Mijn kleine is vredig ingeslapen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:46

Lotus83 schreef:
het gaat redelijk goed.

Ik heb er inmiddels wel vrede mee, al blijft het een pijnlijk gemis....
Gisteravond tijdens het maken van de profiel pagina had ik het wel even moeilijk..

en ik betrap mezelf erop dat ik steeds wil kijken bij shetlander spulletjes..., maar die heb ik niet meer nodig....

Herkenbaar!! Zeker als je foto's ziet schiet je vol. Uiteindelijk heb je beslist over leven of dood en dat is nogal wat!
Ik weet er alles van na dik 40 jaar paarden! Het went nooit, en ze blijven altijd een plekje in je hart innemen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 17:51

aerdenhout1 schreef:
Lotus83 schreef:
het gaat redelijk goed.

Ik heb er inmiddels wel vrede mee, al blijft het een pijnlijk gemis....
Gisteravond tijdens het maken van de profiel pagina had ik het wel even moeilijk..

en ik betrap mezelf erop dat ik steeds wil kijken bij shetlander spulletjes..., maar die heb ik niet meer nodig....

Herkenbaar!! Zeker als je foto's ziet schiet je vol. Uiteindelijk heb je beslist over leven of dood en dat is nogal wat!
Ik weet er alles van na dik 40 jaar paarden! Het went nooit, en ze blijven altijd een plekje in je hart innemen.

Ik heb voor zijn dood van alles tegen hem gezegd en aan hem gevraagd...
helaas een antwoord zal ik van hem nooit krijgen...., dus ik hoop dat ik het juiste heb gedaan...

Toen de dierenarts eenmaal het "dopje" had geplaatst waar de injecties in moesten heeft hij zich overgegeven, na de eerste injectie, de verdoving heeft hij 1x heel diep gezucht..., dat was zo raar....
alsof hij zuchtte van opluchting......, daarna de narcose en de laatste injectie, dat alles bij elkaar heeft een paar minuten geduurt
het ging zo snel....

aerdenhout1

Re: Mijn kleine is vredig ingeslapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:55

Och meis toch! Je twijfelt nog steeds he, of je er goed aan hebt gedaan?
Neem nu van een oude rot in het vak aan dat het goed is geweest!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 18:00

aerdenhout1 schreef:
Och meis toch! Je twijfelt nog steeds he, of je er goed aan hebt gedaan?
Neem nu van een oude rot in het vak aan dat het goed is geweest!

Ik denk wel dat het goed is geweest hem te laten gaan, alleen...
Na zijn dood heeft de DA ontdekt dat er in zijn rechter voorbeen een afwijking van 90 graden zat..., een soort knik...
Daarover voel ik mij heel schuldig..., ik wist het niet.., maar ik had misschien toch vaker de da moeten laten komen en hem eerder moeten laten gaan...

Net als dat ik vrijdag de 19e een vreselijke worm besmetting bij hem ontdekte...
ik snapte er niks van..., ik heb hem zo regelmatig ontwormt en ook tussendoor regelmatig zijn mest bekeken op zoek naar wormen....
niks te zien..., en toen ineens bleek hij vol te zitten..., meteen behandeld natuurlijk..., maar toch...., het knaagt aan me ook al is hij nu overal van verlost.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:00

Heb je hele topic gelezen.... En natuurlijk je profiel bekeken.
Meis, je had in dit geval echt niets anders kunnen doen! Ik weet dat het heel moeilijk is om zoiets te beslissen. Maar echt, je kon niet anders!
Je hebt hem nog een hele fijne tijd kunnen geven. Daar moet je aan denken! Hij is niet voor niets op jouw pad gekomen. Voor jou is dit heel zwaar en dat zal echt nog wel even zo blijven, maar voor hem... heb je het juiste gedaan! :(:)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 18:01

Zammie schreef:
Heb je hele topic gelezen.... En natuurlijk je profiel bekeken.
Meis, je had in dit geval echt niets anders kunnen doen! Ik weet dat het heel moeilijk is om zoiets te beslissen. Maar echt, je kon niet anders!
Je hebt hem nog een hele fijne tijd kunnen geven. Daar moet je aan denken! Hij is niet voor niets op jouw pad gekomen. Voor jou is dit heel zwaar en dat zal echt nog wel even zo blijven, maar voor hem... heb je het juiste gedaan! :(:)

Dank je wel, heel lief van je

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:10

Jeetje...
Ik heb altijd je topics gevolgd, maar zie dit nu pas!
Wat vreselijk!

Twijfel asjeblieft niet aan jezelf, jij hebt hem nog een leuke tijd gegeven, of niet soms?
Je hebt de juiste beslissing genomen, veel mensen hadden hem niet eens gekocht!
Hij heeft bij jou nog lekker genoten van het leven, je hebt hem veel liefde gegeven.
Je hebt echt het juiste gedaan!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:14

Bah, wat een rottijd maak je nu mee.
Je maatje missen is vresselijk en de pijn bijna niet te dragen.
Het is mooi dat jullie elkaar jullie liefde hebben mogen geven.
Nu mag hij rusten.
Wat een prachtpony.

