Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:33

asjemenou schreef:
Je hebt genoeg mensen die gewoon niet op een jong sensibel paard moeten willen gaan zitten, dat gaat fout, maar toch willen ze persee een jong dier, met alle gevolgen van dien.

_/-\o_

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:33

Wat een ontzettend lekker dier! Ziet er vriendelijk uit en denk dat je een hoop plezier aan hem kan beleven, succes.

Commentaar op Gert heb ik niet, alleen maar respect, paarden waar bijna niemand meer op wil gaan zitten gaat hij wel op zitten....

bellemaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:34

Voor alle penny ruitertjes ,

De zweep en slof en dekje die matchen echt niet kan echt niet hoor ! vind ik echt te zielig voor woorden !

Positief is dat de jongens wel met elkaar matchen ! ge-wel-dig
Ze moeten wel nog beter nadenken over hun dekjes kleren en peesbeschermers !

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:34

PB, gave bok is het geworden en ik snap heel goed dat je hem hebt weg gebracht. Als ik het niet vertrouw gaat mijn toekomstige beestje ook naar een adres waar ik vertrouwen in heb en niet naar een penny club handenvol met snoepjes. Als het goedschiks geprobeerd is en dat is het jou kennende, en het wil niet lukken dan maar op een andere manier.

Het moet ten alle tijden veilig blijven voor de ruiter, denk niet dat de soft sector op bokt de maandlasten gaat betalen als je het op hun manier doet en je klapt eraf met als gevolg arbeidsongeschikt.

Nee hoor verstandige keus om hem weg te brengen.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:35

bellemaster schreef:
Voor alle penny ruitertjes ,

De zweep en slof en dekje die matchen echt niet kan echt niet hoor ! vind ik echt te zielig voor woorden !

Positief is dat de jongens wel met elkaar matchen ! ge-wel-dig
Ze moeten wel nog beter nadenken over hun dekjes kleren en peesbeschermers !

:D matchende truien idd voor de oplettende kijker

_lautje_

Re: Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 20:36

En bij nog beter kijken qua uiterlijk ook vrijwel identiek
Zou bijna denken dat het een tweeling :P ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:41

:x

Okee. Ik ga hier niks over zeggen.

Leuk paard.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:42

ik ga hem ook ff uit mijn eigenberichten gooien,

erg nice horse ;) <3 erg mooi beessie echt waar kan leuk lopen.

SaskiaLucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:45

Heel even offtopic. Waarom vallen mensen je in je pb aan. Ik dacht dat bokt een forum is waar iedereen zijn of haar visies met elkaar delen. Ik vind het nogal vreemd als we dan dit soort pb naar elkaar sturen.

Aangezien ik niet van vetes houd en persoonlijke aanvallen, ga ik hier dus niet uitgebreid op in. Het enige wat ik kwijt wil is dit: Ieder paard is anders en ik ben zeker geen dromer. Een paard heeft meestal (uitzonderingen daar) een reden voor het gedrag dat hij vertoond. Als laatst wil ik tegen je (Percyleen) zeggen, dat het niet mijn bedoeling is om jouw of iemand aan te vallen. Ik vind het erg vervelend voor je, dat het inrijden met je merrie zo gelopen is. Ik heb gewoon een andere kijk op inrijden en op met paarden omgaan. Het viel mij ook op, omdat ik mijn driejarige arabier zelf ook aan het inrijden ben en dat gaat (tot nu toe) zonder stres.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 08-11-10 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privecommunicatie uit bericht verwijderd

Knackebrod

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:47

Wat een leuk paard en de foto's zien er vriendelijk uit lijkt mij zo :)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:55

wat een leuk paard.
Schrok in eerste instantie ook wel van het filmpje en het trekken. Maar hij zal er wel verstand van hebben. Ga er verder ook geen commentaar op geven. dat is al genoeg gedaan.
Maar verder een leuk paard. En je plaatjes zien er ook vriendelijk uit. Volgens mij kun je er wat leuks uit krijgen. Succes met het paardje!

