ProbeerFotoShoot paardje van mn straat enz.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 20:08

bedankt hoor MustangS & irmalouise
geeft me een hoop moed ! bedankt dat jullie nog wel achter me staan

gaska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:16

MustangS schreef:
Jullie worden er misschien ziek van dat ze nog 'niets' gedaan hebben, maar ik word een beetje ziek van jullie!
Als er 1 keer is gezegt dat het zielig is (dat touwhalster), dat de DB gebelt moet worden en dat ze naar die man moeten gaan, is dat wel genoeg hoor! 2x, okee.. Maar moet je eens gaan tellen! Echt een stuk of 80 keer wordt het gezegt, terwijl de TS allang erop gereageerd heeft. Ze weet het nu wel hoor! Pff..

Ze is verdomme 13 en ze probeerd haar best te doen. Als een meisje van 13 naar me toe zou komen van je paard is verwaarloost ofzo, zou ik ook kijken van: Meid waar bemoei je je mee.. Misschien als ze het goed uit zou leggen zou die man het begrijpen. Maar toen ik 13 was durfde ik ook niet zomaar op oudere af te stappen en te zeggen dat hij/zij het helemaal fout doet!
Denk eens na man.. Meisje van 13 ff een wormenkuur enzo laten regelen. Dit verwachten wel een aantal mensen van haar. Dat ze ff tussendoor de DB belt, dat ze een halster gaat kopen.. Doe toch normaal.

Tuurlijk moet het gedaan worden, maar HELP haar dan.. Stuur haar 20 euro zodat ze een halstertje kan kopen en een wormenkuur.. Beetje haar vertellen wat ze moet doen en als het niet snel genoeg gaat nog gaan zitten zeiken ook.
Pak je auto en knap het zelf op.
Ze doet haar best!
Ik vind het ook lang duren, maar begrijp haar best. Ik zou nu ook naar die man gaan en vragen hoe of wat. Ik zou ook het halster doorknippen en een andere omdoen. Maar de een is de ander niet!

Pff..
Dank u

Ik ben het hier ook mee eens!
Beetje respect voor TS kan ook wel! Jullie kunnen wel mooi zeggen van ja dit moet je doen en dat moet je doen! Maar makkelijker gezegt dan gedaan! Wees blij dat ze het probeert!

Marije112

Re: ProbeerFotoShoot paardje van mn straat enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:28

Als jij 't halster d'r niet af haalt, haalt iemand anders het er wel af...
Verder een super vet hondje, en 1 van onze kippen valt ook aal

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 23:51

Marije112 schreef:
Als jij 't halster d'r niet af haalt, haalt iemand anders het er wel af...
Verder een super vet hondje, en 1 van onze kippen valt ook aal

haha ja dom hé ik durf niet meer over het hel te gaan !!
ja mn hondje is lief hé maar ze is wat ziek.. en al bejaard

Groetjes

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 13:09

HALLO? MENSEN!
Volgens mij denken jullie echt dat de TS er niks aan doet he! Ze doet echt haar best wel hoor om dat beestje te helpen! Een fluthalster (sorry) is toch echt beter dan niets. Al heeft het nolg steeds geen nut omdat het andere halster (of zo iets) nog om te laten. Nog steeds ben ik van mening dat een touwhalster HART-STIK-KE gevaarlijk is in de wei! Als ze een keer blijf haken kan ze zichzelf gevaarlijk snijden.

Enne, Marije112: Als jij zegt: Als jij 't halster d'r niet af haalt, haalt iemand anders het er wel af... Dan vind ik dat harteloos!
Daarnaast ben ik zelf ONT-ZET-TEND boos op de mensen die zo erg lopen te Zeiken!

