Update Shetlander Puck, laatste nieuws: ingeslapen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:50

Als ik het fimpje bekijk ziet het er minder erg uit dan verwacht.....

een dier met extreem veel pijn ziet er imo toch iets anders uit (dat neemt niet weg dat hij wel pijn kan hebben)

die van mij loopt ook zo, alleen waggelt iets minder van achter.....

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 00:51

ik ben nog steeds van mening dat ik denk dat dier ingeslapen wordt en dit beste is allleen wacht de da gewoon even af. dat er iets veranderd aan mee nemen of niet idd op advies van de kliniek in overijsel. En waarom magb ik zijn advies niet opnemen maar van jullie wel? Terwijl jullie net al hem puck niet gezien hebben.

Cassidy

Re: Update Shetlander Kneusje / Puck!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:54

Hoe laat komt de DA eigenlijk maandag Prissey?

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 00:59

cassidy ik moet maandag ochtend vroeg bellen welke tijd schikt aangezien ik kwart over 1 naar school moet! En dan hoor of het ochtend of na school wordt. Maar wil je wel maandag ochtend een pb sturen met de tijd voor je je misschien bedenkt ;)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 01:01

slimmerik schreef:
Gwen, een film van het lopen van dit dier zegt me net zoveel als het paard in het echt zien hoor.

Het is toch nog geen maandag? Goed mogelijk dat het dier wel maandag wordt ingeslapen, tot die tijd blijft het speculeren.

Het dier zou hoe dan ook nu nog leven als het dier niet opgehaald wordt, alleen had niemand er dan van geweten. Jullie noch ik zijn de experts, maandag is er meer bekend. Vanaf de foto kun je zien dat het dier misvormd is, maar wij kunnen niet voelen of het dier inderdaad accute pijn heeft, dat kan de dierenarts iig beter inschatten. Om op voorhand dan maar te beweren dat de dierenarts dat vast niet capabel is vind ik erg ver gaan.

(Hé, ik kom er niet eens tussen :+ ).
Laatst bijgewerkt door Gwen op 03-01-10 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 01:03

@Prissey
Ik vind dat je goed bezig bent!
Ja een mens veranderd weleens van strategie, idee of mening. Een nachtje ergens over slapen, visies van buitenaf, materiele zaken die veranderen spelen hier een grote rol bij.
Vind ik je nu een slecht mens? Nee, integendeel.

Vind het juist wel goed dat Puck even een paar dagen kan bijkomen na de grote reis, voordat er een DA aan hem gaat staan plukken etc.

Stel dat er niets meer aan te doen is, dan weet jij dat hij de laatste 2 dagen van zijn leven het goed heeft gehad.

Wens je veel succes bij de DA!
Je bent een topper!

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 01:05

Ach over 1 ding kan iedereen het eens zijn......iedereen wil het beste voor het beestje toch?(op welke manier dan ook) :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 01:07

janflicka schreef:
Ach over 1 ding kan iedereen het eens zijn......iedereen wil het beste voor het beestje toch?(op welke manier dan ook) :D

Dat is een ding wat zeker is, het beste voor het dier....

alleen zijn de meningen daarover nogal verdeeld

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 01:09

Da's niet erg :) , dan wordt er tenminste over nagedacht, haha :) .

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 01:10

dat eningen verschillen over een welzijn is niet erg. Zo kan je leren van bepaalde mensen ik zegb altijd van fouten leer je en kan je ze in het vervolg goed doen fout is menselijk. Maar leren van elkaar is ook nuttig okal is een mening nog zo negatief ik kan ervan leren op een positive manier

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 01:11

Gwen schreef:
Da's niet erg :) , dan wordt er tenminste over nagedacht, haha :) .

nou dat zeker, het houd de gemoederen in elk geval goed bezig (en ons van de straat)

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 01:18

TS, ik vind het zowiezo super dat je puck daar weg hebt gehaald!
dat is hij in ieder geval nog 2 dagen mag genieten op zijn manier dan.
maandag weet je wat het beste voor hem is.
ik duim voor jullie.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 01:24

da's kunnen altijd uitlopen als er een spoedje tussen komt. Daarom maandag ochtend even bellen want moet echt naar school

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 01:26

@ Cassidy: heeft TS jou ooit bedrogen ofzo? Je lijkt er zo van overtuigd dat er geen DA gaat komen en dat ze verkeerde bedoelingen heeft en bokkers oplicht voor geld en/of aandacht. Ik vraag me af waar dit vandaan komt? Ik neem aan dat je daar een goede reden voor hebt?

