Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:31

Heb er over nagedacht om het aan te geven bij de KNHS, maar doe het verder toch niet.

Het is gewoon een wedstrijd von, zo denkt iedereen erover op stal.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:32

Leuke discussie is hier gekomen! :)

Ik dacht eerst ook om met +/- 10 punten over te gaan naar de hogere klasse.
Heb ik van de B naar L1 ook gedaan puur omdat ik nog nooit L1 gereden had en dat wel wou ook al waren we er nog niet klaar voor hihi. Maar ga dat nu niet meer doen.
Eerder dacht ik ook dat de winstpunten meer dan 10 gewoon verspilling van geld zijn. Inmiddels merk ik wel dat ik gewoon nog veel meer handigheid moet gaan krijgen in het simpel rijden van proefjes. Natuurlijk kan ik thuis ook proefjes oefenen maar als mijn paard alleen maar onze binnenbak ziet wordt het alleen maar lastiger om goed rond te komen op wedstrijd aangezien mevrouw nog wel eens wat kan zien.
Ik wil nu proberen om er routine in te houden zodat ik meer handigheid krijg, met de proefjes en met mijn paard langs 'enge' dingen te krijgen en mijn paard met gewoon overal te lopen. Daarbij geniet ik trouwens ook echt van de wedstrijden, is echt een leuke uitje voor mij :).

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:35

Helemaal waar zoals je denkt patty!!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:37

Titia ik heb mijn Z ruin ook niet voor de verkoop mag er niet aan denken om hem te missen. Maar heb hem er echt niet voor gespaard of thuis gehouden hoor. Als het goed gaat gaat het goed en dan stroom je door. Ben best fanatiek in trainen en verder komen en we zien wel waar het schip strandt. Hij zal best nog even leuk meedraaien in de sport hij heeft genoeg in huis. Als ik zelf geen plankenkoorts had was ik al ZZL gestart haha maar vind de pirouettes nog niet top en wil hem eigenlijk nog iets meer van de grond hebben met draven. Wisselen doet ie als de beste op de diagonaal doe ik er ook wel eens drie of vier hij schudt ze zo uit zn hoeven :D
Mijn tweede paard is in principe altijd wel voor de verkoop zo nu ook mijn merrie. Het is een fijn dier en ben er best wijs mee maar ze blijft niet. Alleen de ruin blijft altijd. Das mn maatje.

Vonneke dat is wel echt heel gaaf na zo een zware blessure. Zou top zijn als je straks subtop kan rijden!
Ja het is een heel andere manier van trainen, begeleiden en ook paarden houden. De meeste dagen moeten ze gewoon beweging hebben dat is uitrijden, rustig draven 8 tot 10 banen op een 1200 meter baan. Een tot twee keer in de week gaan ze "snel" dat houdt in interval training op scherpte en snelheid, soms alleen, soms in de partij met andere paarden. Daarbij lopen ze verder hele dagen buiten. Na een koers of een snelwerk hebben ze drie dagen vrij en lopen ze alleen maar hele dagen buiten.

Patty klopt stuk routine is voor sommige dieren ook heel belangrijk. En zeker voor jonkies. Mijn merrie heeft altijd drie brillen op zeg ik wel eens voor de gein die kan nog panisch doen over een voetstap op de bodem. Ben ook benieuwd of ik die rond krijg dit weekend voor het eerst op lokatie :D

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:53

Wat leuk!! Allemaal nieuwe!
Leuke discussie inderdaad! Ik ben zelf met 21 winst dacht ik het B uitgegaan, daarna continue in de prijzen , behalve afgelopen weekend haha en nu 9 puntjes in de L1! Ik wil met de indoor met L2 meedoen, weet dat hij dat wel kan! Anders had ik het niet gedaan, de overstap bedoel ik. Het achterwaarts gaat super en blijf liever lekker lang in het L2 hangen dan in het L1! Lekker de tijd nemen voor de overstap naar het M1, die hopelijk wel gaat komen.

Wat een geld bij die koersen zeg haha! Inschrijfgeld is daarintegen weer niet veel! Ideaal, jammer dat je er toch niet veel aan over houdt.

Ik kan die winsom oid niet vinden bij de mijne haha!

