Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:11

Hoe bedoel je wat ik precies wil?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:38

Precies zoals ik schrijf wat je doel... want je wil niet veel starten ivm je punten...dus waarom niet...wat is je redenen om iets langer uit te stellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:51

A ok!
Omdat ik nog in dubio zit of ik in januari of in april over ga naar L2.

Wanneer ik in januari over ga kan ik in december nog wat starten buiten selectie. Wanneer ik in april pas over wil moet ik kalm aan doen

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:20

Door rijden gaat hier even niet lukken! En inderdaad Jantine, het is niet ons sport jaar ;).
Ga er nog wel een paar keer per week op, maar dan na het longeren om uit te stappen. En 1 a 2 keer in de week 20 minuutjes rijden en dan lekker lang en laag, en wat oefeningen doen als schouder voor/wijken etc om zijn been coordinatie goed te houden. Dat gaat tot nu toe prima. Hopelijk valt hij niet enorm terug deze winter...

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:13

Mag ik mij hier ook melden?
Heb zaterdag mijn B-debuut met m'n vierjarige. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:21

GOOD LUCK!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:06

Welkom & veel succes zaterdag :D

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:44

Succes Rianne :)

Vandaag mijn 1e dag gestart van een 4 daagse. Opzich wel fijn gereden maar verschrikkelijke bodems, hij moest echt onwijs ploegen... 2x 1e met 190 en 198! Top knollie!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:07

Van harte Jantine

Ik heb me voor het eerst afgemeld, zojuist net voor morgen. Ik zie het niet zitten om te starten, heb de bloeduitslagen niet binnen dus durf niet zo goed aan. Maar zit er ff helemaal doorheen zo moe van elke dag 5 uur opstaan dat ik er geen zin in heb om morgen weer om 7 uur op stal te moeten gaan vlechten.

Volgende week gaat iemand anders op Door rijden dus dan moet ik ook om half 9 los werken en daarna na de sauna ik ben er gewoon aan toe

Ik denk dat ik me ga opgeven voor 9 nov uiterdaad start ik de 16 in Utrecht op een nieuwe locatie maar de wedstrijd van 30 nov meldt ik me ook af, paps kan niet mee dus vriendin gaat mee maar vind zo eng zonder mijn paps :o

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:18

Gefeliciteerd Jantine! Start je alle 4 de dagen?
Rianne succes morgen!
Tita jammer maar wel begrijpelijk dat je morgen niet start. Wanneer verwacht je de uitslag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:51

Jantine_ schreef:

Vandaag mijn 1e dag gestart van een 4 daagse. Opzich wel fijn gereden maar verschrikkelijke bodems, hij moest echt onwijs ploegen... 2x 1e met 190 en 198! Top knollie!

Proficiat! Ga je toch alle 4 de dagen starten ondanks de bodem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:52

tita schreef:
Van harte Jantine

Ik heb me voor het eerst afgemeld, zojuist net voor morgen. Ik zie het niet zitten om te starten, heb de bloeduitslagen niet binnen dus durf niet zo goed aan. Maar zit er ff helemaal doorheen zo moe van elke dag 5 uur opstaan dat ik er geen zin in heb om morgen weer om 7 uur op stal te moeten gaan vlechten.

Volgende week gaat iemand anders op Door rijden dus dan moet ik ook om half 9 los werken en daarna na de sauna ik ben er gewoon aan toe

Ik denk dat ik me ga opgeven voor 9 nov uiterdaad start ik de 16 in Utrecht op een nieuwe locatie maar de wedstrijd van 30 nov meldt ik me ook af, paps kan niet mee dus vriendin gaat mee maar vind zo eng zonder mijn paps :o

Jammer zeg! Duurt lang voordat je de uitslagen hebt!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:05

Nee als goed is, is die er al maar die man is beetje laks, heb hem sms gestuurd en mail dus ik moet zometeen ff bellen maar dat is ontzettend vermoeiend voor mij ik heb maar 7% spraakverstaan met foon iets meer maar zodra er moeilijk woorden komen kan ik niks meer volgen :D

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:21

vonneke schreef:
Jantine_ schreef:

Proficiat! Ga je toch alle 4 de dagen starten ondanks de bodem?

In principe 4 dagen ja. Mocht ie het nou niet aankunnen meld ik me zondag af...
De bodem hebben meerdere aangegeven en ik hoop dat ze hem nu wat vaker willen slepen tussen de wedstrijden door. Losrijbaan was het ergste, dus ben buiten gaan losrijden. En de 1e baan de hoeken, die wat afsnijden... 2e baan was wel goed.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:24

Jeetje Tita, doe maar even rustig aan dan! Misschien ook even op zoek naar een nieuwe telefoon haha..
Jammer dat de bak zo slecht was Jantine, maar toch netjes gereden!

