Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lappenmand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:12

Ik denk dat het paard beter verzorgt wordt dan op menig andere stal. Hij staat op een internationale sportsstal. Die paarden komen niets tekort!
Ik denk dat hij net zo vaak (of misschien nog wel vaker) buiten komt dan zijn soortgenoten op dergelijke stallen.

Hoe gaat het nu met springen? Nog net zo als voorheen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:13

zitake schreef:
Ten eerste moet ik zeggen, jee wat zijn de wonden mooi geheeld, bij het zien van de eerste foto's had ik de laatste niet verwacht. Dat er discussie zou ontstaan kan ik begrijpen, maar dit is allemaal in overleg met de kliniek gebeurt, Pascha zal een hoop pijnstillers gekregen hebben en ook voor langere tijd. Geen enkele eigenaar kiest hiervoor als het paard ontzettend lijdt. Als de artsen het niet meer acceptabel hadden gevonden dan veronderstel ik dat deze dit ook duidelijk maken aan de eigenaar. Elk heeft zn eigen grenzen, gelukkig maar, daarbij geeft een paard ook aan wat hij aankan, dat overleven is onzin vind ik. Maar respect voor de eigenaren, paard en ook de artsen.

+:)+ Had het niet beter kunnen verwoorden. Enne, waarom ik hier zo heftig op reageer ? Ik heb ooit eens 3 maanden gevochten voor mijn paard tot ik er zelf bijna aan onderdoor ging... Kan me de eigenaren zo goed voorstellen. Mijn paard heeft het uiteindelijk niet overleefd omdat hij zijn been kapot bleef bijten, waarschijnlijk was het bot wel geraakt ondanks wat de dierenarts zei en had hij ondraaglijke jeuk en pijn. Maar we hebben samen zo gevochten... Hij in het begin ook, alleen de laatste weken zag je hem steeds depressiever worden. Toen ging ik twijfelen maar ik wilde het gevecht niet opgeven, nog niet want de wond ging steeds verder dicht. Tot hij uiteindelijk alle spul afwerkte en zijn been weer kapot maakte... Heb er nog nachtmerries van. Maar kan me het gevoel van deze eigenaren zo goed voorstellen... en heb bewondering voor hen juist omdat zij het paard nog een kans hebben gegeven.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:14

@Carolisa: En wie heeft je dit nou precies verteld dat Pacha nooit met vriendjes op de weide gaat, staat dat er ergens? Neen. Ik denk van zodra de wondes nog beter zullen zijn pacha zeker en vast weer met vriendjes de weide op mag. Misschien is hij al met vriendjes op de weide geweest! Ik ga het navragen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:15

Ik zie een blij paardje! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:16

carolalisa schreef:
dan zeg ik nog steeds dat ik dat nutteloos vind. dit paard kan niet lekker met soortgenootjes de wei op en ekker revotten, hij kan niet eens in de zon staan. en alleen al dat feit, dat een paard niet normaal naar buiten kan vind ik erg genoeg.

Gos, goeie reden om een paard dood te maken, dat hij niet in de zon kan staan... Paard van mijn vriendin heeft zonneallergie en zijn witte delen verbranden, dus hij gaat alleen naar buiten als de zon er niet is. Ook maar een spuitje geven dan ??? Hij ravot lekker met soortgenootjes alleen dan 's avonds en 's nachts, dus wat is het probleem???
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-02-11 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:18

Arabiertje* schreef:
@Carolisa: En wie heeft je dit nou precies verteld dat Pacha nooit met vriendjes op de weide gaat, staat dat er ergens? Neen. Ik denk van zodra de wondes nog beter zullen zijn pacha zeker en vast weer met vriendjes de weide op mag. Misschien is hij al met vriendjes op de weide geweest! Ik ga het navragen.

ik ben benieuwd naar het antwoord :j

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:21

joenohoe schreef:
carolalisa schreef:
dan zeg ik nog steeds dat ik dat nutteloos vind. dit paard kan niet lekker met soortgenootjes de wei op en ekker revotten, hij kan niet eens in de zon staan. en alleen al dat feit, dat een paard niet normaal naar buiten kan vind ik erg genoeg.

Gos, goeie reden om een paard dood te maken, dat hij niet in de zon kan staan... Paard van mijn vriendin heeft zonneallergie en zijn witte delen verbranden, dus hij gaat alleen naar buiten als de zon er niet is. Ook maar een spuitje geven dan ??? Hij ravot lekker met soortgenootjes alleen dan 's avonds en 's nachts, dus wat is het probleem???

Helemaal mee eens!
Super dat dat paard zo vooruit is gegaan en dat er zoveel liefde, geduld, geld en zorg aan is besteed!!
Deze mensen geven super veel om het paard! En zolang het in het voordeel is van het paard (wat het in dit geval zeker bleek) super tog!
Dit zijn dè paarden mensen!
Ze gaan vuur hun dier door het vuur! en het dier dan ook voor jou! (heel toepasselijk :j )
Laatst bijgewerkt door X_Michelle_X op 24-02-11 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:22

Anthea schreef:
'Pacha heeft geen pijn gehad'? Serieus? Het ziet er nou niet echt fijn uit :=

bij 3e graads verbrandingen verbranden ook de zenuwuiteinden, dus voel je geen pijn.

