zosja solitair X samber mager

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: zosja solitair X samber mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:52

goyha mooi dat ie niet meer bij jou hoeft te komen, maar heb het tegen ts die tot 2x toe deze DA heeft laten komen.

Ben jij een goede vriendin van ts ofzo dat jij steeds voor haar antwoord?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:00

Ben jij een goede vriendin van ts ofzo dat jij steeds voor haar antwoord?[/quote]

dat kom ws omdat de ts steeds weer dezelfde vragen moet beantwoorden , terwijl het paard al meerdere keren een DA heeft gehad , en al heeft gemeld dat als het paard niet opknapt ze er mee naar een kliniek gaat , ze gaat al verhuizen ed , dus doet er nu wel alles voor ,

tuurlijk was ze achter de meet aan , maar dat is al zo vaak gezegt , en het enige wat nu nog telt is dat het beter word voor de merrie , en het is niet overal even makkelijk om zomaar ff een nieuwe stal te vinden , velen (goede) stallen zitten soms vol.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:14

@Pashon
Jij wil TS niet geloven toch?dat de D.A. heeft gezegd dat het paard gewoon bereden moet worden.
Nou ik ken deze D.A. ook en ik geloof wél dat die dat gezegd heeft.Als 2 mensen dat zeggen en je kan het nog niet geloven,tja das dan aan jezelf.
En ja ik ken TS heel goed,ze komt ook bij mij vaak op het land.
Vind je het storend dan dat ik een antwoord geef?TS zit niet veel op bokt en het lijkt me dat sommige bokkers graag een antwoord willen horen,of dat nu van TS of van mij afkomt,dat antwoord is hetzelfde.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:14

gohya ik kan het inderdaad moeilijk geloven dat een DA dat adviseer gezien iedereen met een beetje gezond verstand kan zien dat dit niet verstandig is.

als ts vaak bij jou op het land komt waarom is er dan niet eerder ingegrepen?

Bedoel het niet aanvallend hoor (vind je reactie nogal aanvallend) het verhaal is voor mij niet geheel duidelijk en zitten er toch wat "haken en ogen" aan om het tot een kloppend/ compleet verhaal te krijgen.
Ik vraag het enkel, gezien het ts haar topic is en jij continu antwoord geeft is het dan zo raar dat ik vraag wat jij van ts bent?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:18

Pashon schreef:
gohya ik kan het inderdaad moeilijk geloven dat een DA dat adviseer gezien iedereen met een beetje gezond verstand kan zien dat dit niet verstandig is.

Bedoel het niet aanvallend hoor (vind je reactie nogal aanvallend) het verhaal is voor mij niet geheel duidelijk en zitten er toch wat "haken en ogen" aan om het tot een kloppend/ compleet verhaal te krijgen.
Ik vraag het enkel, gezien het ts haar topic is en jij continu antwoord geeft is het dan zo raar dat ik vraag wat jij van ts bent?

dat de DA dat heeft voorgesteld geloof ik wel , het paard is verder wel gezond zo heeft hij onderzocht , en het verhaal van de ts hoeft toch ook niet ontplooit te worden door heel bokt , het gegeven is dat er wat aan gedaan word ,en dat lijkt me het meest belanrijk ,

verhuizing, meer voeding , en een andere onafhankelijke dierenarts , en mocht het paard niet snel genoeg aan komen gaat ze naar een kliniek,.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:35

Pashon schreef:

Ik begrijp dat je dat moeilijk vind te geloven,het is dat ik die D.A. ken anders kon ik het ook niet geloven.
Ik zelf zou niet op zo'n mager dier rijden,zelfs niet longeren maar lekker op het land laten lopen tot ze dik genoeg is.
Ik wist niet dat zosja zó mager was totdat ik toevallig dit topic zag.TS vroeg me wel een keer hoe ze zosja dikker kon krijgen omdat ze mager werd,maar ik wist niet dat ze zó mager was geworden.
Toen ben ik haar eigenlijk pas goed gaan helpen,met slobber en andere stalling zoeken.
Ik weet ook dat TS heel weinig op bokt zit en zij vind het prima als iemand iets vraagt dat ik dan haar antwoord geef.Ik zou ook graag snel antwoord hebben als ik iets vraag in een topic,snap je.
Ik weet ook wel dat je me niet aanvalt,zo zie ik het ook echt niet.

Waarom er niet eerder is ingegrepen weet ik eigenlijk ook niet.
Sinds TS dit topic heeft geopent en alle reactie's zag én ik er ook met haar over praatte vond ze het menens worden denk ik?
In ieder geval komt het weet goed met zosja,per 1okt.staat zosja op die andere stal.
Waarom niet eerder? TS had voor 2mnd stalling al betaald,dus tot 1okt.vandaar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:35

Ik ben heel benieuwd om welke DA het gaat..........

