Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:14

Dubbel proficiat!!

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:10

Vandaag voor het eerst M2 gestart met mijn Coldje. Heerlijk gereden al was de jury het niet met ons eens. Jammer maar helaas. Wel super fijn gereden.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:11

Gefeliciteerd dames !

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:15

Dank jullie wel :)

ullie2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 22:53

Vandaag mijn L1 debuut gemaakt met mijn jonkie, een mooie 1ste plaats met 198 punten.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 22:57

Jaja vadaag 208 punten gehaald.
Vorige week zei ik: ik wil alleen maar 7 en 8en in mn proef en tadaaa vandaag gewonnen:)

ullie2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:15

Proficiat Mette1998!! Super

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:20

Van harte allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 01:00

Proficiat!!!

Top resultaten!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:40

Van harte netjes gedaan allemaal!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:07

Het gaat goed hier in het topic :D

Ik mag ook blij vertellen dat ik vandaag bij mijn L debuut 3 winst heb weten te behalen en van de L1 en L2 2x 2e ben geworden met 194 en 197 :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:36

Wat gaan jullie allemaal super zeg!!
Hier gaat het rijden ook steeds weer beter, hebben even een paar keer een dipje gehad maar gaan nu weer de goede kant op. Dus binnenkort ook maar weer is een wedstrijdje proberen! :)

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:45

Iedereen gefeliciteerd met de winstpunten.
Dat zijn mooie debuutscores Jantine en ullie2001!!

@ wallance: Jammer dat jouw debuut in de M2 niet met goede punten is beloond. Volgende keer beter!
@ madelein: ook gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ik heb vandaag ook wedstrijd gereden. We hadden 180 en 184 punten. Zuinige winstpuntjes dus...
Vooral door zijn spanning en daardoor ook eerste proef tong over het bit... Tweede proef bit gaatje hoger, maar toen was hij boos!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:22

Ik heb vanmiddag mijn wedstrijddebuut gemaakt met m'n vier jarige merrie in de klasse L2.
Wat een paard!! Ze ging geweldig, helemaal focus op mij, drukte zichzelf mooi op en liet zich super rijden.
We hebben twee keer de 1ste prijs gewonnen met 196 en 197 punten. Ben onwijs blij *\o/*

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:26

Van harte weer mooie resultaten.

Hier gaat minder, ik heb ontzettend moeite op de linkerhand met de lengtebuiging.
Ik rij mijn wedstrijden die gepland zijn en dan doen we stap terug.
Kan ook niet doorzitten, ze maakt zich bol en komt terug in tempo.....erg jammer.

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:28

@ RivellaLight: Inderdaad jammer, maar ik was al heel erg blij dat hij braaf was tijdens een binnenwedstrijd. Cold is altijd heel angstig geweest voor paarden met ijzers en dan zeker als hij ze niet kon zien. Nu was hij zo braaf, hij reageerde nauwelijks.

Nu verder trainen en meters maken.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 23:30

Tita kan je haar niet laten nakijken of behandelen dan? Lijken me toch geen klachten om mee door te rijden en op concours te gaan?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 05:54

Ze vind het moeilijk altijd al geweest.... Is regelmatig onder behandeling van fysio ie bij de Lingehoeve werkt.

Ik vind gewoon vervelend dat ik daar elke keer minimaal half uur kwijt aan ben.
Je ziet niks bijzonders hoor maar ik wil dat ze ver de hoeken ingaat met veel lengtebuiging.
Zolang mev op de hoefslag mag blijven met minimale lengte buiging is er niks aan de hand.

Zelfde met volte je ziet niks maar ik moet zo hard werken om er voor te zorgen dat ze niet door mijn binnenbeen heen valt.

Doorzitten.... Op haar goede hand gaat het goed hele stukken maar ik zit zelf gewoon niet lekker op der.
Als ze gespannen is of ze vind het moeilijk....maakt ze zich bol... Rij je haar laag en rond dan kun je doorzitten, opgericht is alles gewoon moeilijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:21

Maar als er lichamelijk niets aan de hand is moet het toch vrij eenvoudig op te lossen zijn?

