Het beste in deze tijd is zelf opfokken. of alleen veulens fokken dat je weet dat de factor tijd geen probleem is.. Amaze je hebt het goed gedaan ...weg is weg...en niet meer omkijken.. De tijden worden niet meer beter en zal je bij het fokken een lange termijn visie moeten hebben, met een goed kostenmanagement.
De handel in springpaarden 6 jarige M-springen en dus kunnen springen...€ 8000,- vlgs Hendrix.
KahluaB
Geplaatst: 10-09-11 13:39
Ik denk dat er zulke slecht prijzen betaald worden ,omdat het voer en strooisel zo ontzettend duur is geworden,en dus de hele opfok.... Wat de mega prijzen betreft ; er is altijd een categorie mensen dat niet op een paar duizendjes hoeft te kijken.
ceasario
Geplaatst: 10-09-11 14:51
Voer etc. is geen hoofdoorzaak..Maar de doorstroming... Misschien, maar ik geloof het niet, dat het straks weer beter wordt, als men weer bij Dirk Scheringa terecht kan.
de 1e twee veulens worden altijd nog een keer gedaan na de pauze;)
Vond de prijzen indd erg tegenvallen want er zaten toch enorm leuke veulens bij die weinig opbrachten, alleen de duitser had een volle portomonee mee geloof ik
Het zijn wel betere prijzen als bij de andere veilingen heb ik het idee. Maar waarom staan bij sommige veulens geen prijs ? Die zullen toch niet allemaal afwezig zijn geweest ?
Ulissa
Geplaatst: 20-09-11 22:29
Ik denk dat de veiling nog niet afgelopen is
Anoniem
Geplaatst: 21-09-11 00:04
Ulissa schreef:
Mooie prijzen op de veiling!!
Voor Weule zal het een beetje tegengevallen zijn.
dat denk ik ook, en nog een paar die ik ken zijn mij qua prijs gruwelijk tegen gevallen. Van de andere kant, thuis krijg je het niet zo 1,2,3
xxelviraxx
Geplaatst: 21-09-11 06:11
Ja ik zie nu inderdaad dat alle prijzen wel zijn ingevuld, het staat op alfabet en niet op volgorde van binnenkomst denk ik zomaar.
't viel ons inderdaad niet mee..., het ging wel ontzettend snel, in de presentatie heeft ze meer meters gemaakt als in de veiling..... Van de andere kant krijg je de kopers zo snel ook niet aan huis en als je 3 jaar (op)fokken optelt + het risico neemt dan moet je dan ook al een flink bedrag krijgen.
Dit is het spelletje waaraan je meedoet, en je kunt niet altijd winnen.. ze gaat wel weg. hoop dat ze goed terechtkomt en de nieuwe eigenaar er geluk mee heeft, dan kan ze op die manier ook van waarde zijn voor ons stammetje.