Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marijestaal schreef:Ach, wat maakt het uit?
@ Slimmerik
Als je een manege beoordeeld door gebruik te maken van andermans ervaringen is dat niet al te snugger lijkt mij...
En al helemaal niet als je ervaringen van internet daarbij gebruikt; als het allemaal halleluja zou zijn zou het ook niet op internet staan...dus wat er op internet staat is meestal negatief.
Dus eigen oordeel telt.
En als Lotus nu mooi via bokt kan worden verkocht en lekker in het weiland nog z'n leven kan slijten is er toch niks aan de hand?
Als er nu iemand is die de verzorging van die benen op zich wil nemen; hartstikke moooi toch?
En als zo'n zorgend baasje het dier zou kopen en de benen echt waardeloos en als een lijdensweg voor het dier zou zien, dan wordt het waarschijnlijk uit z'n lijden verlost en is het alsnog mooi toch?
Het lijkt me nu duidelijk dat er iets aan de hand kan zijn met de benen van dit paard. Dus het zal wel niet door de eerste de beste gekocht worden. De meeste handelaren zijn volgens mij wel zo snugger; als het dier nog gebruikt kan worden verkoopt ie het niet voor slachtprijs aan een slager...Dan zou deze er minder aan verdienen toch?
anders was ze zeer zeker beter af op de groene weide! slimmerik schreef:Dank je wel Joonas.
@Marijestaal: wie zegt dat ik de manege niet ken? Bovendien wordt het paard op het andere forum als recreatiepaard aangeboden en wordt keihard beweert dat er geen DA nodig is en niks mankeert....

Joonas schreef:Lotus is echt op en ook niet meer geschikt als recreatiepaard. Ze loopt nu misschien goed, omdat ze al meer dan een maand stil staat, maar als je haar gaat rijden is ze zo weer kreupel. Die fistel is een groter probleem dan de TS denkt, het grootste zelfs en daarbij zijn haar achterbenen dus ook niet goed.
Het enige wat ik (en de eigenaren van stal Jasper) nu hopen is dat degene die dit alles in gang heeft gezet haar inderdaad over een paar maanden naar haar stal toehaalt en haar een welverdiend pensioen geeft als grasmaaier. Ik zelf heb daar een hard hoofd in gezien haar opmerkingen over de gezondheid van Lotus en ben bang dat ze toch weer bereden gaat worden. En dan was ze echt beter af geweest op de eeuwige groene weiden.
Marijestaal schreef:@BraveSpots;
Lotus is toch eerst door de manege verkocht aan de slagerij?
Of versla ik nu in alle verhalen?
BraveSpots schreef:Joonas schreef:Lotus is echt op en ook niet meer geschikt als recreatiepaard. Ze loopt nu misschien goed, omdat ze al meer dan een maand stil staat, maar als je haar gaat rijden is ze zo weer kreupel. Die fistel is een groter probleem dan de TS denkt, het grootste zelfs en daarbij zijn haar achterbenen dus ook niet goed.
Het enige wat ik (en de eigenaren van stal Jasper) nu hopen is dat degene die dit alles in gang heeft gezet haar inderdaad over een paar maanden naar haar stal toehaalt en haar een welverdiend pensioen geeft als grasmaaier. Ik zelf heb daar een hard hoofd in gezien haar opmerkingen over de gezondheid van Lotus en ben bang dat ze toch weer bereden gaat worden. En dan was ze echt beter af geweest op de eeuwige groene weiden.
Waarom heeft de eigenaar haar dan verkocht aan mensen die er wel nog op willen rijden?
Joonas schreef:Vrijdag wordt ik gebelt door een vrouw van een paardenopvang in het oosten van ons land. Zij heeft op internet het verhaal van Lotus gelezen en wil haar een tijdelijke plek aanbieden. Wel verteld ze meteen dat het Lotus niet bij haar blijft maar weer ter adoptie zal worden aangeboden.
missfcdb schreef:Wat zijn jullie en stelletje griezels bah bah.
Ik heb respect voor de mensen die haar hebben gered zij hebben meer hard dan sommigen hier.
Tanks voor het redden van Lotus![]()
![]()
Schaam je zou ik zeggen. Joonas jij moet je ook schamen tuurlijk ga je achter je manege staan ze zouden een andere reactie is eens moeten lezen dan mocht je mee vertrekken.
En dan is stal jaspers nog zon griezel om geld te vragen voor Zo iets, doe je niet met een paard die je alltijd trouw is geweest. Wees blij dat ik Lotus niet heb opgehaald had ik die eigenaar van stal jasper nog een knal gegeven ook. Stelletje schorem
Weet 1 ding kom je aan mijn vrienden kom je aan mij.
En jah ik ben heel kwaad.
siena1 schreef:dus "redden" een paar meiden het paard van de slacht.. Hier is op zich niets mis mee..
slimmerik schreef:siena1 schreef:dus "redden" een paar meiden het paard van de slacht.. Hier is op zich niets mis mee..
Dit noem ik geen "meiden" meer hoor. Het zijn volwassen vrouwen van rond de 40
Die zouden toch beter moeten weten..... katiavl schreef:Ik kan nog altijd niet vatten dat je een paard die geen uur meer kan lopen leased aan een persoon die er wil op rijden dan kan je beter als manege een grasmaaier plaats vinden of de knoop doorhakken zeker omdat medische conditie bekend is . En dan geen controle houd (ze bleek al een maand mank te zijn).
Verder snap ik niet dat de info niet bij de leasing is gegeven.
Ik heb respect voor de mensen die haar hebben gered zij hebben meer hard dan sommigen hier.
![]()
Schaam je zou ik zeggen. Joonas jij moet je ook schamen tuurlijk ga je achter je manege staan ze zouden een andere reactie is eens moeten lezen dan mocht je mee vertrekken.
En dan is stal jaspers nog zon griezel om geld te vragen voor Zo iets, doe je niet met een paard die je alltijd trouw is geweest. Wees blij dat ik Lotus niet heb opgehaald had ik die eigenaar van stal jasper nog een knal gegeven ook. Stelletje schorem
Weet 1 ding kom je aan mijn vrienden kom je aan mij.
En jah ik ben heel kwaad.
![]()