KNHS instructieweek voor paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Faya__

Re: KNHS instructieweek voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:37

Ik vond het (soms) écht te weinig wat ze voerden. En ik snap ik best dat mensen dan niet 15 euro willen betalen als ze niet zeker weten dat ze een fatsoenlijke portie hooi krijgen. Ik neem (net als ik een weekend op wedstrijd ga) gewoon zelf m'n hooi wel mee :D

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:43

precies!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:44

Ik wil best 15 euro betalen maar ik ben bang dat hij het niet eet zoals ook gebeurde bij die vriendin.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:47

Waarom neem je dan geen hooi van thuis mee? Dat kent hij. :)

je hebt trouwens een t'tje gemist in 'instructieweek' in je onderschrift :P

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:52

Niet eens gezien thanks,
Ja ga ik ook doen had een pagina terug al gevraag of ik het dan klaar mocht zetten in tassen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:53

Is een goed idee, dan alleen wel hopen dat het niet gejat wordt...

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:53

Voer je het gewoon zelf om 9 uur toch?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:54

Jaa dat kan ook,
Mm zouden ze dat echt doen het gewoon
Jatten

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:07

Tja, mijn paard is echt een prinses..
De ene keer eet ze lucerne, de andere keer alleen wat slobber... Elk jaar is het een verrassing..
We nemen dus van alles mee...
De eerste dag eet ze nog wat van t voer van de KNHS, en na een nachtje slapen niet meer :P doos.

Ik neem mee voor mevrouw de prinses:
Eigen biks, eigen meusli, slobber, care4life van pavo, lucerne, kuil, appels, wortels, bananen, bier, lijnzaadolie, en ik ga nog even opzoek naar iets nieuws met veel energie\calorieen erin.

En van alles neem ik genoeg mee voor een hele week, want als madame besluit dat wel te willen eten, wil ik daar wel genoeg van mee hebben, want als ze wil eten, moet ze ook kunnen eten. :j

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:08

X_Michelle_X schreef:
Tja, mijn paard is echt een prinses..
De ene keer eet ze lucerne, de andere keer alleen wat slobber... Elk jaar is het een verrassing..
We nemen dus van alles mee...
De eerste dag eet ze nog wat van t voer van de KNHS, en na een nachtje slapen niet meer :P doos.

Ik neem mee voor mevrouw de prinses:
Eigen biks, eigen meusli, slobber, care4life van pavo, lucerne, kuil, appels, wortels, bananen, bier, lijnzaadolie, en ik ga nog even opzoek naar iets nieuws met veel energie\calorieen erin.

En van alles neem ik genoeg mee voor een hele week, want als madame besluit dat wel te willen eten, wil ik daar wel genoeg van mee hebben, want als ze wil eten, moet ze ook kunnen eten. :j

Ze is ook niet een beetje kieskeurig haha.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:10

Bier? Mag je dan nog een buitenrit maken? :+ Maispulp zet goed aan, misschien heb je daar wat aan. Paarden die snel gewicht verliezen schijnen het ook goed te doen op merriebrok.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:22

Rianneuhh schreef:
Bier? Mag je dan nog een buitenrit maken? :+ Maispulp zet goed aan, misschien heb je daar wat aan. Paarden die snel gewicht verliezen schijnen het ook goed te doen op merriebrok.

Mijn paard vind bier heerlijk! :j
Als ze ziet dat ik het in een emmer doe, sloopt ze bijna de hele stal deur eruit, alleen moet natuulijk eerst de koolzuur ernog uit, dus moest ze wachten (ik zorg nu dus ook altijd dat ze niet ziet dat ik bier inschenk voor d'r :') )

En misschien gaat ze er wat van ontspannen :') Nee, ff zonder dollen, bier is best goed voor ze.. Goed voor de vochtbalans in het lichaam :j

Merriebrok en maispulp kan ik proberen. maar maispulp zet aan, zit daar ook wel genoeg energie in?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:24

Straks moet je haar nog opegeven voor de AA _O-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:25

Bier?
Nog nooit geprobeerd, geef je dan serieus een heel flesje? En hoe haal je het koolzuur eruit dan?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:26

Volgens mij zit daar een hele berg energie in! Anders kan je natuurlijk van die sportbrok-maar-dan-meer geven, voor de energie. Maar als-ie de hele dag stresst heeft hij die energie er ook zo weer uit, en hij moet ook niet te dun worden natuurlijk...

