Eper Paarden4daagse 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 18:01

Otti1977 schreef:
manzano schreef:

Aangetikt doordat hij schrok van enorme blikseminslag. Leek enkel een wondje, maar kogel blijkt dik en er zit toch veel vocht en wat lichte irritatie rond de pees. Nu 4/5 weken rust en dan zou het wel goed moeten zijn, dus in die zin gelukkig niet ernstig op het eerste oog, maar de timing kon niet slechter.

Dat is balen zeg. Jij komt ook uit Epe toch?

Klopt ja!! Dus op zich kan ik vaak genoeg hier rijden nog. Maar had daarom wel heel graag eens mee gedaan.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 18:53

manzano schreef:
Sure_lee schreef:
Oh wat balen Manzano! Hopelijk niks ernstigs?

Aangetikt doordat hij schrok van enorme blikseminslag. Leek enkel een wondje, maar kogel blijkt dik en er zit toch veel vocht en wat lichte irritatie rond de pees. Nu 4/5 weken rust en dan zou het wel goed moeten zijn, dus in die zin gelukkig niet ernstig op het eerste oog, maar de timing kon niet slechter.

Ach wat rot. Belangrijkste is natuurlijk dat het weer goed komt, maar het is toch heel zuur. Ik zag ook bijna de vierdaagse in het water vallen, en ondanks dat dat op het moment echt het minst belangrijk was, ben ik toch heel blij nu het er naar uitziet dat het wel gaat lukken. Dus ik herken helemaal de mixed feelings. Heel veel sterkte voor de patiënt en voor jou.

evelien1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:15

Hoi allemaal! Ik ben van plan om ook weer een paar dagen langs de route te gaan zitten om foto's te maken. Weet iemand toevallig of ik de routes ergens al kan bekijken?

Otti1977

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 17:25

Ik neem aan dat ze op de website staan..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 17:43

Stonden ze vanochtend nog niet op. Vond ik ook vreemd. Vraag me ook steeds af waar de pleisterplaats op woensdag is. Die stond niet op de kaart in het boekje.
Op maandag zit hij vlak voor ons huis, dus dan is een waterbak neerzetten beetje overbodig, maar vond het afgelopen jaren wel heel gezellig dus misschien woensdag, maar dat weet ik dus niet.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 18:48

Oh wat heb ik er zin in!!!
Maandag een fijne 20 km route gereden zonder pauze. Hij kwam fit weer thuis aan, dus ik denk dat het goed moet komen.
Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 22:28

Routes staan nu wel online

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 00:48

Ik zie van vorige edities fotos bij een 'kasteel' of heerenhuis. Nou ben ik totaal niet bekend in de omgeving. Maar welke dagroute komt daar langs? Want mochten we besluiten een rustdag in te lassen dan zou het jammer zijn als we net het kasteel missen. En zijn er nog andere grote bezienswaardigheden op de routes?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 08:12

pjer schreef:
Ik zie van vorige edities fotos bij een 'kasteel' of heerenhuis. Nou ben ik totaal niet bekend in de omgeving. Maar welke dagroute komt daar langs? Want mochten we besluiten een rustdag in te lassen dan zou het jammer zijn als we net het kasteel missen. En zijn er nog andere grote bezienswaardigheden op de routes?

Die foto's zijn van kasteel Cannenburch in Vaassen. Maar die route zit er dit jaar niet in. Dat was meestal de extra lange route op donderdag.

Het defensieterrein was een andere 'bezienswaardigheid', maar die wordt ook niet meer aangedaan (waarschijnlijk vanwege de verhoogde waakzaamheid de afgelopen jaren).

Voor de rest gaat het natuurlijk door prachtige natuur. De fotograven zoeken meestal wel de mooiste plekjes (bv op de heide) om foto's te maken.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 08:31

Ik ben blij dat mijn pony's al goed op conditie zijn. Ik heb zelf twee dagen die ik normaalgesproken train ziek thuis door gebracht. Maag was even behoorlijk van slag. Verder ben ik vooral druk met het voorbereiden van de intocht nu :D

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 08:31

manzano schreef:
Stonden ze vanochtend nog niet op. Vond ik ook vreemd.

