'Ongeluk' met trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

uiltje001

Re: 'Ongeluk' met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:05

Hoe is het nu met Zwartje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:06

Heb Petra haar website gelezen, idd een aanrader.

Kunnen we niet een clinic samenstellen trailerladen met een stel bokkers? Van de zomer in augustus, september zou dat bij mij thuis kunnen. Maar dan moeten ze wel de trailer op gaan om bij mij te komen Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:09

Geen optie dus voor ons Nagelbijten / Gniffelen

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 12:39

Misschien voor mensen uit de buurt wel een idee russel.. Het is iig erg interessant!

DA is net geweest voor Zwartje.. Kreupelheid staat hoogstwaarschijnlijk los van het ongeluk.. Ze loopt ook wel flink kreupel rechtsachter.. Het slepen achter is wel nog van het ongeluk.. Er zit vocht bij/rond het SI-gewricht en de hele boel rond de rug moet ook gewoon aansterken..
Achterbeentje heeft DA onder de kogel verdoofd, toen was de kreupelheid voor 80% weg.. Deze week/volgende week komen ze met röntgen naar ons toe en worden er foto's gemaakt.. Voorlopig stappen en aan de pijnstilling.. Er zijn meerdere opties.. Bandjes of bot kunnen gescheurd of gekneusd zijn.. De rest heb ik niet zo goed onthouden.. Bloos

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:19

Zwartje heeft tijd nodig om te herstellen. Zorg goed voor hem.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:17

Dus gewoon even "brute pech", maar liever zo dan dat het nog een aansleep is...

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 17:20

Ja idd.. Alleen het slepen achter lijkt van het ongeluk te komen, maar daar moeten we gewoon mee gaan trainen..
Wel heel vervelend, maar gewoon pech hebben.. Nu maar hopen dat er niks gescheurd is, maar gewoon gekneusd..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:25

Idd, en als ze weer mag werken voldoende galoperen zodat ze haar achterbenen en kont goed gebruikt en ontwikkelt dan zal ze uit zich zelf al minder gaan "slepen" in haar gewone doen

japsen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:26

Dat van die verlatingsangst klinkt wel bekend, Kir heeft dat ook, al is dat nu inmiddels wel een stuk minder. Mag ook wel; ze is inmiddels al 16. Kan 't Balingehof nog steeds van harte aanraden Lachen.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:31

jeetje zit hier het met open mond te lezen. wat angstig allemaal. Heel veel sterkte met je paardje Ach gut

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:33

Extreme verlatingsangst klinkt heel bekend Lachen.

Zo langzaam maar zeker gaat dat echter ook steeds beter Lachen

(en ja, bijbehorende trailerprobleem zat er ook aan vast) .

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:57

Heb net het hele topic doorgelezen, wat een verhaal!
Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op, ookal is ze op dit moment dan kreupel.
Jullie weten nu in ieder geval wat het 'probleem' is, en het zal denk ik nog de nodige tijd en moeite kosten om haar daar overheen te helpen.
Maar als ik de foto's uit je profiel zie, is ze dat alles meer dan waard! Heel veel succes en sterkte met dr.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:09

Tjeetje, wat een verhaal zeg Bloos! ! Ik hoop voor je dat je paard snel weer helemaal opknapt Lachen .