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 01:27

Wow dit topic gaat sneeeel ;)
Maar echt super wat jullie voor kleine Puck doen. Al zou dit hele avontuur een slechte afloop krijgen, dan heeft hij tenminste toch nog een klein beetje kunnen genieten, en dat dankzij jullie/jou! Mag je stiekem best een beetje trots op zijn ;)
We duimen voor jullie op maandag!!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 01:31

TS sterkte maandag, ben echt benieuwd. :D

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 01:32

Tja als ik dan de site even bekijk die eerder in dit topic voorbij kwam met foto's van (wel oh zo schattige) dwergjes, heb ook ik, toch wel optimist, grote twijfels... Vooral als je kijkt naar de leeftijd die deze beestjes behaald hebben..
http://www.minibreeders.com/horsieheaven/index.html
Toch wens ik Prissey veel succes en sterkte maandag!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 02:13

Als het aan sommige hier had gelegen had diertje dus zonder onderzoek ingeslapen geworden? sorry mensen, maar diertje staat nu bij andere pony's die m niet opjagen van zijn waarschijnlijk laatste daagjes nog het beste te maken.

Verder pris, DA komt meestal wel s'ochtends als je voor t weekeinde afspreekt, bij mij was het toen dat ik nog kon kiezen wat me beste uitkwam :)

Mensen dit dier verdient als mogelijk een kans,is er niks mogelijk word hij afgemaakt, PUNT. Maar overhaast dier maar laten afmaken terwijl dit niet nodig zou zijn. Waarom neemt iedereen hier trouwens zohard aan dat het dwerggroei is? misschien is t enkel iets dat er op lijkt, hebben jullie het dier in t echt gezien? hebben jullie de beentjes gevoelt? hebben jullie diertje in levende lijven zien lopen?
NEE!
Dus ga niet lopen oordelen alsof je een dierenarts bent, een waardige dierenarts beslist niet over leven en dood vanaf een foto. Zelfs al had ts het woord dwerg in de mond genomen was dat toch jullie idee geweest en niet wat DA heeft gezien en gevoelt.

Diertje heeft 2 dagen in een groen weiland met soortgenoten, hij leeft al 8 maanden met pijn, ooit wel is wat flink gekneusd of gebroken? Als je plezier wil maken maak je het jezelf dan zo makkelijk mogelijk, dat zal t dier nu ook doen. Je kan dr wel een dosis pijnstillers ingooien, maar of dat nou zo goed plan is? misschien heeft t dier nog een kans, geef t pijnstillers-> gaat rennen en doen-> verkleind te kans op mogelijke behandelingen.

Wees nou is verstandig mensen, dier word maandag onderzocht. Hierna mag de hel hier wat mij betreft losbarsten. Maar tot die tijd: hou wijs je mond en wacht op de uitslag van de TS. Ik ken haar, ze laat een pony niet lijden ;) en ze behandelen als pakjes boter? keep on dreaming!

Willen jullie bevestiging van de DA? bel m dan. Nummer te verkrijgen via PB is door prissey al gezegt, grote bek maar niet groot genoeg om te bellen ;)?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 03:18

Ik vroeg me gewoon af he (trek geen partij).
Maar ik meende te lezen dat iemand zei(ergens in het begin van dit topic?) :"Als je erbij verteld dat het om een dwergje gaat waren de DA's er alvast lang overuit geweest dat ie ingeslapen moest worden".

Maar de DA('s) hebben ook de foto's gezien dus oordelen net als wij Bokkers over een foto.
Zouden zij dan niet zelf een lampje boven hun hoofd moeten hebben doen oplichten en meteen gezegd hebben :"Maar Pris dit is een Dwerg dus spuitje erin". ?

Vroeg ik me gewoon ff af hoor , geen kwade blikken naar iemand verder :)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 03:28

suusiejj schreef:
Ik vroeg me gewoon af he (trek geen partij).
Maar ik meende te lezen dat iemand zei(ergens in het begin van dit topic?) :"Als je erbij verteld dat het om een dwergje gaat waren de DA's er alvast lang overuit geweest dat ie ingeslapen moest worden".

Maar de DA('s) hebben ook de foto's gezien dus oordelen net als wij Bokkers over een foto.
Zouden zij dan niet zelf een lampje boven hun hoofd moeten hebben doen oplichten en meteen gezegd hebben :"Maar Pris dit is een Dwerg dus spuitje erin". ?

