[VOLG] Latino, mijn eerste eigen paard die ik kocht van een foto..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 21:22

<3

pien_2010

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 21:52

Heerlijk filmpje en je rijmaatje is voor den duvel niet bang en gaat behoorlijk diep!! Wouw.

Genoten.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 22:21

Perfecte dagbesteding op deze warme dagen en wat een onwijs leuk filmpje! Is dat op het Wekeromse zand?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 22:22

Ja klopt!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 07:23

Wat een toffe ervaring. Super leuk dat je ons zo meeneemt.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:00

Ik ben zo jaloers. Maar echt. De mijne wil niet eens door een plas regenwater. Dat ziet er heerlijk uit!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:50

miereneter schreef:
Ik ben zo jaloers. Maar echt. De mijne wil niet eens door een plas regenwater. Dat ziet er heerlijk uit!

Daar heb ik wel oplossingen voor }>

Captain: soms moeten ze het ook leren dat het leuk is.
Mijn eerste vond het ook maar zo-zo totdat ze leerde hoe het moest....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 12:23

Hij heeft sowieso een hekel aan water, dus het feit dat hij er tot zijn borst in gaat vind ik al heel wat. :)) Alhoewel ik moet zeggen dat het steeds een beetje beter gaat. Moest ook wel met al die plassen de afgelopen maanden. _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 21:32

Hebben jullie weleens gehoord van de 'one scratch stop'? :))

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:53

Wahahah _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 22:14

_O- _O- hahahahah

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:13

Hahaha! Wat grappig!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 11:56

Dierenarts is vandaag geweest. Hij is na zijn koliek in december eigenlijk nooit helemaal meer op gewicht gekomen. Ook niet toen ik mijn eigen hooi ging voeren. Daarna zijn we natuurlijk twee keer verhuisd in een korte tijd dus ik heb het lekker de tijd gegeven en ben flink bij gaan voeren naast het onbeperkte ruwvoer. Echter is hij tot op heden te dun voor mijn beleving.

Ik heb zelf nog gedacht aan maagzweren, ik heb hem 17 dagen op de volle dosering ulcergold gehad, maar ook daar merkte ik geen verschil in. Dus ben nu weer rustig aan het afbouwen.

Dierenarts heeft hem even gecheckt maar kan zo snel niets vinden dus nu gaan we dingen afstrepen:
- Er is bloed afgenomen, daar krijg ik vandaag of morgen de uitslag van
- Ik ga een week lang zijn poep checken op zand, ik had gevraagd voor een foto van zijn darmen maar volgens de assistente kon dat niet, maar de dierenarts gaf aan dat ze vanochtend nog gewoon een paard geröntgend hadden? :?
- Mestonderzoek, om te checken op wormen (is in februari nog ontwormd maar je weet het niet)

Mocht er uit het bloed en het mestonderzoek niets komen, dan wil ik alsnog een foto laten maken van zijn darmen, tenzij ik met de handschoen test al veel zand vind.

Dierenarts vroeg ook nog naar zijn gedrag, maar dat is altijd gewoon hetzelfde. Hij is blij, doet donders goed zijn best, daar merk ik verder niets van. Ze vroeg of ik extra eiwitten voeren geprobeerd had.. Ik heb hem van halverwege maart tot halverwege april op renpaardenvoer gehad, maar ook toen geen enkel verschil. Ze vroeg toen of ik wel verschil merkte in zijn gedrag/energie. Maar ook niet, wat natuurlijk ook wel vreemd is.

Dus nu rustig dingen afstrepen om te kijken of we een oorzaak kunnen vinden. Ze vond hem er zelf prima uit zien, dat ziet hij ook wel. Maar ik vind hem teveel schommelen tussen dagen. Als ik een kwartiertje in de bak gereden heb met voornamelijk stap is hij de volgende dag op het oog zeker 10 kilo kwijt. (Bij wijze van spreken) en als ik kijk wat ik er in stop, dat is niet terug te zien.

