Appassionata 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rens_ke

Re: Appassionata 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:59

Mag je nou wel of niet foto's maken? Of mag jij dat omdat je officieel fotograve bent?

AnkeFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:01

Er staat overal dat je geen foto's mag maken, maar aan het begin van de show wordt er verteld dat je gerust foto's mag maken, maar zonder flitser (gelukkig maar!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:03

Best krom dat er dan wel van die bordjes hangen Huilen van het lachen

Ik had mijn spiegelreflex niet meegenomen, niet alleen omdat ik dacht dat het niet mocht, maar ook omdat ik zonder camera toch véel meer van de show mee krijg dan met *LOL*

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:17

hee wat grappig, ik zat gister op deze plekken! Best goed te zien hoor, ik had liever aan de lange kant gezeten, maar het is best ok![/quote]

Ken je op 't plattegrondje miss aangeven waar je ong. zat ? Bloos[/quote]

ja hoor, maar waar is het plattegrondje..

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:10

Ik ben weer thuis!
Vond het wel een geslaagde dag Haha!
Vooral Lorenzo vond ik erg gaaf, zo knap dat iemand zo met z'n paarden een is! Echt gaaf Haha!

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:22

het was vanmiddag erg mooi idd! Ik heb ook gewoon foto's gemaakt, maar dan zonder flits!

stubeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:25

ik kom er ook net vandaag maar vond het eigenlijk niet zo specta...
Ik had hele hoge verwachtingen maar vond het een beetje zozo.
Mn vriendinnen (we waren met zn 6e) hadden hetzelfde.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:33

stubeck schreef:
ik kom er ook net vandaag maar vond het eigenlijk niet zo specta...
Ik had hele hoge verwachtingen maar vond het een beetje zozo.
Mn vriendinnen (we waren met zn 6e) hadden hetzelfde.

Ik had er indd ook iets meer van verwacht, maar vond het ondanks dat toch wel erg leuk.
Vond het jammer dat ze vaak tegelijk in de ring kwamen waardoor je niet elke deelnemer appart kon bekijken als het ware. En dat je niet wist wanneer ze klaar waren, omdat ze dan zomaar in 1x weer de ring uit gingen Clown Haha!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:28

Wauw zeg, ben net terug Haha! mooie show hoor! Knipoog
idd was lorenzo goed bezig Lachen

k zat op eerste rij Haha!
maar zag wel een paar 'foutjes' in de show zien gebeuren.
bijv. dat die vrouw met dat mooie schimmelpaard (die ging rollen in het begin Knipoog ) die haalde een x goed uit naar haar, wat vanaf mijn plek een klein stukje had gescheeld, dat ie dan raak was.
en later kwam ze met 'de grote' veulens, en probeerde er eentje haar twee maal te happen.

maar goed! echt een mooie show!

*en lorenzo... Tong uitsteken k zwijmel weer verder ;P *

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:31

ik ben vandaag ook geweest Lachen
vond het ook een mooie sho!

maar ook een paar foutjes idd!
dat ''grote veulen'' ging rollen, wat niet helemaal de bedoeling was, volgens mij Vork
en Lorenzo was idd erg goed!
maar daar ook wel een paar foutjes, dat die in de knoop zat met ze 6 paarden en eraf vallen toen die over iets heen sprong, maar alsnog was die wel de beste vandaag Vork
ik doe het hem niet na iig Vork

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:33

EngeltjeS schreef:
Wauw zeg, ben net terug Haha! mooie show hoor! Knipoog
idd was lorenzo goed bezig Lachen

k zat op eerste rij Haha!
maar zag wel een paar 'foutjes' in de show zien gebeuren.
bijv. dat die vrouw met dat mooie schimmelpaard (die ging rollen in het begin Knipoog ) die haalde een x goed uit naar haar, wat vanaf mijn plek een klein stukje had gescheeld, dat ie dan raak was.
en later kwam ze met 'de grote' veulens, en probeerde er eentje haar twee maal te happen.

maar goed! echt een mooie show!