Eh, er zijn 2 dierenartsen die de foto's hebben gezien en die hebben inderdaad geadviseerd om hem in te laten slapen. :o? Echt bijzonder hoe mensen door (valse) hoop ineens anders tegen dingen aan gaan kijken.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 03:35

Ik zeg nog dat ik geen partij trek, ben het vaak met ThePast03 en Zoetje enz eens .

Ik herinnerde me ineens iets ,zeg absoluut niet dat ik ineens anders tegen dingen aan ga kijken?
Ik zei dat alleen omdat ene DA volgens ts zei , einde verhaal andere DA komt aanrennen en zegt dat ie hem toch ff wil zien.
Dus niet beide DA's zeiden dat
DAAROM vroeg ik dat.

Wilde gewoon weten of DAT namelijk ook ineens weer anders is.

Edit: Typo

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 03:44

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik het bijzonder vind dat je deze opmerking onthouden hebt, terwijl je eerdere opmerkingen van Prissey over de toestand van de pony en de adviezen om hem in te laten slapen bent vergeten. Het kan natuurlijk ook zijn dat je die niet hebt gelezen, in dat geval is mijn opmerking uiteraard niet van toepassing.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:09

Iedereen ziet volgens mij zn eigen waarheid en verhaal in deze....
Ik zie een pony,die op welke manier dan ook(inslapen,operatie`s,of laten genieten van zn laatste tijd) hulp nodig heeft.
Die hulp moet komen van iemand(maakt mij niet uit wie...) die de middelen en voorzieningen heeft om hem dat te geven.
Vandaar dat mijn voorkeur uitging naar Zoetjes die dit allemaal kan bieden.
Ik zou de laatste zijn die een pony ingeslapen wil zien als er nog een kans is(vergelijking mag niet op zn plaats zijn volgens vele,maar een gehandicapt medemens laat je ook niet inslapen zomaar,en vele van hen kunnen ook niet vertellen of ze pijn ervaren).
Mijns inziens,te oordelen van film en foto,moet het diertje toch pijn lijden.....iets wat me erg aan het hart gaat.
Daarbij kijk ik ook naar langere termijn,en een diertje wat zo moet lopen met vergroeide beentjes en rug,zal als dat nu niet het geval is,straks zeker pijn gaan krijgen.
Daarom is er mijns inziens ook geen andere weg als inslapen,of de hoge kosten eventueel aanvaarden en proberen de toestand wat te verbeteren...(maar hoe eerlijk is het,om een diertje behandelingen aan te doen,waardoor hij rust moet en niet zich als veulentje kan ontwikkelen>).
Dat de gemoederen hier hoog oplopen is naar mijn idee dan ook vrij logisch.
Het is een schattig diertje,en ieder heeft zijn eigen idee hoe daarmee om te gaan,en hoe het beste een eerlijke beslissing kan worden gemaakt over leven en dood.
Puur verstandelijk gezien....stop ermee,beestje heeft pijn of krijgt pijn,voortplanten kan niet,diertje hoe lief ook is er niet bij gebaat,kosten worden giga hoog straks...dus doe wat je wilde doen....beestje op halen en kopen om hem vervolgens uit zn lijden te verlossen.
Aan de andere kant kan ik me ook wel inleven in het andere aspect....je ziet een pony die heel fout op zn hoeven staat,maar waarvan nog niet bewezen is dat hij pijn lijd....(oke,even de experts van bokt negerend,,,,).
Eenmaal in die oogjes gekeken,en het beestje live te hebben meegemaakt kwa karakter....krijg je toch de hoop dat deze kleine vent met zijn karakter de medici versteld doet staan...
Vooruitzichten zijn niet denderend,maar wat als je nou het diertje nog een paar maanden of jaren kan houden zonder pijn of ellende?
Wie ben jij om dan voor het dier te beslissen dat het beter is om dood te gaan?
Ik vind het persoonlijk een heel moeilijk iets,en heb aan de ene kant zoiets van maak er een einde aan,of neem de kwestie van geld en operatie`s.
Dat is ook de reden dat ik persoonlijk had gekozen voor zoetjes.....die dit alles op zich wil nemen.
Kan me aan de andere kant ook de houding van TS voorstellen,die wel het diertje in de ogen heeft gekeken,en dan hemel en aarde wil bewegen om haar beschermeling te redden.
Of het verstandig is,financieel haalbaar daar kan best een discussie over zijn...nog niet gesproken over diervriendelijk(paardje zal pijn niet echt tonen!).
Maar denk dat het niet echt bijdraagd als hier een rel ontstaat,en denk ook niet dat de pony daarbij gebaat is.
Gewoon maandag afwachten en ons daarbij neerleggen is het beste denk ik,,,,
Het beestje loopt al maanden zo,en hoewel ik het liever vandaag als morgen uit zn lijden zie komen op wat voor manier dan ook....
Is het niet aan TS te wijten,dat hij al maanden zo loopt,en tja komen die paar dagen tot de dierenarts komt erbij....
Ook ik laat me meeslepen,en snap niet wrm die dierenarts niet direct vandaag komt beoordelen...(ik had net zolang gebeld tot er eentje kwam,en ik voor mezelf en pony zekerheid had over pijn en eventuele bestrijding van pijn tot maandag).
Maargoed dat ben ik,en wie zegt mij,dat mijn manier of denkwijze de enige is?
Ik ga alleen hard hopen,dat er maandag een beslissing word genomen die in het voordeel van het beestje uitpakt,of dat nou inslapen is,of een kans via operatie.
Zou het alleen sneu vinden als zijn kansen afhangen van financiele zaken,waarbij zoetje al gezegt heeft dat te willen oplossen,of zijn kansen worden ingegeven door valse emotie of niet willen inzien dat het beter is hem te laten inslapen.
Hoop dat gezien het oordeel maandag,hij ingeslapen word,of op een plek beland waar mensen hem ook alle kansen financieel willen/kunnen bieden.
Het hele gedoe met postings,vete`s,wanbetalingen zal mij een worst zijn....
Ik hoop dat Puck geholpen word,op welke manier dan ook!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:29