Wij hebben de dressuur nu even op een laag pitje, hij was anderhalve week terug losgebroken en had snachts een 20 kilo muesli eten feestje.... Heeel fijn. Sinds toen is die best sloom (da is geweest om door te spoelen), en merk dat de pittigheid er nu ook een beetje uit is, dus lekker leuke dingen doen en een beetje rustig aan!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:56

Indoor L2 selecties sharona want die beginnen al in nov

Ik ga pas over als we echt rond de 30 pt hebben, en op dit moment staan er nog 4 wedstrijden in de planning iig minimaal ...dus zouden we 19 pt kunnen hebben.
Denk dat we maart/april L2 gaan starten en proberen plekkie te krijgen voor Hippiade en ik denk dat Vonneke dat ook gaat proberen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:57

Veel geluk gehad Sharona :j

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:02

Jeetje Sharona 20kg muesli, die zal daarna niet veel trek meer hebben gehad... Pff gelukkig valt het mee ondanks de wat slomerigheid...

Net les gehad echt super fijn gereden. Zo onwijs los door zijn lijf en middendraf is nu echt zo verbeterd, met veel meer dingen die onwijs goed gaan. De bosrit van maandag doet hem ook echt enorm goed! Moeten we echt vaker gaan doen :j

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:04

Ja die indoor selecties inderdaad, instructrice geeft aan dat we er klaar voor zijn, het L2 dan! Maar geeft niet als we niet meekomen, vind het gewoon hartstikke leuk dat het zo'n grote wedstrijd is, iedere selectie veel concurrentie, toch leuk om dan te zien hoe hoog je daartussen eindigt.

En zeker heel veel geluk gehad, was echt bang om hem kwijt te zijn, maar ging eigenlijk allemaal wel goed met hem. Gek genoeg at hij nog steeds alles..

Leuk!! Ik hoop ook mee te mogen doen met gelderse outdoor en dan kans op hippiade, afgelopen keer was het B dus geen afvaardigig helaas

Super jantine! Hebben jullie een bos dichtbij?

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:07

Amsterdamse Bos op 10 min rijden met trailer :o En halfuurtje rijden voor het strand. Vrij verwend hier dus :D

Ja het lijkt mij ook leuk om met zoiets mee te rijden dus ik ga kijken hoe ik het 4 januari tussen veel andere ga doen met mijn lelijke schimpie tussen de dressuurgefokte cracks!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:11

Oi Sharona dan heeft je paard inderdaad mazzel gehad! Fijn dat het weer beter gaat!
Jantine lekker dat je kan kiezen tussen bos en strand, luxe hoor! Wij hebben hier op de Veluwe bos zat maar strand is zo end rijden dat komt er dan gewoon nooit van.
Rij eigenlijk ook niet vaak in het bos. Neem het me dan weer voor en ga weer eens maar na een uur lang opletten scherp blijven, gebok en druk ingewikkeld gedoe van m'n ruin ben ik weer voor een tijd genezen, haha.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:13

Moet heel eerlijk zeggen dat ik maar 1x in m'n leven op het strand ben geweest. Vind het niet heel interessant... Haha!

Gelukkig is die van mij met zijn 4 jaar zo ongeveer bomproof, zo zijn we onder de snelweg door geweest kwamen er kinderen/honden gillend aanrennen maar hij vind alles wel prima.
Terwijl als onder m'n proef een paard in een piepende molen word gezet hij denkt dat die vermoord gaat worden :=

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:23

Kan helaas niet met mijn merrie naar buiten ze wordt bloed en bloed link, terwijl ze op de wedstrijden schaapmak is.
Dus eigenlijk zoek ik een locatie waar een ruiterpad zowat naast ligt zodat ik stukje op bospad kan wandelen.