*en lorenzo... Tong uitsteken k zwijmel weer verder ;P *

Ik, mijn vriend en mijn moeder zijn gister geweest, en ik weet nog dat ik zei, wetend uit eigen ervaringen met mijn eigen paard, dat dat paard het 100 keer goed kan doen, maar dat het een keer fout gaat...
Zo vriendelijk was het allemaal niet.

Verder vond ik het erg tegenvallen, op dat western stukje na, de dressuur hadden ze weg mogen laten, was niks speciaals aan met die groffe in bedwang-houd-ijzers in hun mond...

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:37

dsat vond ik ook, sommige bitten waren toch iets te..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:39

ben ook net terug.
was erg mooi.
soms wel ontzettend te trekken aan de teugels.
verder erg mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:39

maar het uit parkeren was zwaar bagger

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:01

idd veel verschillende houdingen weer gezien hoe mensen strak kunnen rijden, dan bedoel ik: hand/bit houding...
soms leek het super onvriendelijk!

al hoe wel, moet ik wel zeggen: niet alles wat op dubbele teugel werd gereden, had een stang en trens Knipoog datviel me weer mee Lachen
maar er was een ijslander (die hele donker bruine) met een apart bit? leek op een pessoa (zat niet genoeg dichtbij) maar het had kwa inwerking veel sterker?

wie had dit gezien???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:02

had er niet echt op gelet.

ja maarja ieder zijn smaak

riekj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:03

Ik ben gisteren samen met Equidea naar de voorstelling geweest.

Ik heb eerder nog nooit zo'n soort paardenshow meegemaakt. Het was me wel een aardige show met wat hoofd-acts waar o.a. die van Lorenzo.

Ik zal echter volgende jaar niet nog een keer willen gaan.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:07

De show is mij ook een beetje tegengevallen, ik ben de vrijdag er naartoe geweest..
Lorenzo kwam tussen zn paarden terecht en een van de stuntmannen ging met paard en al onderuit.. Nagelbijten / Gniffelen maargoed, dat kan gebeuren natuurlijk.
Maar ik had me er persoonlijk veel meer van voorgesteld, volgens mij moet je daar naartoe gaan als je niet al te veel verstand van paard(rijden) hebt, dan ziet het er denk ik wel spectaculair uit.

paardenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:29

Ik ben gister ook na de show geweest voor de eerste keer, opzich wel mooi, maar had er meer van verwacht. Wat mij ook opviel was dat ene paard volgens mij een schimmel waar iemand naast liep en het paard langs de rand telkens omhoog liet springen. Als het paard dan in de lucht was, kreeg het van de 2e persoon die erachter liep een tik tegen zn achterbenen aan zodat hij zijn benen achteruitgooide. Ik vond dit er zeer paard onvriendelijk uitzien, of ben ik nu de enige die dit niet echt normaal vond??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:51

ja klopt.
ietwat onvriendlijk.
later deden ze het ook onder het zadel

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:37

Ik ben vanmiddag geweest (de 28e) zat precies in een hoek waardoor je sommige stukken toch mist.
Buiten de ENORME plasrij bij de plee's en de uitrijkaart van 14 euro en 60 min. erover doen om het parkeerterrein af te komen, vond ik het erg geslaagd.

Ja, uiteraard zijn er voor ONS altijd dingen die beter kunnen Haha! daarvoor zijn wij ook geen gezinnetje die op zondagmiddag naar 'paardjes die trucjes doen' gaan kijken Knipoog

Ik vond Lorenzo super. Hoe hij het voor elkaar krijgt... dat springen met 6 paarden, allemaal over verschillende hindernissen... helemaal OK dan!
De friezen paarden waren prachtig, (die fries van die man! Lovers) alleen de kur, de kleding van de ruiters (de relatie tussen dat gevangenispakje en onder water snapte ik ook echt niet) het geschopt met die sporen en het getrek in die bek Lips are sealed mijn god, handen stil houden moeten ze geloof ik nog eens goed oefenen.
Volgensmij had die Suzy/Silvie? een aandeel op deze show? Die kwam zowat ieder kwartier op... werd er op een gegeven moment wat moe van. Die schimmel die los om haar heen rende, luisterde echt voor geen meter... kreeg maar klappen op zijn kont... en dat gedans van haar er omheen... nee, was hm niet echt.

