er helemaal niets vanaf en bleren maar dat de stalhouder de schuldige is enz. blablabla. :roll:

Ik heb nergens de TS aangevallen, maar snap gewoon niet dat de TS zegt nergens verder vanaf te weten, terwijl een kennis van me bij de dierenambulance het hele verhaal weet.
Ik vind niet dat de bokkers die verder aangaat. Zijn allemaal outsiders en ik ken de TS verder niet. Als ze echt zo close is met de dierenambulance, dan weet ze alles al. :?

mistery schreef:

Dat weet ze dus allang.
Ze stuurt nl ook PB's rond met de naam en gegevens van de stalhouder (die ik deze dagen nog gesproken heb, maar niet op stal kom.). Die krijgt nu zelfs dreigmails van bokkers die niets ervan wil weten. Is dat dan zo netjes??????????????????????????
Nee, de TS is heilig. }:0

Zoveel leestekens gebruiken is volstrekt onnodig en komt ook behoorlijk onvolwassen over. Wat ts wel of niet doet maakt me niet uit, ik zeg alleen dat ik snap waarom ze dit topic heeft geopend en ik kan me ook voorstellen dat ze boos is geworden van de situatie. Over de dreigmails weet ik niets en hoef ik ook niets te weten, en de ts zal vast niet heilig zijn, want wie is dat wel?
Misschien volgende keer een beetje anders reageren, en wat jij nu zegt over de ts is ook niet zo netjes ;)

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:35

In_Black schreef:
Lang leve de mensen met paarden die zich nog geen seconde realiseren wat het kost om een draver ergens in training te zetten 700/mnd is nog goedloop.

bedankt kruidenpotje *\o/*

Hoe weet jij nou of ik dat weet of niet en of ik me dat realiseer maar dat rechtvaardigt niet om hier maar te komen roepen dat je wel weet hoe het in elkaar steekt en dan vervolgens aangeven dat je er niets over wil zeggen.

Het houden/rijden/(laten) trainen van een paard is altijd duur. Ik snap ook wel dat er voor een trainer die niet betaald wordt een moment komt dat het ophoudt, maar om het paard dan onbeheerd in een paddock te zetten is volgens mij niet de juiste oplossing.

Ook ik weet niet precies wat er gebeurd is maar kan me voorstellen dat mensen het dan maar zelf in gaan vullen. Om dan hier te gaan roepen dat je (=bonte) wel weet hoe de vork in de steel zit en dat TS het niet bij het rechte eind heeft maakt het voor de rechtvaardiging van de gang van zaken van de trainer niet beter op. Iedereen die het niet precies weet zal nu nog steeds zijn/haar eigen mening hebben over hoe het gegaan is, hoe de (onbekende) omstandigheden voor de "daad" ook geweest zijn.

LINDY_1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:28

het moet niet gekker worden zeg. wat erg dat mensen zulke dingen kunnen doen. daar kan ik echt niet met mijn hoofd bij.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:54

Dat zal vast niet LINDY. Maar reken maar even uit dat je aan training en onderdak beneden de 600/m geen plek gaat vinden.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:24

Alles te weten maakt niet gelukkig....en bonte en in_black hebben groot gelijk dat ze niet alles melden wat ze weten.....overigens weet iedereen die wel eens op een drafbaan vertoefd waar dit over gaat.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:47

Stuurlui en wal dinges. Heel veel blabla vanaf een scherm. Helaas komen veel mensnen niet achter dat scherm vandaan en roepen een hoop. Waren ze gisteren in Wolvega geweest dan hadden ze vast een ander toontje gezongen.
Het merendeel in dit wereldje weet het allemaal heel goed achter een toetsenbord vandaan maar hoe een paard stinkt of ruikt daar hebben velen geen idee van. Wanneer je her en der de reacties leest is dat wie weet ook maar beter in het kader van het dierenwelzijn.

Ik volg Bokt al een tijd vanuit mijn neventak als dravertrainer, en als men een kliktuig zonder borstblad al aanmerkt als dierenmishandelingdan kan ik niet anders zeggen dan dat deze site, als zijnde grootste paardensite van NE, af en toe danig uit de bocht vliegt.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:55

papagroom schreef:
Alles te weten maakt niet gelukkig....en bonte en in_black hebben groot gelijk dat ze niet alles melden wat ze weten.....overigens weet iedereen die wel eens op een drafbaan vertoefd waar dit over gaat.

As I said. Al degene die hier de lippen over doen klapperen maar niet weten waar de werkelijke klelpel hangt. zaligen zijn de volgzamen van geest.
En ga je tegelijkertijd eens afvragen wat je zou doen als je moest eten, drinken en de schoorsteen moet blijven roken van de inkomsten die je ontvangt via andermans paarden.
Bedenk ook nogmaals alle tijd en moeite extra die er in zit om een koerspaard te trainen.
Laatst bijgewerkt door In_Black op 09-10-11 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:57

Bovendien weet iedereen die gister in Wolvega was van het hoe en wat en waarom. Degenen die in deze thread van de toren blazen dat het zo zielig is, hadden er ook kunnen zijn en hadden dan vast wel een ander licht op deze zaak geworpen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:16

Het gejammer over dat het paard er de dupe van is geworden snap ik niet zo goed. Enige waarvan het dier geleden had, waren z'n voeten. Voor de rest stond 'ie er prima bij. Hij is niet losgelaten, maar in een paddock gezet. Onbeheerd. Wat erg, mijn paarden staan ook onbeheerd in de wei of paddock.

Wat moeten een stalhouder/trainer doen als er al maanden niet wordt betaald? Ik ben het antwoord daarop nog niet tegengekomen. Wel de reacties als 'zielug voor het paard', 'als je van paarden houdt', risico van 't vak etc. Iedereen kan mooi l*llen, maar een paard van een ander maanden in de kost houden, is geen leuke bezigheid en heeft niks met risico van het vak te maken. Dit is eigenlijk zo'n punt dat een stalhouder/trainer bescherming zou moeten genieten en makkelijker zou moeten kunnen handelen. Ondanks dat er niet betaald wordt, ben je verplicht het dier te verzorgen en ook van hoefsmid, da-zorg e.d. te voorzien. Al met al gaat dit over andere bedragen dan verhoging van € 25 per maand aan stalling hoor. Ik wou de reacties wel eens zien/horen als het over je eigen portemonnee gaat. Over die van een ander wordt verrekte gemakkelijk beslist.

Die trainer heeft iig naar de eigenaar en z'n omgeving een punt gemaakt: als er niet betaald wordt, zet ik 'em op een plek neer dat iedereen binnen no time weet hoe het zit. Ik kan 'em geen ongelijk geven. Alleen op bokt wordt 'ie aan de schandpaal genageld, maar ik denk dat 'em dat niet heel veel kan schelen.