Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:27

Sharona95 schreef:
Haha ahh dankjullie!!
Ik ben zelf niet zo groot, 167 en hij is dus iets groter! Maar hij heeft vooral lange benen!

Leuk suikermeisje! Ben je al wel eens op dat terrein geweest?

Nee, al wel een keer op een ander terrein geweest en gaf hij niets om. Dus verwacht hier ook geen problemen eigenlijk. Merk het die les wel, is dichtbij huis dus hij hoeft ook niet erg ver mee.

Rianne: dat is jammer zeg! Maar ja, school moet ook gebeuren -O-

tita

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:06

Fernando is iid een vreselijk mooi gave bok.

Hier geen plannen en bevalt me uitstekend gister is Fysio bij Door geweest. En hij vond haar echt verbetert.
Kunnen we weer paar maanden tegen aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:54

Wat fijn dat je paard goed in elkaar zit Tita!!

Woensdag in les was ie heet pffff maar dan is ie wel gaaf!!

Zondag starten. Als 11e om 1715. Ben nog niet bijna de laatste dus ga hem lekker naar huis brengen

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:41

Goed nieuws Tita dat is fijn! Heb je nu ook geen problemen meer met de buiging dan?
Vonneke hoe ging je concours? Hopelijk binnen losrijden met dat nare weer van gisteren!
Ik heb zaterdag mijn ruin gestart. Die ging fijn. Waren 1ste en 2de met 218 en 215. Moet nu toch maar eens aan overstappen naar zzl gaan denken.. ;-)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:30

Morgen

Nou de fysio houd ik er bij omdat haar achterhand stukken hoger is dan de voorhand gewoon om de bolle lendenen los te houden.
Heb er met rijden niks van gemerkt

Zaterdag heb ik mijn instructie erop los gelaten, wat kan mijn merrie lekker ruim draven zeg zij heeft gewerkt aan de lengtebuiging.
In galop mis ik sprong in de onderste helft van de benen..komt door de bolling

Gister gereden en ik kreeg haar goed over de hoefslag met juiste lengtebuiging en ook goed door de hoek met iets mindere buiging alleen nu pakt ze me op rechts ....duhhh jong paard gek beest :D

Maar ze gaat nu echt lopen en steeds beter reageren op mijn been :j leuk is dat

16nov wedstrijd in Utrecht super locatie om te zien beide dagen zitten helemaal vol incl de reseverlijst en komt ook een fotograaf.
pfffff zulke grote wedstrijden vind ik dan toch wel weer beetje eng met mijn gewone merrie

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:38

@ tita: leuk dat je paard het goed doet!
Ga je starten bij de Voornruiters (de meern)? Dat is inderdaad een hele mooie locatie!

@ Sythaa: wauw nette punten! Volgens mij heb jij ook bij Luxool gereden, of niet?
Hoeveel punten heb je nu in de Z2?

@ Vonneke: hoe is het bij jou gegaan zondag?

1,5 wk geleden eerste keer op cc met mijn jonge merrie en we waren we de gelukkige: KNHS controle :P haha maakt niet uit, want dacht alles in orde te hebben.. Hebben ze de chip niet kunnen vinden :( na de proeven nog een keer rustig de tijd genomen, maar neen! Dus dierenarts is vanmorgen geweest. Ook met hun apparaat niet gevonden en dus heeft ze een nieuwe chip gekregen. Formulier ingevuld en daarmee dan binnenkort naar Ermelo. Hoop dat ik niet een nieuw paspoort moet aanvragen maar dat ze gewoon het chipnummer kunnen aanpassen? DA heeft het nog niet eerder meegemaakt.. heeft een van jullie er ervaring mee?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:07

:j de voornruiters ben nu al zenuwachtig.
Maar dat van de chip heb ik nog nooit mee gemaakt wel vervelend zeg weer extra kosten, weet je wel zeker dat ze gechipt is?

Mijn merrie is gelijk met de keuring bekeken.

Vonneke heeft niet zo best gereden voor haar doen zag in de profiel dat ze 180 pt had..misschien wil ze nog wel komen vertellen hoe dat zo kom, want ze rijdt aanzienlijk hoger meestal

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:32

Rivellalight ja klopt was bij Luxool gestart, was jij daar ook?
Mooie lokatie trouwens jammer dat er niet meer dressuur is!
Jee wat een verhaal van de chip, nee nog nooit meegemaakt. Ben je mooi klaar mee.

Tita heb even gekeken idd mooie lokatie zeg! Zou ik ook wel willen starten ik hou daar wel van!
Niet zenuwachtig zijn gewoon lekker gaan rijden :o

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:58

Komt best goed Tita! Idd niet zenuwachtig worden.. gewoon knallen ;)

Ja ik heb daar ook gereden Sythaa. 's Middags in de B met mn andere jonkie. Het ging niet zo fijn, maar wel twee magere winstpuntjes (180 en 183) en commentaar waar ik echt iets aan heb.
Luxool is volgens een van de weinige indoor locaties in de buurt met twee verschillende wedstrijdringen (2 jury's) en binnen losrijden. Kan zo gauw alleen Groenendaal nog bedenken. Dat vind ik wel een voordeel, al heb jij dat voordeel niet in de Z door de 20x60 ring..

