Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:05

Ohja, was Kelsey idd

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:08

De eerste foto's op Twitter van HS 1, wat een prachtige paardjes komen er weer voorbij! <3

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:10

En de eerste ruiters zijn al vertrokken uit HS2

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:12

gaaf om dit te volgen. Ben net terug uit Kyrgyzstan incl paardentrek en het ziet er enorm herkenbaar uit. Meedoen lijkt me gaaf, maar het geld een flinke hobbel zullen we maar zeggen.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:12

Selka schreef:
Sokje_6, is ze dan misschien toch een herder tegengekomen? Ik hoop het zo. Dat hele eind lopen kan niet goed voor je lijf zijn als je daarna verder moet rijden.

Linda gaat goed. Wat zou AK aan het doen zijn?

Geen idee! Er staat geen Twitter update over haar. Maar haar tracker geeft aan dat ze ineens sneller gaat en ze lag net ook niet meer zo ver achteraan.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:18

Lijkt erop dat Harriet Bond en Lucinda Kyle een afslag verkeerd hebben genomen... :o

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:23

Bij mij op de kaart worden de namen steeds niet weergegeven. Heel irritant. Moet ik m weer opnieuw laden.

Lielle, wat gaaf! Dat staat bij ons ook nog op het verlanglijstje.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:37

Esther lijkt inderdaad weinig te bewegen. Kak!!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:39

Hoop dat er niks gebeurd is :=

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:43

Sokje_6 schreef:
Ik vraag me af in hoeverre je daar als ruiter echt wat aan kan doen. Als ik zo terugkijk naar de Instagram posts van de derby zelf, zie ik vaak staan "I was on a rocket with no brakes" "he bolted for 30 km straight" etc. :=

Ja, die hartslagpenalty's vind ik jammer. Dan draait het meer om je paard uit proberen te stappen dan om de race. Ze hoeven allemaal maar één etappe toch?

Ik las net in een reactie dat Frank Winters en Robert Long beiden bij checkpoint 2 waren, maar als ik op hun persoonlijke gps klik dan heeft FW nog maar 2 km en RL 63. Hoe zit dit?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:47

Zo te zien is de laatste update van Esther al van een uur geleden? Grote kans dat ze zometeen ineens een enorme sprong vooruit maakt als ze weer contact heeft lijkt me. De tijd bij haar staat op 7:37, terwijl die bij Anne op 8:32 staat. UTC tijd op dit moment is 8:44, dus zelfs Anne haar gps heeft al een dikke 10 minuten geen contact meer gehad. Vind overigens de afstanden bij Anne en het grafiekje wel vreemd, als je ide vergelijkt met die van Esther.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:48

Oei, nu staat hij ineens wel op 8:37 bij Esther en ze is niet verder gekomen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:48

elnienjo schreef:
Sokje_6 schreef:
Ik vraag me af in hoeverre je daar als ruiter echt wat aan kan doen. Als ik zo terugkijk naar de Instagram posts van de derby zelf, zie ik vaak staan "I was on a rocket with no brakes" "he bolted for 30 km straight" etc. :=

Ja, die hartslagpenalty's vind ik jammer. Dan draait het meer om je paard uit proberen te stappen dan om de race. Ze hoeven allemaal maar één etappe toch?

Ik las net in een reactie dat Frank Winters en Robert Long beiden bij checkpoint 2 waren, maar als ik op hun persoonlijke gps klik dan heeft FW nog maar 2 km en RL 63. Hoe zit dit?

Jij hebt een heel aparte kijk op paardenwelzijn he?

Die dieren lopen 40km over bodems waar onze paarden zich kreupel op lopen. Omdat het "maar" 40 km is moet je er maar niet naar om kijken? Deze race gaat niet alleen om racen maar ook om horsemanship. Het paard heel houden is daar een groot deel van. Niet alleen snel maar ook op een goede manier.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:49

elnienjo schreef:
Sokje_6 schreef:

Is omdat er echt te hard gejakkerd wordt door sommigen, anders.

Het is jammer als het een ruiter overkomt, maar ik vind het naar de paarden volkomen terecht.

Het viel bijvoorbeeld vorig jaar ook echt wel op dat sommige ruiters geen énkele keer penalty hadden, en anderen op de grens van diskwalificatie zaten.

