Paard 2008 in Hardenberg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Re: Paard 2008 in Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:14

Hahahaha ja dat was GEWELDIG!!!

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:22

Bojangles schreef:
Hahahaha ja dat was GEWELDIG!!!

Als je zo sneu reageert laat je jezelf wel kennen Clown

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:28

Ja het is Emiel zijn goed recht om alleen mensen les te willen geven als ze een veiligheidscap dragen. Wat ze thuis doen moeten ze zelf weten.

Maar goed geloof dat ze op het voorterrein waarschijnlijk iets gezegd had zoals hij liet blijken (weet niet meer wat hij precies zei) maar hij gaf haar ruim de tijd om gewoon een cap te zoeken, maar toen had hij blijkbaar helemaal geen zin meer om met haar die demo te doen.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:35

Ik snap het niet. Waarom alles voor de show? Als je daar rijd ben je een voorbeelfunctie. Waarom verplichten ze die cap daar niet? Knipoog

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:40

iets van dat ze ongenuanceerd in discussie ging geloof ik Lachen

en het antwoord waarom ze geen cap droeg was..wil je dat ik val dan? (geloof ik)

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:44

peaches schreef:
iets van dat ze ongenuanceerd in discussie ging geloof ik Lachen

en het antwoord waarom ze geen cap droeg was..wil je dat ik val dan? (geloof ik)

Heel gemeen..... maar wij gingen applaudiseren toen ze zo'n raar antwoord had. Haha!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:45

Jammer dat ik dat nou net gemist heb Knipoog
Verder is het zeker voor herhaling vatbaar.....volgens mij een evenement wat enorm uit kan groeien tot een heel groot evenement.

@Arabesk ik heb in de ochtend geen muziek gehoord.....of heb ik er niet op gelet Tong uitsteken

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:57

Timbers schreef:
Jammer dat ik dat nou net gemist heb Knipoog
Verder is het zeker voor herhaling vatbaar.....volgens mij een evenement wat enorm uit kan groeien tot een heel groot evenement.

@Arabesk ik heb in de ochtend geen muziek gehoord.....of heb ik er niet op gelet Tong uitsteken

Als ze wat meer op details gaan letten wel: caps, muziek, microfoons

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 22:12

Die Emiel, strakke actie OK dan!
maar wel jammer dat ik nu niet zoveel van hem heb gezien...

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 22:36

Ik vond het ook een goeie actie van Emiel Ja

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 22:56

Ik ben gisteren geweest. vond het wel mooi maar sommige dingen snapte ik niet helemaal waarom het erbij hoorde... bijv de fries met de motor,,, zag er het nut niet echt van, en de vrouw met de andalusier (of lusitano) die wat over de klassieke rijkunst ging vertellen vond ik ook erg jammer.. ik vind de klassieke rijkunst erg interessant maar ze heeft niks verteld en ik vond dat met die clown echt nergens op slaan.. leuk voor de kinderen ja maar jammer dat er niks over de rijkunst zelf is verteld..

het viertal friezen vond ik echter heel mooi, de schriktraining was ook erg interessant, wil ik zelf ook een keer gaan doen met mijn paard maar wist nooit echt goed wat ik mij erbij voor moest stellen, nu wel redelijk.
en als laatst heb ik de vrijeidsdressuur nog gezien (om half 5) mét Jauke Haha! wat een geweldig beestje vind ik dat, en hij kan gewon kruipen!! haha, prachtig. alleen wat ik hieraan jammer vond was dat de vrouw met het bruine paard steeds door de ander (begeleider van Jauke, sorry, naam even kwijt, daniëlle dacht ik...) heen praate, waardoor er van diegene weinig meer te verstaan was, ietsje rommelig maar wel érg leuk!

ik heb veel filmpjes gemaakt, o.a. van het 4-tal friezen, ik zal kijken of ik het op youtube kan krijgen, geen super kwaliteit want is met de telefoon gemaakt.

AafkeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:01

Amable schreef:
Wij zouden zondag het pauzenummer in de hoofdring verzorgen, maar doordat alle hindernissen dan nog in de bak staan wordt het geen show maar een schriktraining. Ook leuk, maar minder VD. Zal voor de geinteresseerden Jauke wel een paar vd dingen tussendoor laten doen Knipoog Maar het wordt dus vooral rook, vuurwerk, zeil en wellicht ook vuur Lachen

edit > Wij is overigens 't Balingehof, met z'n allen verzorgen we deze demo.

Was erg leuk om te zien. Heel leerzaam, mijn complimenten!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:10

oooh ik was de geweldige tinker nog vergeten!! Haha! haha, het was nou niet echt dat die man geweldig kon rijden ofzo maar het vertrouwen tussen hem en het paard was gewoon geweldig! Haha! top, heb ik van genoten (en ook een filmpje van)

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:18

ik vond dat stuk met die meid op die mooie witte met super lange manen het leuks kwa uitstraling...puur omdat zij als enigeste ongeveer lachent op har paard zat...dat stuk met die vervelende clown die ertussendoor kwam...was ook erg irritant!!!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:20

cp112 schreef:
oooh ik was de geweldige tinker nog vergeten!! Haha! haha, het was nou niet echt dat die man geweldig kon rijden ofzo maar het vertrouwen tussen hem en het paard was gewoon geweldig! Haha! top, heb ik van genoten (en ook een filmpje van)

er rijdt normaal een vrouw/meisje op en die rijdt Gull inderdaad anders. Meer ontspanning...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:28

peaches schreef:
ik vond dat stuk met die meid op die mooie witte met super lange manen het leuks kwa uitstraling...puur omdat zij als enigeste ongeveer lachent op har paard zat...dat stuk met die vervelende clown die ertussendoor kwam...was ook erg irritant!!!

