Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lidwien_Walf

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:49

OT
Ikima schreef:
Winnie_Smit, in de stad komen ze ongevraagd je huis binnen, alleen noemen ze dit dan inbrekers. Haha!

Hahaha ,nog nooit gezien hier...[afkloppen]

Nee, ik hoor nooit van inbraken bij kennissen of in de buurt, er zijn wel veel overvallen op kleine zelfstandigen, in de landelijke gebieden is bij particulieren vast veel meer te halen hahaha!

Ik vind uit de kwestie van hoe TS het schetst een ernstig gebrek aan omgangsvormen. Als ouder ben je er voor je kind, maar je gaat niet als ouder verdedigen dat je puber aan de eigendom van een ander heeft gezeten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:56

Jeetje heb net het hele topic van verbazing zitten lezen Boos!
Wat een afschuwelijke meiden en moeder! Pfff heb er geen woorden voor

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:59

nou jaaaaa
wat een toestanden zeg
ik hoop dat er snel een einde aan komt, en dat ze de paarden met rust laten.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 01:11

ik denk dat het een week duurt voordat m'n mond weer dicht is.. heb ook even globaal het topic doorgespit..

Een neQschot.. dat is wat die 2 veraande tr*tten verdienen.. Scheve mond

Nee is toch nee? .. wat wordt daar dan niet aan begrepen Verward Is toch niet zo moeilijk?
Dat snapt iedereen toch? .. (althans)...

Alleen wat ik niet helemaal snap, jou 4 jarige dressuurpaard staat op de manege.
How on earth.. hebben hun het voor mekaar gekregen, om .. vrijwel on opgemerkt het paard te kunnen rijden..

Ik heb namelijk van de zomer op een manege ook een paard gereden, ivm de vakantie van de eigenaresse. Maar iedereen,
wist dat ik het overnam.. En er werd ook nog gevraagd wie ik was, en waar de eigenaresse dan was..

Hoe dan ook.. vind het écht écht écht heel erg #@%@#(!! voor je..
kan er niet met m'n hoofd bij, dat ze dat zelfs dúrven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 01:13

Nee NonaWen, die staat ook thuis.

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 01:15

Ik heb met erg veel verbazing het hele topic gelezen, mn mond viel open!

Wat een lef hebben mensen tegenwoordig!!
Ik kan er gewoon niet bij dat mensen zoiets doen...
Het zijn jouw paarden en het is jouw erf, het heeft er helemaal niets mee te maken hoeveel auto's of paarden je hebt.
Dat gaat haar helemaal niets aan! Als jij zegt dat je het niet wilt, dan is het nee.
Een normaal persoon zou dat accepteren...

En die verhalen over dat buitenstaanders vinden dat die paarden er slecht uitzien...
Echt niet normaal, het is toch niet hun paard Scheve mond

Ze zouden mij echt tegen moeten houden als zoiets zou gebeuren....

Ik hoop dat die meiden nu wegblijven en dat alles goedkomt met je paarden!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 01:17

beetje offtopic maar ik ben dus een keer t land uitgestuurd bij mn eigen paard terwijl ik aant longeren was Bloos mishandeling zei die man en hij ging de eigenaar waarschuwen toen ik zei dat ik dat was geloofde ie me niet....

waren ze bij jou paarden maar zo oplettend echt gatver ik zou ze echt schreeuwend hebben gevraagt wat ze in godsnaam met dat paard aant doen zijn geweest!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 01:18

Ooh.. oké.. omdat ik manege las.. ergens.. vooraan..
Hebben ze zonder tuig gereden?

ik lees het morgen wel.. moet écht naar bed nu haha Slapen
Laatst bijgewerkt door Meraki op 17-11-08 01:19, in het totaal 1 keer bewerkt

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 01:18

Pfffffff wat een kinderen zeg hebben echt een trap onder hun gat nodig en de moeder erbij mens heeft echt een plaat voor de kop.
Is toch te gek voor woorden dat je in feite je eigen terrein moet gaan aanpassen zodat hun niet weer ongepast op bezoek komen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 01:29

Dít..... Geen woorden voor! Krijg echt last van plaatsvervangende superwoede en machteloosheid zeg!! Ik hoop maar dat de twenter gauw weer went en hier geen trauma's aan overhoudt zeg! Boos!
Eigenlijk.... Vind ik het best zielig voor die meisjes... Zo'n prut-opvoeding dat ze denken het recht te hebben om jouw paarden als verzorgpaarden op te eisen?? Dat wordt nooit niks meer zeg, best sneu....