Ik denk wel dadelijk als ze een jaar of 8 is stuk makker is

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:31

Ik hoop het voor je Titia hihi mijn ruin is nu 8 en nog geen lolletje in het bos of op vreemde plaatsen.
Thuis en op bekende indoorlokaties is ie echt lief maar als het vreemd is of hij iets vreemds ziet of uit z'n ritme gehaald wordt krijgt ie altijd spanningen. Alleen zijn de reacties minder heftig dan toen hij 4 was.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:57

Mijn merrie komt elke (behalve als er koeien zijn) willekeurig locatie binnen hoe groot die ook is, met of zonder tribune, kantine, spiegels en bloemen.
Mevrouw kijk en snuift tot de voorlezer begint...dan valt ze in slaap :( guppy is niet zo actief op de wedstrijden thuis wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:10

tita schreef:
Indoor L2 selecties sharona want die beginnen al in nov

Ik ga pas over als we echt rond de 30 pt hebben, en op dit moment staan er nog 4 wedstrijden in de planning iig minimaal ...dus zouden we 19 pt kunnen hebben.
Denk dat we maart/april L2 gaan starten en proberen plekkie te krijgen voor Hippiade en ik denk dat [naam] dat ook gaat proberen

Ik ga eerst de L1 maar eens uitrijden. De zomer duurt nog lang.

En alvorens je naar de hipiade kan zul je eerst moeten selecteren voor de provincie kampioenschappen en daar goed moeten presteren

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:05

Selecties beginnen in april, dan ben ik de L1 wel uit, sterker nog mag al L2

Ik weet hoe Hippiade werkt, das enige wat ik ga proberen :)

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:07

Wat leuk al die berichten hier!

Ik heb met mijn schimpie nu 14 punten, maar blijf nog even in de B.
Het startgeld voor die 'extra' B-proeven vind ik overigens geen weggegooid geld. Ben het dus helemaal met je eens Pattypaard ;)

Gelukkig goed afgelopen Sharona!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:09

Routine is heel belangrijk.

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:22

Ik meld me hier ook even!

Ik heb morgen mijn B debuut met mijn PRE merrie, die ik eind mei zelf zadelmak en beleerd heb.
Ik ben echt dood zenuwachtig. :o
Dit komt mede door mijn oude pony, die op vreemd terrein echt onrijdbaar was en me in de ring al helemaal liet zitten. :(

Gelukkig doet mijn merrie het echt super, ze leert heel snel en het was eigelijk pas de bedoeling om volgend jaar te starten. Maar aangezien in nog een startkaart had, en ik het wel fijn vind om te weten hoe ze zich gedraagd op wedstrijd zodat ik weet of het zin heeft om mijn startkaart te verlengen.
Proefje oefenen ging eergisteren echt super, dus ik zie het morgen wel. Ik zie het maar als een grote oefening. Gelukkig mag ik om half 9 al starten dus dan is het nog lekker rustig. Zondag om 10 uur, dus dat zijn wel fijne tijden. Het is lekker in de buurt en ik hoop dat mevrouw mee werkt me laden en ook met rijden. Ik heb er ondanks de zenuwen wel erg veel zin in. :)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:28

Veel succes en plezier Josieee!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:08

Welkom Josieee en natuurlijk ook veel succes morgen!
Vergeet er niet van te genieten, ondanks de zenuwen ;)

vonneke schreef:
Routine is heel belangrijk.
Ja zeker, al kan het per combinatie behoorlijk verschillen. Ik heb er zelf met het ene paard veel meer behoefte aan dan met de ander...

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:53

Leuk!

Ik ben eind april dit jaar in het L1 begonnen met mijn jonkie en half blinde Cold as Ice. (Mag zelf geen B meer starten, vandaar in het L1 gestart). Morgen start ik voor het eerst in het M2. Best spannend moet ik zeggen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:07

Ik ben echt super trots op mijn gup!! 2 mooie proeven gelopen vandaag. 178 en 188 punten, bij de laatste proef een 3e plaats. Hij liep super, was bij me, en een stuk stabieler in de aanleuning. Fijn gevoel!
Wel suf, want ben in de 1e proef de verkeerde kant op gereden, bij E naar rechts ipv links... :+ Daarna was ik even zo van slag dat ik mijn concentratie kwijt was. Dat heeft me punten gekost. Maar alsnog super tevreden!
Verder gaan wij de komende tijd niet zoveel starten. Het valt me een beetje zwaar, ben namelijk zwanger :o! Dus ik denk dat wij het even op 1x in de maand houden voorlopig, stapje terug. En het springen wordt volgend jaar ;)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:06

Super goed madelein en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!