Wie oh wie KNHS InstructieWeek 3 !

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Re: Wie oh wie KNHS InstructieWeek 3 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:18

Ik vrees dat het bij mij ook niets gaat worden. Vandaag naar de dierenarts geweest en dat vieltoch wel een beetje tegen.

Vanochtend ben ik met Vien naar de veearts geweest en mijn slechte gevoel was helaas niet onterecht. Ze was vreselijk positief op de buigproef linksvoor. Eerst haar ondervoet uitverdoofd, daar verbeterde ze lichtjes op rechtuit en op de volte. Daar na alles onder de kogel, geen verdere verbetering, toen de kogel en dat gaf een hele grote verbetering. Dus naar binnen op de foto. Daaruit kwam dat ze lichte artrose heeft op de kogel, de ondervoet was alles okee. Ook zaten er wat donkere plekjes op het bot dat of botwoekering is of luchtbelletjes van de verdovingsvloeistof. Gezien de reactie op de buigproef verwachten ze niet dat alleen de artrose de boosdoener is, maar dat er ook nog iets met de banden en pezen van de kogel is. Maar omdat ze verdoofd is konden ze dat nu niet scannen en heb ik haar daar moeten laten voor verder onderzoek. Ook de foto's worden dan nog een keer op nieuw genomen i.v.m. de onduidelijke plekjes. Zodra ze meer weten morgen bellen ze me.
In elk geval wordt de kogel morgen ingespoten met hydraelonzuur (of hoe je dat ook schrijft) en ontstekingsremmers, om verdere artrosevorming te voorkomen en de irritaties tot rust te brengen. Ook moet ze voorlopig op siliconen om de gevoeligheid in de onndervoet weg te halen.
Ik ben benieuwd wat ze morgen nog meer vinden, maar wordt hier niet echt vrolijk van.

Ik ben dus blij als ik er over drie maanden weer opzit, laat staan dat ik dan mag springen en crossen. Ik wacht morgen nog even af, maar ik denk dat ik van de week af ga zeggen.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 08:22

vera23 schreef:
jeetje wat sneu Verdrietig !

nou jav we blijven dalijk nog maar met zn 2tjes over Bloos ik hoop dat ze weer beter worden Bloos

kelly gaat misschien ook niet mee Verdrietig al gaat dan michelle misschien in haar plek...

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 08:23

Ach Twinkle wat een vervelend nieuws Verdrietig Ach gut

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 08:41

Jeetje wat een slecht nieuws allemaal.
Heel veel sterkte met jullie paarden, dat ze maar snel beter mogen worden.
gr..

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 10:13

Jeetje dat is echt balen allemaal Verdrietig twinkelbel hoe is het afgelopen met de uitslag?

en jav hoezo gaat kel niet ??

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:22

Even een snel berichtje van mij om te laten horen hoe het met Vien gaat. Ik moet zo wel werken dus hou het kort. Vanavond meer. De draagpees van de kogel is bij de buitenste aanhechting van het sesambeentje licht beschadigd en gezwollen. De prognoze is goed, moet in principe goedkomen, maar voorlopig wordt het wel stappen. Drie weken aan de hand en dan twee weken onder het zadel, daarna weer controle. Ze is gister behandeld met Hyrualonzuur (ben weer vergeten hoe het precies heet) en shockwavetherapie, en vanochtend heb ik haar opgehaald. Ze staat dus weer in haar eigen stal en heeft tot zaterdag absolute boxrust.
Dus ook voor mij geen kamp dit jaar.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:30

Balen Twinkle, maar wel fijn dat de prognose goed is!!!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:33

vera23 schreef:
Jeetje dat is echt balen allemaal Verdrietig twinkelbel hoe is het afgelopen met de uitslag?

en jav hoezo gaat kel niet ??

je hebt een pm Knipoog

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:08

@Twinklebel
Wat een ellende zeg met je paardje,ik hoop dat ie er snel weer bovenop komt.Jammer dat je nu niet naar kamp kan maargoed de gezondheid van je paardje is belangrijker Lachen
Sterkte ermee!
Ik probeer muis inmiddels een beetje te trainen voor het kamp..we zijn nog niet echt ver maar hopelijk komt dat nog ...

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:31

Ik ben gister weer in Bodegraven geweest en heb gelukkig wel goed nieuws gekregen. Ik mag gewoon verder met trainen, mag er nu ook op en dan veel stappen en stukjes draven. Dit uitbouwen en over 6-8 weken terug voor een controle-echo.
Goed nieuws dus! Weet alleen niet of het voor kamp nog gaat lukken om voldoende conditie te hebben.

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:36

Zo te horen hebben jullie allemaal slecht nieuws!
Ik heb juist geweldig nieuws

Misschien ga ik ook niet mee. Maar niet omdat er iets met mijn paard is (integendeel zelfs).
Maar ik mag misschien vanaf Juni een internationale eventing ruiter gaan groomen.
Een geweldige kans voor mij!