Wow, dit kwam wel hard over maarja

Coconuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 13:53

Okee jongens (en meisjes), nu weer een beetje positief Mensen die negatief willen zijn, doen het toch wel.. dus:
Iemand een tip? Zeg het tegen de TS

@TS: Misschien stom, maar als je het aan je moeder uilegt, zou ze je dan niet 5 of 10 euro willen lenen? Misschien kunnen jij en je vriendin het dan terug betalen wanneer jullie het hebben? Dan heeft de alvast pony een goed halster
Ik denk dat de eigenaar er stiekem best blij mee zal zijn!
Laatst bijgewerkt door Coconuts op 18-02-06 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 13:55

ebony_lover schreef:
bedankt hoor MustangS & irmalouise
geeft me een hoop moed ! bedankt dat jullie nog wel achter me staan

Graag gedaan

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:52

Halster?!
welk halster ?
sorry, het ziet er niet uit.

verder wel leuke foto's .

maaike93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:42

tjonge jonge.. gezellige reacties weer ...
ik heb ALLES doorgelezen ben van mening dat die zeur mensen wel denken dat het super erg is. Ik denk dat de DB hier niks aan zal doen hoor! als de TS het zo wilt doen, waarom houden jullie haar dan tegen??

TS.. zet hem op! ookal duurt het ene tijdje.. eens is beter dan nooit!

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:19

zo eindelijk nog iemand die de ts steunt. Kan ze wel gebruiken, super.

En ebonylover graag gedaan hoor, vind het heel goed met waar je mee bezig bent.

gaska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 00:17

irmalouise schreef:
zo eindelijk nog iemand die de ts steunt. Kan ze wel gebruiken, super.

En ebonylover graag gedaan hoor, vind het heel goed met waar je mee bezig bent.

Helemaal mee eens!

Trouwens die hoeven vind ik nog wel meevallen ook! Ik ken een shetlander bij mij in het dorp die veeeeel te dik is en veeeeel te lange hoeven! Die heeft nog langere dan deze pony! En volgens mij staan die ook op scheuren! En bij die shet is de staart ook veel te lang, daar staat hij zomaar op!
Ik denk dat je weinig aan zulke paarden kan doen! Als verzorgen niet mag dan kan je de DB bellen maar ik denk dat die er ook niks aan zal doen!

Zijn jullie trouwens die man al tegen gekomen? Ben benieuwd of jullie die pony mogen verzorgen

Daiwa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 00:44

ik vind je goed je best doen
en meer als je best kan je niet doen
als ik in jouw schoenen had gestaan had ik het waarschijnlijk ook zo aangepakt
heel veel succes laat ons weten of je haar mag verzorgen

geef niet op voor haar en verzamel iedere keer weer de moed om erheen te gaan

(desnoods met een beetje eten)

nogmaals succes

jesterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 01:26

gewoon erg om te zien hoe sommige mensen met paarden pmgaan, dit is duidelijk het verkeerde voorbeeld. En jammer genoeg word dat dier er de dupe van. ALs ik dat diertje in mijn buurt had staan was ik gewoon naar de politie gegaan.
Je kunt nu denken, neej de ddierenbescherming, maar daar word minder snel werk van gemaakt.

Ik zal vertellen waarom ik er zo over denk.
Er stond een pony bij ons in de buurt. een jaarling, D-pony.
Toen ik met een vriendin en haar vriend daar dichterbij kwam probeerde de pony te vluchten, maar ze bewoog niet! Toen sprong ze met twee voorbenen beetje omhoog en draaide zo om. en hinkte verder. Ik ben het landje in gegaan en keek waarom ze dat deed. Bleek dat de eigenaar zn voorbenen met strotouw aan elkaar had gebonden! in zn kootholtes en met maar 30 cm ruimte ertussen...! Ik ben naar de meneer toe gegaan en heb beleeft gevraagd of hij dit normaal vond, Hij vertelde dat hij over de omheining sprong...IK vroeg hoelang hij dit al deed en dat waren al een maand of 3! Ik stelde hem voor dat hij of de omheinig moest verhogen, (want dat was prikkeldraad voor schapen op hoogte van de pony z'n knieén..!)of ik zou de dierenbescherming inlichten..
Hij heeft me letterlijk van de dam af gejaagd. Mannetje van rond de 60..Dus wij weggereden, en ik de dierenbescherming gebeld.
Ze vonden het niet genoeg om wat aan te doen! toen heb ik de politie gebeld, het gewone nummer hoor, geen alarm. Daar namen ze mij heel serieus en vertelde me precies wat ik allemaal kon doen. Uiteindelijk is er iemand van de inspectiedinest met me mee gegaan en hebben de man ingelicht. Bleek dat hij meer paarden achter had waaronder een schatje van rond de 30 met ingegroeid halster, en veelste lange hoeven aan de stik.

