Wat vinden jullie? (geknipt)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:26

anjali schreef:
Hier moet inderdaad over gecommuniceerd worden.Enigszins offtopic,maar ik vraag me af hoe moeders zich zouden voelen als ze thuiskwamen en de kinderoppas had op eigen houtje de haren van het kind zitten (ver)knippen?

Mijn moeder zou zich rot gelachen hebben en me een petje cadeau gedaan hebben.

Ik zou niet blij zijn, maar daarna gewoon met kind naar de kapper zijn gegaan om het op te laten knappen.

Vriendinnetje en ik hebben elkaars haar weleens geknipt. Dat was toen daarna ook enkeltje kapper. Maar daarna altijd juist iets geweest waar we met zijn allen heel hard om konden lachen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:36

Vraagje, de tip van boter/vet, werkt dat ook als er gekookte lijnolie in de manen van je paard zit?
Wij spuiten 1 x per jaar de boxen helemaal uit met de hogedrukspuit en olien vervolgens het houtwerk met gekookte lijnolie. Elk jaar staat mijn paard de dag erna met een enorme plakkuif en manen....wat ik er dus ook uitknip omdat het er met shampoo niet uitgaat.

En met alle respect, ik snap als je een barock paard hebt met een enorm weelderige manenbos die je goed verzorgt, dat je doodziek bent als iemand daar ineens de schaar in zet. In neem eerlijk gezegd ook aan als jij een paard hebt met zo'n dergelijk behang, dat je dan tegen je bijrijder/verzorgers zegt dat er maar 1 is die de manen verzorgt. Ook als de manen altijd tip top getoiletteerd zijn in sportcoupe door de eigenaar zul je als bijrijder niet zo snel zonder overleg de schaar erin zetten.

Maar in dit geval. Paard had maar een onverzorgd armetierig dunne fluttige manen en voorpluk met dooie punten. Ik kan me voorstellen dat een bijrijder, ongeacht de leeftijd of penny gehalte, daar zonder bedenkingen de schaar in zet om de plakboel eruit te halen en de boel te fatsoeneren.
Dat TS nog niet zoveel kaas heeft gegeten van hoe je een paard zijn manen netjes toiletteert...tja dat hebben we allemaal vroeg of laat een keer moeten leren toch. Ik weet nog dat de eerste keer dat ik de manen had getrokken bij een paard dat ik ook niet wist waar ik moest stoppen en dat het eindresultaat was dat het leek of de ratten eraan gevroten hadden...Leek zo simpel maar viel dus vies tegen... You live and learn....

Sherivey

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:44

Mijn eerste keer manen bijwerken resulteerde in een veeeel te kort kapsel :+

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:14

oji schreef:
Vraagje, de tip van boter/vet, werkt dat ook als er gekookte lijnolie in de manen van je paard zit?
Wij spuiten 1 x per jaar de boxen helemaal uit met de hogedrukspuit en olien vervolgens het houtwerk met gekookte lijnolie. Elk jaar staat mijn paard de dag erna met een enorme plakkuif en manen....wat ik er dus ook uitknip omdat het er met shampoo niet uitgaat.

Geen idee of dat ook werkt, daar zou je dan misschien eerder een sterke ontvetter voor kunnen gebruiken, lijnolie verkleeft heel erg..... op een doekje doen en proberen maar lijkt mij, let op met contact met huid. Paarden nachtje buitenlaten zodat het indroogt misschien beter?
Bij teer werkt boter het beste, ben er veel mee schoongeboend vroeger na het varen in de sloten achter ons huis en mijn moeder vroeger als kind ook, die woonde op een scheepswerf met veel teer overal, combinatie vet en zuur in de boter doet het hem schijnbaar.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:20

Ha nou ik knip liever als een nachtje buiten laten. Mijn paard gaat lopen klieren in de wei als het donker wordt en het zal niet de eerste keer zijn dat ze dan door het schrikdraad gaat en zelf naar haar box rent.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:44

Tja, het is geen gezicht. Maar het is niet vanuit kwade wil gedaan. Of ik iemand zou aanhouden als bijrijder zou wel van meer factoren afhangen, zoals hoe het verder normaal loopt en of er vaker dit soort akkefietjes zijn.

