Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:56

Ik snap je wel hoor tita. Moet zelf ook dieper de hoek doorrijden om een oefening voor te bereiden. Om een oefening te "zetten". Nu zijn dat nog de makkelijkere oefeningen, maar hier komt later meer bij. Wat je zegt als een gebroken lijn.

En welkom allemaal! Veel nieuwe gezichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:10

tita schreef:
:) ik snap jullie wel hoor maar ze moet het gewoon gaan doen. Ze mag L2 starten en dadelijk zit ik in de M1 en wordt het wel verwacht want dan kom ik in galop dus niet meer uit met de gebroken lijnen.

In de hoek kan ik haar recht zetten waardoor alles net beter lukt, als ik met gewone stelling uit de HCM galop kom en moet M gebroken lijn rijden en doe het enkel op de hoefslag dan krijg ik haar gewoon niet optijd recht eer ik bij X ben moet ik omstellen en ziet het er slordig uit

In een gebroken lijn in galop rijd je niet recht en stel je niet om.... paard blijft licht gebogej in contrastelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:14

Martine schreef:
Ik snap je wel hoor tita. Moet zelf ook dieper de hoek doorrijden om een oefening voor te bereiden. Om een oefening te "zetten". Nu zijn dat nog de makkelijkere oefeningen, maar hier komt later meer bij. Wat je zegt als een gebroken lijn.

En welkom allemaal! Veel nieuwe gezichten.

Maar er zit een groot verschil in hoeken afsnijden, hoeken dieper doorrijden of ver in rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:56

Ik ga zo weer eens een lekker rondje trainen.
Normaal vandaag les maar verschoven naar woensdag.
Zaterdag weer starten.

Afgelopen keer stond ik de ene proef 12 en de andere 21 punten los. Proberen te evenaren hihi

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:32

Allemaal gefeliciteerd met de behaalde resultaten! :D

Mijn debuut weekend is ook super verlopen. Zaterdag was ze met opzadelen en inrijden heerlijk rustig. Ik had al een paar keer op vreemd terrein gereden en toen was ze best druk maar nu zag ze andere paarden en was ze helemaal zen. In de proef, die binnen werd gereden was ze een beetje gespannen, maar wel rijbaar. Helaas haalde ik toen 164 en 167 punten, oke het kon beter maar zo slecht ging het nu ook weer niet. :?

Maar zondag is het helemaal goed gekomen, we zaten in een grote rubriek en een ruiter had al in het Z hadden gereden. En toen ik zag wat voor paarden ze bij zich hadden... maar lekker onze proeven gaan rijden, de eerste proef was ze nog een beetje loperig maar in de tweede ging het echt top. En dit werd ook beloond, eerste proef waren we vierde en de tweede proef tweede! Met een winstpunt, en maar een punt verschil op de nummer een, èn de Z ruiter er tweemaal uit gereden. :D

Al met al ben ik dus super trots om mijn Spaanse merrie die een nog geen driekwart jaar geleden onbeleerd in het land stond. :o

Onze volgende wedstrijd is begin november.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:00

Z-ruiter eruit gereden, welke klasse reed jezelf?

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:11

Gewoon B, waarom zij B startte weet ik niet, ze heeft in het verleden Z2 gereden.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:03

Josieee schreef:
Gewoon B, waarom zij B startte weet ik niet, ze heeft in het verleden Z2 gereden.

Wel met een ander paard dan mag ik hopen?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:25

Josieee misschien start ze wel gewoon B omdat ze een jong paard had? Als je een keer Z bent geweest mag je nog gewoon B starten hoor.
Gefeliciteerd met je winstpunt. Vind alleen de opmerking dat je een Z ruiter eruit hebt gereden beetje apart. Zoveel zegt dat niet hoor. Ligt er maar net aan hoe die persoon Z is geworden en met wat voor paard. Geeft ook echt geen garanties dat je met een ander of jong dier wel vlekkeloos door de baan komt.

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:32

@ Synthaa
Ja dat weet ik ook wel, dat dit gewoon mag.
Maar negen van de tien keer heeft iemand die al meerdere paarden naar het Z gereden heeft meer ervaring hier in. Daarnaast kwam hij wel vlekkeloos de baan rond.
Laatst bijgewerkt door EJV op 08-10-13 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:33

Als je meerdere paarden naar het Z gereden hebt rij je niet bij jou in de ring in de B :D
Dat mag dan namelijk niet meer.

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:36

Dan is het er een geweest, en meerdere naar het niveau getraind.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:48

Josieee schreef:
@ Synthaa
Maar negen van de tien keer heeft iemand die al meerdere paarden naar het Z gereden heeft meer ervaring hier in. Daarnaast kwam hij wel vlekkeloos de baan rond.

