Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flugeltje

Re: Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 11:51

Ik kan hem af laten keuren en daarna verkopen, dus zie niet in wat dat met geld te maken heeft ??

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 11:51

Kaja schreef:
:o Een maar is dus wel voorzichtig aanwezig??

Welke maar bedoel je...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:59

Jeetje wat zal dit een zware tijd voor jou zijn zeg! Heel veel sterkte en wijsheid gewenst.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 13:08

Heino schreef:
Jeetje wat zal dit een zware tijd voor jou zijn zeg! Heel veel sterkte en wijsheid gewenst.

Dank je... het zal nog even duren ook ben ik bang ;( .

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:28

jeetje zeg , heb het topic net helemaal door gelezen en ben er gewoon stil van , heb er echt geen woorden voor... ook niet van sommige reacties .....

heel veel sterkte in deze tijd!!!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:28

Flugeltje schreef;

Daar ben ik het ook mee eens ;( , maar het gaat toch om behoorlijk wat geld en dat is voor mij ook weer nodig om eventueel weer een ander paardje te kunnen kopen.
Het gaat ook wel tegen mijn gevoel in, want ik weet dat hij er goed last van heeft en heb de beslissing dan maar liever vandaag gemaakt dan morgen.

Vervolgens hoor ik gisteren ook nog dat het pas volgende week donderdag of vrijdag word, voor de uitslag bekend is.
Pfff, dat valt me wel erg tegen...[/quote]

het gaat niet om geld?
Dit heb ik niet geschreven maar jij zelf....

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 15:00

geerke schreef:
Flugeltje schreef;

Daar ben ik het ook mee eens ;( , maar het gaat toch om behoorlijk wat geld en dat is voor mij ook weer nodig om eventueel weer een ander paardje te kunnen kopen.
Het gaat ook wel tegen mijn gevoel in, want ik weet dat hij er goed last van heeft en heb de beslissing dan maar liever vandaag gemaakt dan morgen.

Vervolgens hoor ik gisteren ook nog dat het pas volgende week donderdag of vrijdag word, voor de uitslag bekend is.
Pfff, dat valt me wel erg tegen...

Citaat:
het gaat niet om geld?
Dit heb ik niet geschreven maar jij zelf....

Ja... natuurlijk... Maar het is niet zo dat ik mijn paard niet recreatief wil verkopen, omdat ik er dan minder voor zou krijgen.

Ik heb mijn paard natuurlijk verzekerd, dat wanneer hij komt te overlijden, ik eventueel van het verzekeringsgeld een nieuw paardje kan kopen.
Maar ik vind dat nou niet zo raar. Het is toch vrij normaal, dat ik niet zomaar een paard duizend euro door mijn neus laat boren !!!
Laatst bijgewerkt door flugeltje op 28-10-09 15:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:09

geerke schreef:
Als je hem verkoopt krijg je er waarschijnlijk minder voor dan dat de verzekering uit betaalt...of niet?

bah wat een nare opmerking

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:12

Geerke: ik vind dat je de keuze van TS moet respecteren. Die al moeilijk genoeg. TS kent haar paard het beste en kan dus ook de beste keuze voor hem maken.
Ik vind je opmerkingen steken onder water en niet heel respectvol naar de ts toe.....
TS: groot gelijk dat je hem niet als recreatiepaard doorverkoopt...genoeg zogenaamde recreatieruiters die er toch nog een wedstrijdje mee proberen te rijden...immers hij loopt toch al weer een tijdje goed.....en tadaaa alle gevolgen van dien.....paard straks helemaal stuk gereden....
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 28-10-09 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:12

je hebt helemaal gelijk wat betreft het geld...
Het gaat mij er alleen om dat jij mij 'aanvalt' op woorden die jij zelf eerder in dit topic hebt geschreven....misschien handig om voordat je iets post je eigen berichten even terug te kijken.
Het komt zo tegenstrijdig over anders,maar waarschijlijk ben ik de enige hier die het opvalt.

(over recreatief rijden bijvoorbeeld....mij verwijten dat ik schrijf dat waarschijnlijk jij degene bent die niet veel voelt voor recreatief rijden i.p.v het paard....terwijl je verder op zelf schrijft dat je niet veel voelt om recreatief te rijden.... trouwens vrije keuze,die ik nooit heb veroordeelt...)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 15:19

geerke schreef:
je hebt helemaal gelijk wat betreft het geld...
Het gaat mij er alleen om dat jij mij 'aanvalt' op woorden die jij zelf eerder in dit topic hebt geschreven....misschien handig om voordat je iets post je eigen berichten even terug te kijken.
Het komt zo tegenstrijdig over anders,maar waarschijlijk ben ik de enige hier die het opvalt.

