Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:24

tita schreef:
[naam] schreef:
In de L1 zal het wel zo blijven. Het paard verbetert steeds en de proeven blijven hetzelfde. Hij loopt nu gemiddeld 200. Dat zal straks niet ineens gemiddeld 180 worden.

Tuurlijk en de L2 misschien ook nog wel maar wil niet zeggen dat je de M1 ook constant 1e wordt want dat bedoel ik meer.

Laat ik eerst de L1 maar eens afmaken... ik praat toch nergens over het M?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:41

Ik ben met 13 winst overgegaan, omdat mijn punten zeer overtuigend waren in de B en ik het zonde vind om geld te investeren in wedstrijden die ik eigenlijk niet nodig heb. Dat geld kan ik beter voor lessen gebruiken.

Ik ga voor de L1 winterselecties dit najaar. Heb nu 8 winstpunten in het L1. Daarom zal ik er wel overheen gaan, maar dat heeft dus een andere reden.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:50

Vonneke ja die worden naar winsom ingedeeld. Winsom staat eigenlijk ook voor de kwaliteit van een paard. Als ze vaak winnen loopt het prijzengeld snel op en stromen ze door naar een hogere klasse eigenlijk net zo lang totdat ze uitgelopen zijn, lees niet meer vooraan mee kunnen doen in de klasse.
Beginnersklasse is bv koersen met winsom tot 500 euro. Daar lopen paarden in die nog niets verdiend hebben tm die die 500 hebben. Win je die koers, win je 600 en ben je er dus uit. Dan zal je de volgende keer een koers tot bv 1500 uit moeten zoeken.

Ik kijk met inschrijvingen dressuur eigenlijk ook nooit naar geld.
Alleen naar bodem en lokatie. Wil een fijne bodem en fatsoenlijk kunnen parkeren en niet m'n laarzen aan moeten trekken in de drek onder een gammele lantaarnpaal in de schemering bv :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:53

Ik was met 5 wedstrijden uit de B en L dan zou ik nu waars M2 starten (niet dat ze er klaar voor is) en dan...... ben je met jaar of 2-2.5 Z

tja.......... verkopen?

Bovendien houd ik mijn jonge paard graag fris en gezond tenminste dat wil ik proberen
Laatst bijgewerkt door tita op 03-10-13 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:54

Dat is best pittig!! Dan mag je dus na 1x winnen meteen in een moeilijkere race. Zijn die ook langer/moeilijker of vooral zwaardere tegenstand?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:59

Vonneke nee die zijn niet langer of anders alleen idd zwaardere tegenstand.
Maar heb je bv plaatsgeld voor derde plaats dan heb je 150 euro. Dan mag je nog in die klasse meedoen. En je paard is feitelijk dan ook nog niet klaar om uit die groep flitsend te winnen dus het is niet zo oneerlijk.
Onze vijf jarige hengst zit nu een beetje in een lastige winsom die heeft 7800 zo uit m'n hoofd en mag iig niet meer in de klasse tot 7.500 euro. Maar daar boven moet je gelijk inschrijven tot 12 of 14 duizend. Dus die kan er nu aan elke start.

Titia waarom zou je je paard verkopen als ze Z loopt? En wat is er mis met een 6 of 7 jarige in het Z? Bij mij is er daar nog nooit een van gesneuveld hoor.

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:01

Wat is her inschrijfgeld op zo'n wedstrijd waar je zoveel geld kunt verdienen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:03

Ik vind het te snel en dan.... ze moet nog zeker een jaar of 10 mee moet ik dan maar Z blijven starten.

Ze heeft geen standaardbouw dus ik geloof niet dat ze subtop aan kan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:03

Sythaa schreef:
Titia waarom zou je je paard verkopen als ze Z loopt? En wat is er mis met een 6 of 7 jarige in het Z? Bij mij is er daar nog nooit een van gesneuveld hoor.

Als ik in de lagere klasses aan het jureren ben zie ik paarden die het vele malen zwaarder hebben dan een paard wat met 6 of 7 Z loopt...

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:04

20 euro :D
Draver kopen :P ?

Grote koersen waar meer geld is zijn inleggelden hoger hoor. Zo betalen we voor de breederscrown koersen vanaf geboorte elk jaar 250 euro. En we laten ze pas vanaf 4 meedoen, tel uit je kostenplaatje.. Ook overige grote rennen kan inleg oplopen tot een 350 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:05

En dan moet je ook vele km's rijden om een koers te kunnen lopen?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:11

Ja want die zijn niet om de hoek. Wolvega Wassenaar Groningen Alkmaar in NL nou moet je paard ook maar net op een van die banen uit de voeten kunnen, alle banen zijn verschillend qua bochten en grootte.
Wij koersen eigenlijk alleen in Duitsland dan zit je altijd in de buurt van Oberhausen (Dinslaken of Gelsenkirchen) of in Mönchengladbach (bij Venlo grens over) en s zomers gaan we nog wel eens naar Berlijn of Hamburg dat is dan echt een weekendje weg.
En verkijk je niet op de kosten. Ze staan in training want een koerspaard kan je thuis bijna niet in vorm krijgen of houden simpelweg omdat je geen trainingsbaan hebt en omdat je niet met andere paarden in de partij kan werken om een koersverloop na te bootsen, het doorbijten en beetje leren vechten moet je ze ook leren... Dus het prijzengeld lijkt leuk maar er blijft niet zo gek veel over aan het einde van het jaar.