Zit alleen dus met de afmelding voor de instructieweek. Want ik kan niet aan een dierenartsverklaring of iets komen.
Dus hoe zou ik dat het beste kunnen doen?

Er blijft dus niet veel over als het zo door gaat.
Succes allemaal!!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 10:23

ja is idd wel leuk ulmi Haha! alleen ja het afmelden uhmm probleempje denk ik Bloos misschien vragen of iemand anders in jou plaats mag Bloos

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:52

Ulmi schreef:

Misschien ga ik ook niet mee. Maar niet omdat er iets met mijn paard is (integendeel zelfs).
Maar ik mag misschien vanaf Juni een internationale eventing ruiter gaan groomen.

Zit alleen dus met de afmelding voor de instructieweek. Want ik kan niet aan een dierenartsverklaring of iets komen.

Succes allemaal!!

Volgens mij kan je nu nog afmelden zonder veeartsverklaring. Pas als er betaald is moet je een veeartsverklaring hebben. Anders moet je het even nalezen in de paard en sport waar het inschrijfformulier bij zat. Ik heb hem hier nu niet bij de hand.

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 08:51

Ulmi schreef:

Succes allemaal!!

Welke ruiter????
Jammer...maar wel heel erg leuk voor je!

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:35

Ik noem liever nog geen namen, aangezien het nog niet zeker is.
Maar zodra het vast staat wat er gaat gebeuren, vertel ik jullie alles!

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 19:47

ik ga ook heen weet neit percies welke week Bloos ik rijd l1 dressuur en mijn record met springen is 1m heb nog nooit cross gedaan heb er onzettend vele zin in..

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 07:18

Jumpie schreef:
ik ga ook heen weet neit percies welke week Bloos ik rijd l1 dressuur en mijn record met springen is 1m heb nog nooit cross gedaan heb er onzettend vele zin in..

En waar kom je vandaan? Hoe oud ben je? Hoe oud is je paard?
Heb je al geoekt voor die week?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 12:56

haha hoop vragen tomcat Haha!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 07:21

Verder moet niemand zich af gaan melden hè, anders wordt het een heel rustig weekje Nagelbijten / Gniffelen

Alle paarden moeten zich heel houden, en de ruiters ook OK dan!

Hè Vera, en wij maar balen dat we misschien niet allebei deel konden nemen aan deze week Tong uitsteken

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:22

Het word idd wel lekker rustig zo...jammer dat er een heleboel mensen door omstandigheden niet meer kunnen..
Ik heb zelf gister de diagnose chronisch vermoeheid syndroom gehad,dus voor mij is het nog afwachten of ik fit genoeg ben voor instructieweek.Ik hoop van wel ik heb er nog steeds superveel zin in..ookal neem ik een paard mee dat alleen maar rondjes door de bak wil crossen Haha! Met de walles zit ik dan wel goed Haha!
Ik heb 13 april een dressuurwedstrijd op school maar aangezien we toch niet een heel net proefje neer zullen zetten heb ik besloten om maar helemaal in het roze te gaan Haha! zijn we iig orgineel Haha!

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:34

Ik heb weer iets betere berichten! Vorige week teruggeweest en alles was goed. Ben nu al 2 weken aan het longeren en heb er 1 keer opgezeten (alleen stap en paar minuten draf). Maar we mogen weer rustig aan beginnen. Wie weet zijn we wel op tijd fit!! Hij heeft nu echt een conditie van 0,0, dus ik wacht nog even af. Moet ook even kijken of het kan met school, moet in juni afstuderen denk ik.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:50

Mensen, heel veel plezier tijdens de instructieweek. Ik ga me afmelden. Ik wil niets overhaasten met mijn paard (snel conditie opbouwen en dan gelijk springen en crossen en zware lessen na een peesblessure zie ik niet zitten)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:52

Chita schreef:
Mensen, heel veel plezier tijdens de instructieweek. Ik ga me afmelden. Ik wil niets overhaasten met mijn paard (snel conditie opbouwen en dan gelijk springen en crossen en zware lessen na een peesblessure zie ik niet zitten)

Jammer, maar het lijkt me inderdaad een goede beslissing Ja Ik zou in jou situatie ook niet gaan.

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:42

Daar sluit ik me bij aan. Heel veel succes dan maar!
En kun je me nog wel even een keer vertellen of jij je makkelijk kon afmelden?

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 08:29

Kon me heel makkelijk afmelden. Heb gistermiddag een mailtje gestuurd en had vanochtend al een mailtje terug dat ze me van de deelnemerslijst verwijderen.
Toch wel even jammer toen ik net dat mailtje las, maar het is niet anders. Volgend jaar weer een jaar.
Wil natuurlijk wel foto's zien als jullie geweest zijn, om te zien wat ik allemaal gemist heb...