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:57

goyha dan snap ik het wat beter.

Het enige wat ik niet snap (aan de andere kant ook weer wel) waarom het paard daar nog zo lang laten staan, oke ze heeft voor 2 mnd betaald is heel erg spijtig maar het welzijn van het paard staat voorop lijkt mij.
Misschien valt er zelfs wel wat te regelen als ze met de stalhouder om tafel gaat.

nogmaals super dat er nu eindelijk wat aan gedaan word en hoop dat ts een volgende keer eerder ingrijpt. al hoopt natuurlijk niemand dat dit nog eens gaat gebeuren.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:59

Zo... ik wist niet dat er een stal zo in de buurt zat waar ze zo slecht voeren, wat triest!
Ik vraag me ook af hoe de andere paarden er dan bij staan.

Heel veel succes met je (verder heel leuke!) paard.
Goed dat je voor een andere stal hebt gekozen!

sbnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:20

verschrikkelijk om te zien dat beestje! echt een schande!
maar wat ik nog steeds niet snap, het beestje is 6 jaar oud
en dan ga je al aan piaffe beginnen, terwijl je pas op M niveau rijd?!?!?!?! Ik zag de foto van de piaffe in een ander topic : [RT-HAW] Zosja (Solitair X Samber)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:25

sbnee schreef:
verschrikkelijk om te zien dat beestje! echt een schande!
maar wat ik nog steeds niet snap, het beestje is 6 jaar oud
en dan ga je al aan piaffe beginnen, terwijl je pas op M niveau rijd?!?!?!?! Ik zag de foto van de piaffe in een ander topic : [RT-HAW] Zosja (Solitair X Samber)

zo zeker na het zien van dit topic schrik ik echt. paard word verschrikkelijk gereden.
vind het paard hier ook al niet lekker in het vlees zitten.
geloof zeker niet dat dit dier M loopt, maar dat terzijde

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:10

Ik ga het even opnemen voor TS...ook in het andere topic bleek dat ze zich best wel wat aantrekt van de kritiek die ze daar kreeg....in dit topic hetzelfde. Blijkbaar gaat ze binnenkort naar een andere stal, prima toch! Dat er dan nog 3 pagina's door wordt gezeurd hoe erg het wel niet is (valt trouwens wel enigszins mee - maar dat heb ik al eerder gezegd), draagt volgens mij echt niets meer bij. Lekker makkelijk kankeren zo...Allemaal perfecte bokkers die blijkbaar zelf nooit iets is overkomen waarvan ze later dachten: als ik het over had kunnen doen, had ik het misschien net even wat anders aangepakt :+
TS is in velden of wegen meer te bekennen en dat begrijp ik echt heulemaal!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:29

Pashon vind je de merrie in de laatste quote van sbnee echt te mager ?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:42

fuego3 schreef:

niet te mager, maar ook niet lekker in het vlees. voor het mooie mag de merrie van mij dikker.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:55

Pashon schreef:
fuego3 schreef:

niet te mager, maar ook niet lekker in het vlees. voor het mooie mag de merrie van mij dikker.

maar nu gaan we toch over in , wat we allemaal het lieft willen zien ?
als je dus kijkt zag ze er nog wel aardig uit eind februari , en is het dus best hard gegaan qua figuur , en nu vinden een paar mensen in dat filpje haar te dun maar dan zal mijn pony weer te dik zijn maar gelukkig was mijn topic goed van start gegaan.( maar zo blijf je aan de gang)

ik ben gewoon echt blij dat de ts er gewoon iets aan doet , en heeft nu naar mijn idee meer aan een compliment als doorzagen over nog oudere topics , niet raar bedoeld of zo , maar t houd zo niet op.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:38

fuego3 het heeft ook geen nut om continu over hetzelfde door te gaan, echter komen er elke keer nieuwe punten boven waardoor men wederom zijn/ haar mening geeft. als dat niet gewardeerd word moet men geen nieuwe feiten naar boven brengen in het topic.

In mijn ogen is het paard in het vorige topic wel te mager, niet te mager als in de zin van je moet je schamen maar wel te mager (snap je het nog :+ )

Ik vind het super dat TS er wat aan doet! hoop alleen dat de geschiedenis zich niet weer gaat herhalen, nu zal dat opd e volgende stal wel niet aan de orde zijn maar ts heeft simpelweg te laat ingegrepen en heeft een paar kwalijke "fouten" gemaakt.
Dat kan ontwetendheid zijn dat weet ik niet, maar het mag wel gezegt worden vind ik.