Vorig jaar was hij echt CHONK en daar wil ik graag weer naar terug, dus duimen dat we wat vinden. +:)+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 12:01

Vind je dierenarts hem ook te dun? Op de filmpjes en fotos komt hij niet zo op mij over, maar goed ik zie hem niet in het echt natuurlijk. Het is goed dat je ernaar kijkt!
Bij mijn volbloed maakt ruwvoer het grootste verschil. Op twee stallingen hoefde ik niks bij te voeren, en op de andere kreeg ik er amper genoeg bijvoer in. Ook sommige gras zit niks in..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 12:03

Wat ben jij toch een goed baasje voor hem!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 12:14

Nee, dierenarts vind hem er prima uitzien, maar ze snapte wel wat ik bedoelde qua bespiering. En de dierenarts kent hem natuurlijk niet, ik wel. Er klopt iets niet, dus vandaar even onderzoeken het zit me niet helemaal lekker.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 12:15

Hij is niet te dun, maar ik snap wel wat je bedoelt, Captain. Voor zijn koliek was hij ronder en ook wat gespierder, voor mijn gevoel? Iig meer hunk en echt hengst.

Misschien is Equitop Myoplast bijvoeren nog een optie. Naast de onderzoeken die je doet. Heb er echt mooie resultaten van gezien bij, bijvoorbeeld, jonge slappere paarden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 12:42

_San87_ schreef:
Hij is niet te dun, maar ik snap wel wat je bedoelt, Captain. Voor zijn koliek was hij ronder en ook wat gespierder, voor mijn gevoel? Iig meer hunk en echt hengst.

Ja precies dat dus, hij is niet te mager maar het klopt gewoon niet.
Ik ga het eens googlen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 16:04

Aan de ene kant dus duimen dat er iets uitkomt waar ze iets mee kunnen!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 17:35

Stille meelezer, maar zit jij toevallig ook bij de Vijfsprong? Want dan hebben ze vanmorgen mijn paard op de foto gezet :o
Ik werd idd ook eerst door de assistente doorverwezen naar Utrecht voor een buikfoto (KWPN, 1,64 groot) maar nadat ik teruggebeld ben door de DA die eerder bij mij op stal geweest was (die toen ook aangaf dat ze dat wel vaker op de kliniek deden) en na wat overleg met een andere DA, kon het toch gewoon bij hun op de kliniek. Echt een buik-buikfoto kan niet, maar omdat zand naar beneden zakt hebben ze bij die van mij alleen de onderkant van de buik gepakt. Na een paar proeffoto's om de juiste sterkte te bepalen is het gewoon gelukt. Kan de foto helaas niet laten zien (want heb m nog niet in de mail) maar daar kwam gelukkig nog weinig zand uit.
Volgens mij is Giliam toen bij mij op stal geweest en heeft Bas vanmorgen de foto's gemaakt.

Andere vraag, hoeveel staat ie op gras en is het hooi getest? Collega van mij heeft haar paard wel eens vrij mager gehad ondanks (vrijwel) onbeperkt ruwvoer. Toen bleek er na analyse eigenlijk niks in het hooi te zitten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 17:44

Ja!!!! Wat toevallig dat dat jouw paard was!
Fijn dat het dus wel mogelijk was, wel slordig dat de assistentes dus wat anders zeggen. Hij staat niet zo heel veel op het gras, ik denk gemiddeld dagelijks een uurtje. Het hooi is getest. Ik zal even opvragen wat daar de waardes van zijn.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 18:36

Haha, ja het was wel even wat gedoe om het voor elkaar te krijgen vanmorgen maar was ook wel heel blij dat ik niet naar Utrecht hoefde :=
Maar het heeft wel even voor wat verbazing gezorgd, zowel bij mij als de DA geloof ik. Maar mocht je twijfelen zou ik gewoon de DA nog eens vragen want ze doen het dus idd wel eens. Zeker Giliam en Bas iig :)
En verder hoop ik natuurlijk dat je vind waar het aan ligt zodat je er wat mee kan! :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 18:08

Ik ben blij dat ik toch bloedonderzoek heb laten doen. (Dierenarts wilde eerst mest testen) want vandaag werd ik gebeld dat de leverwaarden te hoog waren. Ik mocht maandag mest komen brengen want dat kon ook duiden op wormen. Echter had hij er nét een neergelegd dus mocht ook gelijk even langskomen. +:)+

Afbeelding

Uitslag: geen worm eieren dus toch iets met de lever. Wel zand, maar ik ben al een paar dagen bezig met een zandkuur dus daar wordt al aan gewerkt.

Ze gaan volgende week bellen met een andere kliniek om de waardes te bespreken en te kijken wat de vervolgstappen zijn.

Houd je van de straat zeg maar. :=

Latino is verder gewoon z'n gekke zelf! <3

Afbeelding

Afbeelding

En hij vond dit ook niet verkeerd. _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:38

Die Latino <3.

Ik denk dat ie lyme heeft.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:43

Wel fijn dat je onderbuik gevoel klopte!