Klein verwaarloosd ding van de paardenmarkt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:12

Ja, dat ben ik wel met je eens. Maar dit soort dingen zijn meestal wel vaag. Wat voor iedereen vervelend is.
En sorry als ik je op deze manier een beetje aangevallen heb, dat was in elk geval niet de bedoeling.

DonDon

Re: Klein verwaarloosd ding van de paardenmarkt :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:14

Aaah lief beestje heb ook eentje van de paardenmarkt die is nu helemaal gezond 1 jaar en naar een nieuwe eigenaar. Hier blijft ze haar hele leven. Ze staat op mijn profiel

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:17

Wat een leuk beestje LisaFaded! <3

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 19:41

Net nog even bij de kleintjes geweest, het gaat zo goed met ze :))
Beatle is echt al een stuk rustiger als gisteren, net met hem staan kroelen, zonder dat ik hem beet hoefde te houden!
En Muffin is echt een ondeugend kliertje, als je zijn achterbeentjes aanraakt dan wilt die meteen een klets naar achteren geven... Maar hij heeft wel door dat het niet mag, want ik verhef dan meteen m'n stem even. Dus nu lukt het zonder dat die ze optilt, en zelfs als die eet <3

Ik ben zo verliefd op ze :+:
Al blijft Alwin natuurlijk mijn nummer 1, die is het geweldigst!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:51

maar papieren (paspoort bedoel je neem ik aan) kun je wel gewoon aanvragen hoor, zou niet best zijn als je je paspoort kwijtbent, dan is het paard nog niet meteen illegaal verkregen? Gewoon chipnummer laten checken door een DA en dan kijken of hij als vermist is opgegeven, zoniet even contact opnemen met het stamboek en nieuw paspoort aanvragen :)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 20:10

Chipnummer komt uit bij het shetlanderstamboek :') Dus daar komen we niet verder mee, want het is een BPN-er.

Voor de zoveelste keer, wij kunnen geen papieren aanvragen, want het paard komt oorspronkelijk uit België, dus der paspoort en papieren kunnen wij als nederlanders niet krijgen....
En mochten jullie nu nog steeds het allemaal beter weten hierin, ga het dan zelf maar eerst is even regelen, en laat dan nog maar is van je horen ;)
We hebben alles al geprobeerd, maar wij kunnen niet aan die papieren en paspoort komen!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:02

Wanneer plaats je weer foto's? :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:04

Ben ook heel benieuwd naar nieuwe foto's :D

ramses2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:24

wat een liefke om te zien! <3 echt super dat er mensen zijn zoals jij die gewoon meteen hun hart volgen _/-\o_

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:48

Zwaar mishandeld vind ik overdreven maar slecht verzorgd is hij zeker! Maar hij heeft vast een goed plekje bij jullie!

En nog iets, als ik aan een paarden markt denk. denk ik aan veel onverzorgde paarden en ponys, een paardenmarkt is eenmaal zo. een handelaar denkt aan geld verdienen aan de paarden en ponys die hij heeft. een handelaar koopt vlak voor een paardenmarkt, paarden en ponys in. een aantal handelaren zullen de ponys goed voor de dag laten komen, scheren, wassen, borstelen, staart en manen kammen. eventueel knippen, en goed veel eten geven dat ze hun buikje lekker vol kunnen eten.
maar er zijn ook handelaren die ze ergens weg halen en zo op de markt naarzetten, zonder de ponys goed voor de dag te laten komen, en dus zonder te verzorgen.

