Regio Kampioenschappen 2008 in De Wijk. 7-8-9 Augustus.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melkbus

Re: Regio Kampioenschappen 2008 in De Wijk. 7-8-9 Augustus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:10

Relaxed: Het kind is 12 en trots op haar lintje! Jij als doorgewinterde dressuurruiter hebt natuurlijk geen behoefte meer aan bekers en linten. Daarom ben jij ook niet gebleven voor de prijsuitreiking natuurlijk.
En Wembley dat onderschrift zegt meer over haar dan over andere bokkers

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:12

haha oke melkbus, dacht al een leuke onder tekst is toch niet verkeerd? zal wel aan mij liggen dacht ik

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:16

In haar profiel staat nota bene een foto van alle prijzen en lintjes die zij met haar pony heeft gewonnen. Met de tekst "best wel trots".

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:27

melkbus ik kan me het voorstellen, ik ben 19 en altijd nog blij als ik een lintje win, ze heeft helemaal gelijk dat ze die wil, dat heeft ze verdient.

En idd jammer dat je dna zo lang moet wachten. wat vonden jullie trouwens van het inrijden bij de dressuur? Ik vond het veel te klein voor zo veel paarden, en ik vond dat de veel waren die niet voor zich keken waardoor ik mn paard op de rem moest trekken. 1 x was er een meisje wta heel dicht op me reed en mn paard vind dat wat griezelig en schopte haar paard. Dit is natuurlijk niet mooi dta hij het doet maar er hadden ergere ongelukken kunnen gebeuren in die drukte, zeker als er een paard bij loopt met losse benen

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:31

En toch brieven blijven schrijven dat er zaken zijn die veranderd dienen te worden Ja

Ik hoorde gisteren ook die geluiden van mensen met een B pony, die weliswaar de prijsuitreiking al had gehad, maar niet ook het lintje kreeg maar tot laat in de middag met pony op de trailer verplicht moesten blijven .

In het kader ook van dierenwelzijn zal daar echt iets in moeten veranderen ,en dat kan alleen als je van je laat horen.

Wie zwijgt stemt toe Knipoog

Schrijven dus!!

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:39

8 uur op de prijsuitreiking wachten is wel heel lang...maar wel logisch dat je je lintje wil!...zou ook even een vriendelijk briefje naar de regio sturen...wie weet kunnen ze er wel wat aan doen voor volgend jaar!
Het losrij terrein vond ik groot genoeg eerlijk gezegd. Alleen vind ik het altijd lastig met pony ruiters. Ik had ook bijna een botsing omdat een pony achter een groot paard vandaan kwam, die had ik dus niet gezien Bloos. En ik weet ook nog wel dat toen ik bij de ponies reed ik al die arrogante paarden mensen die mij elke keer bijna platreden ook maar niks vond Haha!.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:46

Vond het losrijterrein ook niet erg groot (maar daar heb ik al gauw last van Knipoog ) Maar ben maar 1x bijna gebotst en ik rij veel achterin, waar het rustiger was.
8 uur wachten is zeker lang, zou als ik jou was gewoon een vriendelijk briefje sturen (je kan niks veranderen als je het niet weet, en dmv een briefje weten ze het in ieder geval (weer een smoes minder Knipoog ))

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:49

Op zich was die niet zo klein, er was ook nog een stuk erachter/naast waar je kon rijden. Wel jammer dat sommige mensen gewoon veel te vroeg op paard/pony gaan zitten. Heb ruiters gezien die bijna een uur aan het inrijden waren.
Uitstappen heeft mijn dochter samen met nog een ruiter na de proef op het laantje achter de dressuurring gedaan.
Die brief komt er want ik heb nog wel meer dingen waar ik ze graag op zou willen wijzen. Moet nog even wachten want op dit moment zal die nog niet echt vriendelijk zijn.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:51

mistid schreef:
Kampioen M D-E springen!!!!!!!!

Gefeliciteerd, ik hoorde omgeroepen worden .... met Kino, toen dacht ik nog, heee die naam komt me bekend voor Lachen

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:53

Hoezo veel te vroeg op paard/pony gaan zitten? Dat is bij iedereen anders toch? Ik rij ook standaard 45 min. los!