Heel veel succes met deze plaag en ik hoop van harte dat ze eens GOED afgeschrikt worden *Grrrr* Stoom uit je oren

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 01:31

ik heb dit topic echt met verbazing doorgelezen. waar halen ze het gore lef vandaan om zomaar op jouw paard te kruipen, moet zeggen dat ik bijna sta te koken van plaatsvervangende woede. nou ben ik echt geen oude rot Bloos , ik mag mezelf toch nog best jong noemen ( 19) Lachen en ik geef af en toe nog wel toe aan mn penniedrang ( halverwege wandeling besluiten dat ik te lui ben om verder te gaan en dan maar op zadelloos paardjes klimmen om me verder te dragen Vork ), maar ook 5 jaar geleden zou ik het niet in mn hoofd gehaald hebben om te flikken wat die meiden hebben gedaan.
ik wens je alle sterkte met het vervolg van dit verhaal en tussen jou en mij zou ik een medisch woordenboek aanschaffen om even op te zoeken waar de lurven precies zitten zodat je ze daar de volgende keer eens flink bij kan grijpen.
tis toch niet normaal Boos!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 01:53

Die moeder mogen ze ook een opfris-cursus normen en waarden geven en cursus: hoe bescherm ik mijn kinderen! Wat een stelletje @*@*@ zeg!!!
Hier heb ik het ook wel eens, gelukkig genoeg oplettende mensen die ze eruit sturen.
Ook een keer een vrouw die onze paarden hooi gaf in de winter, want elke keer om 2 uur kwam ze langs en hadden ze geen eten (gek he, haffies en 's ochtends hooi en s'avonds, dus om 2 uur alles op).
Ook groente-afval, zie ik een oud vrouwtje het in het land gooien, vraag haar vriendelijk omdat niet te doen omdat ze er ziek van kunnen worden. Haar antwoord: ik doe het al jaren en ik blijf dat doen!!!!!!!! Kan er niets tegen doen en ze doet het idd nog steeds.
Maar goed, even op dit topic terug te komen, zorg dat je sterk staat en idd alles op schrijft wat je hoort en ziet. En wb de wet, ik bouw daar niet zo op. Een bizar voorbeeld over honden van wandelaars die schapen hadden opgejaagt, waardoor er 2 schapen DA hulp nodig hadden..... De schapenboer heeft dit via de verzekering van mw laten lopen en ze keerden niet uit want.... MOEST HIJ MAAR ZORGEN DAT DE HONDEN NIET IN ZIJN LAND KONDEN KOMEN, omdat hij wist dat er honden worden uitgelaten!!!!! Dat ze daar aan de lijn moeten deed niet ter zake (had gaas overal en stroomdraad).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 02:11

Bloos!

Net van voor tot achter het hele topic letter voor letter in één keer doorgelezen. Mond open van verbazing, hij wil niet meer dicht. Wat een lef zeg...

Maar ik begrijp dus dat je je erf nu ongeveer hermetisch hebt afgesloten met schriklint etc? Hmmmm, ik zou juist denk ik hopen dat ze nog één keer terug zouden komen na het plaatsen van een paar bordjes... Haha!

Maar goed. Als 't gezeik hiermee afgelopen is, zou 't natuurlijk mooi zijn. Wel verbazingwekkend dat kids van 14 en 15 jaar oud hier toe in staat zijn... Nagelbijten / Gniffelen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 02:14

Wat een stel idioten zeg! Stel eentje had zo'n kind doodgetrapt, wie krijgt dan de schuld, JIJ terwijl die kinderen VERDOMME op JOUW terrein komen. Is echt te gek voor woorden. Toch raar dat zo'n kind niet beter weet. Ja ik aaide ook wel eens paardjes als lief klein meisje maar ging niet op het terrein laat staan met de paarden aan de gang. Het ergste wat ik deed was een plukje gras voeren ofzo. Nee echt te idioot, ik zou bijna hopen dat ze het nog een keer proberen, een lint over het hoofd zien en een schok van hier tot tokyo krijgen Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb het ook een keer gehad, meisjes hadden mijn pony gevangen, aan het hek gebonden en stonden m te poetsen. Ik was WOEST. Hij was toen nog 1 jaar, stel je voor dat ze erop waren gaan zitten. Moet er niet aan denken. Gelukkig houdt iedereen van stal een oogje in het zeil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 02:15

Het is hier nu net Alcatraz en ik voel de adrenaline nog steeds door mijn kaken jagen......
Morgen ga ik dummy-camera's halen en zien wat ik nog meer kan doen om herhalingen te voorkomen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 02:21

Mijn mond heeft ook enigzins moeite dicht te gaan. Zou niet weten wat je er tegen kan doen maar ben verdomd blij dat Miep bij een boer staat en iedereen die op het erf komt aangemeld moet zijn, onaangemeld bezoek wordt onherroepelijk van het erf gejaagd (waar trekkers al niet handig voor zijn). En dat er maar een toegang is naar de paarden. (Miep is ook kampioen zich smerig maken, en staat nu lekker zonder deken en met haar eigen dikke en smerige Fjordenvachtje op het land. Wat moet men daar wel niet van denken!)

