Mijn meisje haar laatste dag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:21

Heel veel respect voor je keuze, en sterkte gewenst de komende tijd!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 22:14

Het rare is, ik denk eigenlijk elke dag aan haar op veel verschillende manieren. aan de tijd toen ik haar net kende tot de dag dat we haar achter lieten in Nijkerk. Het is en blijft een heel onwerkelijk idee en nog elke dag mis ik haar in de paddock. Als iemand vraagt of ik zelf paarden heb, heb ik altijd twee merries.
Elke keer weer blijft de confrontatie terug komen.

@Jackietje
Het is moeilijk om op elke leeftijd afscheid te nemen van je beste vrienden. In was 24 toen ik Tag weg bracht, op weg terug in de auto zat ik naast m'n vriend te huilen en heb me nooit eenzamer gevoeld...

Hillady

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:40

ach man zit hier gwn te janken en was nog maar bij het stukje dat je haar ophield om naar die zaal te gaan heb niet verder gelezen ;( RESPECT VOOR JOU :(:) EN heeeeeeel veel sterkte !

powerhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 00:29

Lieve Woogy,

ik wil je bedanken voor je uitgebreide ervaring te delen met ons
ik sta ook voor het moeilijke moment van wanneer
maar weet nu wel dat dit de juiste keuze is
en dat als ze het been ook daadwerkelijk willen
open maken daar we duidelijkheid en waarschijnlijk
ook zelf rust zullen krijgen en bovenal onze kanjer
ik probeer meer informatie van deze paardenslachterij zelf
te vinden maar kan niks vinden
ik heb nl geen idee hoe je dit in gang moet zetten
en zeker om de vraag te stellen of ze een been nader willen bekijken

je hebt me nu al heel veel steun gegeven door postings hier
en ik hoop het laatste antwoord te vinden in het hele proces en
de moeilijke stap die we gaan nemen

maar bovenal dat Taggy rust heeft en jou als baas mocht hebben

liefs :*

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 13:44

Ik ben blij dat ik mensen kan 'inspireren' om de juiste keuze te maken voor het paard. Zichzelf opzij zetten in de situatie.

Ziji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:40

Ik zit net je verhaal te lezen en ik heb geen idee wie je bent maar ik sta gewoon te janken hier....kids vragen me mam wat is er? Lastig uitleggen....wat ben jij een ongelooflijk lief en stoer mens. Sprakeloos hoe jij zoiets " lelijks" tot iets " moois" hebt gemaakt...voor zowel voor jou als voor je dier. Van mij krijg je een virtuele dikke kus en een hele dikke knuffel!

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:52

ik lees dit nu pas
maar ik heb enorm veel respect voor jou! een paard kan geen beter baasje hebben als jou
heel dapper dat je tot het einde je paard heb bijgestaan
je hebt het beste voor je paard gekozen en je kun zonder vragen
je paardje laten gaan
veel sterke met het verdere verwerken

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 17:59

ik blijf deze reacties heel erg waarderen. Doet me veel om te horen terwijl ik me nog elke dag afvraag of ik er goed aan heb gedaan. Volgens m'n vriend is er geen twijfel mogelijk, we hebben zelf gezien en gehoord van een kenner dat dit het allerbeste was. Waar twijfel ik dan werkelijk aan? Of het wel verantwoord is om te bepalen wanneer en of een dier mag sterven? Nee daar ben ik van overtuigd dat het juist is, zij kunnen zelf niet kiezen en zouden in de natuur zelfs nog eerder zijn gegaan. Over of het juist is een eigen dier te laten slachten? Nee dat recht heb ik en daar heeft zij niets van meegekregen.
Ik denk dat mijn twijfel blijft liggen of dit de juiste manier is om een jarenlange vriendschap en pure liefde te beëindigen.

Ooit hoop ik met een antwoord te kunnen komen voor mezelf, tot die tijd hoop ik mensen te kunnen blijven inspireren om voor hun dier te kiezen, en niet egoïstisch te zijn om een lijdend dier bij zich te houden

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:05

MMMM... ik zou het in elk geval nooit kunnen zoals jij het hebt gedaan!
het beeld van mijn eigen paard dat zo uit elkaar word gehakt, zou ten alle tijden in mijn netvlies blijven hangen.
Slager ...prima... maar om nu even naar het ontleden te blijven kijken gaat in mijn geval te ver.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:08

volgens mij heb je zeker de juiste keuze gemaakt voor je paard, én voor jou!
ik zou het denk ik niet kunnen
het schieten mss wel maar het uit elkaar zien hakken
het zou mij altijd bijblijven denkik

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 18:17

Was ik bang voor, maar op zo'n moment is het echt je paard niet meer. Vooral de binnenkant is niet een herkenbaar iets.
Scheelde wellicht ook wel dat ik eerst een aantal andere dieren in verschillende fases van het verwerken heb gezien.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:22

Wauw, wat moet je sterk zijn geweest om dit te kunnen doen!
Naast mn grote bewondering voor je keuze, ook mn bewondering voor het verwoorden ervan!
Heeeeeeeeeeeeeel erg veel sterkte!! Zo te lezen was het de enige, en juiste oplossing..

