Pony gered, ons pennyverhaal *overleden*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gwenr86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 03:05

Hier een stille meelezer... Diep respect voor wat jullie allemaal doen, wat zullen jullie opgebrand zijn !!
En wat vreselijk k*t dat het nu minder lijkt te gaan !! Maar vergeet niet dat 1 van zijn wondjes dus is gaan infecteren. Ik weet niet of hij koorts heeft maar dit kost natuurlijk ook vreselijk veel energie voor het beestje. Misschien dat hij daarom wat minder reageert als jullie gewend zijn ??
Ik hoop in ieder geval dat jullie morgen weer een hinnik krijgen, dat hij geen koorts heeft en dit gewoon een kortdurend dipje was....
Heeel veel sterkte :(:) en ik kijk uit naar de volgende update !!

geerke

Re: Pony gered, ons pennyverhaal (hopelijk met happy end...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:42

ik denk dat jullie nu na drie weken toch wel een verbetering moeten zien.
Als dat niet zo is moet je toch eens flink gaan nadenken .
Ik ben de laatste die een paard zomaar laat inslapen zonder alles geprobeert te hebben....maar het moet natuurlijk wel leuk blijven.
Mijn paard heeft ook ooit drie weken meer gelegen dan gestaan,en daarna heb ik ook weleens 2x op het punt hem in te laten slapen.
Niet omdat hij doodziek was,maar gewoon omdat hij niet meer van zijn plaats kwam.....en als een paard dat niet meer kan gaat bij mij de knop om.Hij moet gewoon kunnen scharrelen in de wei/paddock(niet meer bereden worden,maar nog een beetje 'paard' kunnen zijn)

Heel veel sterkte met het kleintje!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:45

Volgens mij geven ze al meerdere malen aan dat er een enorme verbetering is opgetreden de afgelopen weken. Alleen is die nu gestagneerd. Ik hoop op een positief berichtje vandaag...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:50

XLeandrosX schreef:
Volgens mij geven ze al meerdere malen aan dat er een enorme verbetering is opgetreden de afgelopen weken. Alleen is die nu gestagneerd. Ik hoop op een positief berichtje vandaag...

de pony kan niet uit zich zelf opstaan... |( heeft nu geinfecteerde wonden.
ik weet niet wat jij onder een enorme verbetering verstaat.
Geloof mij....ik had het liever ook anders gezien,het arme beestje,en de mensen die er zoveel liefde en energie in stoppen...maar soms mag het gewoon niet zo zijn.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:02

Aan de andere kant, mag de pony na zoveel dagen van alleen maar vooruitgang ook even een dipje hebben. Ik ben nog steeds benieuwd waar hij op ligt?
Sterkte!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:08

Tjonge ik kwam net dit oppic tegen.
Ik vind het top wat jullie doen maar ik denk dat deze pony gruwelijk veel pijn heeft.
Is het niet aan z'n voeten dan wel aan de doorligplekken.
Ook is bespiering afgenomen door het almaar liggen en dit maakt de pony ook heel slap.
Ik snap dat jullie je best doen en dat is ook super lief, maar probeer rieel te blijven.
En wat is de toekomst van dit dier, komt het nog wel zo goed dat het een paardwaardig leven is.
bedenk dit goed.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:12

Ben benieuwd hoe hij vanochtend reageert............

karoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:22

paars schreef:
Aan de andere kant, mag de pony na zoveel dagen van alleen maar vooruitgang ook even een dipje hebben. Ik ben nog steeds benieuwd waar hij op ligt?
Sterkte!!

Hij ligt op koolzaadstro (biobed) en daarboven ligt hooi omdat hij zichzelf regelmatig verplaatste en anders de bodembedekking begon op te eten.
Ik ben het ermee eens dat hij een dipje mag hebben. Dat heeft hij de voorbije weken ook regelmatig gehad, zo wat een slechtere dag. Maar dit is echt wel veel erger dan hij het tot nu toe al gehad heeft. Ik ben me nu aan het klaarmaken om naar daar te gaan. Benieuwd hoe hij is. Vandaag is hij hier exact 3 weken.

Citaat:
Jesito: Ik vind het top wat jullie doen maar ik denk dat deze pony gruwelijk veel pijn heeft.... ook is zijn bespiering afgenomen door het liggen...