Ook ik heb helaas de ervaring van een liggend paard in de trailer gehad op de snelweg, maar die van mij heeft er wonder-boven-wonder niets noemenswaardigs aan overgehouden! Toen we het deurtje opende, had ´ie er voor 1 ijzer af, het ander hing er half aan. Zijn bandages hingen over het paard wat naast hem stond en de trailer zat van boven tot beneden vol met bloed Scheve mond . We hebben het tweede ijzer eraf gehaald en hem op een-of-andere manier weer overeind gekregen. Na heel veel telefoontjes te hebben gepleegd (in een omgeving die voor ons ook onbekend was) hebben we iemand gevonden die met Vetranquil gekomen is. Gek genoeg was hij na het hele gebeuren niet eens echt in paniek Verward . Toen de Vetranquil eenmaal werkte, zijn we de verblijvende 100 km naar huis gereden. Hij kon immers goed op 4 benen staan en ik had hem liever (evtl) in de kliniek bij ons thuis (een van de beste in de wijde omgeving) als ergens vreemd.
De rest van de terugweg is overgens prima gegaan! We hadden de DA opgebeld en die stond al op ons te wachten toen we op stal aankwamen. Het uitladen ging aardig goed. Na uitgebreid onderzoek van de DA bleek dat hij "alleen maar" een ong. 6-8 cm grote wond aan zijn kroonrand had Wow! !
Het trailer rijden is ook nu, na 6 jaar, nog een drama.
Met heel veel geduld en moeite krijg ik hem er uiteindelijk (na 45-60 min.) wel op, maar dan begint de ellende eigenlijk pas. Hij begint dan heel onrustig heen-en-weer te wiebelen en te stampen, waardoor de trailer natuurlijk ook gaat schudden, wat hem weer bevestigd dat het daarbinnen idd sh*t is Ziek .
De laatste keer dat hij vervoerd is, is hij met een vrachtwagen meegegaan. Dit ging wel goed Lachen . Hij had een redelijk ruime box ter beschikking en we hebben hem er zonder vast te zetten in gedaan. Hij kon hierdoor zó gaan staan zoals het voor hem prettig was. Toen ik mijn paard een uur later uit de vrachtwagen haalde, was ´ie niet eens bezweet OK dan! !
Maar ja, om voor die 2-3 x per jaar dat ik hem wil vervoeren een vrachtwagen te kopen, gaat me ook net iets te ver Clown .
dierfysio schreef:
als de vrachtwagen niet gaat, probeer dan een Ifor Williams trailer te regelen (die hebben een voorlader, en dat kun je openzetten, zodat ze erdoor kunnen kijken. vaak laden ze dan makkelijker).

Ik heb om die reden mijn trailer (een Humbaur) ook met een voorlader gekocht. Helaas helpt dit bij mij paard niets Scheve mond .

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 15:34

japsen99 schreef:
Dat van die verlatingsangst klinkt wel bekend, Kir heeft dat ook, al is dat nu inmiddels wel een stuk minder. Mag ook wel; ze is inmiddels al 16. Kan 't Balingehof nog steeds van harte aanraden Lachen.

Helaas.. Ze kan dus ook niet vervoerd worden.. Voorlopig dus eerst thuis trainen.. Petra Vlasblom helpt ons met thuis trainen.. Zij komt (gelukkig) naar ons toe.. Alhoewel die training nu dus ook stil ligt.. Eerst de foto's maar afwachten..

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 15:37

brenda1982 & Frenka: Bedankt!

Apple, ik vond het echt zo apart.. Kon het me niet voorstellen, maar hoor nu van steeds meer mensen over verlatingsangst.. Ach we nemen de tijd.. Ze is nog 'jong' dus het komt op den duur vast goed!

Sterre: Wat een verhaal zeg! Gelukkig hebben jullie hem nog naar een kliniek in de buurt kunnen brengen.. Bodegraven is voor mij gelukkig ook één van de fijnste in de buurt.. Was echt blij dat ze daarheen kon! Wat een drama alleen dat het nu nog zo lang duurt.. Hoop dat het nog wel beter gaat worden voor je..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:11

Weet je al iets meer over haar achterbeen? Komt wel goed, ze is idd nog relatief jong en voor zover ik het begrepen heb pikt ze dingen snel op?

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:09

russel schreef:
Heb Petra haar website gelezen, idd een aanrader.

Kunnen we niet een clinic samenstellen trailerladen met een stel bokkers? Van de zomer in augustus, september zou dat bij mij thuis kunnen. Maar dan moeten ze wel de trailer op gaan om bij mij te komen Haha!

Kom ik wel aanwijzingen geven Knipoog , als jullie het eenmaal allemaal zelf kunnen hoeven wij niet meer te reizen hahahaha.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 08:32

Het is iig van Friesland naar Zuid-Holland een flinke rit.. Haha! Doen jullie dat veel?

Volgende week komt de DA met een röntgen-kar naar ons toe om foto's te maken.. Even afwachten dus..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:36

Balingehof komt ook gewoon bij je thuis Lachen.

