Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zitake schreef:Ten eerste moet ik zeggen, jee wat zijn de wonden mooi geheeld, bij het zien van de eerste foto's had ik de laatste niet verwacht. Dat er discussie zou ontstaan kan ik begrijpen, maar dit is allemaal in overleg met de kliniek gebeurt, Pascha zal een hoop pijnstillers gekregen hebben en ook voor langere tijd. Geen enkele eigenaar kiest hiervoor als het paard ontzettend lijdt. Als de artsen het niet meer acceptabel hadden gevonden dan veronderstel ik dat deze dit ook duidelijk maken aan de eigenaar. Elk heeft zn eigen grenzen, gelukkig maar, daarbij geeft een paard ook aan wat hij aankan, dat overleven is onzin vind ik. Maar respect voor de eigenaren, paard en ook de artsen.
carolalisa schreef:dan zeg ik nog steeds dat ik dat nutteloos vind. dit paard kan niet lekker met soortgenootjes de wei op en ekker revotten, hij kan niet eens in de zon staan. en alleen al dat feit, dat een paard niet normaal naar buiten kan vind ik erg genoeg.
Arabiertje* schreef:@Carolisa: En wie heeft je dit nou precies verteld dat Pacha nooit met vriendjes op de weide gaat, staat dat er ergens? Neen. Ik denk van zodra de wondes nog beter zullen zijn pacha zeker en vast weer met vriendjes de weide op mag. Misschien is hij al met vriendjes op de weide geweest! Ik ga het navragen.
joenohoe schreef:carolalisa schreef:dan zeg ik nog steeds dat ik dat nutteloos vind. dit paard kan niet lekker met soortgenootjes de wei op en ekker revotten, hij kan niet eens in de zon staan. en alleen al dat feit, dat een paard niet normaal naar buiten kan vind ik erg genoeg.
Gos, goeie reden om een paard dood te maken, dat hij niet in de zon kan staan... Paard van mijn vriendin heeft zonneallergie en zijn witte delen verbranden, dus hij gaat alleen naar buiten als de zon er niet is. Ook maar een spuitje geven dan ??? Hij ravot lekker met soortgenootjes alleen dan 's avonds en 's nachts, dus wat is het probleem???
Anthea schreef:'Pacha heeft geen pijn gehad'? Serieus? Het ziet er nou niet echt fijn uit
Utrolig schreef:Anthea schreef:'Pacha heeft geen pijn gehad'? Serieus? Het ziet er nou niet echt fijn uit
bij 3e graads verbrandingen verbranden ook de zenuwuiteinden, dus voel je geen pijn.
Wat een doorzettingsvermogen hebben de eigenaren!! Ik weet niet of ik dat had aangekund...ondanks mijn veterinaire opleiding...
joenohoe schreef:carolalisa schreef:dan zeg ik nog steeds dat ik dat nutteloos vind. dit paard kan niet lekker met soortgenootjes de wei op en ekker revotten, hij kan niet eens in de zon staan. en alleen al dat feit, dat een paard niet normaal naar buiten kan vind ik erg genoeg.
Gos, goeie reden om een paard dood te maken, dat hij niet in de zon kan staan... Paard van mijn vriendin heeft zonneallergie en zijn witte delen verbranden, dus hij gaat alleen naar buiten als de zon er niet is. Ook maar een spuitje geven dan ??? Hij ravot lekker met soortgenootjes alleen dan 's avonds en 's nachts, dus wat is het probleem???
spicegirl schreef:zitake schreef :Als de artsen het niet meer acceptabel hadden gevonden dan veronderstel ik dat deze dit ook duidelijk maken aan de eigenaar. Elk heeft zn eigen grenzen, gelukkig maar, daarbij geeft een paard ook aan wat hij aankan, dat overleven is onzin vind ik. Maar respect voor de eigenaren, paard en ook de artsen......
okay; dit schreef TS in de beginpost :..De veearts vertelde dat we hem moesten laten inslapen,...
dus de artsen adviseerden al euthanasie.hij is mooier geheel mss als verwacht, maar als je de gruwelverhalen van menselijke brandwonden-slachtoffers leest, kan ik me niet voorstellen, dat je een paard dit wil laten doormaken..
carolalisa schreef:Arabiertje* schreef:@Carolisa: En wie heeft je dit nou precies verteld dat Pacha nooit met vriendjes op de weide gaat, staat dat er ergens? Neen. Ik denk van zodra de wondes nog beter zullen zijn pacha zeker en vast weer met vriendjes de weide op mag. Misschien is hij al met vriendjes op de weide geweest! Ik ga het navragen.
ik ben benieuwd naar het antwoord
spicegirl schreef:zitake schreef :Als de artsen het niet meer acceptabel hadden gevonden dan veronderstel ik dat deze dit ook duidelijk maken aan de eigenaar. Elk heeft zn eigen grenzen, gelukkig maar, daarbij geeft een paard ook aan wat hij aankan, dat overleven is onzin vind ik. Maar respect voor de eigenaren, paard en ook de artsen......
okay; dit schreef TS in de beginpost :..De veearts vertelde dat we hem moesten laten inslapen,...
dus de artsen adviseerden al euthanasie.hij is mooier geheel mss als verwacht, maar als je de gruwelverhalen van menselijke brandwonden-slachtoffers leest, kan ik me niet voorstellen, dat je een paard dit wil laten doormaken..
Tijger2 schreef:@Arabiertje* ik heb veel respect voor de eigenaar van het paard en ook voor het paard zelf!!!.
Ik begrijp niet waarom sommige mensen praten over in laten slapen van het paard terwijl hij niet op de grond is gaan liggen om het op tegeven vw de pijn. dus heeft hij weinig pijn want hij wil juist door gaan met leven. Soms denken mensen alleen maar aan zichzelf...zovan nou dan geven we deze een spuitje en volgende week kopen we weer een ander paard!!! Dus sommige mensen geven niet de liefde voor het paard!...
spicegirl schreef:dat zijn geen vergelijkingen.
dit paard moet vreselijke pijn hebben gehad (en wie weet nu nog, brandwonden blijf je voelen, littekens trekken).een brandwonden patient word vaak in kunstmatige coma gehouden, omdat ze anders de pijn niet kunnen verdragen.geen pijnstiller werkt effectief genoeg.en met mensen zijn ze veel verder als met dieren, en een mens kan zelf aangeven wat ie wil, of niet.
mss dat je nu een "blij paard "ziet , maar toen zeker niet.dan kan ie " aangeven "wat ie wil (beter gezegd ; zien wat je wilt) , maar dan kies ik voor de humane optie.
wil niet zeggen dat ik geen bewondering voor de dedicatie van de eigenaren heb.
wil alleen zeggen dat ik het zeker anders had gedaan..