Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:36

Yvank_ wat een naar bericht :(:)

meliss1812

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:54

Yvank wat een naar bericht zeg! Zal voor je duimen dat ze het in iedergeval kunnen stoppen!

Wij starten 15 november pas weer, 1ste selectie ;)!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:56

@ Yvank ik ken het niet maar klinkt ontzettend naar, als ik het goed begrijp is het nu eigenlijk uitstellen want groeit het nooit meer aan.... of kan het bv over paar jaar weer iets groeien, de wonderen zijn de wereld niet uit

Hoop doet leven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:08

De lamellen groeien niet meer aan nee. maar mocht het wonder gebeuren dat de hoef weer wat sterker en dikker wordt dan kan ze idd nog even mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:36

Welkom Suikermeisje

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 00:59

Yvank wat een vreselijk naar bericht ;(
Weet hoe machteloos je bent bij zulke dingen.. mijn allerliefste paard kreeg hoge koorts, hierdoor nierfalen, hierdoor vergiftigde ze zichzelf, maar die verschijnselen zie je pas heel laat.. ze werd lichtjes hoefbevangen en haar staart viel deels uit, meteen naar de kliniek, 3 weken op intensive care..
Nieren functioneerden weer, maar door de gifstoffen in haar bloed was de bevangenheid erger dan ze dachten. Alle lamellen lieten los en beide voorbenen ging ze ontschoenen. Oftewel vanaf de kroonrand ging de voet "open" en de hele hoefwand liet los. 1 voet is evt te opereren maar een lijdensweg zonder garanties, beide voeten betekende maar 1 ding..

Nou is dit (gelukkig) totaal anders qua oorzaak dan bij jouw paard, maar ik weet hoe kwetsbaar de voeten zijn en hoe onwerkelijk het is dat ze aan zoiets zo weinig kunnen doen ondanks alle technieken van tegenwoordig. Hopelijk blijven de overige verbindingen in de voet wel goed en kan je nog jaren genieten van je paard!
Weet niet hoe lang ze dit al heeft? Maar als de voet na 1 jaar volledig is vernieuwd/aangegroeid vanuit de kroonrand is de voet sterker en stabieler. Mijn merrie zou ik -als ze niet was gaan ontschoenen- een jaar rust moeten hebben geven om de voet te laten vernieuwen waarna ik haar weer had mogen oppakken.
In ieder geval heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 07:58

Na het weekend is t afgelopen met het zachte weer.

Gisteren nieuwe Bucas binnen gekregen, 150 gr. Kan de regendeken de prullenbak in. Die is tot op de draad versleten.

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:52

Sythaa schreef:
Wallance omdat het dus niet mag van de knhs. In mijn en dus jouw geval.
Maar dan nog zeg ik en dat is mijn mening als het mocht zou ik het nog niet doen.
Tuurlijk moet een jonkie ervaring opdoen en kilometers maken. Maar dat kan ook op je eigen stal of op andere lokaties waar je zelf kan gaan trainen.
Mijn merrie is 4 en sinds februari van dit jaar onder het zadel. Ze is slim, vlug en soepel. Dat stukje wijken en achterwaarts lopen in de L2 kan ze met twee hoeven in haar neus. Natuurlijk kan ze geen verruimingen voor een 8 laten zien noch in draf noch in galop. Ik vind de L1 en L2 behoorlijk basiswerk hoor dat moet een normale gezonde vier jarige die netjes opgeleid is en voorzien is van een ervaren ruiter best aankunnen. Ze scoorde zondag vier winst in haar eerste start ooit kasse L2 en twee eerste prijzen.

Het is al even geleden dat ik hier gelezen heb, maar volgens mij mag je gewoon B starten als je één paard in het Z hebt gehad. Zelf weet ik heel goed dat ik geen B meer mag starten. Ik heb mijn paard dan ook in het L1 gestart eind april.

Maar ik vind, en blijf dit vinden, dat je een jong dier gewoon meters moet laten maken. En ook met de wedstrijdspanningen voor zo'n paard. Mijn paard was dan ook erg gespannen (en nog). Hij heeft dan ook nog een extra handicap en dat is één oog.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:49

die heb ik 12okt 2013 in woerden gehad. Met mijn 3 half jarigen is in maart 4 woord.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:51

Nou de kop is eraf heb mijn B-debuut ook gehad. Eerste proef heel braaf en netjes tot hij in galop de bocht net niet kon halen en de baan uit sprong...tevens weer net zo nuchter en mooi terug (Tja.. t blijft toch een crosspaard :+ ).
Tweede proef niet zon fijn gevoel maar blijkbaar dacht de jury daar anders over, 189 punten en een 6e prijs :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:29

Netjes Rianne! Moest je in Haaksbergen?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:09

Martine schreef:
Netjes Rianne! Moest je in Haaksbergen?