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:00

mijn pony word in juni 3 maar die word zo echt niet zadelmak gemaakt :oo

die foto's zien er wel vriendelijk uit en wat een mooi paardje zeg. Veel plezier ermee ;)
Laatst bijgewerkt door Tineke90 op 28-10-10 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:05

Wat een achterlijk gedoe hier op bokt (naar mijn mening, dus val me niet aan bokt!) Overigens vind ik het ook een prima manier van zadelmak maken, weten ze tenminste meteen waar ze aantoe zijn.

En die opmerking rijd ik bitloos, is het nog niet goed. PRACHTIG!

Edit; wat een paard <3

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:13

Wat een gaaf paard heb je zeg! Over de manier van het zadelmak maken, ik ken het werk van Gert en denk dat hij niet voor niets zoveel succes ermee heeft. Ik vind het een man die echt gigantisch kan zitten en het paard veel duidelijkheid geeft, en zo te zien heeft ts er een leuk paard aan.

Dat springen hoeft voor mij de eerste keer ook niet. ik heb als stalruiter op een africhtingsstal gewerkt, en wij bereidde de paarden ook allemaal erg netjes voor vanaf de grond, gingen hangen en als dat goed voelde stapte ik op. Wij hadden dan ook twee mensen in het midden staan die het paard naar voren hield en dan meteen ook alle gangen, zo hebben we heel wat paarden succesvol zadelmak gemaakt. En doordat ze vanaf de grond al goed vertrouwd met ons waren ging het altijd goed.

Nu maak ik regelmatig alleen zadelmak, zonder longeerlijn e.d. ik heb ze meteen goed op de stem en daardoor kan ik er meestal zo mee weg rijden. Laatst ben ik bij iemand op stal geweest een paar pony's zadelmak maken, dit deden we aan de longeerlijn en is super met opstappen, maar vaak vinden ze het alleen maar vervelend als er vanalles aan hen hoofd zit.

anne_bento schreef:
nee hoor, paarden die op een vriendelijke manier zadelmak gemaakt werden ;) ieder paard is braaf, zolang je hem op een eerlijke manier behandeld.

Hier ben ik het absoluut niet mee eens, net als dat er bij mensen rotte appels bij zitten waarvan het karakter gewoon zo is, is dat bij paarden ook zo.

edit; en over het commentaar van de slof; denk dat de meeste mensen nog wat van dit slofgebruik kunnen leren. Als ts het erom heeft omdat voor haar veiliger voeld, en ze er zo netjes mee rijd, zie ik het probleem niet en zie ook niet dat het paard er hinder van heeft.
Laatst bijgewerkt door Jordy_ op 28-10-10 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:18

Heb geen zin alles van iedereen te lezen.

Maar wat heb ik medelijden hoe jou paard is ingereden.
Je heb een mooi paardje dat is alles wat ik ervan kan zeggen.

En ben geen penny meisje.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:24

Haha ik lag me dood om alle reacties hier op het zadelmak maken.
Deze man weet heel goed waar hij mee bezig is, hij krijgt vrijwel ieder paard klaar en dat is niet voor niets.
Groot respect voor Gert _/-\o_
Paarden houden van duidelijkheid en leiderschap dat is precies wat hij hier doet.
Een verademing bij al dat getrut met carrotsticks en meer van dat soort alternatief-lief-zoet-koediekoedie-paardje gedoe!

Veel plezier met je schimmel!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:24

Moest gelijk even zoeken toen ik je berichtje las in het BTT!

Wat een gave knol zeg!Ik maak natuurlijk ook anders mak,maar ben dan ook niet zo dapper.
Af en toe hebben wij er ook 1 bij zitten die echt niet makkelijk is.Zou er op het moment ook graag 1tje bij hem brengen!
Weet zeker dat je er een fijn peerd aan gaat krijgen,tis echt een super bink!

Kellynoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:28

Wat een ongelofelijk lief paard heb jij!!!!

Menig drie jarige deze zadelmak maak expert van zijn rug gekiept!!!!
Zou mijn paard voor geen goud daar heen brengen!!!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:31

Kellynoa schreef:
Wat een ongelofelijk lief paard heb jij!!!!

