Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:03

Hier ook een Z ruiter die nog B mag starten en dit ook doet... Het ene paard is onervaren en ziek geweest, t andere paard rij ik pas sinds maart..
Met die eerste was ik vandaag weer weggeweest, puntje 9&10 binnen gehaald en een 2e prijs :)

Met t andere paard heb ik na 8 wedstrijden(14 proefjes) 26 winst en morgen ons L debuut.

Ik snap niet waarom iemand blij moet zijn als ze mij als Z ruiter er uit rijden, dat ik Z heb gereden hebben groene paarden geen boodschap aan hoor ;)

Daarbij rij ik friezen en tsja, die galop soms he.. in stap&draf zijn ze snel L klaar, de galop is een ander verhaal bij deze twee!
Al rij ik nu een 3 jarige net zadelmakke fries met een supermakkelijke galop :D

Yvon nogmaals gefeliciteerd, écht fijn dat je vos het zo super doet! Wie had dat gedacht een tijd terug, echt fijn voor jullie!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:22

Woow super goed allemaal! Daar droom ik alleen van.. :')
Over 3 weken heb ik mijn tweede wedstrijd staan, met les en thuis gaat ie nu heel fijn. Ben wel van plan om hem iets rustgevends te geven want denk dat het amders weer drama wordt.
Iemand tips wat een fijn of goed spulletje is?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:23

eerlijk gezegd zou ik niet eens gaan starten als je hem half moet sederen om weg te kunnen.... Dat is het toch niet waard? Daarbij is het hartstikke illegaal. In de B zullen ze niet controleren, maar de bedoeling is het volgens mij niet....

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:07

Zou ook niks geven. Als je zo weg moet...
Beter longeer je thuis even de gekkigheid eraf, en maak er verder een "gewone" dag van voor je paard. Gewoon naar buiten, gewoon de voerbeurten en gedraag je zelf zoals altijd. Dan is er niks aan de hand.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:00

Ja maar een 'gewone' dag kan ik er niet van maken.. Ik ben zelf zenuwachtig en kan er niks aan doen. Ben nu twee keer weg geweest (ga wel altijd gewoon naar de vereniging en manege) en het was beide keren stress, maar echt niet normaal.. En thuis en bij de vereniging + manege is er niks aan de hand.. Er zijn toch wel natuurlijke dingen die helpen om je paard een beetje rustig te houden?! Voor een stress gevoelig paard? Mijn instructrice gebruikt ook iets voor haar paard en rijd ook niet meer in de B. En nu bedoel ik niet iets om hem plat te spuiten maar meer dat hij iets rustiger is en wat meer gecontectreerd is op mij. Maar ik zal eerst wel is het losgooien van te voren proberen. Al heb ik het idee na de laatste keer dat het niet veel helpt. Hij blijft gaan ook als hij helemaal nat van het zweet is :(

En ik moet het toch gewoon gaan proberen? Thuis enzo is er niks aan de hand..

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:03

Bach Rescue druppels voor jezelf proberen? :)
Gebruikt een kennis van me voor haar eigen zenuwen op concours.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:04

Natuurlijk moet je gewoon gaan en het gewoon gaan proberen.
Alleen als je schrijft thuis en bij de vereniging en manege is er niks aan de hand waarom zou er dan op concours wel wat aan de hand zijn? Dan reageert je paard dus op jouw zenuwen en stress. Dat moet je goed in je achterhoofd houden.
Probeer de wedstrijd te zien als een onderdeel van de opleiding van je jonkie, als iets wat je samen doet en wat leuk is, en focus je niet op het wedstrijdelement. Je paard kan alleen in positieve zin van jou leren als jij jezelf in de hand hebt...

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:06

Ja daar hebben jullie gelijk in.. Ga dat eerst maar is proberen

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:10

Lees net ook je topic over het HE. Das natuurlijk ook geen goed begin voor een jong paard zo een reis en zo een heisa en twee keer losgebroken.
Lang reizen en zoveel heisa op een evenement dat is iets voor ervaren paarden of doodbrave schaapmakke jonkies...
Maar je schrijft wel dat hij eenmaal in de piste heel braaf was. Hou dat dan in je achterhoofd! Voor je proeven. Ga daar vanuit. Dat is een positieve gedachte.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:17

Ja klopt, maar zoiets kan je van te voren toch niet echt weten? Dat het zo erg mis gaat?
Ik ga het gewoon proberen en misschien gaat het helpen als we wat vaker weg gaan? Dat er iets meer routine in zit en het niet allemaal nieuw en spannend is? Ik ben zelf ook heel weinig op concour geweest dus misschien is dat het wel..