Van die, hoe noemde jullie die, garotcha rijder?, heb ik werkelijk genoten... zwaaaaar respect voor! Ongelovelijk hoe soepel dat dier reageerde... en oke, volgensmij hing er een mega scherp inwerkend bit in, toch zag je die man bijna niks doen met zijn handen. Echt super!

En die andere man en vrouw, met die bruine Anda's?? in die witte traditionele pakken, vond ik ook erg stijlvol. Jammer dat die vrouw op dr paard bleef meppen omdat die niet wilde piafferen, maargoed... het was gewoon een mooi geheel.

De ijslanders waren Lovers Vork jammer dat ze geassiocieerd werden met Ierland Verward

En verder schrok ik ook enorm van die schimmel aan de hand die mega sprongen maakte... zijn mond stond gewoon open... en volgensmij niet omdat ie boos was Lips are sealed

Verder vond ik het jammer dat de show 'grand voyage' heette... en ze pretendeerde zoveel verschillende rassen te hebben die meededen aan de show... maar fjorden, haflingers, tinkers etc. heb ik wel gemist. Het waren eigenlijk alleen, anda's, lippi's, friezen, quater en de ijslanders.

Maar al met al vond ik het erg leuk om een keer gezien te hebben!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 03:54

We zijn het er allemaal over eens, als echt paardenmensch ga je liever niet naar zulke shows Huilen van het lachen

Die sylvie vond ik idd ook niet zo apart,dr paps zal wel hoofdsponser zijn Huilen van het lachen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 06:49

Helemaal eens met alles wat gezegd is. Vond de show ook niet specta, Wij waren ook gisteren middag!

Waar ik me nog het meeste aan ergerde was het zweep gebruik van bijna alle mensen. Maar die man met dat mini shetje Die wat kunstjes deed de spande de kroon hoor!! Hup ruk hem in de bek en de pony steigerd! Nee niet mijn ding!

Lorenzo was gaaf. Maar vondt de show van de Goutcho rijder echt het hoogte punt. En de westren show! Die was ook leuk. Beetje jammer dat hij alleen maar galoppeerde en spinde (wat overigens ook niet helemaal ging zo als het hoort) alsof dat het enige is wat ze in de western sport doen!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 08:01

@ SF: er deden ook lusitano's mee Knipoog

en die mini shet, had een halster om Knipoog geen bit (heb ik volgens mij op foto?)

maar idd, dat paard met de luchtsprongen, kreeg iedere keer tikken tegen zijn achter benen. Maar ja, het is hun manier van trainen he? Knipoog ze hebben maar wel weer 4 uitverkochte shows gegeven Knipoog

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 08:36

Wij zijn gisteravond geweest. En met alle negatieve recensies die hier geschreven worden ben ik er zonder enige verwachting heen gegaan.

Maar, ondanks alle kleine foutjes (één Fries die niet in galop wilde en waarbij de ruiter enorm moest drijven, twee van de drie veulentjes die de piste niet meer uit wilde, en zelfs een paard onderuit ging) vond ik het een bijzonder mooie show. Vooral van Lorenzo waren wij heel erg onder de indruk. Dan dacht je 'Nu rijdt hij met 4! Dit is the limit', komen er nog twee bij en rijdt hij met 6! En toen hij op de sprong afreed, dan dacht je 'Nee, dat doet ie niet!', reed hij verder en liet alle 6 paarden springen.
Nou.. ik zat met open mond te kijken

En dat maakt dat die kleine foutjes mij niet stoorden. Ik heb erg genoten!