Titia ik vind dat helemaal niet snel. Z en zeker Z1 is niet zo spannend hoor. En als je met beleid traint en ze niet iedere dag de oren eraf rijdt gaan ze er echt niet stuk van.
Dat Z het eindstation is zou kunnen maar dat is het voor het gros van de paarden. Dat is nou eenmaal niet anders. Dan kun je nooit doorrijden of doorpromoveren.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:14

Tita, rij jij zondag ook mee bij HCH?

Ik moet om 12:54 en 13:14 in de B.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:16

:n ik wil wel in nov bij Voornruiters starten
Start volgende week in Groot-Ammers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:17

Klinkt heel gaaf dat koersen maar heel erg duur idd. Zal ook zeker een bijzondere manier van trainen zijn.
Niet te vergelijken met andere soorten van trainen.

Ik heb momenteel zoveel plezier van mijn vos. Dat had echt niemand verwacht 1.5 jaar geleden...
Als hij heel blijft zijn mijn verwachtingen best hoog met hem.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:18

Mhm ik zie dat de B op zaterdag is bij de voornruiters, jammer dan moet ik werken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:19

Gros van de ruiters komt de L niet uit en in de M strandde er zoveel

Maar als je je paard niet voor de verkoop heb dan blijf je idd in de Z zitten daarom doe ik alles langzaam.
ik verwacht nog wel wat problemen te krijgen in de toekomst met der dus ik geniet rustig van de wedstrijden.
Tevens ben ik niet een topruiter en het is de bedoeling dat Doortje bij me blijft maar ik wil niet met 3 jaar helemaal klaar zijn en beetje hobbelen want we kunnen toch niet meer.

En 12 wedstrijden in de B vind ik helemaal niet zoveel :D

Start het liefst op zaterdag zodat ik zondag kan bijkomen, als ik zondag start moet het een speciale reden hebben dus een locatie of bepaalde wedstrijd en ik moet er maandag vrij voor nemen want ik ben altijd zoooo moe :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:21

Ik mag volgende week zaterdag weer.
Is nog een rondje buiten.

Tita, in Velddriel komt een witte bodem. Dezelfde als buiten. Dat zal de banen veel lichter maken.

Ik heb er eenmaal binnen gestart en gejureerd. Mij niet opgevallen dat het zo donker is

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:23

klopt daarom ging ik er niet starten :D mij te koud

Bodem wordt vast mooi en de de kantine ook maar dat dak zal wel donker blijven.
Bavel is ook al zo'n donker gat := waarbij de jury in een hokje zit bij de H ik wist gewoon niet hoe ik moest groeten deed het maar naar de toeschouwers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:23

tita schreef:
Gros van de ruiters komt de L niet uit en in de M strandde er zoveel

Maar als je je paard niet voor de verkoop heb dan blijf je idd in de Z zitten daarom doe ik alles langzaam.
ik verwacht nog wel wat problemen te krijgen in de toekomst met der dus ik geniet rustig van de wedstrijden.
Tevens ben ik niet een topruiter en het is de bedoeling dat Doortje bij me blijft maar ik wil niet met 3 jaar helemaal klaar zijn en beetje hobbelen want we kunnen toch niet meer.

En 12 wedstrijden in de B vind ik helemaal niet zoveel :D

Start het liefst op zaterdag zodat ik zondag kan bijkomen, als ik zondag start moet het een speciale reden hebben dus een locatie of bepaalde wedstrijd en ik moet er maandag vrij voor nemen want ik ben altijd zoooo moe :roll:

12 wedstrijden 12 proeven of dubbel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:26

tita schreef:
klopt daarom ging ik er niet starten :D mij te koud

Bodem wordt vast mooi en de de kantine ook maar dat dak zal wel donker blijven.
Bavel is ook al zo'n donker gat := waarbij de jury in een hokje zit bij de H ik wist gewoon niet hoe ik moest groeten deed het maar naar de toeschouwers

Och joh begin oktober is het niks koud ;)

Jury bij H.... dat mag niet

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:26

:) discussie hebben wel al gevoerd 12x weg als je een jong paard heb wat nog nooit van het terrein is afgeweest heb je niks aan 1x een proef rijden.

Ik ben op 12x op wedstrijd geweest en 2x per wedstrijd gestart (kan je allemaal terug vinden in mijn profiel)
En dan nogmaals ik vind dat niet veel voor een 4 jarige die nog niks van de wereld had gezien...nooit een kantine, kerstboom, spiegels, hekjes :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:27

man heb het nu al koud..

Ja in de H was super verbaasd ..busted kan het wel bevestigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:28

Belachelijk dat een organiserende vereniging dat wil....
28 wp uit 12 starts of uit 24 starts is een wezenlijk verschil.

12x van huis en dubbel gestart ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:30

Ik ga eens even de stofzuiger rondjagen op mijn vrije dag