goeroe schreef:
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik het bijzonder vind dat je deze opmerking onthouden hebt, terwijl je eerdere opmerkingen van Prissey over de toestand van de pony en de adviezen om hem in te laten slapen bent vergeten. Het kan natuurlijk ook zijn dat je die niet hebt gelezen, in dat geval is mijn opmerking uiteraard niet van toepassing.

Nou ik zat meer te denken aan het niet altijd eerlijke leven van een dwerg en waarom de DA's dat niet zien(of iig die ene man die na haar toe zou zijn gerent) en hem meteen spuiten om hem iig een goed leven in de groene weide's te gunnen.

Ik ben helemaal niks vergeten, ik trek geen partij.
Zoals ik al eerder aangaf begin ik ook te twijfelen en ik gaf ook al eens aan dat ik het ff niet meer weet.
Ik ben de adviezen niet vergeten de toestand ook niet , maar heb niet elke bericht stuk voor stuk kunnen lezen, want dan bleef ik achterlopen met 'bijlezen' enz omdat ik er ook andere dingen tussendoor komen dan bokt :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:38

janflicka schreef:
Iedereen ziet volgens mij zn eigen waarheid en verhaal in deze....
Ik zie een pony,die op welke manier dan ook(inslapen,operatie`s,of laten genieten van zn laatste tijd) hulp nodig heeft.
Die hulp moet komen van iemand(maakt mij niet uit wie...) die de middelen en voorzieningen heeft om hem dat te geven.

Zoetje bood het aan en heeft iig de voorzieningen en middelen komen wel, ze lijkt me een zeer lief en eerlijk persoon die weet wat ze doet.

Vandaar dat mijn voorkeur uitging naar Zoetjes die dit allemaal kan bieden.
Lees zin voor zin sorry, ik ga dus met je mee

Ik zou de laatste zijn die een pony ingeslapen wil zien als er nog een kans is(vergelijking mag niet op zn plaats zijn volgens vele,maar een gehandicapt medemens laat je ook niet inslapen zomaar,en vele van hen kunnen ook niet vertellen of ze pijn ervaren).

