Fotoreportage: pony's doden vos !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:23

Als die vos gewoon gezond was geweest hadden de ponys er waarschijnlijk niks aan gedaan en had je dit tafereel niet eens opgemerkt...

Nu moet er een hoop heisa gemaakt worden dat dit zielig is, het is de natuur!
Tijdje terug zag ik hier een filmpje voorbij komen van een wilde hengst die een waarschijnlijk ziek veulen afmaakte, zelfde verhaal!

Laat de natuur zijn gang gaan...

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:23

Toch blijf ik het typisch vinden, dat je eerste impulsreaktie het pakken van de camera is.. en niet het beschermen van je paarden of het redden van de vos en het stoppen van dit tafereel.
Laatst bijgewerkt door JPS op 31-03-11 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:24

Claudia78 schreef:
Hoe ts ook gehandeld heeft...it`s her case.

Vind het alleen een beetje "sneu leedvermaak"om dit hier te plaatsen. :+

Hoezo leedvermaak is iets heel anders.
Er zijn ook mensen die filmen en fotograferen mensen die sterven.
Dat er veel mensen zijn die daar hun hoofd vor wegdraaien en doen alsof het niet bestaat is misschien nog wel erger.

jesito

JPS schreef:
Toch blijf ik het typisch vinden, dat je eerste impulsreaktie het pakken van de camera is.. en niet het beschermen van je paarden of het redden van de vos.

Dat hebben fotograven nou eenmaal.

Janine1990

Valeska schreef:
Bij het bekijken van deze foto's kreeg een beetje het zelfde gevoel als toen ik een fotoreportage zag van een vrouw in Pakistan die gestenigd werd.

De wanhoop en angst die je zag op haar gezicht, zie ik ook bij deze vos.
Mensen en dieren koppelen terug naar hun primaire emoties en reacties wanneer ze met de dood bedreigd worden.
Het maakt dan echt niet uit of het nu een mus, een kat, een vos of een mens is.
Ik vind het treurig om te zien en om het dan zo blasé op een forum te zetten waar je met name dierenvrienden verwacht, is vragen om een reactie.

Dat vind ik knap, want ik kan niet eens een gezicht gewaar worden op de foto's... Ik denk dat TS daarvoor te ver af zat.

Verder vraag ik me af waarom TS nog steeds afgebrand wordt, en waarom daarop niet wordt ingegrepen door de mods...

minikatje

spottedponie schreef:
Als die vos gewoon gezond was geweest hadden de ponys er waarschijnlijk niks aan gedaan en had je dit tafereel niet eens opgemerkt...

Nu moet er een hoop heisa gemaakt worden dat dit zielig is, het is de natuur!
Tijdje terug zag ik hier een filmpje voorbij komen van een wilde hengst die een waarschijnlijk ziek veulen afmaakte, zelfde verhaal!

Laat de natuur zijn gang gaan...

het gaat me niet alleen om de vos, maar ook om de veiligheid van de pony's.

MiesEnRijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:25

okee ik heb dus het hele topic doorgelezen.. ben er best lang mee bezig geweest.
ik vind het een hele mooie reportage en als je het hele topic doorgelezen hebt zie je er ook in staan dat het beestje al vergiftigd was.
wat ook aan de foto's te zien is.
en dat zou dan dus een hele langzame pijnlijke dood worden voor het beestje en zo is hij er maar in 1 keer vanaf geweest.
het is nu eenmaal de natuur.
en erzelf tussendspringen is ook niet echt slim aangezien de paarden je dan omver kunnen lopen en je aangevallen kan worden door een vos..

TS ik vind het echt een mooie unieke reportage.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:25

Ts dacht vast: die vos word straks dood getrapt laat ik er eens foto's van maken!
Ja geloof je het zelf.
Ze zat binnen in haar slaapkamer en er waren al mensen heen. Waarom er achter aan gaan.

De beste stuurlui staan aan wal hè.
Blijkt maar weer. 'ik had dit of dat' is makkelijk zeggen. Ik denk dat je in zon situatie als deze nogal overdonderd bent en pas echt beseft wat er gebeurt als het al gebeurt is.