Menig drie jarige deze zadelmak maak expert van zijn rug gekiept!!!!
Zou mijn paard voor geen goud daar heen brengen!!!

Haha laat me niet lachen, je weet echt niet wat deze man allemaal klaar krijgt en op welke k*tbokken hij BLIJFT zittten.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:32

OMFG OMFG OMFG!!!!!!!! sorry, heb hier geen andere woorden voor! Dit is en kan niet, gewoon niet! Dit gaat tegen alle en ik bedoel dan ook alle regels van NH in! Als die meneer zo op mijn paard had gereden dan had ik hem toch een doodsschop verkocht van hier tot Tokio! Het paard is als de dood voor die mafkees met die zweep! Dat arme ding! Ik vind verder dat jij het heel erg goed doet op zijn rug :j Een paard hoort ingereden te worden met ontspanning, gegrip, respect van allebij de kanten! OhOh mijn mond viel open... Kan er niet overuit... Ik ben vanavond tot een schokkende ontdekking gekomen wat ik het paard aan heb gedaan... Maar dat is nog niet 1/100e van wat ik op dat filmpje zag!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:33

Ik heb ook even je filmpje bekeken en ben het waarscheinelijk met vele eens dat dit niet de manier van inrijden is. Paard word ontzettend opgejaagd en je ziet ook dat die einde van het filmpje helemaal aan het pompen is. word die zo sneller zadelmak dan als je het op een rustige manier doet? Ik denk van niet, paard raakt helemaal in de stress. begin in het filmpje word die helemaal omgetrokken (ja met halster, weet ik) maar toch.. ieder ze mening, maar van mij hoeft dit niet. Vind het geen vriendelijke manier!

En weet ik veel wie die gert is, misschien krijgt die veel voor elkaar. maar liever door iemand anders met wat meer respect en geduld!

orientaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:33

Leuk paard hoor!

Goede keuze om hem daar heen te brengen als het voor jezelf niet lukt/veilig is.

Ken wel wat paarden die er heen zijn gegaan en nee mensen die hebben er echt niets aan over gehouden.

Ik heb me overigens rot gelachen om de mensen die dit walgelijk vinden en denken dat hun het beter met "zachte" hand kunnen.
En dan huilen als ze achterover klappen met een paard }:0

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 21:34

nanette1 schreef:
OMFG OMFG OMFG!!!!!!!! sorry, heb hier geen andere woorden voor! Dit is en kan niet, gewoon niet! Dit gaat tegen alle en ik bedoel dan ook alle regels van NH in! Als die meneer zo op mijn paard had gereden dan had ik hem toch een doodsschop verkocht van hier tot Tokio! Het paard is als de dood voor die mafkees met die zweep! Dat arme ding! Ik vind verder dat jij het heel erg goed doet op zijn rug :j Een paard hoort ingereden te worden met ontspanning, gegrip, respect van allebij de kanten! OhOh mijn mond viel open... Kan er niet overuit... Ik ben vanavond tot een schokkende ontdekking gekomen wat ik het paard aan heb gedaan... Maar dat is nog niet 1/100e van wat ik op dat filmpje zag!

Ben ik blij dat ik niets, maar dan ook daadwerkelijk niets heb met het hele Natural gebeuren }>

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:35

erg leuk leuk paard.
heb diep respect voor gert die springt op elk paard hoe gek ook,en blijft ook zitten.
en wbt dat met ze hoofd draaien dat is puur dat het paard niet stijl overeind komt,heel simpel veiligheid voor de persoon gaat voor het dier.en heel onvriendelijk is het niet.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:35

Ik vind het heel knap dat die Gert zo goed paarden kan uitzitten en paarden zo kan beleren.
Maar zelf zou ik ervoor kiezen om in zoverre mijn paard aan een zadel te laten wennen en al bijvoorbeeld goed aan de longe te beleren voordat ik hem zou wegbrengen. Scheelt waarschijnlijk een hoop stress.

Vond jouw paard erg sneu in dat filmpje.

Ik snap dat veiligheid voor gaat, maar vind het soms te hard.
Wat is er mis met ergens de tijd voor nemen?