Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vue schreef:vorame schreef:Maar hoeveel bewijs is er voor?
En waarom wel afgeven op het ene, als de andere zelf net zo slecht bezig is?
Ik zou zeggen, begin eerst eens allemaal bij je zelf.
Zorg dat je eigen paard gezond blijft, geen kreupele gangen heeft die niet erkend worden.
Bij de topsport is altijd een dierenarts op het erf en ook fysio.Daar worden kleine blessures al veel eerder ontdekt dan bij de recreant met vaak minder verstand er van.
Niet voor niets dus heAls het allemaal zo goed voor de paarden was waren ze niet nodig!
vorame schreef:Daar worden geen mensen opgezet tot een hetze tegen personen.
daar worden mensen niet in naam aangetast door eenzijdige berichtgeving met een bepaald doel.
Nogal een verschil en las je dat niet ziet??
Gebruik daar die smilie maar voor, past daar beter bij.
JoviBan schreef:vorame schreef:Het is beledigend tegen ieder die een bit in de mond van een paard durft te leggen.
Want de beelden zijn nooit op dezelfde wijze in beeld gebracht over bitloos rijders, waar je de zelfde slechte momenten kunt vinden.
De beelden zijn zeer onnauwkeurig gezien ze alleen de beelden laten zien die de TS wil.
Niet het totaalbeeld.
En door deze valse manier van berichten tast het ook de goede naam van mensen aan.
Jij legt de link met het bit en jij voelt je persoonlijk dus beledigd. Je eigen belevingswereld dus. Doe er wat mee, zou ik zeggen.![]()
Verder vraag ik me af of je op alle In the picture topics (en HAW topics) ook op dezelfde manier reageert zoals je nu in dit topic doet, want die foto's zijn doorgaans net zo gruwelijk als deze beelden.
Vue schreef:vorame schreef:Daar worden geen mensen opgezet tot een hetze tegen personen.
daar worden mensen niet in naam aangetast door eenzijdige berichtgeving met een bepaald doel.
Nogal een verschil en las je dat niet ziet??
Gebruik daar die smilie maar voor, past daar beter bij.
Waar blijf je toch vandaan halen dat dit eenzijdige berichtgeving is of opzet tot hetze tegen personen ?
De filmpjes worden geplaatst en de conclusies trekken doet ieder voor zich
vorame schreef:Wat ik al 10 keer heb gezegd.
Het hele losrijden filmen en ook online zetten.
Niet alleen de minder goede stukjes.
Citaat:Leer je eens eerst verdiepen in die rollkur, tot op heden is er nog steeds geen bewijs dat rollkur slechter of beter zou zijn dan menig andere trainingsvorm. Dus jij heb de studie gemaakt die nu uitsluitsel brengt???
Citaat:Ik voel me niet persoonlijk aangevallen.
Dat maak jij ervan.
Ik weet dat iedereen mindere momenten in het rijden heeft.
Ook jij!
En als je die momenten alleen belicht je een erg scheef beeld krijgt over de ruiter.
eens
En dat vind ik niet kunnen. (en dat heb ik al 10 keer aangehaald dat dat mijn punt is)
maar filmpjes zijn géén moment. Een moment is een foto, en je kan op een foto al eens een vaste hand hebben, maar gedurende dit hele filmpje je hand op de heup zetten? Van de bekende ruiter op het filmpje weet iedereen haar rijstijl. Typ in op YT en je vind meerdere filmpjes zo, enige verschil is dat ze niet door arabesk zijn gefilmd.
En voor de honderdste keer.
Ik ben hier boos omdat het in dit topic tot doel is mensen in een slecht daglicht te zetten.
De sport in een slecht daglicht te zetten door eenzijdige beelden.
Is dit een slecht daglicht? Er zijn zat mensen die dit oke vinden. Dat is een persoonlijke mening. Het is bekend van deze ruiter dat zij op deze manier rijdt. Wordt daarmee de sport in een slecht daglicht geplaatst?
Daar gaat het in HAW helemaal niet om, daarom is dat zo anders.
Maar ik kan daar gerust reageren met je hand ziet er vast uit.
dat is wat anders dan mensen opzetten tegen elkaar zoals hier de bedoeling is.
ik denk niet dat dat de bedoeling hier is.
Maar het selectieve lezen hoort ook wel bij jou merk is.
