Angel raak ik jou nu ook kwijt. Atypisch Myopathie.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:36

Ik lees dit nu pas, en de tranen lopen over mijn wangen. Wat verschrikkelijk, zeg, zoveel verdriet in zo'n korte tijd. Heb zelf ook een moederloos veulen, en hoewel hij goed opgevangen wordt door zijn pleegmoeder en -broertje kan ik de speciale band die jij met angel had absoluut herkennen.
Wat vreselijk dat je alsnog afscheid hebt moeten nemen... Ben er echt stil van.

Ik wens je heel veel sterkte, en hoop echt dat het met de rest van je paarden goed zal gaan.

tjady

Re: Angel raak ik jou nu ook kwijt. Atypisch Myopathie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 15:12

DAnk je pinto_1 idd de band die ik met Angel had als flessenkind is zeer speciaal geweest.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:41

Verschrikkelijk. |( De tranen branden hier in mijn ogen.
Ik heb zo voor je gehoopt.
Ontzettend veel sterkte. :(:)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:46

Heel veel sterkte de komende tijd, wat heb jij het voor je kiezen gehad, ik vind het heel erg voor je.

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:59

Ontzettend veel sterkte! Ook ik lees je verhaal met tranen in mijn ogen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:36

wat vreselijk!
ik kan het niet geloven , arme jij, arme angel...
hopen dat ze nu dchtbij haar moeder naar je terug kijkt van die goede
tijd met je samen

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:54

De Regenboogbrug.

Nog net aan deze kant van de hemel is een plek die de Regenboogbrug genoemd wordt.
Als er een dier dood gaat waar heel veel van gehouden werd door iemand hier op aarde,dan gaat dit dier naar de Regenboogbrug.

Daar zijn weides en heuvels voor al onze speciale vriendjes zodat ze samen kunnen rennen en spelen.

Er is daar voldoende eten, water en zonneschijn, onze vriendjes hebben het daar lekker warm en hebben het goed daar.

Al de dieren die oud en ziek waren worden weer gezond en sterk, zij die pijn hadden en verminkt waren worden weer helemaal gezond en sterk, net zoals we ze herinneren in onze dromen over de voorbijgegane tijd.

Ze rennen en spelen allemaal samen, maar de dag zal komen waarop er 1 stopt en in de verte kijkt.
Zijn heldere ogen kijken aandachtig,zijn verlangen vliegt bijna over het groene gras, zijn benen gaan sneller en sneller en sneller.

Hij heeft jou gezien en als hij jou in de armen vliegt en jullie elkaar innig knuffelen zijn jullie weer voor altijd samen.

Tranen van geluk vallen op je gezicht en je handen strelen het geliefde hoofdje, dan kijk je weer in de vertrouwde ogen van jouw paard, die zolang uit je leven is geweest maar nooit uit je hart is geweest.

Sterkte :(:)

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:07

Tjady, gelukkig is er in deze tijd nog een lichtpuntje door de goede bloedwaardes van de andere paarden en de betere waardes van Vän. Ik blijf duimen dat het met de andere paarden goed blijft gaan en Vän er verder geen last van krijgt!

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:10

Ach nee wat erg! sterkte! :(:)
je was een super baasje als je zo leest ;)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 18:25

Net even met mijn vriend naar mijn merries geweest die net buiten het dorp staan. Op de quad met grote emmers waters. De emmers van de pavoveulen melk waar Angel van groot geworden is, omdat er zo lekker een deksel bij zit heb ik ze bewaard. Dat begroot mij verschrikkelijk. Wat zou ze die sneeuw mooi hebben gevonden. Ik hoop dat ze er daar boven ook van geniet. Als ik denk aan hoe verschrikkelijk had ze kon lopen. Dan verschijnt er een glimlach en een traan.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:31

ik weet niet meer wat ik moet zeggen, het is zeker heel zwaar om in zo'n korte periode zo veel te moeten verliezen..

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:35

he meis ,ik weet wat je door maakt, en ja er word gezegt dat houden van is , ook het loslaten, maar waarom moetten de mooiste bloemen altijd al eerste geplukt worden.
Ik weet als geen ander hoe zuur het is, heb ook altijd alles gedaan wat maar mogelijk is,en toch ?
Nogmaals veel sterkte mij pb box staat open voor je hoor.
Dikke kuffel

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:04

na een dag hard werken open ik als eerste jouw topic...
stiekem is er toch een beetje hoop blijven zitten dat ze het zou redden. maar helaas je bericht verteld dat angel naar de eeuwige groene weides is....

ik heb diep respect voor je!!!
wat ben jij enorm sterk en een geweldige dierenliefhebber!!

Heel veel sterkte met dit enorme verlies Tjady.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:40

Tjady, wat een gemis en wat een verdriet, heel veel sterkte.

Lisa_Poetin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:53

Wat zielig.

Heeeeeeeeeeel veeeeeeeel sterkte!
:(:)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:56

tjady schreef:
Net even met mijn vriend naar mijn merries geweest die net buiten het dorp staan. Op de quad met grote emmers waters. De emmers van de pavoveulen melk waar Angel van groot geworden is, omdat er zo lekker een deksel bij zit heb ik ze bewaard. Dat begroot mij verschrikkelijk. Wat zou ze die sneeuw mooi hebben gevonden. Ik hoop dat ze er daar boven ook van geniet. Als ik denk aan hoe verschrikkelijk had ze kon lopen. Dan verschijnt er een glimlach en een traan.

