En toch.. Gaan we ervoor!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vlaatjee

Re: En toch.. Gaan we ervoor!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:59

Terwijl je net nog zei dat je toch nog even wilde wachten. Probeer niet met alle winden mee te waaien, maar je eigen idee er over te hebben. Wat zou je zelf nou graag willen?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 16:05

Ik beslis dat ook zeker nu nog niet hoor.
Het is gewoon een idee wat ik gehoord heb.

Eerst moet Christal verkocht zijn en dan ga ik gewoon heel goed nadenken over wat ik wil.
Ik krijg heel misschien namelijk de kans om een heel erg goed paard te rijden in de wedstrijden.
En stel dat dat kan dan ben ik daar wel 1 of 2 jaar mee bezig. En zou een 1 of 2 jarige dus niet een raad idee zijn.

Edit: Wat ik zelf wil is mijn 'droompaardje' kunnen kopen. En dat kan door of eerst te sparen voor een ouder paard. Of dit idee..
Laatst bijgewerkt door Calimero_ op 06-01-11 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:06

Begin daar nou niet aan. Waar wil je een 1 of 2 jarige laten? Dadelijk vind je geen stal met buitenmogelijkheid, een 1 jarige kun je al helemáál niet binnen laten staan in de winter.

God weet hoe dat paard uitgroeit. Dan moet je helemaal vooraan beginnen met het zadelmak maken, dadelijk loopt dat weer niet zoals verwacht....

Zoek nou gewoon een tijdje een verzorgpaard, spaar lekker, en koop dan een paard waarvan je al precies weet wat je eraan hebt.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 16:08

Circel schreef:
Begin daar nou niet aan. Waar wil je een 1 of 2 jarige laten? Dadelijk vind je geen stal met buitenmogelijkheid, een 1 jarige kun je al helemáál niet binnen laten staan in de winter.

God weet hoe dat paard uitgroeit. Dan moet je helemaal vooraan beginnen met het zadelmak maken, dadelijk loopt dat weer niet zoals verwacht....

Zoek nou gewoon een tijdje een verzorgpaard, spaar lekker, en koop dan een paard waarvan je al precies weet wat je eraan hebt.

Mijn tante heeft wel veel verstand van paarden. Zij heeft destijds ook een 2 jarige voor haar dochter gekocht.
Deze rijd ze nu in het m2 dressuur en is een heel mooi paard.

Ik zou hem/haar dan natuurlijk in de opfok doen tot de tijd dat ie oud genoeg is om beleerd te worden.
En dan heb ik dan waarschijnlijk en mijn rijbewijs gehaald en kan ik dus verder weg met stalling zitten.
Dan heb ik dus ook een stal met buiten mogelijkheden.

BeauGeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:49

Ik leefde eerst met je mee maar je springt nu echt van de hak op de tak.
Dan wil je je paard verkopen, dan weer niet maar toch doorzetten, dan wil je haar weer verkopen, dan wil je eerst sparen voor een ander paard, nu ben je alweer bezig met het idee van een 1/2 jarige.

Bij zo'n jong paard weet je helemaal niet of er een klik is want je kan er voorlopig niet op rijden. In de omgang kan het wel een fijn paard zijn maar dan ga je hem beleren en blijkt dat het wellicht geen paard is dat bij jou past. Je hebt je daar bij dit paard ook in vergist want eerst ging het rijden goed, toen liep het mis en vervolgens lukt het je niet om haar 'door te pakken' als ze zich verzet. En dat zijn toch dingen die je juist bij een jong paard tegen kan komen. En als het niet lukt is dat echt geen schande maar als je beslist dat je dit paard om die reden verkoopt, zoek dan naar een paard dat gewoon beleerd en braaf is.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:49

ik zou niet een 1/2 jarige kopen.. :n
die gaat dan in de opfok, en heb je alsnog niets :)
dan zou ik nog eerder een 3 jarige kopen, ALS je m zelf wilt beleren. :j

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 19:00

BeauGeste schreef:
Ik leefde eerst met je mee maar je springt nu echt van de hak op de tak.
Dan wil je je paard verkopen, dan weer niet maar toch doorzetten, dan wil je haar weer verkopen, dan wil je eerst sparen voor een ander paard, nu ben je alweer bezig met het idee van een 1/2 jarige.