Wat een doorzettingsvermogen hebben de eigenaren!! Ik weet niet of ik dat had aangekund...ondanks mijn veterinaire opleiding...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:23

zitake schreef :Als de artsen het niet meer acceptabel hadden gevonden dan veronderstel ik dat deze dit ook duidelijk maken aan de eigenaar. Elk heeft zn eigen grenzen, gelukkig maar, daarbij geeft een paard ook aan wat hij aankan, dat overleven is onzin vind ik. Maar respect voor de eigenaren, paard en ook de artsen......
okay; dit schreef TS in de beginpost :..De veearts vertelde dat we hem moesten laten inslapen,...

dus de artsen adviseerden al euthanasie.hij is mooier geheel mss als verwacht, maar als je de gruwelverhalen van menselijke brandwonden-slachtoffers leest, kan ik me niet voorstellen, dat je een paard dit wil laten doormaken..

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:24

Utrolig schreef:
Anthea schreef:
'Pacha heeft geen pijn gehad'? Serieus? Het ziet er nou niet echt fijn uit :=

bij 3e graads verbrandingen verbranden ook de zenuwuiteinden, dus voel je geen pijn.

Wat een doorzettingsvermogen hebben de eigenaren!! Ik weet niet of ik dat had aangekund...ondanks mijn veterinaire opleiding...

en om derde graads brandwonden zitten altijd tweede en eerste graads brandwonden en die doen wel heel veel pijn.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:24

Yinnar schreef:
Ik zie een blij paardje! :D

Ik ook :j

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:26

joenohoe schreef:
carolalisa schreef:

dat is iets totaaaalll anders. die allergie heeft geen fl*kker te maken met het leven redden van een paard dat voor een groot deel verbrand is en vreselijk pijn gehad moet hebben. over onzinnige reacties gesproken :roll:

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:27

spicegirl schreef:
zitake schreef :Als de artsen het niet meer acceptabel hadden gevonden dan veronderstel ik dat deze dit ook duidelijk maken aan de eigenaar. Elk heeft zn eigen grenzen, gelukkig maar, daarbij geeft een paard ook aan wat hij aankan, dat overleven is onzin vind ik. Maar respect voor de eigenaren, paard en ook de artsen......
okay; dit schreef TS in de beginpost :..De veearts vertelde dat we hem moesten laten inslapen,...

dus de artsen adviseerden al euthanasie.hij is mooier geheel mss als verwacht, maar als je de gruwelverhalen van menselijke brandwonden-slachtoffers leest, kan ik me niet voorstellen, dat je een paard dit wil laten doormaken..

Even duidelijk maken.
Dat zei de dierenarts van de kliniek, maar de dierenarts (een goede vriend van hun) gaf Pacha nog 48uur kans. In die 48uur is Pacha zijn hoofd beginnen opzwellen, en moest hij geholpen worden om te ademen. Daarna heeft hij zich enorm herpakt en is de zwellig weg gegaan.. Als hij in die 48uur geen teken gaf dat hij wel zou willen blijven leven. Dan werd hij wel ingeslapen, maar Pacha heeft niet opgegeven. En zoals ik al zei, zijn er heel veel dierenartsen die ook paarden inslapen voor een hoefzweer. Of bijvoorbeeld een rug probleem zoals mijn arabier..

Barroco

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:30

Ik heb echt respect voor deze mensen. Dit vergt heel veel doorzettingsvermogen en liefde voor je paard.
En het ziet er op het eind zoveel beter uit!!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:31

carolalisa schreef:
Arabiertje* schreef:

ik ben benieuwd naar het antwoord :j

Hier heb je je antwoord, en ik kan enkel maar zeggen. AMEN! _/-\o_

Sportpaarden gaan nooit met andere paarden op de wei ook niet voor de brand. Als je een sportpaard heb kan dat gewoon niet, hij heeft ijzers op en je hem niet zomaar tussen de andere paarden loslaten zodat ze mekaar maar even doorstampen !!! Ik begrijp dat amateurs niet begrijpen wat een wedstrijdpaard is en ook niet begrijpen dat deze paarden niet tussen andere vriendjes door razen op de wei maar dat is zo. Als we verder gaan met onze bedenkingen moeten we niet met paarden rijden en ze ook nooit in een stal zetten en ze in het wild laten leven... en moeten wij ook geen kleren dragen en rondlopen als oermensen

Tijger2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:33

@Arabiertje* ik heb veel respect voor de eigenaar van het paard en ook voor het paard zelf!!!.
Ik begrijp niet waarom sommige mensen praten over in laten slapen van het paard terwijl hij niet op de grond is gaan liggen om het op tegeven vw de pijn. dus heeft hij weinig pijn want hij wil juist door gaan met leven. Soms denken mensen alleen maar aan zichzelf...zovan nou dan geven we deze een spuitje en volgende week kopen we weer een ander paard!!! Dus sommige mensen geven niet de liefde voor het paard!...

