Wie gaat er naar het Horse Experience?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Re: Wie gaat er naar het Horse Experience?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:28

_Kiki_ schreef:
Ik vond het zoo gaaf Haha! !

Ymke: Was jij op een zadel aan het zitten bij zo'n standje met Anne Muller die advies gaf? Want dan heb ik jou gezien Clown Maar je was zo druk in gesprek dat ik maar niet begon te praten Clown En daarna heb ik je niet meer gezien Lachen *Als jij het was Clown *

Dat kan, dat ik dat geweest was, ik had m'n champagne rijbroek aan en moest allemaal gekke dingen doen Haha!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:36

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 07:57

wauw ! ziet er uit als een super dag Ymke!!
Mooie ring ook, fijn, heb ik toch even kunnen spieken voor vandaag Lachen Wij gaan zo laden en dan die kant op, spannend.... Knipoog

Moet om 12.45u. Tussen de Balingehof en Honza Haha! .

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 10:12

_Kiki_ schreef:
Bij welke ben je wezen kijken mirre? Enkele of dubbele longe?

enkele, wilde de dubbele ook graag zien, maar dat was tijdens de kur

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:54

Ik was namelijk met Tivara bij de dubbele Knipoog

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:17

Lisenka schreef:
Ik vond het echt superleuk. Wij hadden mazzel want we moesten onze wagen vlakbij de ingang zetten. Halley was in het begin erg druk. Vooral toen we in de gang moesten wachten. Voor hem is het zadel op en dus aan het werk. Daarnaast had hij al heel wat uurtjes op de wagen doorgebracht, dus was blij dat hij er af was. In de ring was hij best wel relaxed en konden we dus lekker aan het werk.

Echt iets geleerd heb ik niet. Daar is de tijd ook te kort voor. Ik vind Eddy de Wolff wel heel plezierig. Brengt rust over. Verder vindt hij de basis heel belangrijk en daar zijn we vooral mee bezig geweest. Hij heeft dezelfde principes (voor zover ik uit de clinic kan opmaken) als mijn eigen instructrice, lekker vanuit de ontspanning werken. Dit voelde dus direct heel vertrouwd aan.

Daarnaast ga ik op vreemd terrein met Halley vrij snel draven om hem naar de ontspanning te brengen. Eddy zei dat ik beter kon blijven stappen en hem zo ontspannen proberen te krijgen. Ga dit uitproberen en kijken hoe dit voor Halley werkt.

Ik vond het echt een geweldige dag. Was wel veel reizen met op de terugweg ook nog sneeuw, maar zeker de moeite waard.

Ik stond ook 2 meter van de ring af.. maar dan was jij diegene wiens paard zo gek achter die van mij druk stond te doen..

ik had een donkerbruine.. die helemaal vooraan voor de ring.. reed niet mee bij het rassendefile.. maar bij clinic jarko dun..

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:25

hai,

zo dat was me het dagje wel weer.
gisteren naar horse exp. geweest voor 2 clinicks
eddy de wolf en daarna gelijk erachteraan jarko dun.
dat was allemaal vanaf 18.00 uur gisteren.

paardje was ontezettend braaf en deed goed haar best.
bij jarko dun moest ik ook rijden en ging ook super toen ik klaar was kwam er nog een dame die me aansprak met complimenten en tips erg leuk was het.

hieronder foto's van de clinick met jarko dun
Afbeelding
Afbeelding

foto's lange lijnen bij eddy volgen nog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:58

Ik moet hier toch even mijn teleurstelling uitspreken dat de opkomst bij de verschillende lezingen echt laag was.

Mensen betalen wel 30 euro om paardjes over hekjes te zien springen Gaaaap maar nemen niet even de moeite om iets leerzaams op te steken even verderop in de zaal met lezingen.

De zaal was niet eens tot de helft gevuld.

Jullie weten niet wat jullie gemist hebben

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:03

Ik wilde wel maar had geen tijd
Wilde Tivara niet te lang op de trailer laten..

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:09

Klopt Anouk. Hij was echt superdruk. Het is meer uiterlijk vertoon en bravoure. Normaal is hij niet zo. Heeft ruim 3 uur moeten reizen en was echt blij dat hij aan het werk mocht.

Gelukkig was hij tijdens de clinic mooi ontspannen, zodat we ook echt aan het werk toekomen.

Heb jij genoten van je clinic?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:32

_Kiki_ schreef:
Ik wilde wel maar had geen tijd
Wilde Tivara niet te lang op de trailer laten..

Tivara wat later Tamara werd

Haha!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:14

Tivara, Timara, Tamara, Djerba ofzo noemde hij haar ook nog *LOL* Geweldig.. "Hoe heet ze ook al weer?!"

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:36

Hey, ik heb gisteren mijn clinic gereden bij Eddy wolff en dat was echt gaaf, eerst moest ik blijven stappen en toen kwam imke, edward en laurens gewoon voorbij stappen nou dan voel je je toch echt heel wat als je samen met hun in één ring rijdt.
daarna begon de clinic die toch wel leerzaam was want meestal is mijn paard op wedstrijd heel gespannen maar wat blijkt hoe meer mensen hoe beter marillion zich voelt. Ik had echt het gevoel dat wij vleugels hadden gekregen zo lekker liep hij, ik hoop dat iedereen heeft genoten van de vele clinics, lezingen en natuurlijk de wedstrijden
groetjes ashley

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 08:29

Zaterdagochtend heb ik drie lezingen gevolgd, zaten met 5-15 man in de zaal. Jammer hoor.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 08:49

Ik heb tussen mijn clinic's ook geen tijd gehad om bij de lezingen te zijn. Daarnaast stond er op de site dat alles was vol gereserveerd. Jammer dat er zoveel mensen zijn die zich wel inschrijven, maar niet komen opdagen!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:05