Bij zo'n jong paard weet je helemaal niet of er een klik is want je kan er voorlopig niet op rijden. In de omgang kan het wel een fijn paard zijn maar dan ga je hem beleren en blijkt dat het wellicht geen paard is dat bij jou past. Je hebt je daar bij dit paard ook in vergist want eerst ging het rijden goed, toen liep het mis en vervolgens lukt het je niet om haar 'door te pakken' als ze zich verzet. En dat zijn toch dingen die je juist bij een jong paard tegen kan komen. En als het niet lukt is dat echt geen schande maar als je beslist dat je dit paard om die reden verkoopt, zoek dan naar een paard dat gewoon beleerd en braaf is.

Ten eerste, het is een idee. Een brainstorm laat ik het zeggen. Het is een mogelijkheid, snap je?
En ten tweede doe ik haar niet weg omdat ze zich verzet, daar heb ik haar nu doorheen gereden voor een groot deel.
En stel dat (lees goed, STEL DAT) ik een jong paard zou kopen zou ik hem/haar niet zelf beleren maar dat door iemand anders laten doen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 19:01

Marieke1495 schreef:
ik zou niet een 1/2 jarige kopen.. :n
die gaat dan in de opfok, en heb je alsnog niets :)
dan zou ik nog eerder een 3 jarige kopen, ALS je m zelf wilt beleren. :j

Ik had zoviso al beslist dat ik eerst niks wou kopen zoals je kunt lezen.
Dus dat maakt niks uit..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:57

zijn er al vorderingen rond de verkoop van je huidige paardje?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 00:12

Ik heb alwel een paar serieuze reacties.
Alleen zit ik nog wat met de prijs. Ik wil best zakken, maar ik wil haar ook niet weg schieten.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 00:16

maar ze is verder helemaal gezond toch? alleen flink pittig? ik zag haar namelijk voor 800 staan (kan dat kloppen) en dat vind ik eigenlijk vrij laag.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 11:52

smurffie schreef:
maar ze is verder helemaal gezond toch? alleen flink pittig? ik zag haar namelijk voor 800 staan (kan dat kloppen) en dat vind ik eigenlijk vrij laag.

Ik weet niet waar je dat gezien hebt, dat klopt niet.
Mijn vaste vraagprijs is op dit moment 2000,-.
En daarbij ben ik al gezakt vanaf 2500.
Ze is inderdaad helemaal gezond, alleen een eigenwijs beestje :)

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:35

Calimero_ schreef:
smurffie schreef:

Nooit te veel zakken he? :P
Je kan niet weer verhogen in prijs :).
stel dat mensen kunnen ook 1800 bieden en als je je vp nog gewoon op 2500 had hadden diezelfde mensen misschien wel 2300 geboden :)
Gaat natuurlijk niet om geld, je wilt natuurlijk een goed plekje voor haar, maar neem aan dat je haar toch wel voor boven de 1500 wilt verkopen :P.
Vind dat je wel een goede beslissing maakt hoor, als je geen klik hebt met het paard gaat het niet werken. :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 15:33

Inderdaad, een goed plek vind ik heel belangrijk.
En omdat ik eerst nog niet een andere ga kopen heb ik de tijd wel om door te sparen.
Ik heb haar nu al de 4de keer er op staan, en dan merk je wel aan de reacties wat je ervoor kunt vragen.
Want ja, de markt is niet zo best..

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:43

Nee, de markt is tegenwoordig indd niet zo best :n
Maar onthoud wel dat mensen altijd wel mooie verhaaltjes kunnen vertellen, en dat ze haar in het echt door verkopen met veel winst, omdat je haar bijvoorbeeld best wel goedkoop aan hun hebt verkocht, omdat je dacht dat ze een goed tehuis zou krijgen..
Als mensen Christal echt leuk vinden, en haar een goed tehuis kunnen bieden, hebben ze er echt wel wat voor over :P.
Hoop echt dat je een goed plekje voor haar kan vinden, het is een prachtig paard :D.
Nogmaals, ik vind het een goede keus!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 11:41

update 8 januari

Ik heb een beslissing genomen!
Gister zijn er mensen wezen kijken en rijden bij Christal.
Hierdoor heb ik besloten dat ik haar danwel voor minder geld aan de vrouw die als allereerst bij Christal kwam kijken zal verkopen.
Daar komt ze lekker eerst een jaar op het land en word ze rustig weer verder beleerd. Het leek meteen al goed bij haar, Christal probeerde met longeren wel even te klieren, maar hier hield ze al snel mee op.

