Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
.
! Ik hoop voor je dat je paard snel weer helemaal opknapt
.
. We hebben het tweede ijzer eraf gehaald en hem op een-of-andere manier weer overeind gekregen. Na heel veel telefoontjes te hebben gepleegd (in een omgeving die voor ons ook onbekend was) hebben we iemand gevonden die met Vetranquil gekomen is. Gek genoeg was hij na het hele gebeuren niet eens echt in paniek
. Toen de Vetranquil eenmaal werkte, zijn we de verblijvende 100 km naar huis gereden. Hij kon immers goed op 4 benen staan en ik had hem liever (evtl) in de kliniek bij ons thuis (een van de beste in de wijde omgeving) als ergens vreemd.
!
.
. Hij had een redelijk ruime box ter beschikking en we hebben hem er zonder vast te zetten in gedaan. Hij kon hierdoor zó gaan staan zoals het voor hem prettig was. Toen ik mijn paard een uur later uit de vrachtwagen haalde, was ´ie niet eens bezweet
.dierfysio schreef:als de vrachtwagen niet gaat, probeer dan een Ifor Williams trailer te regelen (die hebben een voorlader, en dat kun je openzetten, zodat ze erdoor kunnen kijken. vaak laden ze dan makkelijker).
. japsen99 schreef:Dat van die verlatingsangst klinkt wel bekend, Kir heeft dat ook, al is dat nu inmiddels wel een stuk minder. Mag ook wel; ze is inmiddels al 16. Kan 't Balingehof nog steeds van harte aanraden.
russel schreef:Heb Petra haar website gelezen, idd een aanrader.
Kunnen we niet een clinic samenstellen trailerladen met een stel bokkers? Van de zomer in augustus, september zou dat bij mij thuis kunnen. Maar dan moeten ze wel de trailer op gaan om bij mij te komen
, als jullie het eenmaal allemaal zelf kunnen hoeven wij niet meer te reizen hahahaha.
Doen jullie dat veel?
.
.
, ik krijg die van mij al moeilijk op de trailer en een uur is echt het maximum. bytheway Gelderland aansluitend op Brabant. 

double schreef:Het is iig van Friesland naar Zuid-Holland een flinke rit..Doen jullie dat veel?
Volgende week komt de DA met een röntgen-kar naar ons toe om foto's te maken.. Even afwachten dus..
russel schreef:Nou Monya als jij naar gelderland wil komen..., ik krijg die van mij al moeilijk op de trailer en een uur is echt het maximum. bytheway Gelderland aansluitend op Brabant.
Kijk ik krijg hem er wel op, maar op een niet paardvriendelijke manier, dus met dwang en ik wil alleen op pad met hem, lekker naar de bossen met hem. hupeldepup erop en hupeldepup eraf.
en hebben een wachtlijst
. Maar goed, we nemen ook ruimschoots de tijd en na een keer kun je het meestal wel zelf overnemen. monya schreef:Yep, ben toevallig vorig weekend nog op drie stallen geweest rondom Rotterdam.
De rontgen is wel belangrijk, we hebben tweemaal het verhaal gehad van een moeilijk te laden paard dat helaas zeer slecht beenwerk bleek te hebben en gewoon erg veel last daarvan had op de trailer, dus was het geen trailerprobleem....