De pony krijgt serieuse pijnstilling, dus de DA's (ook die van Merelbeke waar is gisteren mee gebeld heb) denken eigenlijk dat het niet van de pijn is dat hij niet rechtkomt, maar eerder door algemene zwakte en misschien iets met het zenuwstelsel door die tekorten.
Hij had ook al niets spieren meer toen hij bij ons kwam, die zijn door zijn lijf helemaal "opgegeten" door het tekort aan eten.

De DA komt deze namiddag want op deze manier kan het niet meer verder. Hij moet of naar de kliniek, of ingeslapen worden. Die wonden zullen hier niet kunnen genezen zolang hij niet staat. Ik heb misschien iemand die de kliniek mee wil bekostigen als het nog nut heeft. Dus als de DA denkt dat dat nog kan helpen, ga ik nog eens terug bellen voor een raming van de kosten. En dan zullen we bekijken of het haalbaar is.
Ik zit ook nog met andere dieren en moet het natuurlijk wel kunnen blijven verantwoorden. Op dit ogenblik zijn we ook met een van mijn honden aan het dokteren en het begint financieel allemaal toch wel echt zwaar te worden.

Oh ja nog even dit, hij had gisteren geen koorts. Die wordt regelmatig gemeten.
Laatst bijgewerkt door karoke op 20-09-11 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:26

Wat een tegenvaller dit..ben weer bijgelezen, heb echt respect voor jullie.. Ik hoop niet dat Gimli gaat opgeven..ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat..succes!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:29

Karoke: Respect dat je het probeerd! Kan hij in de kliniek hangen? ZOdat de druk op zijn organen minder wordt? Je ziet het weleens op Animal Planet dat ze zn hangzak hebben voor een paard. Succes vandaag heel veel sterkte met het maken van de juiste keuzes.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:29

Karoke, Ik zal heel eerlijk tegen je zijn en je zult het me niet in dank afnemen maar ik zou er een punt achter zetten.
De pony heeft zeker pijn ondanks de pijnstilling, mensen die een zware operatie ondergaan krijgen pijnstilling maar vaak nog flink morfine omdat pijnstilling alleen niet genoeg is.
De pony heeft al zoveel geleden en ja gaat van de regen in de drup.
Ook ik zou willen dat de pony opstond en een mooi leven tegenmoet ging, maar nu inmiddels na drie weken van amper vooruitgang zou ik niet verder gaan.
Naar de kliniek gaat je klauwen vol geld kosten en het is maar de vraag hoe het daarna zal gaan.
Ook eens denkende aan het paardje, wat zo liggend ook geen leven heeft.

Begrijp me niet verkeerd, ik wou dat er meer van die mensen waren als jullie die zoveel over hebben voor een paardje.
Maar dit is dweilen met de kraan open.
Ik wens jullie heel veel sterkte en wijsheid.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:36

De komende dag, met het bezoek van de DA wordt dus erg belangrijk! Jullie hebben alles uit de kast gehaald om hem een kans te geven. Ik blijf duimen voor hem en voor jullie, hoop op een goed bericht vanmiddag, maar mocht het anders aflopen, dan hebben jullie allemaal nog steeds een dikke pluim verdiend door hem de kans te hebben gegeven. Daar heb ik veel respect voor.

Vanaf het internet komen er allerlei meningen, maar de betrokkenen staan daar bij hem en alleen zij kunnen zijn kansen, samen met de DA, inschatten. ik heb er alle vertrouwen in dat ze die afweging goed zullen maken. Laat dat dus aan hen over?

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:08

Ik zat zelf even in de lappenmand vanwege een griepje, vandaar dat ik nog geen reactie heb kunnen geven.

Maar wat is het jammer dat hij het zelf nu op lijkt te geven ;(
Het is ook niet niks he voor zo'n klein lijfje :(:) .

Meiden , jullie hebben er alles aan gedaan en hoe een ander ook reageert........jullie kijken hem dagelijks in de ogen en jullie zien elke verandering........zowel positief als negatief.
Als het niet meer gaat dan valt jullie niets te verwijten, hij heeft dan in ieder geval de afgelopen weken meer liefde en zorg ontvangen dan hij ooit van zijn vorige baasjes kreeg.

Heel veel sterkte vanmiddag en welke beslissing er ook genomen word, niets dan lof voor jullie hoor !