Selectief beeld laten zien en selectief lezen?
hoort dat tot de gezamelijk cursus van jullie anti mensen?
ik heb even iets gemist. Anti wat?
Jannepauli schreef:In essentie tonen de filmpjes van Arabesk aan hoever de dressuur-ruiterij dóórgeschoten is, en ik vind het te betreuren dat we het heden ten dage ook bijna allemaal 'gewoon' vinden. De gemiddelde jury, de FEI-bonzen en het publiek willen spektakel en een ruiter/paard combinatie die volgens de normen van vroeger ( denk 's aan een Dr. Klimke) zou trainen en in de ring verschijnt, wordt "beloond" met een lage klassering. De grenzen worden steeds verder opgerekt, er is een soort van normvervaging aan de gang.
bulck schreef:En niet aanvallend bedoeld maar uit interesse en om te kijken of je daadwerkelijk bent zoals je verwoordt.
Bandida schreef:maikeltje schreef:Kun jij beweren dat jij dan wel weet waar in dit geval Anky mee bezig is mbt de training van haar paard? Of roep je sowieso je afkeuring af over haar en andere manieren van rijden die leiden tot het beoefenen van de hogere dressuursport? ...
Wat doet dat er ook allemaal toe. Heb je die beelden bekeken? Al zat sinterklaas op zo'n paard.. ik snap niet dat je dat wil verdedigen.
Huertecilla schreef:bulck schreef:En niet aanvallend bedoeld maar uit interesse en om te kijken of je daadwerkelijk bent zoals je verwoordt.
Je kan degenen die hier recent geweest zijn vragen wat ik doe. Pm Bandida bijvoorbeeld: die is opgegoeid in de traditionele manier van rijden en ook in het zadel geweest hier.
'Momentopname, dus zegt niets over wat je écht doet' over beeldmateriaal wat ik zou kiezen daardoor onnodig.
Verder is het volstrekt irrelevant wat ik doe.
De fílmpjes zijn het topic![]()
hc (instructeur broodhaal-dressuur)
Huertecilla schreef:maikeltje schreef:Kun jij beweren dat jij dan wel weet waar in dit geval Anky mee bezig is mbt de training van haar paard? Of roep je sowieso je afkeuring af over haar en andere manieren van rijden die leiden tot het beoefenen van de hogere dressuursport? ...
Het is helemaaldat het zo agressief en gloedvol verdedigd wordt.
Dat het niet geaccepteerd kan worden is overduidelijk voor elke niet-ruiter.
Dat er geen rechtvaardiging voor is, is duidelijk voor elke ruiter. ´We weten allemaal dat...´
Dit topic is een geweldige illustratie van de omvang en diepgang van fundamentele problemen in de ruiterij: dat ze op deze maniet geen bestaansrecht heeft.
De hoofdstroom heeft het welzijn van het paard niet bovenal.
Volgend jaar viert de eerste welzijnswet voor dieren het eeuwfeest.
Voor paarden kan dit niet fundamenteel verkeerd blijven.
Het is wellicht tijd voor een omgekeerde bewijslast; verboden tenzij.
- dit toppic onderbouwd dat er geen wil is tot verbetering bij verbazend veel ruiters
- degenen die de prioriteiten ethisch correct hebben, hebben geen enkele moeite met aantonen en kunnen dus blijven paardrijden
De beelden van Arabesk en veel van de reacties erop zijn onderbouwing voor de ernst van de situatie op dit deelgebied.
Sterotyp gedrag en opstallen zijn een ander aspect en off-topic doch onverbrekelijk verbonden omdat het andere symptomen van hetzelfde fundamentele probleem zijn.
De situatie van het paard is voor hóbby-doeleinden anno nu niet beter dan die van wérkhonden een eeuw geleden.
hc
Daan_Ordeal schreef:vorame schreef:En hoeveel recreatie paarden hebben HKO door het scheef op de voorhand lopen?
Of hebben rug problemen omdat ze nooit de ruiter dragen door het geslof?
Ik denk dat er daar heel wat meer paarden kapot gaan dan bij de wedstrijdruiter.
Maar dat mag je niet zeggen.
Van mij mag zeker wel gezegd worden dat er (reacreatie) paarden kapot gereden worden doordat ze scheef op de voorhand lopen te sloffen, maar dat geeft dan nog geen goedkeuring voor het kapot rijden van paarden op een andere manier.