Jawel hoor zijn er zat die het bij de knhs aanvragen. Vrij sneu naar mijn mening aangezien er allemaal meiden tussen rijden die nog nooit van hun leven gestart hebben.
Train dan thuis wat beter en neem hem mee de L1 in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:51

Jantine_ schreef:
Josieee schreef:
@ Synthaa

Jawel hoor zijn er zat die het bij de knhs aanvragen. Vrij sneu naar mijn mening aangezien er allemaal meiden tussen rijden die nog nooit van hun leven gestart hebben.
Train dan thuis wat beter en neem hem mee de L1 in...

dyspensatie aanvragen om B te mogen starten nadat je meerdere malen Z1 hebt gereden?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:52

Jantine wat zou je aan moeten vragen dan ? Dispensatie om in de B te mogen starten? Op grond van wat? Kan me er niets bij voorstellen.
Kan me überhaupt niet voorstellen dat iemand die lekker kan sturen en veel ervaring heeft B zou willen starten, de proeven zijn saai simpel en slaapverwekkend. En als je een wakker of kijkerig beestje bij je hebt hebben ze door het weinige wat je eraan hoeft te rijden alle tijd en ruimte om te loeren of zich druk te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:54

Sythaa schreef:
Jantine wat zou je aan moeten vragen dan ? Dispensatie om in de B te mogen starten? Op grond van wat? Kan me er niets bij voorstellen.
Kan me überhaupt niet voorstellen dat iemand die lekker kan sturen en veel ervaring heeft B zou willen starten, de proeven zijn saai simpel en slaapverwekkend. En als je een wakker of kijkerig beestje bij je hebt hebben ze door het weinige wat je eraan hoeft te rijden alle tijd en ruimte om te loeren of zich druk te maken.

Ik kan me ook helemaal niet voorstellen dat die verleend wordt.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:56

Ik ook niet. Misschien als je er 15 jaar uit geweest bent ofzo

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:53

Waarom als Z ruiter geen B kunnen starten? Met een ander paard of jong paard is het toch weer heel anders rijden.

Als ik had mogen starten in het B had ik dit ook gedaan met mijn jonkie. Ik heb overigens vier paarden in het Z gehad, maar dat wil niet zeggen dat mijn jonkie geen wedstrijdervaring op moet doen en meters moet maken.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:06

Wallance omdat het dus niet mag van de knhs. In mijn en dus jouw geval.
Maar dan nog zeg ik en dat is mijn mening als het mocht zou ik het nog niet doen.
Tuurlijk moet een jonkie ervaring opdoen en kilometers maken. Maar dat kan ook op je eigen stal of op andere lokaties waar je zelf kan gaan trainen.
Mijn merrie is 4 en sinds februari van dit jaar onder het zadel. Ze is slim, vlug en soepel. Dat stukje wijken en achterwaarts lopen in de L2 kan ze met twee hoeven in haar neus. Natuurlijk kan ze geen verruimingen voor een 8 laten zien noch in draf noch in galop. Ik vind de L1 en L2 behoorlijk basiswerk hoor dat moet een normale gezonde vier jarige die netjes opgeleid is en voorzien is van een ervaren ruiter best aankunnen. Ze scoorde zondag vier winst in haar eerste start ooit kasse L2 en twee eerste prijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:39

Tegen wie ik rijd maakt me niks uit. Ik rijd voor mezelf. Mijn proef wordt beoordeeld voor mijn punten niet die van een ander.

Al rijden de andere nog zo goed of nog zo slecht dat maakt voor mijn proefje niks uit.

vandaag gelest. Zo'n verschrikkelijk fijne instructrice heb ik!
We gaan nu wat meer doortrainen. Hij is er aan toe. Zijn basis is super en daar kunnen we heel makkelijk naar terug.

Zin in de wedstrijd zaterdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:15

Tita,

Je hoeft Velddriel van de winter niet te weren omdat het er te donker zou zijn in de binnenhal!!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:31

Wat een rust hier!!!

Vandaag weer eens gestart. Poepoe wat was ie fris en stout!! In eerste proef echt fouten wat resulteerde in 4en. Tweede proef ook een 4. Ik reed teveel terug uit middenalop en toen viel hij in draf op lange zijde. Dat werd dus een 4 voor se overgang terug. Maar verder liep ie wel fijn in die proef.

Was 2x1. 192 en 208.
Mooi wat prijzengeld en deken nummer 4 op zolder hihi

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:21

Zo ik lees het eerste stukje en denk.. dat is niet echt goed gegaan..
Kom ik bij je klassering en de punten.. WAUW! Je kan ook tevreden zijn en nog verbeterpunten hebben hoor ;)

Ik ben vandaag ook op wedstrijd geweest. Eerste proef ging fijn maar mocht iets actiever, 190. Tweede proef ging minder.. weer zn tong over het bit maar toch nog 182 punten. Eerste proef gewonnen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:42

Dank je!!
Het is juist leuk als je steeds nieuwe verbeterpunten hebt.

Jij ook proficiat

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:33

Gefeliciteerd Vonneke en rivella!

Heb zelf z gereden en vond het heerlijk om b te starten met mijn jonkie vooral voor kilometers. vandaag na 2 maand 2de keer " L1 gestart, 203 en 205 1 en 2. Ditmaal voor het eerst foutloos in de galop, zijn op de goede weg!