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:57

ik bedoel de B en de L. Snap dat je voor de hogere klasses wat langer los moet rijden. Maar als je een proefje in de B moet rijden dan vindt ik 45 minuten erg lang.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:04

Dat ligt aan het paard denk ik, maar goed dat is ook weer een andere discussie Haha!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:14

ik vond het inrijterrein groot genoeg. Ik heb vooral op het veldje achter de inspringring gereden en nergens last van gehad. Daar reed amper iemand. Ik zoek graag de rust op met losrijden. Meer dan 2/3 man reden er niet op dat veldje. Het enige wat ik wat minder vond was de doorgang van inrijterrein naar de ringen en naar de trailers op het veld erachter. Veel mensen, kinderwagens, kinderen en mensen die nog niet aan de beurt waren die daar gaan staan kletsen en de doorgang blokkeren. Dat hadden ze iets beter kunnen doen. Verder top georganiseerd en lang wachten is eigenlijk altijd op een kampioenschap. Dat is iets waar ik altijd rekening mee houdt. Sfeer is altijd wel leuk. Terreinen lagen er super bij.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:23

Ik vond het inrijterrein ook vrij klein, ik heb altijd aardig wat ruimte nodig. Wat jij zegt ben ik het helemaal mee eens Caroline78, vond de situatie in de doorgang soms ronduit gevaarlijk. Mijn paard vond het daar best een beetje spannend en zoals ieder paard kan hij in zo'n situatie wel eens opzij springen. Maar toen ik mensen waarschuwde en vroeg een beetje ruimte te maken keek het grootste deel me aan met zo'n blik van "huh???". Ik vind dat trouwens wel vaak een ergernis op wedstrijden hoor. Iedereen wandelt maar lukraak midden over het inrijterrein (kortste route) met kinderwagens, kleine kinderen, oude mensen. Als er een keer een paard opzij springt kunnen zij nooit zo snel wegkomen. Het is soms al moeilijk genoeg om je mede-ruiters te ontwijken, als je dan ook nog om het halve publiek heen moet.......

xxRomyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:27

Ik vindt het inrij terrein ook beetje krabjes.
heb er zelf niet in hhoeven rijden hoor. maar toen ik keek was het erg druk en heel veel zaten zowat opelkaar.

verde rmet inrijden? die uur los stappen niks mis mee.
ik stap altijd al een half uur voordat ik eens in draf ga.

iedereen nog gefeliciteerd met de behaalde resultaten.
en de kampioenen gefeliciteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:40

melkbus schreef:
Relaxed: Het kind is 12 en trots op haar lintje! Jij als doorgewinterde dressuurruiter hebt natuurlijk geen behoefte meer aan bekers en linten. Daarom ben jij ook niet gebleven voor de prijsuitreiking natuurlijk.
En Wembley dat onderschrift zegt meer over haar dan over andere bokkers

Volgens mij doet mijn onderschrift hier weinig toe aangezien het daar nu niet om gaat het en hier niet van toepassing is.. Clown

Verder hoef je niet zo aanvallend te doen, ik vroeg me alleen af waarom je de pony zo lang op de trailer laat staan voor een lintje. Ongeacht de leeftijd van je kind, want hoe moet ik weten hoe oud ze is? Clown Je zou toch ook de pony weg kunnen brengen en dan zelf weer terug komen om die prijs op te halen? Zo deden en doen wij dat tenminste altijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:41

melkbus schreef:
In haar profiel staat nota bene een foto van alle prijzen en lintjes die zij met haar pony heeft gewonnen. Met de tekst "best wel trots".

Wat doet dat er in hemelsnaam toe?! Jemig zeg, zou haast zeggen dat jij de 12 jarige bent ipv de moeder.. Vreselijk kinderachtig hoe je reageert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:48

melkbus schreef:
Op zich was die niet zo klein, er was ook nog een stuk erachter/naast waar je kon rijden. Wel jammer dat sommige mensen gewoon veel te vroeg op paard/pony gaan zitten. Heb ruiters gezien die bijna een uur aan het inrijden waren.
Uitstappen heeft mijn dochter samen met nog een ruiter na de proef op het laantje achter de dressuurring gedaan.
Die brief komt er want ik heb nog wel meer dingen waar ik ze graag op zou willen wijzen. Moet nog even wachten want op dit moment zal die nog niet echt vriendelijk zijn.

Sorry, maar ongeacht voorgaande discussie wil ik hier toch graag ff op reageren.. Het moet niet uitmaken hoe lang mensen in willen rijden, het terrein moet gewoon groot genoeg zijn voor iedereen om fatsoenlijk los te kunnen rijden Ja Een uur inrijden lijkt me vrij normaal en zo gek is dat dus niet..

Caroline, die situatie naar de ringen toe was idd waardeloos Ja Iedereen blijft er idd maar staan en de paarden kunnen er nauwelijks langs..