Sterkte ermee.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:14

meid... wat ben jij dapper...
Echt!

Het is goed en beter zo :j echtwaar!

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:16

Heel veel sterkte met dit verlies!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:28

Ik heb je profiel gelezen en het is prachtig!

Twee dingen uit het topic wil ik er even uitlichten:
Jij hoeft je niet verantwoordelijk te voelen voor het feit dat je niet eerder wist dat haar been 90 graden gedraaid stond, als de andere dierenartsen het niet hebben gezien, hoe kon jij dat dan? Je hebt gereageerd zodra hij liet blijken dat het teveel werd dus je hebt helemaal goed gehandeld!

En dat van het dingen zoeken/zien voor hem, terwijl hij er niet meer is... Ik heb dat erg gehad met mannenkleding, de eerste keer toen het uit was met mijn vriend die later toch mijn man werd, de tweede keer na zijn overlijden...

Ik had ook nog lange tijd nadat mijn eerste paard was overleden dat ik dacht of zelfs zei dat ik even bij Crocus langs ging, of dat ik dacht even te gaan rijden. Toen er een maand later een ander paard voor me op dezelfde stal was, had ik nog steeds dat ik me versprak. Maar vooral het gevoel, ik ga even bij Crocus langs, dat zal jij nog wel hebben met Fonz.

Als je straks een tijdje verder bent, ben ik benieuwd of er weer een andere pony komt, ik kan me heel goed voorstellen dat je dat nu niet wilt, maar over een tijdje is het vast weer goed en leuk om weer een nieuwe uitdaging aan te gaan!

Nogmaals: Heel veel sterkte :(:) :(:) !

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 01:05

Jet schreef:
Ik heb je profiel gelezen en het is prachtig!

Twee dingen uit het topic wil ik er even uitlichten:
Jij hoeft je niet verantwoordelijk te voelen voor het feit dat je niet eerder wist dat haar been 90 graden gedraaid stond, als de andere dierenartsen het niet hebben gezien, hoe kon jij dat dan? Je hebt gereageerd zodra hij liet blijken dat het teveel werd dus je hebt helemaal goed gehandeld!

En dat van het dingen zoeken/zien voor hem, terwijl hij er niet meer is... Ik heb dat erg gehad met mannenkleding, de eerste keer toen het uit was met mijn vriend die later toch mijn man werd, de tweede keer na zijn overlijden...

Ik had ook nog lange tijd nadat mijn eerste paard was overleden dat ik dacht of zelfs zei dat ik even bij Crocus langs ging, of dat ik dacht even te gaan rijden. Toen er een maand later een ander paard voor me op dezelfde stal was, had ik nog steeds dat ik me versprak. Maar vooral het gevoel, ik ga even bij Crocus langs, dat zal jij nog wel hebben met Fonz.

Als je straks een tijdje verder bent, ben ik benieuwd of er weer een andere pony komt, ik kan me heel goed voorstellen dat je dat nu niet wilt, maar over een tijdje is het vast weer goed en leuk om weer een nieuwe uitdaging aan te gaan!

Nogmaals: Heel veel sterkte :(:) :(:) !

Bedankt voor je reactie Jet.

Dat ik het niet kon weten heb je gelijk in, maar toch vraag ik me af of ik dan niet vaker een DA had moeten laten komen...., misschien is het tussentijds wel zo gegroeid omdat hij natuurlijk erg in de groei was..., maar ja, het heeft geen zin meer om zo te denken.....

Vandaag was ik ook op stal...., als ik bij de mesthoop bezig was keek ik altijd het weiland in om te zien waar ze stonden (Fonz met vriend), vandaag deed ik dat automatisch ook....., blijft gek, zo leeg weiland.....

Of er een andere pony gaat komen?
Ik zeg nooit nooit...maar voorlopig ga ik geen shetlander meer redden..., toen ik Fonz nog had was ik begonnen om een flinke pot te sparen voor een rijpony/paard..., daar ben ik al die tijd al mee bezig en dat zet ik nog steeds voort....
Ik heb er 1 op het oog, ook al toen Fonz nog leefde (staat daar op stal) maar ik moet eerst nog even doorsparen zodat ik ook nog een goede pot heb na de koop van een pony/paard (voor da kosten)

Ik moet wel zeggen, ik moest mezelf vanmorgen naar stal trappen..., het regende keihard en ik moest met de brommer en dacht, waarom zou ik....., Fonz is er niet meer dus ik ben niet meer verplicht...., maar dat ben ik wel.., aan mezelf....

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:57

Jeetje ik heb je verhaal in je profiel gelezen en ik krijg tranen in mijn ogen |( Goed van je om toch voor het beestje te kiezen inplaats van wat jij wou. Ontzettend veel sterkte met het verlies Y;(

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 02:33

joytje_05 schreef:
Jeetje ik heb je verhaal in je profiel gelezen en ik krijg tranen in mijn ogen |( Goed van je om toch voor het beestje te kiezen inplaats van wat jij wou. Ontzettend veel sterkte met het verlies Y;(

Dank je wel...