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:21

Ik heb niets als respect voor jullie, echt top!!! Er zijn hier mensen die hun mening geven en daar staan ze vrij in, maar bij sommige reacties denk ik echt:denk toch na voor je iets zegt!!! En lees eerst goed het topic voor je zo'n kromme mening geeft!!!
Jullie doen alles voor Gimli en ook ik hoop dat hij er doorheen komt, maar ik merk wel aan jullie reactie dat jullie nuchter in het leven staan en ook naar de kwaliteit van leven voor Gimli kijken en dat het momenteel niet geweldig is!! Dus heel veel sterkte vandaag en stiekem hoop ik dat hij straks een heel eind opgeknapt is!!! En moeten jullie hem toch in laten slapen, dan bedenk wel dat jullie er alles aan gedaan hebben om hem in de benen te krijgen en een hoop liefde hebben gegeven en de aandacht niet te vergeten, dus voel je niet schuldig!!!!!! Jullie hebben niets nagelaten om te doen!!!

karoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:19

Vandaag terug een hinnik :D en wat voor een. Ik kwam op de wei en hij was mega enthousiast, deed zelf al pogingen om recht te komen dus met 2 man rechtgezet. En hij stond!!! en hoe, zo goed heeft hij de voorbije weken nog niet gestaan, zijn hoefjes mooi zoals een normaal paard hoort te staan, niet te wankelen gelijk een dronkaard maar gewoon stabiel, zonder onze ondersteuning, terwijl hij toch weer op een heel oneffen ondergrond stond want had de bodembedekking nog niet terug vlakker gelegd.
Ik heb terwijl hij rechtstond zijn wonden uitgewassen ontsmet, door zijn ontwijkpogingen is hij uiteindelijk wel terug moeten gaan liggen en alleen kreeg ik hem ondanks zijn medewerking niet terug recht, daar heb ik door mijn rug de kracht niet meer voor.

Ik weet het op dit moment even niet meer. Gisteren was mijn besluit echt genomen, maar als ik dit dan bekijk, moet ik mijn best doen om niet te euforisch te worden... Ik ga straks overleggen met de DA, bekijken wat ze zegt...
Nu even rondbellen naar een paar organisaties om te informeren of zij eventueel iets kunnen betekenen qua sponsering. En daarna naar de politie om te horen hoe het daar nu intussen loopt, wat er zal gebeuren met de vorige eigenaar en een update van de situatie.
Dit wordt vervolgd...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:27

dat klinkt toch wel weer goed! :j
Zou het dan toch zo zijn dat hij er bovenop komt?
Ik hoop het zo! :(:)
Hij klinkt iedergeval niet depressief als ik het goed begrijp! ;)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:28

Ja, moeilijk dit. Waar doe je goed aan?
Hij had duidelijk een dip gisteren, en nu blijkt hij zich toch weer beter te voelen....

Ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta en een beslissing te maken over zijn lot.
Zeker als zijn toestand van dag tot dag zo verschillend is.

In elk geval wil ik je een hart onder de riem steken! Wat je beslissing ook moge zijn!!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:30

Hehe... gelukkig goed nieuws! Ik had al stille hoop erop eigenlijk. Jullie doen zo je best, zonder de realiteit uit het oog te verliezen naar mijn gevoel. Mijn ervaring is dat je een paard/pony altijd in de ogen moet kunnen kijken om te zien hoe de vlag erbij hangt, dat heb ik tenminste met mijn eigen paarden wel. Eentje was gisteren niet helemaal happy, dan wil ik 'm eerst vandaag nog eens zien en dan weet ik meestal genoeg en of ik actie moet nemen of niet.
Top wat jullie doen en hoeveel energie, tijd en geld jullie hierin stoppen. Ik blijf het volgen en heel veel succes nog verder.

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:40

Potverdikkeme *\o/*

Die Gimli ! :D
Het is toch niet te geloven he.........als je denkt dat alles verloren is gaat hij even laten blijken dat hij toch nog wel wil _/-\o_ .

Het gaat dus echt met ups en downs ........ben heel benieuwd wat de da vanmiddag zegt en wat de opties zijn.

Jullie moeten zo zachtjes aan wel helemaal gebroken zijn he :(:) , heb echt zoveel bewondering voor jullie _/-\o_ .

Wat mij betreft word die vorige eigenaar veroordeeld tot het betalen van alle rekeningen die jullie krijgen !
Dat zou het meest rechtvaardige zijn........

Ik blijf jullie volgen hoor ;)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:43

Genezen kost veel energie, een terugval hoort daarbij, hopelijk was de dip van gister er zo eentje! Daar is hij dan toch weer snel van bijgekomen. Hij geeft het nog niet op, goed teken!!

