morgen wordt Gambit geopereerd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:22

Kimmie, ik weet dat het raar klinkt, maar zou prednison geen optie zijn om de ontsteking echt gigantisch de kop in te drukken?
Ik roep maar wat hoor, wie weet is het godsonmogelijk, maar jemig, dit dier is er nog lang niet aan toe om dood te gaan!!!!

natje86

Re: morgen wordt Gambit geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:37

damn kim echt sneu voor jou en bitje...
ik hoop dat jullie er samen overheen kunnen komen en dat het zo'n vechter is is al een goed teken.
wel een supermooi paardje en fijn voor je dat iedereen zo met je meeleeft.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:44

Prednison zou ik zeker NIET doen, dat legt de afweer plat, kunnen die bacterien in het abces lekker feest gaan vieren.

Heel veel sterkte er mee in ieder geval! 'T is een stoer beest zo te zien, hopen dat hij er nog even voor wil blijven vechten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:09

Ellebel, geen kuur maar een eenmalige stoot. Dat werkt heel anders en legt niet het hele immuunsysteeem plat.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 22:25

prednison heeft ie het niet over gehad,hij heeft AB intraveneus gehad en nu alleen nog pijnstiller voor de komende dagen...

de komende dagen wordt het gewoon heel spannend...wat er allemaal gaat gebeuren..

zo zielig ik had net mijn vader aan de foon,waarvan ik gambit 14 jaar geleden gekregen heb,en die begon zo te huilen toen ik het vertelde..vreselijk....

zoveel verdriet om dat paard...

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:41

POTVER, ik heb alles gevolgd en dacht dat het weer goed zou komen met jouw maatje. Wat vreselijk! Ik ga het nieuws in de gaten houden, voor nu: alle sterkte gewenst! Ik hoop niet dat dit het einde betekend voor die kanjer :(

Gelukkig kun je het verdriet dan wel delen met je vader, het scheelt dat je mensen om je heen hebt die het begrijpen ...
Sterkte de komende dagen!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:02

Uh hoezo werkt een stoot anders? Ikke nie snap.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:04

En hoe gaat het vandaag met Gambit Femke, ik ben echt onwijs benieuwd.
Ik hoop toch zo dat de AB aan gaat slaan en dat de plekjes inderdaad openbarsten.
Die stoere lieve Gambit is nog veels te sterk om nu al op te geven, meis ik denk aan jullie! :*

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:15

kimmie261 schreef:
prednison heeft ie het niet over gehad,hij heeft AB intraveneus gehad en nu alleen nog pijnstiller voor de komende dagen...

de komende dagen wordt het gewoon heel spannend...wat er allemaal gaat gebeuren..

zo zielig ik had net mijn vader aan de foon,waarvan ik gambit 14 jaar geleden gekregen heb,en die begon zo te huilen toen ik het vertelde..vreselijk....

zoveel verdriet om dat paard...

Pfff krijg hier ook echt kippevel van meis...

Hoe gaat het vandaag met Gambit?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:17

GVD GVD GVD FEM!!!! Dit mag niet!! Niet jou Bitje.....Zit hier met tranen te lezen hoe hij aan het knokken is.

Meis ik hoop met heel mijn hart dat het goed afloopt. Heel dikke knuffel.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:37

Ik schreef het je gisteravond al, maar ook ik stuur alle positieve energie richting jullie.. Bitje is zo taai, zo'n vechter, die moet dit gewoon overwinnen.. Heel veel liefs en een dikke knuffel.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:39

Meis ik heb je een pb gestuurd, wil je heel graag helpen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:41

ik ben ook wel benieuwd hoe het met hem gaat.... ik heb gister eventjes wat energie naar hem mogen sturen. 't was niet veel maar alle beetjes helpen! :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 11:44

noor ,dank je wel :+:

en hoe gaat het met gambit,met hem zelf geestelijk heel goed,kijkt goed uit zijn ogen ,stond te hinneken om zijn peentjes (meneer eist peentjes anders eet ie verder niet :D ) ,temp 37,3 ...

tot zover goed,maar zijn koker is warm,doet pijn,zitten nog geen gaatjes in,en zijn dikke been begint oedeemrimpels te krijgen... ;(

...................... ;(

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:52

Hey, nou ik heb veel aan jullie gedacht!!!
Krijg het net uit mijn kop!
Nou Gambit is zelf nog wel sterk dan..Goed teken dat hij nog zo vrolijk is!! nu even afwachten wat die koker doet!
Wanneer komt de Da weer?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:57

kan da niet heel snel een heel klein sneetje op dat plekje maken ?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:02

als hij gaat snijden wil ie meteen de 2 gaatjes open maken en spoelen en hem daarvoor laten slapen..dat is de laatste optie wat ie wil doen..

de vraag is eigenlijk ook of die koker zo gezwollen is door die 2 zachte plekjes,of dat dat toch een soort fistel uitgangen gaan worden van een grote haard van binnen in zijn lijf...wie zal het zeggen,echt geen idee wat er nu aan de hand is,er is iets weer goed mis inwendig..

wat mij ook wel zelf wat zorgen baart zijn die enorme dikke kabels die je voelt lopen aan de achterkant van zijn koker,lieshoogte zeg maar,daar geeft ie ook het meeste pijn aan,zwiept dan heel erg met zijn staart en trekt 1 been boos op...

en de VA komt als ik hem bel,als er over een week of geen verbetering is kwa kokerdikte,of die zachte stukjes niet weg zijn/open gebroken zijn,zijn koker niet minder is geworden enz..