Jah maar medemens (mijn mening) kan zich redden in een rolstoel of aangepast omgeving (traplift enz) wij kunnen met ze communiseren indien nodig op welke manier dan ook, dat kan dit paardje niet dit diertje wil/hoort te rennen enz

Mijns inziens,te oordelen van film en foto,moet het diertje toch pijn lijden.....iets wat me erg aan het hart gaat.
Daarbij kijk ik ook naar langere termijn,en een diertje wat zo moet lopen met vergroeide beentjes en rug,zal als dat nu niet het geval is,straks zeker pijn gaan krijgen.[b]

[b]Dat bedoel ik met me bovenstaande zin :)

Daarom is er mijns inziens ook geen andere weg als inslapen,of de hoge kosten eventueel aanvaarden en proberen de toestand wat te verbeteren...(maar hoe eerlijk is het,om een diertje behandelingen aan te doen,waardoor hij rust moet en niet zich als veulentje kan ontwikkelen>).
Dat de gemoederen hier hoog oplopen is naar mijn idee dan ook vrij logisch.
Het is een schattig diertje,en ieder heeft zijn eigen idee hoe daarmee om te gaan,en hoe het beste een eerlijke beslissing kan worden gemaakt over leven en dood.
Puur verstandelijk gezien....stop ermee,beestje heeft pijn of krijgt pijn,voortplanten kan niet,diertje hoe lief ook is er niet bij gebaat,kosten worden giga hoog straks...dus doe wat je wilde doen....beestje op halen en kopen om hem vervolgens uit zn lijden te verlossen.
Aan de andere kant kan ik me ook wel inleven in het andere aspect....je ziet een pony die heel fout op zn hoeven staat,maar waarvan nog niet bewezen is dat hij pijn lijd....(oke,even de experts van bokt negerend,,,,).
Eenmaal in die oogjes gekeken,en het beestje live te hebben meegemaakt kwa karakter....krijg je toch de hoop dat deze kleine vent met zijn karakter de medici versteld doet staan...
Vooruitzichten zijn niet denderend,maar wat als je nou het diertje nog een paar maanden of jaren kan houden zonder pijn of ellende?
Wie ben jij om dan voor het dier te beslissen dat het beter is om dood te gaan?
Ik vind het persoonlijk een heel moeilijk iets,en heb aan de ene kant zoiets van maak er een einde aan,of neem de kwestie van geld en operatie`s.
Dat is ook de reden dat ik persoonlijk had gekozen voor zoetjes.....die dit alles op zich wil nemen.

Ga ik 100% in mee

Kan me aan de andere kant ook de houding van TS voorstellen,die wel het diertje in de ogen heeft gekeken,en dan hemel en aarde wil bewegen om haar beschermeling te redden.
Of het verstandig is,financieel haalbaar daar kan best een discussie over zijn...nog niet gesproken over diervriendelijk(paardje zal pijn niet echt tonen!).
Maar denk dat het niet echt bijdraagd als hier een rel ontstaat,en denk ook niet dat de pony daarbij gebaat is.
Gewoon maandag afwachten en ons daarbij neerleggen is het beste denk ik,,,,
Het beestje loopt al maanden zo,en hoewel ik het liever vandaag als morgen uit zn lijden zie komen op wat voor manier dan ook....
Is het niet aan TS te wijten,dat hij al maanden zo loopt,en tja komen die paar dagen tot de dierenarts komt erbij....
Ook ik laat me meeslepen,en snap niet wrm die dierenarts niet direct vandaag komt beoordelen...(ik had net zolang gebeld tot er eentje kwam,en ik voor mezelf en pony zekerheid had over pijn en eventuele bestrijding van pijn tot maandag).
Maargoed dat ben ik,en wie zegt mij,dat mijn manier of denkwijze de enige is?
Ik ga alleen hard hopen,dat er maandag een beslissing word genomen die in het voordeel van het beestje uitpakt,of dat nou inslapen is,of een kans via operatie.
Zou het alleen sneu vinden als zijn kansen afhangen van financiele zaken,waarbij zoetje al gezegt heeft dat te willen oplossen,of zijn kansen worden ingegeven door valse emotie of niet willen inzien dat het beter is hem te laten inslapen.
Hoop dat gezien het oordeel maandag,hij ingeslapen word,of op een plek beland waar mensen hem ook alle kansen financieel willen/kunnen bieden.
Het hele gedoe met postings,vete`s,wanbetalingen zal mij een worst zijn....
Ik hoop dat Puck geholpen word,op welke manier dan ook!

Ik ga voor de rest onder het laatste dikgedrukte ook met je mee, maar wilde op een paar dingen reageren en dacht dat dit de duidelijkste manier was.
Excuses als je deze manier vervelend vind :)
Laatst bijgewerkt door S_uus op 03-01-10 04:40, in het totaal 1 keer bewerkt