Welkom Rianne en veel succes bij je debuut!

Ik heb net een filmpje gevonden van mijn ukkie en mij een tijdje terug:
http://www.youtube.com/watch?v=HNIw7qkb ... re=mh_lolz

Best leuk om eens beeld te krijgen ipv foto's! Hij was deze dag (en de weken erna) niet vooruit te branden, maar moet dan leren om toch gewoon mijn been stil te houden. Na het verruimen zie je ook dat hij zich dus overloopt, dus tactmatig niet goed loopt! Achterwaarts pakten we toen net een aantal keer mee, nu nog recht al gaat dat wel al stukken beter haha!

Gelukkig lijkt hij nu weer helemaal te oude, fijn voorwaarts en weer zin om te werken!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:08

Sharona95 oren bedoel je dan :+ foon is niks mis mee mijn oortjes zijn kaduuk.

Bloed is goed, een verhoogde spierenzym maar absoluut niet bevangen.
Waarschijnlijk heeft ze tijdens gek doen een spiertje verrekt.

Wat voeren jullie je paarden?
Ik twijfel of haar voer omhoog moet ze is niet traag maar ook niet heet

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:00

De dressuur gaat heel goed bij mij :) Ik ga over 2 weken selecties rijden en daarna pas over naar de L.
Met het springen ga ik volgende week mijn L debuut maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:06

Mooie punten jantine!

Nou mijn springcarriere is al ten einde voor we begonnen zijn := net terug van de kliniek voor extreem slechte voet van mijn paard. Om een lang verhaald kort te houden. De lamellen van de hoef groeien niet meer aan. Waardoor de voet steeds slechter wordt. Gaan nu proberen of we dit kunnen stoppen lukt het niet dan is het einde verhaal ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:10

Yvank_ schreef:
Mooie punten jantine!

Nou mijn springcarriere is al ten einde voor we begonnen zijn := net terug van de kliniek voor extreem slechte voet van mijn paard. Om een lang verhaald kort te houden. De lamellen van de hoef groeien niet meer aan. Waardoor de voet steeds slechter wordt. Gaan nu proberen of we dit kunnen stoppen lukt het niet dan is het einde verhaal ;(

He wat een akelig bericht, ik ken dat niet.
Vervelend bij zo'n jong paard!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:16

Yvank wat een naar bericht! Is er met aangepast beslag niks aan te doen?
Tita mijn jonkie krijgt totaal per dag naast weidegang en hooi 1,5 sportbrok en 0,5 muesli en 3 lucerne.
Mijn ruin naast weide en hooi 3 sportbrok 1 power plus granenmix en 3 lucerne.
T is altijd een beetje puzzelen met jonkies zo hebben ze wat meer nodig ivm groeien en zo worden ze ineens wat molliger. Gewoon goed naar blijven kijken en beetje aanpassen waar nodig .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:17

Het is ook iets wat niet veel voorkomt. Ze heeft vorig jaar een hoefbeen ontsteking gehad waardoor stukken hoefbeen weg zijn. Daardoor groeien de lamellen niet meer aan op die plekken. Het had gekund dat dit nog jaren goed was gegaan maar dat is helaas niet zo. Ze staat nu op speciaal beslag. De smid doet zn best maar kan niet beloven dat het goed gaat komen. De hoef is maar 1,2 cm dik op de zool en de wanden zijn ook heel dun. De teen is er niet eens meer maar zit rechtstreeks op de witte lijn.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:21

Ik kom hier graag binnenvallen, als dat mag :D

Ik heb een eigen vierjarige erbij sinds 6 weken, nu 4 weken onder het zadel en wil in het nieuwe jaar (half januari ivm. basisenting) gaan starten.
Ook rijd ik voor iemand anders een 4 jarige in, die ik ook mag gaan starten.

Mijn 5 jarige heeft dit jaar een paar wedstrijden in het M1 gelopen, maar heeft een peesblessure. Die heeft dus tot halverwege volgend jaar vakantie (ondanks dat we nu alweer mogen opbouwen).

Yvanka: wat een pech zeg! Eerst je ene paardje en nu deze :(:)
Zou een hoefschoen haar niet kunnen helpen? Dan hoeven er geen nagels in de hoef, waardoor deze niet slapper wordt maar slijt die niet meer af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:25

Welkom :)

Nee helaas dat gaat niet helpen. Het probleem komt van binnenuit. Het ijzer is nu ook verlijmd..

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:44

Wat een klote nieuws zeg... -O-

Gefeliciteerd alle prijswinnaars en winstpuntpakkers!

Zondag ga ik op de eerste binnenwedstrijd. Ben benieuwd.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:46

Thanks.

Ooh wat een ellende zeg! Heb met je te doen :(:)..