Degenen die de route uitzetten zijn daar pas afgelopen maandag mee begonnen. Dus zo gek is het niet dat de route gisteren nog niet bekend was. Je wilt ook niet dat er op de route obstakels of slechte paden zijn die niet gecontroleerd zijn, toch?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 08:33

Voorgaande jaren stond er altijd een voorlopige route op eerder dan de week ervoor naar mijn weten. En heb zelfs gehad dat ze bij het inchecken vertelden dat er een route wat verlegd was. Of vorig jaar helemaal niks zeggen, toen was de woensdag opeens 3 km verder.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-24 08:46

Lieser schreef:
manzano schreef:
Stonden ze vanochtend nog niet op. Vond ik ook vreemd.

Degenen die de route uitzetten zijn daar pas afgelopen maandag mee begonnen. Dus zo gek is het niet dat de route gisteren nog niet bekend was. Je wilt ook niet dat er op de route obstakels of slechte paden zijn die niet gecontroleerd zijn, toch?

Nou nou....
Voorgaande jaren stonden ze er veel eerder op en in de gedrukte boekjes staan de routes ook. Meestal werden die ook "onder voorbehoud" op de site geplaatst.
Neem aan dat voor de boekjes de routes ook al wel doordacht zijn.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 09:17

Het duurde dit jaar inderdaad wat langer voor ze online kwamen dan eerdere jaren, omdat er nog iets aangepast moest worden. De basis ligt er vaak al, maar we hebben met zoveel verschillende dingen te maken dat er soms onverwachts nog "even" iets anders moet en dat kost soms even tijd. Het zijn weer vier mooie routes geworden, ik heb er zin in! *\o/*

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 16:03

@manzano wat balen dat je niet mee kan doen ! Hopelijk knapt je paard snel op.

Heeft iemand wel eens de pannenkoekenrit mee gereden op zondag? Heb de organisatie gemaild begin van de week maar helaas nog geen reactie gehad. Ivm met de starttijd van half uur.
Is voor mij een beetje onduidelijk of dat het een gezamenlijke rit is of dat je ook alleen mag rijden. Dus dat je zelf je stap en draf tempo bepaald.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 17:56

happyhorse schreef:

Heeft iemand wel eens de pannenkoekenrit mee gereden op zondag? Heb de organisatie gemaild begin van de week maar helaas nog geen reactie gehad. Ivm met de starttijd van half uur.
Is voor mij een beetje onduidelijk of dat het een gezamenlijke rit is of dat je ook alleen mag rijden. Dus dat je zelf je stap en draf tempo bepaald.

Pannekoekenrit kan je zelf bekijken of je met meerdere rijd of alleen. Vergelijkbaar met de 4daagse. Ik reed hem altijd mee.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:09

happyhorse schreef:

Ik heb hem ook meegereden, je bepaalt zelf je tempo. Ik heb me geprobeerd aan te melden, maar het formulier leek niet te werken. Inmiddels gemaild, maar nog niks gehoord. Ik wacht het nog even af.....

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:51

heeft er iemand een linkje naar die pannekoekenrit?

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:59

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 20:15

Zijn er ook al hertenluisvliegen gespot in omgeving Epe? Ik heb volgens mij geen vaseline meer. Dan moet ik dat morgen nog even halen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 20:19

Ja die zijn er al dus zou het sowieso halen.

Ik heb er zoveel zin in!!! Als je iemand ziet lopen van 183 cm lang, geel hesje en een camera. Bruin haar. Zeg dan even hallo!!!

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 22:49

Ja er zijn vreselijk veel hertenluisvliegen momenteel. Vaseline werkt hier niet echt, want m’n paard wordt ook leip als ze ergens anders op zijn lichaam gaan zitten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-24 10:39

Jorex schreef:
Zijn er ook al hertenluisvliegen gespot in omgeving Epe? Ik heb volgens mij geen vaseline meer. Dan moet ik dat morgen nog even halen.

Heel veel ja.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 18:06

Helaas, ze zijn er. Mijn paard had er vandaag geen één, maar soms ook twee of drie gedurende de rit.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 23:31

manzano schreef:
Jorex schreef:

Heel veel ja.

Ik ken de hertenluisvlieg niet en heb het even opgezocht. Daar staat dat ze in september en oktober actief zijn. Zijn die jullie zien dan wel hertenluisvliegen?