Nee ambt-delden was een thuis concour!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:29

Gossie Yvank dat is echt niet leuk :( sterkte!! Hoop op een wonder, ik zal met je mee duimen.

Welkom Suikermeisje! Leuk die jonkies hè. Ik heb ook twee 4 jarigen :)
Waarom laat je je 5 jarige nog staan terwijl je al weer mag opbouwen?

Succes morgen Martine. Binnen is juist prettiger rijden ivm outdoor.. vindt jij niet?

Netje punten in de tweede proef Rianne! Ben je de eerste proef uitgebeld?

Pfieuw mijn debuut zit er ook op met de merrie. Ze vond het echt heeeeel spannend en de jury is nog schappelijk geweest :o beide proeven 170 punten, maar hadden er ook 160 kunnen zijn.. Ontspanning was helaas ver te zoeken -O-
Voor zo'n eerste keer concours niet heel erg, dus het is haar gegeven. Kreeg van alle kanten complimenten voor mijn gave paard <3
Next: haar overal mee naartoe nemen en kilometers maken in de ring!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 01:51

Mooie punten in de 2e proef Rianne!

Mitella: jammer van de spanning, maar oefening baart kunst.
En ik laat hem staan omdat ik het zelf te vroeg vind en nog niet de behoefte hem op te pakken. Volgend jaar lekker buitenritjes maken hier in de buurt.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 08:25

RivellaLight fijn dat je tevreden bent over de eerste keer. Die van mij vond alle plantenbakken toch ook wel heel spannend haha.
Eerste proef idd uitsluiting, zat eerst nog te twijfelen, omdat ik buiten wel eens heb meegemaakt dat iemand -2 kreeg. Maar baan verlaten bij een gesloten ring is gelijk uitsluiting (weer wat geleerd).

Suikermeisje heel verstandig dat je hem de tijd geeft! :j
Zat jij trouwens een paar jaar terug toevallig in het eindexamentopic van de havo? Volgens mij zat jij er toen namelijk ook en kreeg jij een ander paard, weet niet of dat die Dakar was. (is nu denk ik 2 jaar geleden ongeveer)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:34

Ja dat was ik :D toen heb ik idd Dakar gekocht. Pony die ik toen reed is ook ziek enwordt niet helemaal de oude, dus die kon ik ook niet rijden. Dus toen maar voor een nieuwe erbij gekozen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:30

Iemand nog wilde plannen voor dit weekend?

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:54

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:58

Vonneke haha wilde plannen.... De wind is gaan liggen dus zal wel meevallen toch ;-)
Mijn jonkie loopt volgende week weer.

Sharona leuk, veel plezier!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:00

Trouwens prachtige foto's !! Ben dol op vossen :D
Is jouw paard zo groot of ben jij niet zo lang ?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:01

Gaaf Sharon, naar het strand. Van het voorjaar geweest, heerlijk!

Ik heb maandag m'n eerste (club)dressuurles met m'n eigen jonkie. Ben benieuwd hoe hij het doet, maar vast braaf gezien hij alles tot nu toe zo mak aan doet :Y)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:03

Sharon, wat een onwijs gaaf dier heb jij! Echt een knappert <3
En die laatste foto's naast elkaar als vergelijking, hij is je voorbij gegroeid :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:14

Sharon wat een leuke vos. Ben dol op vossen hihi.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:24

Haha ahh dankjullie!!
Ik ben zelf niet zo groot, 167 en hij is dus iets groter! Maar hij heeft vooral lange benen!

Leuk suikermeisje! Ben je al wel eens op dat terrein geweest?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:27

Sharona wat een prachtige vos <3
Leuk dat je naar het strand gaat.

Ik zit midden in de tentamens, moet volgende week nog een paar dagen op kamp met school, en ga zondag langs bij mijn oude pony.. dus het rijden staat even op een wat lager pitje de aankomende weken. Zou eigenlijk vanavond voor het eerst gaan bb springen, maar ze hebben een tentamen gepland om 18.15...lekker handig. -O-