Die dieren mogen best ff een zware dag hebben, maar ze moeten wel heel blijven, zeg maar.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:51

Femke_Tweety, precies. Hinke was juist zo goed bezig door echt rekening te houden met de paarden vorig jaar. En ondanks dat is zij mooi omhoog geklommen en als 7e geëindigd. Top prestatie.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:51

Vind het wel belangrijk dat ze naar het welzijn van de paarden kijken.
Als ik een endurancewedstrijd rijdt, dan heeft mijn paard het waarschijnlijk ook zwaarder dan tijdens de trainingen. En dat mag, daar gaat ie niet kapot van. Maar ben altijd wel blij met de check van de dierenarts achteraf, zodat ik weet dat hij wel gezond over de finish gekomen is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:52

Was het toen niet een Nederlandse die door de herders/organisatoren ook gecomplimenteerd werd gedurende de race omdat ze de paarden altijd zo fit af leverde aan de stations?

Edit: Hinke idd!

Ik zou dat een veel mooier compliment vinden dan het winnen van de race.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:57

Ja precies. Is wel een mooi compliment dat je je paarden altijd fit kan aanbieden :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:58

Als ik de stipjes mag geloven dan gaan Linda en Margreet echt lekker, die zitten al voorbij HS2!

Mike en Esther zijn bijna bij HS2. Misschien een iets langzamer paard gehad?

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:01

Apple schreef:
Als ik de stipjes mag geloven dan gaan Linda en Margreet echt lekker, die zitten al voorbij HS2!

Mike en Esther zijn bijna bij HS2. Misschien een iets langzamer paard gehad?

Kan jij überhaupt nog wel werken, ik zou elke 5 minuten alles checken ;)

Ben het nu ook aan het volgen, ik vind het wat apart dat Esther en Anne aardig gelijk op gaan (wat ik kan zien, maar dat Esther bijna 60 kilometer heeft en anne pas 22. Weet iemand hoe dat werkt?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:01

Hoe is het nu voor jou als thuisblijver Apple? Spannend ook wel of niet?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:03

Ik heb de 'luxe' dat ik op mijn werk nu niet heel veel te doen heb en wat kan volgen tussendoor.

Lijkt me voor jou heel spannend Apple. Eigenlijk voor alle directe familie/vrienden van de deelnemers. Je bent toch afhankelijk van die stipjes en updates vanuit twitter oid

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:05

Ik kijk ook tussendoor.
Tot Hoe laat mogen ze ook alweer rijden?

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 11:08

Femke_Tweety schreef:
elnienjo schreef:

Is omdat er echt te hard gejakkerd wordt door sommigen, anders.

Het is jammer als het een ruiter overkomt, maar ik vind het naar de paarden volkomen terecht.

Het viel bijvoorbeeld vorig jaar ook echt wel op dat sommige ruiters geen énkele keer penalty hadden, en anderen op de grens van diskwalificatie zaten.

Die dieren mogen best ff een zware dag hebben, maar ze moeten wel heel blijven, zeg maar.

Vorig jaar was het heel opvallend in het verschil inderdaad. Hinke (en een paar anderen) gingen er heel bewust mee om, waar anderen echt op de snelheid richtten.

Dilan93 schreef:
Ik heb de 'luxe' dat ik op mijn werk nu niet heel veel te doen heb en wat kan volgen tussendoor.

Lijkt me voor jou heel spannend Apple. Eigenlijk voor alle directe familie/vrienden van de deelnemers. Je bent toch afhankelijk van die stipjes en updates vanuit twitter oid

Pfoe ja, voor ons is het "wat gek" als een stipje een tijd stilstaat of iets geks doet. Voor vrienden en familie lijkt me dat heel wat stressvoller!

Ik ben ook benieuwd wat Katie (KH) aan het doen is. Die gaat uit post 2 een heel andere kant op dan de anderen..
Laatst bijgewerkt door happypaardje op 07-08-19 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:10

Nou inderdaad, heb je nog nagels over Apple?

Ik vind de penalty's en de regels tbv de paarden goed, ergens moet er een grens zijn. Maar soms is het inderdaad pech en heb je het niet in de hand. Je kent het paard en zijn conditie en herstel niet en sommige zijn niet te remmen.

Aly is voorbij HS1, dus daar heeft ze haar paard kunnen wisselen.
Bij mij kloppen Anne en Margreet hun km niet met hoever hun lijn loopt, staan bij mij op 22 km, terwijl ze al veel verder zijn.
Ik denk dat Esther op 2 is en misschien meer tijd neemt voor vertrek?

Nog een kleine 3 uur, het zal een drukke nacht worden op HS3 en ik ben benieuwd hoeveel mensen er buiten gaan overnachten.