Edit: ts ik vind dit een mooie reportage.
De natuur is hard ja.
Het is ook normaal dat een zebra flink uit haalt naar een leeuw of iets anders wat mogelijk en bedreiging vormt.
Gebeurt het gewoon hier in Nederland in iemands achter tuin door gewoon paarden en niet in Afrika door wilde dieren dan is het opeens niet meer normaal. Ja kom zeg. Instort krijg je er nooit uit.

De beesten die je eet hebben ook gene fijn leven gehad. De meeste niet tenminste. Vet gemest en opgehokt. Omdat wij het willen kopen waar eer we willen. Die dieren zijn gezond maar dood gemaakt omdat wij het willen eten. Dat vind ik een stuk gemener dan dit of andere dieren die jagen of een dier dood trappen voor hun eigen veiligheid. VIND IK
Laatst bijgewerkt door Jessicajoann op 31-03-11 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:26

Simone_Z schreef:
Je kan van te voren er nooit vanuit gaan dat het dier ziek is.

Je kunt van te voren ook niet zien dat ie een rake klap krijgt

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:27

mooie foto's Marjolein

MiesEnRijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:27

jesito schreef:
Simone_Z schreef:
Je kan van te voren er nooit vanuit gaan dat het dier ziek is.

Je kunt van te voren ook niet zien dat ie een rake klap krijgt

_/-\o_

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:28

Wat ik me ook afvraag...
Hoeveel mensen gaan er zo tussen een kudde pony's staan, die niet blij zijn met een indringer....
Ik in ieder geval niet...

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:28

wil graag hier even ook wat zeggen een vos wegjaagen zoals deze kunnen je goed aanvallen, en als ik die vos bekeek ziet die dr niet echt normaal uit , ik zou ook gezegt hebben laat het aan de natuur over en hopen dat de pony's er niks aan overhouden

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:29

Wat een uniek moment! Gave foto's!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:30

*shatterin heart sound*

ow gossie die arme vos, ik zou zeggen.. vind diegene die het heeft vergiftigd, steek hem in een vossen pakje en stop hem tussen de pony's. Of geef de moraalridders hier een harnas en lans.. dat zou ook kunnen werken. Heel sneu, maar wat te doen toch? als de TS zegt (maar waarom lezen wat er staat, zeiken als een wijf is leuker) dat er al mensen bezig waren wat te doen, dan waarom juist niet foto's maken? zie je niet vaak gebeuren een vosje, al helemaal niet bij je paarden. Hadden hele leuke foto's uit kunnen komen, alleen helaas.. tja.. arme pup.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:30

cyn23 schreef:
wil graag hier even ook wat zeggen een vos wegjaagen zoals deze kunnen je goed aanvallen, en als ik die vos bekeek ziet die dr niet echt normaal uit , ik zou ook gezegt hebben laat het aan de natuur over en hopen dat de pony's er niks aan overhouden

Daarom een gezonde vos zou ook nooit gaan neuzen met een groot beest, maar ik denk dat die al te zwak was om te rennen en zich wilde verdedigen door dan te gaan happen.
Ik zou er zeker niet tussen gaan staan.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:31

Als mensen gewoon de reacties van de TS hadden gelezen, zouden een heleboel zinloze posts niet geplaatst hoeven worden.

TS zegt dat zij in huis zat naast haar camera (die al klaarlag) terwijl er al andere mensen bij de pony's waren om die weg te jagen.
Er zijn wel degelijk meerdere mensen bij de pony's geweest en daar was zij niet extra bij nodig. Dat je dan je camera pakt om die vos op de foto te zetten kan ik goed begrijpen, zo vaak zie je niet een vos op klaarlichte dag zo dichtbij.

Waarop geeft iedereen nu dan de schuld van de dood aan de TS? Vos liep in het weiland, er waren mensen die probeerden de paarden weg te jagen, maar het vosje was verzwakt en niet snel genoeg. Zo werkt het in de natuur!