Lieve Tjady,

Heb vanavond Boris (mijn "melkkind") een hele dikke knuf gegeven. Met Angel in mijn gedachten, ik leef echt met je mee.
Ik kan me gewoon niet voorstellen wat jou is overkomen, hoe jij je moet voelen, vreselijk...

Nogmaals sterkte en een dikke knuffel van mij (en Boris)... :(:)

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:13

wat een verdriet, ik kan me niet half voorstellen wat jij moet voelen. Ik wens je heel veel sterkte in deze rot tijd.
Angel rust zacht.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:29

wat vreselijk!
Heel veel sterkte!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 22:37

Nogmaals mijn dank voor alle reacties. het geeft mij steun. Ik zou jullie allemaal wel persoonlijk een knuffel willen geven, zo lief dat ik het vind.
Ik reed vannavond ook nog langs de weide waar ze stond en waar ik mij toen zorgen maakte over haar en haar toen naar huis haalde. Dan voel ik een steek door mijn hele lijf.
Morgen zal ik een mooie foto van haar opzoeken en als ik er de fut voor heb hem plaatsen.

Pinto geef Boris nog maar een extra knuffel. Ik weet hoe fijn dat voelt. Ik kon Angel echt missen als ik haar de hele dag niet had gezien.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:42

jeetje wat een verhaal zeg. Wat ontzettend zonde van zo'n jong paardje nog. Maar je hebt het beste gedaan wat je kon. Het moet vreselijk zijn dat je Angel nu ook nog hebt moeten laten gaan na alle ellende van de afgelopen tijd. Ik hoop echt voor je dat je nu alle nare dingen gehad hebt en dat alles in het nieuwe jaar weer goed zal gaan. Heel veel sterkte.

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:54

Heel veel sterkte met dit verlies. Woorden schieten helaas tekort...

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:14

Echt verschrikkelijk Y;(

Wat een verschrikkelijk poedersuiker jaar heb jij achter de rug! :(
Het leven is niet eerlijk! Dat ze 4 paardjes van jou afpakken en ook nog jou Angel..

Ik denk dat ze over je blijft waken, zoals jij ook voor haar hebt gedaan! :(:)

Heel veel sterkte!
Ik hoop dat Angel het nu goed heeft daarboven, bij haar mama.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 11:13

Soms hou ik ervan om een herinnneringen op te schrijven. Op 24-10-09 schrijf ik het onderstaande over Angel.

Moment van geluk
Ik rem af en schakel terug om de bocht te kunnen nemen. In het gele bakje hang ik wat scheef op de kapotte voorstoel als ik daadwerkelijk door de bocht ga. Ik laat mijn blik afglijden tussen de boomwallen door en vang een glimp op van Angel en haar maten. Het is herfst en doordat de bladeren vallen, kan ik haar blijven zien. Samen met haar opvoeders, Julia en Vän, staat ze te grazen. Ik rij met mijn auto zo stil mogelijk, het liefste zou ik op de tenen van mijn banden rijden. Als ik geluk heb, horen ze mij vandaag niet aankomen. Het lukt ze kijken niet op. Ik laat de auto uitrijden en zet de radio vast zachter zo heb ik het idee dat het gaat lukken. Zelf de autosleutel draai ik met beleid om, wanneer ik de auto uit zet, zodat er een zachte klik weerkaatst. Ik open het portier, stap uit en sluit de deur maar niet geheel in het slot. De eerste missie is geklaard, nu komt plan B. Ik loop naar het hek en ga erf op. Gelukkig is het een splinternieuw ijzeren sierhek dat open gaat dat geen geluid maakt. Dit gaat makkelijk. Enigszins voorover gebogen sluip ik naar het weiland toe. In de hoop dat mijn laatste stap niet mislukt. Als ik aangekomen ben, ga ik langzaam rechtop staan. Ze staan helemaal achter in het weiland en dat maakt mijn dag nog beter. Ik geniet nog even van het moment. Zuig daarna mijn longen vol adem en in de stilte van het platteland, schreeuw ik uit volle borst haar naam Aaaaaaaaaangeeeeeeeeeeellllll!!!!
In een ruk draait ze zich door middel van een pirouette om. Haar kleine hoofdje opgeheven op haar korte dikke shetlander nek. Per direct klinkt er gehinnik en wordt een ren galop ingezet. Gezamenlijk met Vän en Julia vliegt ze mijn kant. Nog even en er bestaat een kans dat ze opstijgt. Wat een geweldig gezicht, die kleine puk met korte beentjes die zo snel bewegen, dat ik het bijna niet kan waarnemen. Een geluksmoment noem ik dit. Mijn kleine pukkie die zo vreselijk hard komt aan rennen, omdat ze mij ziet. Bij mij aangekomen krijg ik een knuffel en deel ik wat oud brood en hooi uit. Het is weer gelukt, ik heb haar ongelofelijk hard zien lopen. Wat kan ik daar intens van genieten. Mijn kleine Angel van bijna zes maanden oud, mijn flessenveulen, we hebben het toch maar mooi samen gered.

charissath

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:23

Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd :(:)

(woorden schieten te kort)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:29

Heel mooi geschreven...