Snap werkelijk niet waar ze het lef vandaan halen en kan me voorstellen dat je giflink bent. Over die moeder zal ik het maar niet hebben.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 02:23

Ik zou idd ook nog een aangetekende brief sturen met alle boes en bas er in. Dus: 2-jarigen, die horen spichtig en modderig en paard te zijn. Ze zijn van jou, dus, niet op je erf!

Ook zou ik proberen foto/videobeelden te krijgen, want wanneer jij die officiele bordjes hebt hangen is het betreden van je erf huisvredebreuk en kan je hier aangifte over doen.

(Persoonlijk zou ik zo'n kind in de schuur opsluiten en de politie bellen. Kijk meneer agent, ik heb een inbreker gepakt! Haha!)

Heb zelf een soortgelijk geval gehad, mijn paard heeft een te hoge aaibaarheidsfactor... Bij die wei had ik driedubbel schrikdraad met schapengaas er onderlangs, een flinke sloot en het stukje bij het hek extra afgezet zodat het paard niet bij het hek kon. Ook had ik twee bordjes hangen, eentje met verboden toegang strafwet artikel zoveel en eentje met "dit paard heeft een speciaal dieet en kan van ander eten erg ziek worden". Dat was toen afdoende. Bij mijn huidige stal hebben we hertengaas, een soort schapengaas van bijna 2,5 meter hoog. Knap kind die daar overheen komt!

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 02:26

Haarbal, ze zijn inderdaad overdag modderig maar spichtig zijn ze zeer zeker niet, ze kunnen bijna doorgaan voor driejarigen, zulke buffels zijn het.....
Kind in de schuur mieteren is inderdaad een goeie maar dan moet ik ze eerst wel vangen!!!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 02:29

Ik zit hier al met woeste ideeen in mijn hoofd van een uberschattige "lokpony" en dan in de aanslag gaan zitten met een videocamera enzo... *LOL*

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 03:28

Ik zit net zoals alle andere met volle verbazing dit hele topic door te lezen!! Wat een stelletje snotapen zeg. Ik zou ook niet tot mezelf in staat zijn, als ik hoor of zie dat mensen ook maar met een vinger aan een van mijn paarden zitten. Wij hebben een zelfde soort probleem met de buren!!! Maar dan eigenlijk een soort van jarloerzie, aangezien mevr. zelf enkele paardjes met een gebrek heeft staan, en jarlours is dat wij daar een binnen hal huren, wil ze op alle manieren ons het leven daar zuur maken. (Mevr mag zelf de binnenhal niet huren vanwege, dat mevr. verschillende rechtzaken en conflicten met de eigenaresse heeft lopen)

Nu hebben we gelukkig alles maar dan ook alles op slot zitten tot twee schuifdeuren aan toe, aangezien ik gister een slot (zadelkamer) van de deur zwaar beschadigd zag hangen, die ze gelukkig alleen enkel wat geforceerd hadden en niet open konden krijgen. En prikkeldraad in twee voerbakken vond!

Mensen die ongevraagt eigendom van een ander betreden kunnen die eigenaar van het terrein dus niet strafrechtelijk vervolgen. Er bestaat ook zoiets als tuinvredebreuk, ik heb ook in een soort zelfde situatie gezeten als jij op dit moment zit, maar dan gelukkig maar met een keer waarbij een desbetreffende pennyverzorger ook een flinke tik heeft gehad van een jaarling, en ons ook daarop wou aansprakelijk stellen.

Het is jou eigendom, het is jou terrein, jij heb daar over te zeggen en verder niemand. Ook kun je uitleggen waarom je ze niet wil hebben als verzorger Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 03:37

Ik heb al meerdere keren gezegd dat jonge paarden en een jong dressuurpaard waar met verstand mee wordt getraind, geen speeltjes zijn voor kinderen van 14/15 jaar. En het verdomde kwartje wil maar niet vallen kennelijk!!!!

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 04:54

Wat een stel poedersuiker zeg.. Je zou ze toch zo snel mogelijk onder de groene zoden willen hebben.. Geldt overigens nog meer voor moeders, die de kinderen zelfs toestemming geeft om dit soort geintjes te flikken Misselijk ..

Heel veel sterkte ermee en hopelijk komt deze nachtmerrie gauw ten einde voor je..

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:02

Ik ben met stomheid geslagen! Waar halen ze het lef vandaan!
Ik hoop dat ze nu wegblijven en dat je twenters niet al te veel blijven schade hebben opgelopen.

Ik ben wel benieuwd hoe het afloopt. Ik blijf het topic even volgen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:34

jeetje TS,wat een irritante situatie,ik zou toch ook wel flink pissig zijn!
ik heb ook weleens kids bij mijn pony betrapt.........en kwaad dat ik was!stelletje brutalen!

NonaWen schreef:
Een neQschot.. dat is wat die 2 veraande tr*tten verdienen.. Scheve mond

nou sorry,vind je dit een normale opmerking?ondanks dat het schandalig is dat mensen zo verd*mde brutaal zijn?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:00

Wat een lef zeg , ontzettend vervelend. Hoop dat het gauw stopt.