De opmerking “het is maar haar” vind ik wel een beetje flauw. Iemand mag zoiets toch gewoon erg vinden? Ik zou er ook niet blij van worden. Je hoeft zo’n fout niet af te straffen, maar je hoeft er ook niet bij te staan juichen natuurlijk.

Ergens vind ik vooral dat gezien de leeftijd van TS het gewoon net even een groter ding is dan wanneer een tiener het had gedaan. Van iemand van 38 mag je toch wel verwachten dat die snapt dat je iets semi-permanents als knippen eerst even overlegt. Maar goed, dat is mijn mening. Voor nu is het eraf, je plakt het er niet meer aan. Wat ik al zei, als het verder een fijne bijrijdster is zou ik even sip zijn en weer herpakken erna. Is dit het zoveelste geval dat iets vernield wordt, afspraken niet worden nageleefd of wat dan ook dan was het wel einde oefening.

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:29

Ceffyl schreef:
Tja, het is geen gezicht. Maar het is niet vanuit kwade wil gedaan. Of ik iemand zou aanhouden als bijrijder zou wel van meer factoren afhangen, zoals hoe het verder normaal loopt en of er vaker dit soort akkefietjes zijn.

De opmerking “het is maar haar” vind ik wel een beetje flauw. Iemand mag zoiets toch gewoon erg vinden? Ik zou er ook niet blij van worden. Je hoeft zo’n fout niet af te straffen, maar je hoeft er ook niet bij te staan juichen natuurlijk.

Ergens vind ik vooral dat gezien de leeftijd van TS het gewoon net even een groter ding is dan wanneer een tiener het had gedaan. Van iemand van 38 mag je toch wel verwachten dat die snapt dat je iets semi-permanents als knippen eerst even overlegt. Maar goed, dat is mijn mening. Voor nu is het eraf, je plakt het er niet meer aan. Wat ik al zei, als het verder een fijne bijrijdster is zou ik even sip zijn en weer herpakken erna. Is dit het zoveelste geval dat iets vernield wordt, afspraken niet worden nageleefd of wat dan ook dan was het wel einde oefening.

Ja daar ben ik het ook wel mee eens. Maar de opmerking "het is maar haar" is ook meer voor de mensen die zeggen dat ze in huilen uit zouden barsten/ts zouden vermoorden/de stal uit schoppen en andere uitspraken die barsten van de hyperbolen. Uiteraard is het begrijpelijk dat je het erg zou vinden als zoiets gebeurt.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:56

Tigra_ schreef:
En toch is het niet waar. Haar groeit van binnenuit uit een haarfollikel dat je punten afknipt of alles af scheert heeft daar gewoon geen effect op. Haar wat altijd dun en weinig is geweest blijft zo. Ja het kan wat langzamer groeien maar groeien doet het gewoon. Als het echt bijna niet groeit komt dat vaak omdat er iets anders aan de hand is. En daar staat het knippen helemaal buiten.

Het blijft niet altijd doorgroeien anders zou het tot op de grond hangen.
Mijn ene pony krijgt lange maar dunne manen en de ander wordt nooit lang maar wel dik.
Niet elk paard krijgt lang haar.
Zeker geen lange voorpluk.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:16

MirandaMalik schreef:
Tigra_ schreef:
En toch is het niet waar. Haar groeit van binnenuit uit een haarfollikel dat je punten afknipt of alles af scheert heeft daar gewoon geen effect op. Haar wat altijd dun en weinig is geweest blijft zo. Ja het kan wat langzamer groeien maar groeien doet het gewoon. Als het echt bijna niet groeit komt dat vaak omdat er iets anders aan de hand is. En daar staat het knippen helemaal buiten.

Het blijft niet altijd doorgroeien anders zou het tot op de grond hangen.
Mijn ene pony krijgt lange maar dunne manen en de ander wordt nooit lang maar wel dik.
Niet elk paard krijgt lang haar.
Zeker geen lange voorpluk.