Ik moest wel voor hem kiezen...., ik kan/wil en ga een dier geen pijn laten lijden omdat ik hem niet kan missen :n

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 04:12

Jeetje zeg... maar een dier heeft het voorrecht om te mogen sterven, dit is voor hem de juiste beslissing geweest... Sterkte met je verdriet :(:)

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:09

pfff ik vind het ten eerst onzettend knap van je dat je deze shet al een gelukkig leven hebt gegeven

Je hoeft je er niet schuldig over te voelen, je hebt alles gedaan wat je kon toch, dierenartsen, alles.
en dat 2 dierenartsen dat over het hoofd hebben gezien , schandalig

ik heb je profiel bekeken, en bij die ene foto waar je haar knuffelt, waar ze haar oogjes dichtheeft, ik moest nog harder janken dan toen ik dit hele topic had gelezen .. wat een lieve foto ..

ik hoop dat jij je rust snel weer kan vinden
& dat fonzie het gelukkig heeft in de hemel!
je hebt alles wat je kon voor dat beestje gedaan, je mag trots op jezelf zijn

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 21:48

ziamara schreef:
pfff ik vind het ten eerst onzettend knap van je dat je deze shet al een gelukkig leven hebt gegeven

Je hoeft je er niet schuldig over te voelen, je hebt alles gedaan wat je kon toch, dierenartsen, alles.
en dat 2 dierenartsen dat over het hoofd hebben gezien , schandalig

ik heb je profiel bekeken, en bij die ene foto waar je hem knuffelt, waar hij zijn oogjes dichtheeft, ik moest nog harder janken dan toen ik dit hele topic had gelezen .. wat een lieve foto ..

ik hoop dat jij je rust snel weer kan vinden
& dat fonzie het gelukkig heeft in de hemel!
je hebt alles wat je kon voor dat beestje gedaan, je mag trots op jezelf zijn

Heel erg bedankt voor deze lieve reactie...

Die foto die jij bedoeld..., die staat nu hier op de kast in een lijstje, dat is 1 van mijn favoriete foto's....

enne, ik heb het in je quote veranderd, zij was een echte hij :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:01

Lotus, ik weet niet wat ik moet zeggen. Woorden schieten tekort.
Toen ik je beginpost las, of nee, toen ik je titel las, met jou naam erbij, stonden de tranen me al in de ogen. En toen ik daarna de prachtige tekst, en gevoelige foto's in je profiel zag, liepen ze me over mijn wangen. Meid, wat hebben jullie een dappere strijd gestreden. Helaas was deze niet te winnen, en heb jij, ook al deed het nog zoveel pijn, het beste voor kleine fonzie gekozen. En meis, je moet jezelf echt niks verwijten. Want wie heeft Fonzie toch nog even laten zien, hoe het leven kan zijn, en wie heeft hem laten genieten? Juist, dat heb jij gedaan, en die kleine foutjes, dat zie je allemaal achteraf. Ik denk dat niet veel mensen jou dit nadoen, diepe respect voor jou, en natuurlijk de kleine fonzie.

Uit de grond van mijn hart, hoop ik dat je deze moeilijke tijd doorkomt. Heel veel sterkte.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:03

oh sorry :o
ik dacht dat ik ergens had gelezen dat fonzie een zij was..

ja het is echt een super mooie foto, die hele foto straalt vertrouwen uit.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 22:56

ziamara schreef:
oh sorry :o
ik dacht dat ik ergens had gelezen dat fonzie een zij was..

ja het is echt een super mooie foto, die hele foto straalt vertrouwen uit.

Fijn om dat te horen...
Hij was ook echt mijn kleine vriendje....

Het was gister alweer een week geleden, tijd gaat zo snel.... -O-

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:23

heb je er al meer vrede mee dan na deze week?
of spookt hij nog de hele dag door je hoofd heen..

dat het nou ook net zo;n klein huppeltje moet overkomen ..

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:27

Hier nog een trouwe fan van je topics en je daden :) Het is beter zo, hij heeft een mooi leventje gehad met vriendje en mensen die om hem gaven en voor hem zorgden.

Echt respect voor je keuze :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 01:52

ziamara schreef:
heb je er al meer vrede mee dan na deze week?
of spookt hij nog de hele dag door je hoofd heen..

dat het nou ook net zo;n klein huppeltje moet overkomen ..

Hij spookt niet meer de hele dag door mijn hoofd, maar ik kom hem in de dagelijkse dingen wel tegen zeg maar.
En ik probeer dan met een grote glimlach en een warm gevoel aan hem terug te denken

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 01:52

Juangi schreef:
Hier nog een trouwe fan van je topics en je daden :) Het is beter zo, hij heeft een mooi leventje gehad met vriendje en mensen die om hem gaven en voor hem zorgden.

Echt respect voor je keuze :)

Dat heeft hij zeker,

dank je wel

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 18:01

Goh..., ben even helemaal stil

Kreeg net een kaart:

Uw liefde en zorg kon de pijn niet wegnemen.
Daarom hebben we met u moeten besluiten uw Shetland hengstje in te laten slapen
We wensen uw sterkte met dit verlies.

De dierenartsenpraktijk......

Wat een mooi gebaar...