Verlatingsangst bij ons paard uit zich alleen nog als hij alleen achter blijft op stal of als hij het gevoel heeft dat hij vergeten is in de paddock. Het is bij ons al een stuk beter gegaan sinds we alleen met hem zijn gaan buitenrijden.

Double, gefeliciteerd met je verjaardag trouwens Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:38

Nou Monya als jij naar gelderland wil komen... Knipoog , ik krijg die van mij al moeilijk op de trailer en een uur is echt het maximum. bytheway Gelderland aansluitend op Brabant. Haha!

Kijk ik krijg hem er wel op, maar op een niet paardvriendelijke manier, dus met dwang en ik wil alleen op pad met hem, lekker naar de bossen met hem. hupeldepup erop en hupeldepup eraf.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 08:40

Dankjewel! Lachen
Dus bij jullie is het ook met oefenen weggegaan? Het is nu even lastig oefenen, omdat ze niet in de paddock kan.. Maar het gekke is dat als wij er met zijn 3-en bij zijn, en er een paard gereden wordt in de bak ernaast, ze nog steeds compleet uit haar dak gaat.. Maar goed, misschien is het wel gewoon alleen het 'gevoel' dat ze vergeten wordt of achtergelaten wordt..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:49

Bij ons is het geleidelijk minder geworden. Nog steeds zijn er dagen dat het prima gaat en dagen dat dit niet zo is. Sommige paddocks zijn ook duidelijk meer favoriet dan anderen. Ook als hij rustig in de paddock staat probeer ik hem altijd wel in het zicht te houden.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 09:42

double schreef:
Het is iig van Friesland naar Zuid-Holland een flinke rit.. Haha! Doen jullie dat veel?

Volgende week komt de DA met een röntgen-kar naar ons toe om foto's te maken.. Even afwachten dus..

Yep, ben toevallig vorig weekend nog op drie stallen geweest rondom Rotterdam.

De rontgen is wel belangrijk, we hebben tweemaal het verhaal gehad van een moeilijk te laden paard dat helaas zeer slecht beenwerk bleek te hebben en gewoon erg veel last daarvan had op de trailer, dus was het geen trailerprobleem....

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 09:45

russel schreef:
Nou Monya als jij naar gelderland wil komen... Knipoog , ik krijg die van mij al moeilijk op de trailer en een uur is echt het maximum. bytheway Gelderland aansluitend op Brabant. Haha!

Kijk ik krijg hem er wel op, maar op een niet paardvriendelijke manier, dus met dwang en ik wil alleen op pad met hem, lekker naar de bossen met hem. hupeldepup erop en hupeldepup eraf.

Er is niets zo frustrerend dan een paard dat niet wil laden.

En komen doen we hoor. We zijn alleen wel een beetje prijzig Bloos en hebben een wachtlijst Bloos . Maar goed, we nemen ook ruimschoots de tijd en na een keer kun je het meestal wel zelf overnemen.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 10:39

monya schreef:
Yep, ben toevallig vorig weekend nog op drie stallen geweest rondom Rotterdam.

De rontgen is wel belangrijk, we hebben tweemaal het verhaal gehad van een moeilijk te laden paard dat helaas zeer slecht beenwerk bleek te hebben en gewoon erg veel last daarvan had op de trailer, dus was het geen trailerprobleem....

We hebben idd al iemand laten komen voor het 'trailerprobleem', dit blijkt helaas niet het probleem van de trailer, maar van de verlatingsangst. De trailer loopt ze op, meerdere keren, alleen zodra de klep dicht gaat en wij uit de trailer gaan, raakt ze compleet in paniek. Dit is niet alleen op de trailer, maar ook in de paddock/het weiland.
De röntgenkar vond ik ook super van de veearts.. Anders zouden we haar compleet plat moeten spuiten om haar te vervoeren.. Ze is er gewoon écht niet klaar voor..
Werd net wel gebeld door een vriendinnetje, dat er in de BIT van deze maand een stuk over verlatingsangst staat.. Dus wie weet ook een tip voor de rest hier!
En voor de mensen die een trailerprobleem: laat echt iemand zoals Monya of Petra komen!