Ben gisteren samen met mijn moeder naar Horse Experience geweest en we hebben een erg leuke dag gehad!!! Wilde eigenlijk naar de lezing van voeding en huisvesting maar daar waren we helaas niet op tijd. Verder erg genoten van onder andere de NH demo's van Honza en Eddy. De schriktraining van de Balingehof was ook wel aardig, mijn moeder was hier erg benieuwd naar. "Jammer" dat het getoonde paard niet wat extremere schrikreacties liet zien, dan was het wellicht wat informatiever geweest hoe je met bijv. extreem vluchtgedrag om moet gaan (heeft de KWPNer van mijn moeder erg last van). Maar zoals terecht uitgelegd wel zo veilig natuurlijk! Erg mooie lusitano hengst trouwens Kwijl
Vervolgens ook nog naar het springen geweest, zoals eerder in dit topic ter sprake kwam kon je inderdaad ter plaatse nog tribunekaarten voor Jumping A'dam kopen. Ook dit was weer de moeite waard. Al met al een zeer interessante dag.

Paar minpuntjes van Horse Experience (en Jumping A'dam) waren er helaas ook:
1. Grootste minpunt: zo'n grote hal, zoveel ruimte voor sommige stands, en dan toch zo'n kleine demo-ring met maar 1 tribune. Erg jammer als je zag hoe ontzettend veel mensen er bij een aantal onderdelen kwamen kijken, stond 4 rijen dik rondom de gehele ring. Had best een tribune bij gemogen!
2. De tijden. Laat ik het zo zeggen: op mijn internetprogramma stond tijd1, in het (gekochte!) boekje ter plaatse stond tijd2, maar het beste kon je gewoon heeeeel goed naar de omroepers bij de Horse Experience ring luisteren, want daar werden de echt geldende tijden omgeroepen die vaak toch weer net anders waren Boos! Erg jammer als je daardoor niet je "geplande" rondje demo's kunt doen en van sommige dingen het begin mist...
3. Late openingstijden van sommige stands. Kan me voorstellen dat de standhouders het wel gehad hebben na 4 dagen, maar voor de middag waren er toch nog behoorlijk veel stands onbemand. Terwijl dat juist het tijdstip is dat de mensen veel rondlopen. 's Middags tijdens de grote springrubriek zit het publiek toch meer op de plek.
4. Weinig stands. Viel me toch een beetje tegen. Had meer verwacht van het aantal stands, je was er erg snel doorheen...

Evengoed een superdag, maar dit kan nog beter!!!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:21

Merel schreef:
wauw ! ziet er uit als een super dag Ymke!!
Mooie ring ook, fijn, heb ik toch even kunnen spieken voor vandaag Lachen Wij gaan zo laden en dan die kant op, spannend.... Knipoog

Moet om 12.45u. Tussen de Balingehof en Honza Haha! .

Jou heb ik ook gezien! Ik vond honza trouwens super!!! ik heb echt genoten van die shows van hem. Vooral de show in de ring van jumping amsterdam was ontzettend gaaf.

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:33

Normaal post ik niet echt. Maar ik ben opzoek naar gemaakte foto`s tijdens de Demonstratie`s van Eddy Modde. Ik was de Krullebol met pet. Eventueel een PMtje wordt zeer op prijs gesteld.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:44

Ik heb je wel gezien, maar geen foto's gemaakt.

marijn313

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:41

Ben dit weekend ook in Amsterdam geweest! Wedstrijden waren super, heb genoten.

Alleen dat hele Horse Experience verhaal vond ik zwaar teleurstellend. Wat een rommeltje was dat, slechts een paar standjes en een rommelig programma. Totaal geen uitstraling, had voor mij gewoon Bit-dag mogen blijven zoals vorig jaar......

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:46

ik ga ff kijken ofik jou toevallig op de foto heb (en ook nog een normale haha) Jannico!
ik vond het er wel echt super uit zien zoals je heel ontspannen rond gallopperde zonder ook maar iets van teugels/zadel /touwtje etc..
hoe lang heeft dat geduurd Bloos ?? of heeft je pony ook makkelijke gangen Tong uitsteken ?

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:21

Ik heb Tivara aan de dubbele longe gezien.
Ik heb een leuke dag gehad in Amsterdam, maar inderdaad het geheel kwam heel rommelig over en het was zoeken, naar bepaalde ringen enz. Jammer wat ze hadden de ruimte gehad om dit beter te organiseren, want zo druk was het nu ook weer niet met standhouders.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:28

Ik vond het ook geen evenement op zich waard eigenlijk. Meer 'inbegrepen' bij JA. Ik zou zeker volgend jaar geen kaarten kopen voor alleen Horse Experience.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:38

Het was dat ik de kaarten gewonnen had incl. tribunekaarten maar ik zou ze niet kopen idd.
Ik heb overigens wel veel gezien, 2 clinics, 1 lezing, dressuur GP en nog een aantal springruiters.

Strodorp was zwaar bagger en over de prijzen van de comsumpties wil ik het helemaal niet hebben.

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:11

sabby schreef:
ik ga ff kijken ofik jou toevallig op de foto heb (en ook nog een normale haha) Jannico!
ik vond het er wel echt super uit zien zoals je heel ontspannen rond gallopperde zonder ook maar iets van teugels/zadel /touwtje etc..
hoe lang heeft dat geduurd Bloos ?? of heeft je pony ook makkelijke gangen Tong uitsteken ?

Het rijden ansich is nooit een probleem geweest, tot nu toe op geen enkel paard waar ik zonder zadel op heb gereden. Hoe lang de rest precies geduurd heeft geen precies idee, maar iets in de richting van 10 maanden Lachen. En hoop dat je foto`s kan vinden Knipoog