Buiten dit alles om, is het doel van het topic allang gepasseerd voor zover dat uberhaupt aanwezig is geweest.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:05

Pashon schreef:
fuego3 het heeft ook geen nut om continu over hetzelfde door te gaan, echter komen er elke keer nieuwe punten boven waardoor men wederom zijn/ haar mening geeft. als dat niet gewardeerd word moet men geen nieuwe feiten naar boven brengen in het topic.

In mijn ogen is het paard in het vorige topic wel te mager, niet te mager als in de zin van je moet je schamen maar wel te mager (snap je het nog :+ )

Ik vind het super dat TS er wat aan doet! hoop alleen dat de geschiedenis zich niet weer gaat herhalen, nu zal dat opd e volgende stal wel niet aan de orde zijn maar ts heeft simpelweg te laat ingegrepen en heeft een paar kwalijke "fouten" gemaakt.
Dat kan ontwetendheid zijn dat weet ik niet, maar het mag wel gezegt worden vind ik.

Buiten dit alles om, is het doel van het topic allang gepasseerd voor zover dat uberhaupt aanwezig is geweest.

nee idd ben ik met je eens dat het gewoon geen zin heeft om nog meer oude topics er bij te gaan halen terwijl alles dat nut heeft in dit topic al de revu gepasseerd is , en dat er fouten zijn gemaakt ben ik het mee eens maar dat had ze al gehoord,en vind het zowiezo raar om op bokt binnen te komen(1e bericht) (sbnee) met een oud topic , in een nieuw topic , waar alles dat van toedoen is al gezegt is.

Pashon zijn we het wel een iig ;)

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 21:14

ik heb hellaas wat minder goed nieuws mensen
laat ik eerst zo beginnen
jullie weten al dat zosja dominant is naar andere paarden hellaas heb ik vanaag en word gevonden aan haar rechterachterbeen pricies in de knik van der been
dit kan niet gehecht worden omdat het elke keer dan toch losgaat bij elke beweging
ik heb de da ervoor laten komen ik moet het elke dag schoonmaken met waten en dat wondspray erop en dan afwachten
hellaas loopt ze kreupel in draf en stap niet maar ik ga niks met der doen alleen weide in der eentje en ik hoop dat het zo goed komt

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:16

heel veel sterkte ;( je doet je best

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:18

IK heb niet het heletopic gelezen (duurt me iets te lang), maar een paard dat je dikker wil krijgen kan je het best gewoon licht aan het werk houden. Dan blijft de spijsvertering veel beter op gang en kan het lichaam meer voedingsstoffen opnemen.
Zo hebben wij op stal ooit een paard van de dierenambulance binnen gekregen dat er nog wel erger aan toe was. Na even een paar dagen wennen is die heel licht onder het zadel aan het werk gezet en binnen 3 weken was er heel duidelijk verbetering te zien. Ik weet dus uit ervaring dat dit geen vreemd advies is van de dierenarts. Dit paard is niet zo ver heen dat je haar echt op volledige rust hoeft te zetten.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 21:28

ikkedus schreef:
IK heb niet het heletopic gelezen (duurt me iets te lang), maar een paard dat je dikker wil krijgen kan je het best gewoon licht aan het werk houden. Dan blijft de spijsvertering veel beter op gang en kan het lichaam meer voedingsstoffen opnemen.
Zo hebben wij op stal ooit een paard van de dierenambulance binnen gekregen dat er nog wel erger aan toe was. Na even een paar dagen wennen is die heel licht onder het zadel aan het werk gezet en binnen 3 weken was er heel duidelijk verbetering te zien. Ik weet dus uit ervaring dat dit geen vreemd advies is van de dierenarts. Dit paard is niet zo ver heen dat je haar echt op volledige rust hoeft te zetten.

ik zit dus met een probleem ze heeft dus een wond als ze draven gaat loopt ze kreupel...
dus ik kan nu gewoon niks..

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:31

@ TS: Ik geloof dat Ikkedus dit bedoelt voor als ze die wond niet had.
Hopelijk hersteld ze snel weer!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 21:39

nou het is zo´n rot plek
ik heb even een foto van waar de plek ongeveer zit dat weten jullie ook meteen dat bij elke stap die ze zet dat het iets open gaat dus het gaat moeilijk helen
het rode is waar de wond zit en ongeveer de grote dus jullie wisten het denk ik wel
het is ook alleen de huid eraf dus
Afbeelding

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:42

Heel vervelend dat je paard nu gewond is, sterkte ermee.

Heb je trouwens mijn pb gelezen die ik je van de week stuurde ....? Is nou met zekerheid vastgesteld dat Zosja verder niets mankeert en alleen beter gevoerd moet worden, en dat ze geen andere ziekte onder de leden heeft waar ze zo enorm mager van wordt?

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:42

hoe doe je het dan met de vliegen ?