Lengtebuiging is al zo enorm basis.

Waarom kies je ervoor je paard ver door de hoek te rijden?
Dan maak je het voor je paard erg moeilijk kwa balans. Het verloop van de wending blijven volgen is voldoende.

Een paard kan in zijn middenstuk lang niet zo ver buigen als een mens. Dus Lengtebuiging is een relatief begrip.

Door je binnenbeen vallen is een kwestie van consequentie. Niet constant je binnenbeen er tegenaan houden.

Lijkt me toch wel op te lossen in vrij korte tijd?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:32

Omdat ik daar mijn punten mee rij... en beter uitkom met bv met gebroken lijn.
Inmiddels wordt het tijd dat ze daar maar eens doorheen gaat komen.

Ik heb maanden gewoon de hoeken afgesneden, dus zelf hoeken maken met lichte stelling, en nu wil ik gewoon goed door de hoeken.
De andere kant is het probleem niet daar lukt het zelfs in galop.

Ik denk niet dat het lichamelijk is, wel kwestie van consequentie en verschillende dingetjes want laag en rond heb ik nergens problemen mee maar opwaarts vind ze heel moeilijk.

En Jarco zal wel ergens rond dec komen ik heb zoveel rekeningen liggen die gaan voor.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:34

Eens Vonneke zeker met een jonger paard is het ver de hoeken inrijden niet nodig en zwaar. Doe dat zelf ook niet, gewoon wat jij zegt de wending blijven volgen. Als je ze tussen twee teugels en benen hebt is dat een heel natuurlijke beweging en vraag je niets extra's.

Tita hoeken afsnijden is natuurlijk een ander verhaal. Dat moet je niet doen. Maar er echt ver inrijden is in de L klasse helemaal nergens voor nodig.
Als je Jarco hebt voor je paard moet je eens vragen of hij je met rijden een keer kan helpen. Naast behandelen van je paard op de grond is hij daar ook erg goed in en ziet hij daar de pijnpuntjes in je rijden snel zitten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:43

Als ik de hoeken niet in rijd dan gaat ze zwabberen met middendraf en met gebroken lijk kom ik niet uit op de X lijn.

Ik heb dan net iets meer tijd voor te bereiden.

ze sneed niet zelf hoeken af, dat deed ik voor de lengte buiging ze kijkt graag iets naar binnen door zelf de hoeken voor te bereiden...zet je al de buiging in... ansicht ik ben best een luie ruiter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:51

In geen enkele klasse wordt er heel diep de hoeken in gereden. Is ook echt niet nodig als je maar niet binnendoor laat vallen.

Het verloop van de wending wordt gevolgd. Een rijbaan heeft geen 4 rechte zijdes.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:09

Als ze zwabbert in de middendraf heeft ze of onvoldoende balans of is ze te weinig van achter naar voor naar je hand toe.
Als je met een zwaai de hoek uitkomt, als je dat bedoelt, dan moet je minder stelling vragen in de hoek voor het afwenden en wat rechter houden en beter begrenzen aan de buitenkant.
Als je de X niet haalt moet je na het afwenden richten op een punt gelegen voor de X om zo in een vloeiende beweging over de X je gebroken lijn te rijden. Dat heeft niets te maken met hoe je tevoren de hoek doorrijdt.

Nog meer tips nodig om strak te rijden ;-) ? :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:45

:) ik snap jullie wel hoor maar ze moet het gewoon gaan doen. Ze mag L2 starten en dadelijk zit ik in de M1 en wordt het wel verwacht want dan kom ik in galop dus niet meer uit met de gebroken lijnen.

In de hoek kan ik haar recht zetten waardoor alles net beter lukt, als ik met gewone stelling uit de HCM galop kom en moet M gebroken lijn rijden en doe het enkel op de hoefslag dan krijg ik haar gewoon niet optijd recht eer ik bij X ben moet ik omstellen en ziet het er slordig uit