Natuurlijk blijft het niet oneindig groeien :') . Gaat erom dat het geen effect heeft als je wat of veel van de onderkant afknipt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:54

Ineke2 schreef:
AaronYve schreef:
Je weet het nu onderhand wel dus ik ga er niks meer over zeggen. Ik zie alleen dat je ook de voorpluk hebt geknipt := Heb je daar geen foto van?? :D :')

Staat gewoon in de openingspost :+

Waar dan? :+ :+

Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:00

Ineke2 schreef:
AaronYve schreef:
Staat gewoon in de openingspost :+

[ [url=m/JqmZes.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij mij doet hij het nog gewoon, maar de ts zal hem vanwege het commentaar verwijderd hebben.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:02

Ineke2 schreef:
Ineke2 schreef:

[ [url=m/JqmZes.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij mij doet hij het nog gewoon, maar de ts zal hem vanwege het commentaar verwijderd hebben.

Aannames, aannames..

Ik heb ook dat prullenbakje, terwijl anderen de foto dus nog wel zien.
Boeien :+

Ik moet wel beetje lachen om die foto hoor, het ziet er wel grappig uit.
Als ik de eigenaar zou zijn, zou ik eerst not amused zijn, maar er daarna wel om kunnen lachen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:03

Oh hahaha thnx voor de foto Amigo!

Ja precies Nancy, zo denk ik ook.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:05

Ik kon de foto ook niet in de OP zien. Maar nu zie ik m :')

Het resultaat lijkt op die keer dat ik dus zelf mn pony wel even kon bijknippen zodat ik niet naar de kapper hoefde :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:09

Citaat:
Aannames, aannames..

Als ik de eigenaar zou zijn, zou ik eerst not amused zijn, maar er daarna wel om kunnen lachen.

Dat gebeurt dus als ts een foto verwijderd.
Degene die in het topic gereageerd hebben vóór de foto verwijderd was, die blijven de foto zien.
Vandaar dat ik verbaasd was dat andere latere reacties hem niet konden zien.

Dieren_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:13

Ineke2 schreef:
Citaat:
Aannames, aannames..

Degene die in het topic gereageerd hebben vóór de foto verwijderd was, die blijven de foto zien.

Volgens mij gaat het erom of je de topic volgt of niet. Ik volg hem en zie de foto maar had verder nog nooit gereageerd.

Dieren_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:14

AaronYve schreef:
Oh hahaha thnx voor de foto Amigo!

Ja precies Nancy, zo denk ik ook.

:') :+

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:31

Ineke2 schreef:
Citaat:
Aannames, aannames..

Ah! Dat wist ik niet, excuus dan voor de opmerking over aannames. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:33

Ja met stipje dat je het topic volgt is het hetzelfde inderdaad Amigo love

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:49

Tigra_ schreef:

Natuurlijk blijft het niet oneindig groeien :') . Gaat erom dat het geen effect heeft als je wat of veel van de onderkant afknipt.

Het effect is dat als je veel knipt er weinig over blijft. :D
Maar het blijft groeien en het blijft niet oneindig groeien, nu snap ik niet wat je bedoeld.
Dat haar weet denk ik niet dat het geknipt is, het stopt toch een keer met groeien want het hangt niet op de grond.
Dus hoe weet het haar dat als het geknipt is, dat het weer moet groeien tot een bepaalde lengte?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:58

Hilarisch dit _O-

Tis maar haar hahaha! Groeit wel weer aan, als het nou een tinker of fries oid was geweest dan had ik mij nog kunnen voorstellen dat de eigenaar echt boos zou worden, maar dit. Ja idk hahaha, ik had mij echt kapot gelachen _O-

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:24

Even om TS een hart onder de riem te steken. :knuffel: Je bent echt niet de enige die een foutje maakt met knippen. Ik steek even hand in eigen boezem want ik vind het oprecht lastig om een goed kapsel bij mijn paard te krijgen. Bij deze ook nog even het filmpje van Britt, die kan er ook wat van :')

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:40

Dat filmpje van Britt is volgens mij alleen maar entertainment. Puur om de kijkers te laten schrikken :=

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:46

Die voorpluk :')
Maar op zich vind ik de manen op de 'voor' foto ook niet mooi, dus ach...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:20

TS, hoe is het trouwens inmiddels met de oren? Wil het plaksel er nog een beetje uit komen?