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:24

Realiseer je dat houden van, ook los laten is. Heel cliché maar het is wel zo. Ik vind dat het je verantwoording is als eigenaar van een dier. Het op tijd uit zijn/haar lijden verlossen. En dat heb jij gedaan.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:19

Ik heb veel respect voor je keuze. Ik zelf zou het nooit aankunnen om het allemaal te zien. Ik zou echt doodgaan. Wel knap dat jij erbij wilde zijn ;)

babssaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:31

wauw heb hier tranen in m'n in m'n ogen ik zou het echt niet kunnen m'n pony vast houden bij het schieten ik heb er enorm veel respect voor maar dat van binnen kijken wat het is lijkt mij wel interesant ik heb er echt heel veel respect voor Y;(

Niekje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:32

Ik vind het echt heel erg knap dat jij dit gedaan hebt, je bent tot het allerlaatste moment bij je paardje gebleven.
Ik kan er niks aan doen maar zit hier een potje te janken door je verhaal, al denk ik dat ik het zelf nooit zal kunnen...bij dat ontleden en dat schieten zijn enzo..
Toch heb ik heel veel respect voor jou, en ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd! :(:)

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:37

Wauuww... meer woorden heb ik er niet voor!
Respect!!
Ik heb jouw verhaal met grote ogen gelezen.
Wat lijkt me het fijn voor je dat je antwoorden op al je vragen heb gekregen.
En wat een fijne man is die Jan dan toch :)
De juiste beslissing en niets anders.
Respect!

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:41

dierenliefde op en top, geen egoistisch gedoe.

ik hoop dat mijn hond met zware hd nog jaren mee kan, maar ik heb ook tegenover me zelf beloofd haar niet te laten lijden, ze is lief en verdient het beste

sterkte gewenst

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 21:46

Wat ik me afvraag die mensen die het schieten zelf niet zouden willen zien, zouden die wel hun paard vast kunnen houden als hij de injectie krijgt om ingeslapen te worden?

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:50

ik zou het beide wel durven denkik
ik zou voor slacht gaan
hoor veel slechte verhalen over vechten tegen de spuiten

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:55

@woogy, k heb m'n paard laten inslapen en haar ook tot aan het eind begeleid....hoe moeilijk dat ook was. Maar naar mijn inziens ben je dat ook wel een beetje verplicht.

Maar het was niet tof |( vreselijk....en helemaal omdat het lang duurde voordat haar hart er mee stopte. Geestelijk gezien was ze al heeeeeel ver weg na de eerste spuit.....maar het heeft nog 15 minuten geduurd totdat het helemaal klaar was.

DUS voor mij geen inslapen meer.....ik hoop dat ik het zo kan regelen met de slachter en de veearts....dat ie eerst geschoten wordt bij mij in het land/stal en dan een hartspuit. Leegbloeden wil ik zelf niet....

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 23:21

Ook wij hebben onze paarden naar de slacht gebracht. En zijn bij het schieten gebleven (en het steken) het gaat zo snel dat je ogen het niet kunnen waarnemen en je oren horen het geluid later dan dat het paard op de grond ligt. Ik had inderdaad hetzelfde gevoel toen het paard daar lag en later hing was het niet meer mijn paard. De ziel was eruit, wat er hing was een dood dier.

Ik sta er nog steeds achter en zou niet anders willen. Je voelt het zelf aan wanneer de tijd is gekomen, en dan nog liever een week te vroeg dan een week te laat.

Na 4 jaar mis ik mijn oude paard natuurlijk nog steeds. Het slijt en regelmatig worden fijne herinneringen opgehaald. Sterkte en twijfel niet, wij als eigenaar hebben de plicht om ook te zorgen voor een waardig einde en een fatsoenlijke manier van verwerken van het lichaam. En blijf rationeel en relativeren, mijn dierenarts zei, beter dat jij eerst gaat dan je paard. En toen stonden twee benen weer op de grond!

riekie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 23:35

Ik heb het hoofd van mijn haflinger op schoot gehad tijdens het inslapen, maar zou het echt niet kunnen wat jij hebt gedaan! Word al misselijk bij het idee. Dus wel bij het inslapen kunnen zijn maar niet bij slachten. Sterkte met het verlies van je paardje

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:25

Woogy schreef:
Wat ik me afvraag die mensen die het schieten zelf niet zouden willen zien, zouden die wel hun paard vast kunnen houden als hij de injectie krijgt om ingeslapen te worden?

Ja, ik heb verschillende paarden in laten slapen en heb die gewoon vast gehouden tijdens de injectie... Bij mijn eigen paarden zal ik wel veel meer moeite hebben maar ik doe het wel zelf.
Bij een slacht aanwezig zijn zou ik niet kunnen..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:34

respect.... Wat heb je het mooi opgeschreven trouwens... Ik zou ook voor slacht kiezen. De paarden gaan met de oren naar voren in de schietkamer en binnen 3 secondes zijn ze dood... sneller kan niet toch? Ik ben ook bij zo'n excursie geweest en vond het hartstikke leerzaam... En was vooral blij om te zien hoe snel alles gaat en diervriendelijk :j