inderdaad deze ze zat er inderdaad vrolijk op maar verder vond ik het een aanfluiting.
Afbeelding

en dit is de fries die met de crosmoter in de ring was.
Afbeelding

het duo friezen wat dus niet helemaal goed ging maar wel een ervaring er bij
Afbeelding

en het 4tal friezen, echt super
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en gulliver de tinker,
Afbeelding
Afbeelding

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:29

Zammie schreef:
andafries schreef:
Heb gister meegedaan met mijn paard Bondadoso . Barokke avond hebben we Pas de deux en lange teugel gedaan was ontzettend leuk maar helaas weinig van het programma gezien. Heeft er nog iemand foto's gemaakt ,ben wel heel benieuwd ???

Ik heb van jullie genoten.... Vooral aan de lange teugel.... Vind het prachtig om te zien en knap hoor dat je dit kunt met je paard....

Bedankt Bloos !!! Ja lange teugel werk is gewoon ontzettend leuk om te doen. Mijn paard vindt het ook helemaal geweldig ,het is voor hem heel leuk voor de afwisseling.Vooral thuis is het geweldig om te zien dat je paard voor je aan het swingen is. Op het einde van de show begon hij ook op de maat van de muziek te piafferen , dan geniet ik helemaal !!! Het was gister wel zweten in die warme hal maar de bodem was prima. Ik zou dit werk ook iedereen aan willen raden. Als je een paard/pony hebt waarvan je weet dat hij niet gauw achteruit slaat , probeer het gewoon !!! Je zult verstelt staan hoe makkelijk een paard dit opneemt. Mail gerust als je hulp nodig hebt , ik geef met alle plezier tips.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:30

Mooie foto's..... Zij zit altijd met zo'n big smile op het paard. Ken haar nog van m'n concourstijd. Vind haar ook niet zo bijzonder....

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 23:36

Dank jullie voor de positieve kritieken op Jauke en mij Lachen We hebben een lang maar enerverend weekend achter de rug. De VD-demo was idd wat rommelig, maar we zaten heel erg krap in onze tijd, 10 minuten is gewoon veel te kort, daardoor ga je haasten en komt alles rommelig over. Mijn eigen VD showtje 's avonds ging voor mijn gevoel heel goed, Jauke was lekker enthousiast en deed super zijn best. Deze show was voor prijzen en ik had dus goede hoop dat ik redelijk gescored had. Helaas zijn we enerlaatste geworden, de jury vond het blijkbaar moeilijk om de show te beoordelen. Ik kreeg bijv een 5 van 1 jury op zuiverheid en impuls van de gangen, tja, al kruipend is hij idd niet zo snel en wellicht wat onregelmatig Clown En van een andere jury kregen we een 5 bij het onderdeel "paard heeft er zelf ook plezier in" Jauke baalt denk ik idd als een stekker dat hij los achter me aan moet rennen ofzo... Vond dat dus wel een domper, had het idee iets leuks en origineels neer te zetten maar zal de volgende keer maar een pas de deux maatje zoeken ofzo...

Vandaag in de showring het pauze nummer ging super! Ik had zo'n lol om dat maffe paard van mij dat op het zeil besluit te gaan liggen *LOL* Maar wel trots hoor, zoals hij ook weer de knallen doorstond en deed wat ik vroeg Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:40

Een 5 op plezier van het paard? Nors opkijken
Ik had Jauke vanmiddag ook weer gezien op filmloop, en je ziet gewoon duidelijk dat hij er plezier in heeft! Bloos!
Was super vanmiddag, hij deed net of die knallen er niet waren Lachen

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:44

Ach joh die prijzen wat doet het er toe je show was geweldig daar ging het om !!! Ik heb je show helaas niet kunnen zien , je kwam gelijk na ons. Maar volgens mijn moeder en anderen was je show hartstikke leuk en ze hebben ervan genoten. En daar gaat het toch om wat het publiek ervan vindt !!!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:46

Ik vond Jauke geweldig... heb echt gelachen om z'n optreden en ik vind het juist heel knap dat hij dat allemaal doet in zo'n hal. is toch anders als thuisoefenen en dan helemaal vrij... Hij probeerde wel een paar x naar de uitgang te gaan, maar dat was juist leuk en ook hoe jij en hij op elkaar reageren Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 23:54

Tuurlijk, het gaat niet om de prijzen, maar stiekem heb je toch wel zoiets van, ben benieuwd hoe het beoordeelt wordt. En dan valt het toch tegen als je zulke cijfers op je protocol tegen komt.
Maar idd, volgens mij had ik een eventuele publieksprijs wel binnengehaald want ik krijg enkel enthousiaste reacties Haha!

Jauke rende idd 2 keer naar de uitgang maar kwam beide keren ook weer terug, vooral de eerste keer heel mooi, maar ook de 2de keer draaide hij naar me terug met zoiets van, kom je nou nog? We zijn klaar! Clown

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:56

daarom is het juist zo leuk. paard laat zien dat hij ook nog een eigen willetje heeft en dan toch weer bij je komen. zegt meer als genoeg......

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 00:00

Maar hij heeft er volgens de jury geen plezier in Clown Heel veel paarden probeerde trouwens naar de uitgang te komen, heel opvallend. Die open uitgang met zicht op de inrijbak was niet ideaal. Maar ach, we hebben een leuke show gegeven en veel mensen laten zien dat je ook andere dingen kan doen met je paard Haha!