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:01

Wat een verhaal!
Ik heb erg veel bewondering voor jullie doorzettings vermogen, de pony is erg ziek maar ook hij heeft een ijzeren willetje zo te lezen en doet zijn best om terug beter te worden ondanks zijn zwakte en alle problemen
ik wens je veel wijsheid toe voor de komende tijd en hoop oprecht in een goede afloop.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:12

fijn dat het vandaag toch een stuk beter gaat!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:26

Tja er werd gereageerd op meningen van mensen.
En ik denk na voor ik wat zeg, ik hoop het beste voor Gimli maar ik ben wel erg critisch ondanks dat het vandaag beter gaat.
Door zo'n dag dat die opkrabbeld ga je de grens verleggen, waar moet ik stoppen.
Ik hoop dat er nu een stijgende lijn blijft, dan zijn de kansen wat beter, maar ik heb best met die pony te doen.
Ik vind het raar dat iedereen hier juicht als de pony staat, komop mensen laten we de realiteit niet verliezen, dit hoort bij een paard en dit hoort die eigenlijk het grootste deel van de dag te doen.
Normaal wordt hier altijd geschreeuwt dat paarden niet mogen lijden.

Dat heeft niks met de doorzettingskracht van de meiden te maken, ik vind het super wat ze doen.
Stel jullie zelf een grens en een termijn, er moet gewoon een complete verbetering komen op korte termijn en vandaar uit kan de pony herstellen.
Om dit bericht niet te negatief te doen lijken, duim ik voor jullie dat het nu goed blijft gaan en wens ik jullie succes.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:36

My_Chimanga schreef:
Bedankt, ik moest het echt even kwijt want ik weet hoe hopeloos je je voelt als je allerlei tegenstrijdige berichten krijgt maar je zelf de enige bent die het dier in de ogen kan kijken en kan zien of er nog hoop en liefde in zit of dat het doffe levenloze ogen zijn.
De beste stuurlui staan vaak aan wal... Ik denk dat TS ook anders zou reageren als het al van kleins af aan haar eigen pony was geweest en ze samen al veel hadden mee gemaakt. Dan wil je echt gelijk weten waar je aan toe bent. Maar als je nu kunt zien dat dit (voor jou) vreemde beestje toch blij wordt van de aandacht die het nu krijgt dan ben je al een echte dierenvriend als je deze zorg op je neemt. Voor deze plotselinge huisdieren heb je nu eenmaal niet altijd een spaarpot klaar staan om gelijk alle mogelijke onderzoeken uit te voeren, en naar mijn idee (vanuit de berichten dan he) is de situatie niet zo dramatisch dat het naar mishandeling neigt om hier nog een tijdje mee door te gaan. Dusse,,, Succes!!

_/-\o_

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:41

jesito schreef:
Tja er werd gereageerd op meningen van mensen.
En ik denk na voor ik wat zeg, ik hoop het beste voor Gimli maar ik ben wel erg critisch ondanks dat het vandaag beter gaat.
Door zo'n dag dat die opkrabbeld ga je de grens verleggen, waar moet ik stoppen.
Ik hoop dat er nu een stijgende lijn blijft, dan zijn de kansen wat beter, maar ik heb best met die pony te doen.
Ik vind het raar dat iedereen hier juicht als de pony staat, komop mensen laten we de realiteit niet verliezen, dit hoort bij een paard en dit hoort die eigenlijk het grootste deel van de dag te doen.
Normaal wordt hier altijd geschreeuwt dat paarden niet mogen lijden.

Dat heeft niks met de doorzettingskracht van de meiden te maken, ik vind het super wat ze doen.
Stel jullie zelf een grens en een termijn, er moet gewoon een complete verbetering komen op korte termijn en vandaar uit kan de pony herstellen.
Om dit bericht niet te negatief te doen lijken, duim ik voor jullie dat het nu goed blijft gaan en wens ik jullie succes.

Denk je echt dat zij een beslissing gaan maken over het leven van de pony door wat een anoniem iemand op een forum zegt?
Ze hebben een hotline met hun VA, en die zal ze vast en zeker eerlijk laten weten als het geen zin meer heeft. En verder denk ik dat ze alle mogelijke scenario's al in hun hoofd hebben afgespeeld, daar hebben ze geen Bokkers voor nodig :)