Ik was er niet de hele tijd bij met de aankoopkeuring en weet niet of de chip toen gelezen is. DA vertelde dat de chip verloren kan zijn, dat hij verplaatst kan zijn waardoor hij nu ergens anders in het lichaam kan zitten of dat hij misschien zelfs met plaatsen al in het apparaatje is blijven hangen. Gelukkig klopt het signalement precies anders ga je haast nog twijfelen of ze wel bij het paspoort hoort :o
Heb al gebeld naar de KNHS en kan morgen terecht. Ze zeiden niets over een nieuw paspoort dus hopen dat ze het chipnummer gewoon kunnen aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:43

Geen tijd gehad om te reageren hihi.

Moest enorm veel nakijken voor school voor klas 1,3 en 4. Hoop proefwerken en verslagen pfffffff
Maar het zit erop.

Zondag eigenlijk heel aardig gereden. Wat kleine foutjes maar ook hele goede dingen. Helaas viel ik niet zo in de smaak denk ik hihi. Kreeg 180 pnt...

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:54

@ Vonneke: jammer, maar dat je fijn hebt gereden is belangrijker :) had je maar 1 proefje?

Gisteren al met het paspoort naar Ermelo geweest. Ze hebben de stickers er bij geplakt en gestempeld. Het stamboekpapier heb ik wel een nieuwe gekregen. Daar staan nu allebei de chipnummers op. En wat moest ik betalen? 0,0 euro :D

Jullie nog wedstrijdplannen dit weekend?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:56

Jammer Vonneke dat je punten tegenvielen!
Rivella dat is mooi geregeld dan. Heb je de pas weer voor elkaar!
Mijn jonkie loopt morgenavond. Ze is de hele week al erg fris door de weeromslag dus ben benieuwd. Heb d'r zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:01

Idd maar 1 proef RivellaLight.

Stonden gewoon wat flauwe dingen op. oa 2x een 5 voor het wijken met als commentaar: Schaart niet.
Hoe kan ik dan de dikke 5 meter van de AC lijn gekomen zijn?
Dan moet het paard dus ernstig over de buitenschouder gevallen zijn en dan is het zeker geen 5 waard.

Maar och, ik had idd fijn gereden, kreeg fijne commentaren van degene die het gezien hebben. Zeker ook belangrijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:02

Ik heb mijn planning t/m januari net eens gemaakt. Hopelijk geen te koude winter ;)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:49

Ik heb zondag weer wedstrijd, bij de Kamphorst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:52

Lekker!

Ben blij dat we weer binnen zitten. Gisteren was op het nieuws dat we nu al in de top 10 zitten van de meest gevallen regen in november....
Stonden nu al op plaats 8 dus dat brengt niet veel goeds...

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:27

Goed bezig Vonneke! Ik hoop dat je een binnenbak tot je beschikking hebt?
Ik durf nog geen planning te maken.. Afgelopen week ook bijna niet kunnen rijden en morgen de 2e wedstrijd met mijn merrie.. en ze is zooo fris :+
Succes zondag Esmee!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:04

RivellaLight gelukkig maar dat je niks hoefde te betalen zeg! Ik moest het paspoort van mijn vorige paard opsturen (kwam uit denemarken) moesten alleen paar stempels worden gezet en was alweer 60 euro kwijt..

Ik heb zondag concour. 1 proefje omdat er 3 uur tussen zit als je twee proeven wilt starten en dat wordt me wat te gek met zo'n jong beest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:27

3 uur wachten... dat zijn geen tijden.

Ik heb idd een binnenbaan om in te rijden. Ideaal!!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:38

Ik had me inderdaad op zo'n bedrag voorbereid.. Vorige keer had ik KNHS stempels nodig (paard met een Duits paspoort) en daar moest ik ook iets van €40 voor betalen. 1-0 voor KWPN ;)

Nee 3 uur wachten zou ik ook niet doen. Is dat omdat ze 1 wedstrijdring hebben en dat je bij twee verschillende jury's moet rijden?
Ooooh binnenbak :~ haha!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:05

Ja is inderdaad om die reden. Deed het met mn pony eerder al niet en die liep M maar met zo'n jonkie al helemaal niet. Ze hadden nog een B rubriek op de zaterdag erbij gedaan daar was het verschil 1 uur geloof ik maar dan moet ik werken dus dan maar lekker 1 proefje. Leert ie ook weer van. :) Vind drie uur sowieso belachelijk, alsof je paard dan nog puf heeft na zo'n tijd op de trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:07

idd, dan zou mijn izn ook over zijn. 3 uur wachten is ook niet een beetje lang!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:36

Maar het is toch nog helemaal niet dat er niet meer met 1 jury gejureerd mag worden? Afgelopen zondag nog mee geweest naar wedstrijd, en mijn zus reed gewoon 2 proeven bij dezelfde jury.

Klinkt nog ver weg: maar 1 februari met mijn (dan) 5 jarige B debuut. Tenzij hij heel goed gaat, dan gaat hij mee in het L1.
Misschien dan ook paard van iemand anders al mee, die is dan ook 5. Maar hengst, dus eerst mee naar andere plekken en kijken hoe hij het doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:10

Het mag idd nog steeds. 2 proeven bij 1 jury.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:58

vonneke schreef:
Ik heb mijn planning t/m januari net eens gemaakt. Hopelijk geen te koude winter ;)

Ik net toevallig ook, maar was snel klaar hihi ivm dracht ga ik afbouwen vanaf januari.
Tis nogal wat voor t beestje wat ze sinds maart allemaal heeft geleerd & gedaan en dan ook nog voor t eerst drachtig!
Met Anne ga ik in België starten, grappig om die proeven te zien!
Doe mee met de wintercompetitie van de Belgische afdeling van het Friezen stamboek.
In NL loop ik die mis ivm de 3 jarige competitie dus dan maar de grens over ;)