Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
doos.
X_Michelle_X schreef:Tja, mijn paard is echt een prinses..
De ene keer eet ze lucerne, de andere keer alleen wat slobber... Elk jaar is het een verrassing..
We nemen dus van alles mee...
De eerste dag eet ze nog wat van t voer van de KNHS, en na een nachtje slapen niet meerdoos.
Ik neem mee voor mevrouw de prinses:
Eigen biks, eigen meusli, slobber, care4life van pavo, lucerne, kuil, appels, wortels, bananen, bier, lijnzaadolie, en ik ga nog even opzoek naar iets nieuws met veel energie\calorieen erin.
En van alles neem ik genoeg mee voor een hele week, want als madame besluit dat wel te willen eten, wil ik daar wel genoeg van mee hebben, want als ze wil eten, moet ze ook kunnen eten.
Rianneuhh schreef:Bier? Mag je dan nog een buitenrit maken?Maispulp zet goed aan, misschien heb je daar wat aan. Paarden die snel gewicht verliezen schijnen het ook goed te doen op merriebrok.
)
Nee, ff zonder dollen, bier is best goed voor ze.. Goed voor de vochtbalans in het lichaam

palousa_boy schreef:Lioony schreef:
Ik wil niet vervelend doen hoor, jij voert ook maar gewoon je werk uit, maar is dat niet juist een teken dat er te weinig gevoerd wordt?![]()
Ik kan me van vorig jaar nog herinneren dat de porties met name voor de grote paarden best mager waren.
Ik heb ook zo'n kasteel en die heeft gewoon heel veel nodig. Anders heb ik binnen een week geen paard meer over![]()
Maar ik snap best dat dat duurder wordt dan. Ik denk ook dat de meeste mensen nu of zelf meenemen, of die 15 euro betalen. Mijn paard gaat iig ten alle tijden voor 15 euro dus dat vind ik dan eigenlijk niet zo'n probleem.. Zolanf die maar genoeg binnen krijgt.
Dat ze te weinig krijgen is een ruim begrip, het is meer wat de buurman krijgt wil ik ook gok ik.
Op maneges lopen paarden 3 of 4 uur op een dag en daar worden ze echt niet 10 keer gevoerd..
Dat niet genoeg krijgen dat is weleens lastig omdat er ook vaak jongens voeren die helemaal niks met paarden hebben verder, dus dat inzicht niet hebben.
Als ik dan Savonds voer ga ik niet telkens meer bijhalen, kan ik bezig blijven.
Is verder niet aanvallend bedoeld hoor. Ik snap ook dat die jongens daar niet zoveel inzicht in hebben, maar kan er niet omheen dat het echt knaagt als mijn paard niet genoeg krijgt haha.. Ben nogal een miep daarin.