Dan hoe het gister ging:
Er kwamen mensen om te kijken en proberen. Ik had Christal eerst even in de bak gedaan zodat ze haar ei kwijt kon. Toen kwamen ze, eerst opgezadeld. Toen heb ik voorgesteld dat ze eerst zelf ging longeren. En dat wou al niet goed. Dus heb ik haar nog maar even overgepakt en nog een rondje gelongeerd. Toen erop, ik met mijn handen voor mijn ogen, haha.
En dan ging vreselijk. Ze kon echt niet raar rijden, gemiddelde ruiter zou ik zeggen. Maar het werd gewoon gevaarlijk.
Eigenlijk maakte ze geen hele grote fouten, ze probeerde haar goed door te pakken. Maar ze begon te slaan, te stijgeren en overdreven te dreigen. Ik heb het een tijdje aangekeken, maar ze wou gewoon echt niet, en hoe langer ze doorging, hoe erger Christal weg.
Toen heb ik ingegrepen, ik ben er met de longeerzweep ingegaan en hup, daar ging Christal. Netjes stappen, netjes draven en netjes galloperen.
Toen besefte ik me dat ze gewoon niet naar een gemiddeld ruiter toe kan. Ze zou haar verpesten, dan worden aangezien als probleempaard en of in de handel komen of naar de slager gaan! En dat wil ik echt niet op mijn geweten hebben! Ze is niet gemeen en verdiend een goed plek met ervaren baasjes.

Daarom heb ik deze beslissing gemaakt. Op marktplaats wel mijn droompaardje gevonden, maarja, die moet helaas wachten.
Ik vind dat Christal voor gaat. En het zou niet eerlijk wezen om haar voor meer geld naar mensen te doen waar ik van te voren al weet dat het niet goed gaat komen.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:42

knappe keuze hoor Kim! :)

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:06

Goede keus hoor! :D

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:45

Goede beslissing Kim.
Heb je er tenminste een goed gevoel over,dan maar wat minder geld overhouden.
Zag dat je de trailer te koop hebt.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 13:52

loriene schreef:
Goede beslissing Kim.
Heb je er tenminste een goed gevoel over,dan maar wat minder geld overhouden.
Zag dat je de trailer te koop hebt.

Ik heb hier inderdaad een goed gevoel over.
De trailer heb ik te koop omdat ik er ten eerste weinig aan heb zonder paard.
En dan zou ik het eventueel kunnen gebruiken voor een ander paard.
Trailer kan ik altijd nog voor sparen, paard is toch belangrijker..

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:54

Trailer kun je ook huren.
Wat voor droompaard heb je gevonden?

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:51

Wat fijn!
Wanneer gaat ze naar de nieuwe eigenaar toe?
En kun je wel contact houden met haar?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 17:44

Ginger0410 schreef:
Wat fijn!
Wanneer gaat ze naar de nieuwe eigenaar toe?
En kun je wel contact houden met haar?

In de loop van de volgende week.
Ze moet het vervoer nog regelen.
Ze zit hier op bokt: Waratje

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:55

Calimero_ schreef:
smurffie schreef:

Dan heb ik dat verkeerd onthouden, want inderdaad is dat gewoon mooie prijs, en omdat ik die 800 in mijn hoofd had snapte ik niet zo zeer dat je wilde zakken ;) maar dan snappen we elkaar. Fijn dat je een goede eigenaar gevonden heb!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:21

Heel fijn dat het zo gegaan is!
Ik hoop dat jouw Christal nu een plek krijgt waar ze goed tot ontwikkeling kan komen.