Ik ben regelmatig met een goede handelaar mee geweest, hij liet ze goed verzorgen en zorgt er altijd voor dat ze voldoende eten en drinken krijgen. (ik heb zelf veel paarden en pony's geschoren en gewassen, soms wel 50 stuks.. ben je lekker van ochtend tot laat in de avond bezig) maar ze zien er goed verzorgd uit, en dat is belangrijk.

je moet niet op een paardenmarkt komen als je toch alles zielig vind met hoe ze met de paarden omgaan, en hoe ze er uit zien! je kunt er toch niks tegen inbrengen. je kunt hooguit de dierenbescherming waarschuwen. en/of zelf beginnen met water geven.
ik heb zelf dingen gezien die je liever niet wil zien. daar ga ik verder maar niet op in, als ik er aan denk krijg ik alweer kippevel en wordt ik helemaal woest..
en weet je dat de dierenbescherming daar ook rond loopt? ze halen verhaal bij de handelaar als ze een verwaarloosde pony zien, of als de ponys uitgedroogd lijken. okey, de dierenbescherming mag van mij ook wel wat meer doen voor de ponys, maar gelukkig is dat al wat verbeterd.

ik vind het echt super dat jullie deze pony een super tehuis kunnen geven, hij ziet er goed uit op de laatste foto! hij is vast heel erg blij met jullie!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:49

al nieuwe foto's? :D ze zijn zo sgattig !!!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:54

Sorry als mijn bericht wat verkeerd valt, dit is wat ik er even over dacht. Ik wil wil beslist niet aanvallen, en ik ben erg blij voor deze ponys dat ze een nieuw en veel beter tehuis bij jou hebben! Ik wens jullie heel veel goeds toe!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 00:15

Gaby echt topiie dat ze nu lekker van jou zijn! +:)+ Ik kom snel langs om ze te bewonderen! :D

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:52

Ik heb heel het topic doorgelezen (wat sommige mensen ook beter zouden doen, ipv zo maar te reageren)
En ik vind het echt super dat je dit gedaan hebt :D
En wat kunnen sommige bokkers toch zagen (over verwaarlooosd en mishandeld, penny-achtig,... ) :+

Het enige wat telt is toch dat deze beestjes nu een veel betere thuis hebben, of niet soms?

En over dat andere paard, als ze geen papieren heeft en een chip die geregistreerd is in het shetlanderstamboek, hoe weet je dan dat het een BWP is?

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:58

Wat een leuke pony's eigenlijk, wat jammer dat ze toen zo zijn verwaarloosd. Heb je actuele foto's?

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:01

wat een leuk beestje!
goed gedaan :))

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:08

Leuke beesten en goed dat je ze oppakt :j De 'negatieve' reacties hierboven zit zeker wat in, maar toch zou ik hetzelfde doen (als ik de ruimte had om ze te stallen).

Ga zo door, je hebt er vast leuke pony's aan :j

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 13:14

@Arashah; Ik vat het zeker niet verkeerd op hoor :))

@Oliiviia; We weten ook niet zeker dat het een Bwp-er is, maar die vent van wie ze is die zegt dat ze uit belgië komt en de dierenarts zegt dat er KWPN in zit... Dus 1+1=2 een KWPNer in het belgs is BWPer :P
Om er vanuit tegaan dat ze een belg is!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 13:15

Foto's komen vanavond :D

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 13:29

Toch de foto's nu maar :D

Die lieve Muffin <3
Afbeelding

Beatle, gewassen en gepoetst :))
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Muffins lekkere kontje :P
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:30

Zien er goed uit +:)+

Ik denk alleen niet dat ze lang schoon blijven op die afgetrapte wei :P

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 13:43

Het is geen afgetrapte wei :P

Het is een paddock waar wat onkruid in staat/stond...
De paddock zelf is gewoon keihard qua ondergrond!

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:44

Ik vind het buitengewoon dapper wat je doet. Super, super, super.. Top hoor. :)

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:00

wow! wat zijn dat twee knapppe beestjes! vooral Muffin is echt beeldig <3 dat worden twee beeldschone mini's!

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:41

Jeetje wat zijn die al opgeknapt zeg! :oo Goed werk hoor meis ;) Ga vooral zo door het gaat er om dat ze nu teminste een goed huisje hebben ! :)