Misschien moet ik Mabon ook maar eens bier voorzetten, kijken wat hij ervan vindt. Tot nu toe gaan alleen appels en wortels er in, suiker, pepermunt, bananen, mandarijn gaat er allemaal net zo hard weer uit :')

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:35

Bier is wel goed, vooral na zware trainingen krijgt mijn paard soms een flesje tegen verzuring van de spieren. :)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:36

Nooit geweten haha!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:37

Bier schijnt ook goed te zijn voor de nieren, net als appelsap (niet te veel natuurlijk..) :j
Paard kan vergeleken met een mens wel wat alcohol hebben, dus die zal van 1 flesje niet veel merken. :D

palousa_boy schreef:
Lioony schreef:

Ik wil niet vervelend doen hoor, jij voert ook maar gewoon je werk uit, maar is dat niet juist een teken dat er te weinig gevoerd wordt? :o
Ik kan me van vorig jaar nog herinneren dat de porties met name voor de grote paarden best mager waren.
Ik heb ook zo'n kasteel en die heeft gewoon heel veel nodig. Anders heb ik binnen een week geen paard meer over :o
Maar ik snap best dat dat duurder wordt dan. Ik denk ook dat de meeste mensen nu of zelf meenemen, of die 15 euro betalen. Mijn paard gaat iig ten alle tijden voor 15 euro dus dat vind ik dan eigenlijk niet zo'n probleem.. Zolanf die maar genoeg binnen krijgt.

Dat ze te weinig krijgen is een ruim begrip, het is meer wat de buurman krijgt wil ik ook gok ik.
Op maneges lopen paarden 3 of 4 uur op een dag en daar worden ze echt niet 10 keer gevoerd..

Dat niet genoeg krijgen dat is weleens lastig omdat er ook vaak jongens voeren die helemaal niks met paarden hebben verder, dus dat inzicht niet hebben.
Als ik dan Savonds voer ga ik niet telkens meer bijhalen, kan ik bezig blijven.

Ik denk dat de meeste mensen wel bewust bezig zijn met het voerschema van hun paard en weten wat ze nodig hebben. :)
Heel eerlijk? Ik kan nu niet zeggen dat ik de manegepaarden er over het algemeen goed uit vind zien.. :o
10 x? 2 x een flinke berg voldoet hier prima! :) Is verder niet aanvallend bedoeld hoor. Ik snap ook dat die jongens daar niet zoveel inzicht in hebben, maar kan er niet omheen dat het echt knaagt als mijn paard niet genoeg krijgt haha.. Ben nogal een miep daarin.
Wat iemand net ook al aanhaalde vind ik wel een goed punt! Het is wel fijn om een beetje zekerheid te hebben over de hoeveelheid die je aangeboden krijgt voor die 15 euro. Anders kan ik net zo goed zelf wat regelen en meenemen en dat dan zelf voeren, zodat ik de hoeveelheden zelf in de hand heb.
Laatst bijgewerkt door Lioony op 10-01-13 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:42

Ik weet wel dat kennissen van ons altijd bier in de manen van de paarden deden, werd het stug van en dan kon je beter vlechten :P

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:48

Voer je dan gewoon Heineken?? Ik heb weleens gehoord van een bruin biertje, maar vewoon bier?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:20

Om even op de hoeveelheid hooi in te haken, als ze twee keer per dag voldoende gevoerd worden, is dat echt geen probleem hoor (als ze het gewend zijn) Krijgen ze thuis wel 4 keer per dag, tja, dan krijgen ze nu savonds echt wel honger!! Dan zou ik er ook voor kiezen om savonds bij te voeren en afhankelijk van de porties die ze geven voor die 15,- (dat zijn 5 kleine baaltjes als je t zelf haalt) zou ik het lekker zelf meenemen!
In Deurne gebruikten wij de afgelopen keer voor een weekend 1 baaltje per paard. Dat waren dus 5 voerbeurten hooi. Dus vind die 15,- ietsie aan de dure kant...

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:02

Dat is waar.. Hier is ze gewend ook maar 2x per dag hooi te krijgen, maar wel ruim 2 plakken per keer.. Hangt dus inderdaad van de hoeveelheid af!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:12

Ik geef ook regelmatig oud bruin aan mijn merrie en werkt heel goed!

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:12

Ik neem waarschijnlijk ook zelf hooi mee :j

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:19

Zou overigens liever zien dat ik 15,- korting kreeg omdat ik eigen voer mee neem.... (overigens ga ik dat 'oplossen' door het voer wat gevoerd wordt om te wisselen met mijn eigen brokken en de brokken die ze krijgen te gebruiken als extratjes na het werken. Daar gebruik ik thuis ook telkens andere merken voor, dus dat vind ik niet zo'n probleem)