Alles is goed gekomen maar met de jaarling helaas niet.
Omdat hij niet goed vrij heeft kunnen bewegen heeft hij schade opgelopen aan gewrichten en spieren...Ze hebben hem uit zijn leiden verlost. hij zou nooit meer normaal kunnen lopen..
De rest van de pony's hebben een ander tehuis gekregen.

Het heeft wel in de krant gestaan maar dat is nu al 2 jaar geleden.

Ik vind het heel goed wat je doet en hoop dat je de juiste keuzes maakt.

Liefs...en suc-6 meid

bietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:22

zet hem op hopelijk mag je hem verzorgen

ik vind het knap van je dat je het probeerd

mensen somigen dingen hebben nou eenmaal tijd nodig

sjimmeltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:24

wat zielig!! ik heb echt medelijden met dat beestje..ik word ze zooo emotioneel van!

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:38

Hebben jullie al wat van die man gehoord?
Tip:
Als je toch alles vanuit je raam kan zien kan je misschien gelijk je deur uit gaan als die man bij z'n paard is.
Moet je het wel toevallig zien natuurlijk

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:11

hey,,
heb op boerderij een oud en wat versleten halster (maar si nog bruikbaar) gezien,, die gebruiken ze neit meer.. dus ga ik vrage of ik die mag hebben :J en dan geef ik hem aan Sabine doe ik haar oude uit en leg die daar wel ergens.. en doe die 'nieuwe' aan en als het zomer word vraag ik wel een sof ik haar mag verzorgen ! want in de winter mag het waarschijnlijk toch neit .. want Vicky was het ooit eens gaan vragen in de winter en toen mocht het neit omdat ze ander al haar wintervacht zou verliezen (volgens hem
dusja en zal af en toe wel naar haar heengaan om te zien of ze water heeft en anders zet ik mss wel een emmertje neer dan zal de man het om den duur wel doorkrijgen denk ik hoop ik natuurlijk !
Dus als ik het krijg heeft ze woensdag een 'nieuwe' halster

0nina0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:05

hopelijk komt het goed! Maar als je dat te kleine halster af doet zou dat dan wel lukken zonder verschrikkelijk pijn te doen? Want zo te zien is het zo strak dat het wel in haar vel kan zitten:O

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 23:10

zo strak is het niet, toch minder dan het eruit ziet en Vicky (Omiratje) heeft het al een beetje losse gedaan dus dat zal wel lukken hoor ! en ze heeft gekeken op wondjes en die zijn er gelukkig neit !

0nina0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:35

oke, gelukkig maar!=) Het ziet er idd heel erg uit op de foto's

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:07

Welke maat halster denk je dat ze heeft ? Want als je mij je adres geeft stuur ik je een nieuw halster op, heb er toch zat liggen.

AngelEye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 01:12

Arm beestje zeg..
Ik ben het eens met de reacties dat het halstertje af zou moeten worden geknipt.
Maarre..Ebony_lover je zei eerst toch dat je al een halster had en dat je ging vragen of je haar mocht verzorgen???
Nu ineens ga je het pas in de zomer vragen en eens kijken of op de boerderij een halster ligt.
Als je echt iets wil doen, kun je toch iets meer vaart er achter zetten toch?
Maar goed, dat is eigen keuze, als het beestje in mijn straat stond had ik er al lang iets aan gedaan, maar dat ben ik.
Voor de rest wel leuke foto's trouwens

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 17:55

ja ging ik doen.. en we zijn al 2x geweest ! maar telkens was hij er niet..
maar in de winter wil hij het toch neit.. hij denkt dat ze haar wintervacht zou verliezen.. dus doe ik haar eerst een 'nieuw' halster aan en dan na de winter vraag ik voor te verzorgen.. lijkt me beter maar een halster krijgt ze zeker ! woensdag ga ik vragen of ik een oud dat er ligt ( die gebuirken we neit meer) mag hebben

horsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:04

Oke dan,
Succes he!!!

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:41

En anders wil ik best wel wat geld overmaken voor een nieuw halstertje hoor! Succes ermee. Misschien kun je vriendelijk aanbieden dat je wel wilt helpen met mesten enzo... Dan ben je wel in de buurt van de pony!