óf hij komt eerdere omdat het helemaal mis gaat,dus weer koorts ,paard met veel pijn enz,dan legt ie hem diezelfde dag nog voor 1x plat,om het open te snijden waarvan hij nu denkt dat dat de problemen geeft.

het is zo frustrerend dat ik eigenlijk ook verder niets voor hem kan doen...ik moet maar afwachten of hij lichamelijk sterk genoeg is om er bovenop te komen... :\

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:05

Femke, het lijkt verdorie wel op mijn
huidziekte hoe jij het beschrijft :oo

Zijn het echt abcessen op zijn koker :(:) ?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:09

dat weten we niet...er zitten 2 zachte plekjes op zijn koker,die verder keihard is,en toen hij daarop drukte gaf gambit pijn aan...

daaronder zit een ontsteking,dat kunnen abcessen worden,dan zou het dus open gaan naar buiten,en dan zouden die gaatjes waarschijnlijk nooit meer dichtgaan,dat is niet erg,dan zou dus voorgoed de troep eruit kunnen lopen en de druk van de koker afblijven..

maar er is ook een kans dat die ontsteking met de AB weg zou gaan...en dan gaan de gaatjes niet open,maar zou de koker vanzelf weer dunner moeten worden enz enz...

als de ontstekingen wel doorzettend an worden het abcessen,bijkomend probleem daarvan is ook weer dat het niet naar zijn bloed over mag slaan,dan legt ie daarop het loodje...

hij is gewoon heel erg ziek,alleen je ziet het niet aan hem,hij is zo sterk,zo hard voor zichzelf,dat ie gewoon het ventje staat te zijn....

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:11

AB en ontstekingen gaan niet
goed samen Fem :o

Trekzalf zou ik idd niet doen, wat je wel zou kunnen
doen is het natte warme washanden tegen de plekjes aan leggen, om het "rijpingsproces" te versnellen :j

Wanneer de plekjes eenmaal barsten en de druk eraf is
zal hij zich weer beter gaan voelen !

:*

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:16

dat hoop ik maar,dat die plekjes de bron zijn van de ellende,alhoewel ik dat dus zelf heel erg betwijfel...

bij de laatste operatie is gezegd dat niet al het weefsel wat aan het rommelen was verwijderd kon worden,en dat ze hoopten dat het niet verder zou gaan rommelen,en dat zit dus binnen in zijn lijf...

als daar een haard zit wat een uitweg naar buiten zoekt,krijg je fistels,en nu zijn het er dan bv 2,maar dat kunnen in de toekomst bij wijze van 20 fistels en kanalen worden.. (niet dat ik het ooit zover zou laten komen..)

de tijd zal het nu gaan leren,ik moet afwachten,hem heel goed in de gaten gaan houden,en gewoon heeeeeeeeel hard duimen dat het allemaal wel "mee gaat vallen"

alleen mijn voorgevoel zegt zoveel anders...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 09-02-09 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:17

Kwil je bijdeze even een flinke knuffel geven fem, omdat je het zo nodig hebt en verdient :*

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:20

kimmie261 schreef:
dat hoop ik maar,dat die plekjes de bron zijn van de ellende,alhoewel ik dat dus zelf heel erg betwijfel...

bij de laatste operatie is gezegd dat niet al het weefsel wat aan het rommelen was verwijderd kon worden,en dat ze hoopten dat het niet verder zou gaan rommelen,en dat zit dus binnen in zijn lijf...

als daar een haard zit wat een uitweg naar buiten zoekt,krijg je fistels,en nu zijn het er dan bv 2,maar dat kunnen in de toekomst bij wijze van 20 fistels en kanalen worden.. (niet dat ik het ooit zover zou laten komen..)
de tijd zal het nu gaan leren,ik moet afwachten,hem heel goed in de gaten gaan houden,en gewoon heeeeeeeeel hard duimen dat het allemaal wel "mee gaat vallen"

alleen mijn voorgevoel zegt zoveel anders...

O het komt me allemaal zo bekend voor :o
Niet bij mijn dieren maar bij mij zelf :=

* ik duim met je mee *

:* :* :*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:39

kimmie261 schreef:
noor ,dank je wel :+:

en hoe gaat het met gambit,met hem zelf geestelijk heel goed,kijkt goed uit zijn ogen ,stond te hinneken om zijn peentjes (meneer eist peentjes anders eet ie verder niet :D ) ,temp 37,3 ...

tot zover goed,maar zijn koker is warm,doet pijn,zitten nog geen gaatjes in,en zijn dikke been begint oedeemrimpels te krijgen... ;(

...................... ;(

de oedeemrimels , duiden er dan toch ook op dat de lymphe klieren /banen de zwelling niet
goed afgevoerd krijgen .we hadden ooit eens een manege paard met een echt olifanten been .

kimmie , houd je gambit op stal , of komt hij nu juist veel naar buiten .?
lopen is natuurlijk goed voor het vocht af te transporteren .
kwark koelt ook heel erug goed !!
ik hoop echt van harte dat alles goed komt :(:)

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:44

Damn ik vind echt dat je zoo goed voor je paard bezig bent. Kijken hoe hij zich voelt...ook dat het begon...meteen dat je gedachten weer die kant op gingen zodat je er wel snel bij kon zijn.
hoop voor je dat daar wel de ontstekingen zitten op die zachte plekjes. dan kan het openbarsten en dan kan het doorlopen en hopelijk dan voor altijd goed...