(over recreatief rijden bijvoorbeeld....mij verwijten dat ik schrijf dat waarschijnlijk jij degene bent die niet veel voelt voor recreatief rijden i.p.v het paard....terwijl je verder op zelf schrijft dat je niet veel voelt om recreatief te rijden.... trouwens vrije keuze,die ik nooit heb veroordeelt...)

Val ik jouw aan ?? Dan lees je toch verkeerd hoor...

En ik verweet jou je reactie over het recreatief rijden alleen om de manier waarop je het schreef.

Mijn paard is niet geschikt voor recreatie en heb er dus nooit over na hoeven denken of ik dat zelf wel zou willen.
Maar waar heb je gelezen dat ik niet recreatief wil rijden dan ???

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 15:23

flugeltje schreef:
Ik kan hem af laten keuren en daarna verkopen, dus zie niet in wat dat met geld te maken heeft ??

@Geerke... noem je dit soms aanvallen ???

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:26

geerke schreef:
Als je hem verkoopt krijg je er waarschijnlijk minder voor dan dat de verzekering uit betaalt...of niet?

Wat gemeen om dat nu te zeggen!
jij kan ook zout op de wonde strooien zeg.

TS, nogmaals, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 15:32

essie_blue schreef:
geerke schreef:

Wat gemeen om dat nu te zeggen!
jij kan ook zout op de wonde strooien zeg.

TS, nogmaals, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

Ze proberen hoe dan ook om mij op de kast te krijgen, maar dat lukt ze niet :P .
Ik ben heel bewust van mijn keuze en er is niets wat mij van mijn keuze afbrengt, zeker geen mensen die het "denken" te weten....

En rot ga ik me zeker niet voelen door deze reacties hoor *D , anders had ik dit topic wel laten verwijderen.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 15:35

geerke schreef:
flugeltje schreef:
Tranen van verdriet...

Donderdag of vrijdag de eind beslissing van de verzekering en gaat mijn lieve knappe kerel naar de paardenhemel... ;( ;( ;( ;(

gaat de verzekering het beslissen?
sorry...ik heb dus echt geen verstand daarvan,wil je het uitleggen...of iemand anders?

Ze zegt er zelf al geen verstand van te hebben, dus dat zegt genoeg...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:53

na jouw uitleg begrijp ik het toch?
Je had het prima uitgelegt na mijn vraag...

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 16:01

geerke schreef:
na jouw uitleg begrijp ik het toch?
Je had het prima uitgelegt na mijn vraag...

Dat was alleen geen volledige uitleg.

Als mijn paard word afgekeurd door de verzekering, krijg ik het geld uitgekeerd en heb dan ook nog de mogelijkheid om hem terug te kopen voor de slachtprijs , maar kan ik hem nog recreatief behouden.
Dussss ik zou voor die optie kunnen kiezen en hem dan weer als rcreatiepaard verkopen of zelf behouden, maar dan is hij wel uit de verzekering. Elke behandeling die dan moet volgen is voor mijn eigen rekening.

Het is net waar je dan voor kiest, maar niet mijn keuze...

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:09

Geerke, ik begin mij af te vragen of jij misschien een persoonlijk probleem hebt tegen TS. Tjeeminee wat ben jij bezig hier zeg!
Naar mijn mening ben je respectloos naar de TS toe, niet 1 keer, maar meerdere malen.

TS, ontzettend vervelend voor je, deze hele situatie. Je hebt een mooi paard en je hebt mooie foto's laten maken als aandenken.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 16:35

Umpiedumpie schreef:
Geerke, ik begin mij af te vragen of jij misschien een persoonlijk probleem hebt tegen TS. Tjeeminee wat ben jij bezig hier zeg!
Naar mijn mening ben je respectloos naar de TS toe, niet 1 keer, maar meerdere malen.

TS, ontzettend vervelend voor je, deze hele situatie. Je hebt een mooi paard en je hebt mooie foto's laten maken als aandenken.

Ik ken ze niet hoor, dus ik zou niet weten wat ze tegen me zou moeten hebben...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:44

Ik ken Geerke niet, maar ben het toch wel een beetje met haar eens :o

Weet je wat het is... het 'voelt' verkeerd en dat kan best eens aan het net liggen, maar het voelt niet goed.
Ik denk dat ik daar hetzelfde in sta als Geerke.

@Geerke... ik ken je niet, zelfs niet van of op Bokt, maar ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld...
Zo niet, mijn excuses dan :o

@TS.. je plaatst foto's van je paard en een training met S&T, waar je zelf erg trots op bent.
Ik heb daar mijn mening al over gegeven, daarbij bleef het paard mij bezig houden, er is iets met jou paard.
Naarmate het topic vordert komen we er achter dat je paard niet helemaal rad is en dus ziek (artrose).
Heel sneu allemaal.
Vervolgens krijgt iedereen een snauw die ook maar iets verkeerd zegt, en getuige je medestanders ( je hebt nu eenmaal de underdogpositie :o met een afgekeurd paard) is iedereen die iets 'gemeens' zegt afschuwelijk bezig!