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:35

relaxed: jij zegt tegen melkbus dat ze beter de pony weg konden brengen he, nou woont zei er redelijk in de buurt. Ik heb 1,5 uur gereisd, wat nou als ik zo lang moest wachten? of moest ik gewoon dan maar 3 uur heen en weer rijden? En dan kan het als nog zo zijn dat je denkt prijs te hebben en kom je terug van het weg brengen van je pony ne dan ineens is er al iemand over heen gegaan. Bv. voor mij is het helemaal geen optie.... De organsatie is gewoon fout met het lange wachten van de prijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:45

Op een kampioenschap reiken ze altijd de prijzen pas aan het eind van de dag uit.. Zo gaat dat volgens mij al jaren.. En ja, als je ver moet reizen dan is die keuze aan jezelf of je dat gaat doen of niet.. Ik vind het alleen niet helemaal fair om de organisatie af te kammen op het feit dat ZIJ er zelf voor hebben gekozen om met pony en al op de prijsuitreiking te wachten.. En natuurlijk kan de organisatie proberen er iets aan te doen om voortaan die prijzen eerder uit te reiken, maar je kan ook zelf een beetje je gezonde verstand gebruiken en imo heeft het er weinig mee te maken of je nou een doorgewinterde ruiter bent of dat het om een kind van 12 gaat..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:46

De prijsuitreikingen laten soms inderdaad erg lang op zich wachten.
Op zich is de huldiging van alle kampioenen een leuk idee, maar ik vind niet dat je de mensen/paarden zolang kunt laten wachten.

Ik vond het helemaal knullig dat ze tijdens de laatste prijsuitreikingen de vlaggen, hekken etc al aan het verwijderen waren.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:51

melkbus schreef:
ik bedoel de B en de L. Snap dat je voor de hogere klasses wat langer los moet rijden. Maar als je een proefje in de B moet rijden dan vindt ik 45 minuten erg lang.

Ligt inderdaad aan de combinatie en andere factoren (zo rijdt ik soms 3 kwartier los, soms maar 25 minuten en ik rij nog gewoon B)
Maar dat moet ieder voor zich beslissen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:17

KarinvdM schreef:
Op zich is de huldiging van alle kampioenen een leuk idee, maar ik vind niet dat je de mensen/paarden zolang kunt laten wachten.

Nee dat is zo, maar hoe gaan wij als ruiters dat nu eens klip een klaar krijgen bij al die Bobo's in hun invoren toren?
De bond bepaald en de rijverenigingen die hebben het maar uit te voeren..
Aktie voeren?? Knipoog

Citaat:
Ik vond het helemaal knullig dat ze tijdens de laatste prijsuitreikingen de vlaggen, hekken etc al aan het verwijderen waren.

Tja , dat was niet zo gelukkig gekozen ,maar ik begreep dat alles die avond al opgeruimd ging worden.
De hekken waren maandag al weer ergens anders nodig.
Op de dag des heren zal dat niet mogelijk zijn geweest, vandaar Haha!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:34

melkbus schreef:

Daar hoor ik dus waarschijnlijk ook bij. Ik heb bij Leandro gewoon gemerkt dat het veel beter gaat als ik langer inrijd. Ik rijd minimaal 45 minuten los.
Eerst 10 minuten instappen, dan rustig draven en lekker galopperen, dan nog even draven enzo. Daarna stappen, na een poosje weer oppakken, iets anders instellen (soms laag, soms hoog, soms diep, ligt eraan hoe hij loopt), en weer alle gangen. Vervolgens halsstrekken in draf en stap. Soms nog 1 keer laag of rond, daarna hoger instellen. Soms nog een keer laag, vlak voor de proef vaak nog laag en ontstappen. Tussendoor rijd ik veel tempowisselingen en overgangen en doe ik veel aan de stelling en buiging.
Wij hebben die tijd nodig. Eerder heb ik ook wel 30 minuten losgereden, maar dat werd wat krap. Ook heb ik wel eens gehad dat 45 minuten te lang waren, maar op dit moment is het perfect.
Leandro heeft een ontzettende conditie, en dat inrijden doen we dus heel bewust zo.
Waarom zou het niet kunnen in de B of L? Ik vind dat het prima kan, de ene combinatie heeft meer tijd nodig dan de ander, geen probleem toch? Lachen

Zelf vond ik het bij het inrijden wel wat krap, maar bij de pony's kon je nog prima rustig achterin rijden. Qua losrijterreinen heb ik veel erger meegemaakt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:40

Gerrie schreef:
KarinvdM schreef:

Nee dat is zo, maar hoe gaan wij als ruiters dat nu eens klip een klaar krijgen bij al die Bobo's in hun invoren toren?
De bond bepaald en de rijverenigingen die hebben het maar uit te voeren..
Aktie voeren?? Knipoog

Ach, waarom niet? Lachen Dan eerst maar eens vergaderen onder het genot van een lekker hapje eten. Vingers aflikken