Noeka

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:34

I say AMEN to that Tijger2!!! :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:34

Arabiertje*: "En zoals ik al zei, zijn er heel veel dierenartsen die ook paarden inslapen voor een hoefzweer. Of bijvoorbeeld een rug probleem zoals mijn arabier.."

Die "veel" stoort mij, precies of veel dierenartsen zouden dit doen, overdrijven is ook een kunst.

En dat ze niet samen mogen staan omdat het "sportpaarden" zijn, wel ik als "amateur"heeft een "recreatieknol" met ijzers maar wel vriendjes op de wei.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:35

spicegirl schreef:

Je moet altijd alle mogelijkheden geven, ook het inslapen, als hij duidelijk euthanasie adviseerde, had het paard zeker geen 48u de kans meer gekregen iets op te knappen. Ik geef je helemaal gelijk wat betreft gruwelverhalen van humane brandwondpatienten, maar daar moet je wel rekening houden met een hoop emoties ook, pijn is er zowiezo, maar er spelen nog heel veel emotionele factoren een rol en die heb je bij een dier toch minder tot niet. Dus mag je niet helemaal gaan vergelijken. Pijn en ongemak zal er zowiezo geweest zijn, maar pijnmedicatie/verdoving zullen dit wel een stuk draaglijker gemaakt hebben, maar compleet pijnvrij zal het zeker niet geweest zijn.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:35

dat zijn geen vergelijkingen.
dit paard moet vreselijke pijn hebben gehad (en wie weet nu nog, brandwonden blijf je voelen, littekens trekken).een brandwonden patient word vaak in kunstmatige coma gehouden, omdat ze anders de pijn niet kunnen verdragen.geen pijnstiller werkt effectief genoeg.en met mensen zijn ze veel verder als met dieren, en een mens kan zelf aangeven wat ie wil, of niet.
mss dat je nu een "blij paard "ziet , maar toen zeker niet.dan kan ie " aangeven "wat ie wil (beter gezegd ; zien wat je wilt) , maar dan kies ik voor de humane optie.
wil niet zeggen dat ik geen bewondering voor de dedicatie van de eigenaren heb.
wil alleen zeggen dat ik het zeker anders had gedaan..

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:36

arabiertje dat vind ik echt het meest onzinnige antwoord wat er maar gegeven kan worden. bij ons staan er paarden met en zonder ijzers in de groep en daar is geen probleem mee hoor. en ook staan er een aantal sportpaarden tussen. vast niet zulke goede die daar dan zullen staan maar toch. en hier op stal heeft iedereen het beste voor met zijn paard en daarom staan ze lekker in de groep :) en uiteraard kun je niet alle paarden bij elkaar gooien maar als je goede groepen maakt is het sportpaard of geen sportpaard en ijzers of geen ijzers totaal geen goed excuus.

maar puntje bij t paaltje. hieruit mag ik opmaken dat hij dus niet met soortgenoten buiten kan spelen?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:36

Respect voor die mensen!!!

Als je zoveel geduld, tijd en geld over hebt voor je paard, dan zijn ze die zeker waard!!!

En mijn "gewone" paard staat ook altijd alleen buiten, en nooit op de wei, alleen paddock.
Zie het probleem niet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:37

Dan denk ik alleen maar aan mezelf en heb ik geen liefde voor mijn paard

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:39

Tijger2 schreef:
@Arabiertje* ik heb veel respect voor de eigenaar van het paard en ook voor het paard zelf!!!.
Ik begrijp niet waarom sommige mensen praten over in laten slapen van het paard terwijl hij niet op de grond is gaan liggen om het op tegeven vw de pijn. dus heeft hij weinig pijn want hij wil juist door gaan met leven. Soms denken mensen alleen maar aan zichzelf...zovan nou dan geven we deze een spuitje en volgende week kopen we weer een ander paard!!! Dus sommige mensen geven niet de liefde voor het paard!...

en sommige mensen denken alleen maar aan zichzelf en laten hun paard onnodig lijden om hem maar niet in te hoeven laten slapen :o

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:39

spicegirl schreef:
dat zijn geen vergelijkingen.
dit paard moet vreselijke pijn hebben gehad (en wie weet nu nog, brandwonden blijf je voelen, littekens trekken).een brandwonden patient word vaak in kunstmatige coma gehouden, omdat ze anders de pijn niet kunnen verdragen.geen pijnstiller werkt effectief genoeg.en met mensen zijn ze veel verder als met dieren, en een mens kan zelf aangeven wat ie wil, of niet.
mss dat je nu een "blij paard "ziet , maar toen zeker niet.dan kan ie " aangeven "wat ie wil (beter gezegd ; zien wat je wilt) , maar dan kies ik voor de humane optie.
wil niet zeggen dat ik geen bewondering voor de dedicatie van de eigenaren heb.
wil alleen zeggen dat ik het zeker anders had gedaan..

_/-\o_