Maar volgens mij missen een hoop mensen de kern van het verhaal... Het is namelijk iedereen om het paard te doen!
Het belang van het paard word voorop gesteld, en is it to much to ask om wat meer te vertellen over je paard waardoor er een helder beeld geschetst word?
Nu kom je namelijk een beetje bekrompen over...
Het gaat mij, en ik denk ook Geerke, aan het hart wat er met jou paard gebeurd op dit moment..
Het dier gaat de dood tegemoet en wij hebben teveel vraagtekens.

We willen je niet (met opzet) kwetsen TS, we hebben het allerbeste met je paard voor!
En wie niets te verbergen heeft.............................

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:05

Kaja schreef:

Weet je wat het is... het 'voelt' verkeerd en dat kan best eens aan het net liggen, maar het voelt niet goed.

@Geerke... ik ken je niet, zelfs niet van of op Bokt, maar ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld...

@TS.. je plaatst foto's van je paard en een training met S&T, waar je zelf erg trots op bent.
Ik heb daar mijn mening al over gegeven, daarbij bleef het paard mij bezig houden, er is iets met jou paard.
Naarmate het topic vordert komen we er achter dat je paard niet helemaal rad is en dus ziek (artrose).
Heel sneu allemaal.
Vervolgens krijgt iedereen een snauw die ook maar iets verkeerd zegt, en getuige je medestanders ( je hebt nu eenmaal de underdogpositie :o met een afgekeurd paard) is iedereen die iets 'gemeens' zegt afschuwelijk bezig!

Maar volgens mij missen een hoop mensen de kern van het verhaal... Het is namelijk iedereen om het paard te doen!
Het belang van het paard word voorop gesteld, en is it to much to ask om wat meer te vertellen over je paard waardoor er een helder beeld geschetst word?
Het gaat mij, en ik denk ook Geerke, aan het hart wat er met jou paard gebeurd op dit moment..

We willen je niet (met opzet) kwetsen TS, we hebben het allerbeste met je paard voor!

Ik vind het moeilijk om te oordelen omdat ik TS en paard niet ken. Maar, na het lezen van het hele topic bekruipt mij een beetje een naar gevoel als ik eerlijk ben.... :o Ik snap wel wat Kaja hierboven probeert te verwoorden.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:27

Prima dat je wat op te merken hebt etc, maar m.i. blijven jullie er zo op door gaan. Super dat jullie zo met het paard bezig zijn, maar volgens mij is de TS dat zelf ook wel.

Geef haar de kans haar verdriet te verwerken on plaats van zo door te gaan.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:33

Umpiedumpie: Dit is mijn eerste reactie in dit topic, en volgens mij staat het vrij om te reageren toch?

Ik denk dat ik mezelf in TS probeer te verplaatsen. Ik zou namelijk absoluut niet aan een 'nieuw' paard moeten denken als ik weet dat mijn beestje dood zou gaan....Maar ok, iedereen is daar anders in....

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:34

Kaja schreef:

Heel sneu allemaal.

Ik snap ook heus wel wat Kaja (en misschien ook Geerke) proberen te verwoorden. Ook ik heb TS noch paard ooit gezien. Maar ik kan me zoooo goed voorstellen dat je verdriet al zo groot is, als je paardje niet goed is. Waarom dan nog iemand die al zo verdrietig is nog eens natrappen op internet. En zeker de posts van Geerke over geld hebben voor mijn gevoel maar weinig te maken met het beste voorhebben met het paard. Dat is gewoon zout in de wonde van de TS gooien. En daar zie ik het nut niet van in. Dat is gewoon gemeen, niet meer en niet minder, en ik kan me niet voostellen wat je daar mee zou willen bereiken. Het lijkt me gewoon niet nodig.

Iedereen heeft het recht om er het zijne van te denken. Maar op sommige momenten hoef je niet alles te zeggen wat je denkt. Je kan ook een beetje tactisch zijn, en een beetje nadenken over hoe woorden op 'zo'n moment overkomen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:36

flugeltje schreef:
Umpiedumpie schreef:

Ik ken ze niet hoor, dus ik zou niet weten wat ze tegen me zou moeten hebben...

inderdaad ik heb niets tegen jou persoonlijk...ik gun je al het geluk van de wereld(en succes uiteraard)
Het paard gaat mij vreselijk aan het hart....dat is mijn probleem...en dan kan ik weleens niet zo diplomatiek uit de hoek komen.

En dat heeft kaya inderdaad bij het goede eind.

Ook begrijp ik heel goed dat niet iedereen de ruimte en financieen heeft een grasmaaier te houden...
Ik heb gewoon een hele andere kijk op dit soort dingen,maar goed,ik heb makkelijk praten...geld genoeg en 5 hectare om 'grasmaaiers' neer te zetten....