Je kunt de TS niet gaan verwijten dat ze niet ingreep, als andere mensen al aan het ingrijpen waren.
Laatst bijgewerkt door _Emm_ op 31-03-11 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:34

Janine1990 schreef:
Wat ik me ook afvraag...
Hoeveel mensen gaan er zo tussen een kudde pony's staan, die niet blij zijn met een indringer....

de pony's hier hebben wel respect voor je persoonlijke ruimte :)
weet niet hoe het bij jouw paarden is :)

verder snap ik dat de ts niet langs de regenpijp naar beneden kan roetsjen om haar pony's te beschermen en de vos te redden.
maar er stonden dus wel mensen in de wei, ooit ook een fazant zo uit de wei gejaagd voordat het pate werd. (niet bij eigen paarden btw)
vossen vliegen niet zomaar mensen aan, maar kunnen een paard lelijk bijten.

edit:naar wat ik begreep was dat mensen zich vooral stoorden aan de bijschriften.
zelf was ik wel gaan sprinten naar de wei, maar goed ik heb dan ook hardlopen als hobby en geen fotografie :+
Laatst bijgewerkt door minikatje op 31-03-11 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:34

Met alle respect Marjolein,

Dat je trots bent op je foto's prima, maar soms moet je eerst nadenken en dan pas doen.
Deze foto's zijn niet grappig, leuk en al zeker niet respectvol.

jij laat hier zien hoe een "zieke" vos doodgetrapt wordt en de teksten onder de foto's steken de draak met het vosje wat duidelijk in doodsnood verkeerd.

Dat heet leedvermaak en wie dit leuk vind, zou zich eens af moeten vragen waar deze sadistische trekjes vandaan komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:35

minikatje schreef:
Janine1990 schreef:
Wat ik me ook afvraag...

verder snap ik dat de ts niet langs de regenpijp naar beneden kan roetsjen om haar pony's te beschermen en de vos te redden.
maar er stonden dus wel mensen in de wei, ooit ook een fazant zo uit de wei gejaagd voordat het pate werd. (niet bij eigen paarden btw)
vossen vliegen niet zomaar mensen aan, maar kunnen een paard lelijk bijten.

Hmm, ik waag het niet tussen boze pony's... :n
Het blijven dieren... Met een instinct...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:37

minikatje schreef:
Janine1990 schreef:
Wat ik me ook afvraag...

Nou, ik zou niet tussen een stel boze pony's inspringen hoor := . Lijkt me een niet zo'n geslaagde actie.

Valenka, misschien bedoelt Marjolein het helemaal niet als leedvermaak met de smilies. Het is op internet altijd moeilijk om de precieze intonatie van berichten over te brengen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:38

Valeska schreef:

Dat je trots bent op je foto's prima, maar soms moet je eerst nadenken en dan pas doen.
jij laat hier zien hoe een "zieke" vos doodgetrapt wordt en de teksten onder de foto's steken de draak met het vosje wat duidelijk in doodsnood verkeerd.

Dat heet leedvermaak en wie dit leuk vind, zou zich eens af moeten vragen waar deze sadistische trekjes vandaan komen.

Alleen omdat jij en een paar anderen het niet leuk vinden.

Het is gebeurd hier kon niemand wat aan doen, het is belachelijk dat ts de schuld krijgt van dit hele tafereel.
De manier hoe jij dit vosje boven ts rekend zet mij zeer te denken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:39

Laten we hopen dat de pony,s het hier bij laten? En sorry maar met valeska ben ik het wel eens.

Janine1990

Valeska schreef:

Weet ik ook nog wel wat niet respectvolle filmpjes over de natuur...

Je moet wel even bedenken dat het niet per definitie sadistische trekjes zijn, maar dat jij VINDT dat het sadistische trekjes zijn...........................

x_Jeanine_x

TS had de mogelijkheid om een natuurbeeld op foto vast te leggen. En als er dan al mensen bij de wei zijn, ga ik er niet achteraan.

En spring al helemaal niet tussen een paar pony's!