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:24

Nou niet vervelend bedoeld maar zoiets kun je met een beetje wakker paard wel op je klompen aanvoelen.
Een jonkie moet leren reizen en niet gelijk twee uur op transport staan. Je begint met kleinere stukken reizen. Ze moeten leren wennen aan concoursen en drukte dat doe je doorgaans op wat kleinere wedstrijden met minder heisa zodat je paard vertrouwen krijgt.
Een onervaren paard meenemen naar HE is je paard voor de leeuwen gooien. Ik vind het niet raar dat die van jou zo in paniek is geraakt. Wij hebben al veel jonge paarden gehad maar zoiets zou ik never nooit doen.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:33

Ik ben ook al twee keer naar Drachten gereden met hem (dik een uur) en beide keren niks aan de hand. Het is mijn eigen keuze geweest, misschien acheraf gezien niet heel slim maar ik had nooit, echt nooit verwacht dat hij zo zou flippen. Alleen die ene wedstrijd er voor met inrijden was wat gespannen maar daar voor is hij altijd super braaf en cool geweest en dat zei iedereen. Dat ik toch zo'n nuchter paard heb.. Hij is wel puber maar heel koel in het hoofd. En ja, nu na HE ben ik er wel banger voor geworden dat het weer een drama wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:19

Wat vervelend Floor!!! Hogelijk gaat het snel beter!!!

Wie dit weekend wedstrijdplannen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:20

Hier niet, volgend weekend richting Kaarsheuvel...

Wedstrijd Utrecht 16 nov zit helemaal vol :):) en 23 neerrijnen ook ..... Ben nieuwsgierig naar de concurrentie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:23

Start je daar zelf ook?

Ik mag zondag weer. Slechte voorbereiding.... Kom net terug uit Marrakech hihi.
Hij heeft vakantie gehad

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:29

Ja dit zijn de laatste 3 wedstrijden misschien dat ik 17e nov ook og grens start......
Had afgelopen weekend nog wedstrijd ging niet zo heel goed, mevr was hengstig en wil dan niet lopen... Dus wijken was rechtuit, geen middengalop was minder maar mijn punten waren zo laag dat was niet rechtvaardig.

Zowat bijna verloren van een draver die niks kon.... Was best boos en iemand van secretariaat ook....maar goed hoop op betere kansen volgende week.

Pffff jij kan gewoon achterstevoren op je paard zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:33

Wat voor punten kreeg je?

Hihi nou vorig weekend was ie heel fris. Nu week niet gereden dus zondag zal alle zeilen bijzetten zijn....

Is je paard weer fijner geworden? Geen stop inlassen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:41

2x 180 en 2x 4e van de 9

Stop jawel denk dec en Jan.
Ze is niet fijner met lengtebuiging al ben ik nu van plan meer op te gaan letten. En de impuls meer trainen.
29 okt komt jarco dun weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:54

Even back to basic?

Wij gaan nu echt vooruit werken. Basis is zo goed dat we makkelijk daarop terug kunnen vallen.

Echt zin in!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:57

Jammer dat je punten tegen vielen!

Wij gaan als het meezit volgende week weer op concours. Ditmaal voor ons springdebuut. Vind het superspannend heb nooit springwedstrijden gereden ofzo en nu ga ik dus bij de paarden starten met mijn haflinger :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:58

Super leuk Yvank

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 23:00

Woeii yvank das heavy, vind zo hoog.
Door springt onder iemand anders 1 meter maar het intresseert haar niet en hoger doen we niet.
Nog niet bedoel ik.

@vonneke dat blijft altijd hè ..... Ik rijd voornamelijk alleen basic dat vind zij het moeilijkst.
Ze heeft haar bouw verder ook heel erg tegen, maar zolang ze geen pijn heeft en gezond blijft, wl ik er best langer over doen. Ze is niet voor de verkoop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 23:04

Maar veel mensen gaan door maar hebben geen goede basis. Ik pak er vaak op terug en omdat ie erg goed is is dat geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 23:06

Jaa beginnen maar eens in de BB dat vind ik al erg hoog dan is het 90 ipv 100 cm :))

Ben wat dat betreft een echte dressuurmuts. Maarja pony vind springen erg leuk die heeft er minder moeite mee als baas :')

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 23:11

Komt vast goed!