10 jaar [naam] ~ The goal isn't to live forever...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanxjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:06

Wat een prachtige woorden!! Jullie zijn en blijven voor altijd bij elkaar geen enkel iets zal jullie scheiden! Kim heeft een top leven gehad waar u goed voor heeft gezorgt een beter leven had u kim niet kunnen geven en kunnen krijgen!! Heel veel sterkte en geniet er nu nog van, nu het nog allemaal kan! Heel veel respect voor u en Kim! _/-\o_

terpentijn

Re: 10 jaar Koudbloed Kim ~ The goal isn't to live forever...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:11

Ik ben met stomheid geslagen... dit zag ik toch écht niet (zo snel) aankomen.
Had geen idee dat het zó slecht ging met Kim.
Weet ook werkelijk niet wat ik moet zeggen, behalve dat ik toch op een wondertje hoop en dat ze nog iets langer meegaat dan alleen deze zomer.
Ben totaal uit het veld geslagen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:21

Bedankt voor alle lieve reacties. :o

Hier gaat het ook erg wisselend, het ene moment voel ik een soort berusting, omdat ik weet dat we geen keuze hebben.
En het andere moment jank ik een uur lang tot ik er een migraine-aanval door krijg.
Maar ik laat het maar gewoon komen... alle beelden van alles wat we samen hebben meegemaakt.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:55

Ik wens jullie heel veel fijne tijden deze zomer, die je altijd met je mee zal dragen. Ik volg ook al een tijd en voel ontzettend met jullie mee.

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:58

Wat een mooie foto's!
Heel veel sterkte, wat moet dit moeilijk voor jullie zijn.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 14:28

Kim is een van de paarden die ik al kende voordat ik op bokt zat. Ik zag ze voorbij komen op verschillende websites, Facebook, noem maar op. Ik heb jullie altijd met veel plezier gevolgd. Ik hou van die grote joekels, en Kim is wel een van mijn favorieten. Zij is een prachtvoorbeeld van de majestueuze kracht van het trekpaard.

Zoals al gezegd houden van is ook loslaten. Ze heeft een fantastisch leven (gehad) bij jullie.
Dikke knuffel. :(:)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 15:56

Pfff lees dit echt met een brok in m'n keel. Wat vreselijk oneerlijk is dit zeg |( Heel veel sterkte voor jou en Maarten en geniet van de komende zomer :+:

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 15:59

Wat intens verdrietig dat jullie afscheid moeten gaan nemen van Kim. Op dit moment zal het verdriet en de pijn overheersen, maar weet dat deze keuze (ook al hoop ik met jullie mee op een wonder) de moeilijkste maar tegelijk beste is die je voor haar kunt maken. Je kiest namelijk onvoorwaardelijk voor haar, voor haar welzijn, ook al doet het jullie zoveel verdriet. En ook al overheerst het verdriet en de pijn (en wellicht ook "wat als") vergeet niet dat ze niet zomaar op je pad is gekomen en dat haar verhaal hier niet eindigt. Ze zal namelijk op zoveel kleine en grote manieren voortleven, want ze heeft jou (jullie) zoveel gegeven. En dit is het laatste en beste dat jullie haar op dit moment kunnen geven, want - hoe cliché ook - houden van is ook loslaten. Bij het intense geluk en de liefde die jullie bij en voor haar voelen (en ongetwijfeld wederzijds is) hoort ook het intense verdriet van afscheid nemen. Tot die dag er is: geniet. Geniet, ondanks de pijn, ondanks het verdriet. Jullie weten dat het moment van afscheid eraan komt, en jullie weten wanneer het moment daar is. En troost je met de wetenschap dat jullie haar al het mogelijke gegeven hebben en ze geen beter leven had kunnen hebben dan het leven dat jullie haar gegeven hebben. En als je er klaar voor bent kun je met trots en dankbaarheid terugkijken dat je zo'n speciaal paard, dat zoveel voor je betekent en betekend heeft, in je hart hebt mogen sluiten.

Ik wens jullie veel kracht toe en een mooie, allerlaatste zomer samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:03

Dat is absoluut waar!

En als ik bij ze ben, voel ik me ontzettend ontspannen, heel gek.
In de wei tussen de paarden ben ik niet verdrietig, niet boos, gewoon 'gelukkig'.
Maar het besef is er wel en ik merk ook dat Kim wat meer contact zoekt, waar ze voorheen juist afstand nam als ze voelde dat er iets was.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:14

Kim (en je hele kudde inmiddels, denk ik) is je ankerpunt, je rots, je rustpunt. Het is misschien ook een stuk berusting. Je hoeft niet boos of verdrietig te zijn als je bij ze bent: je bent dan gewoon; je leeft dan, net als zij, intens in het moment en dan is er geen ruimte om verdrietig te zijn en naar een toekomst zonder haar te kijken. Ik zeg zelf weleens: er is geen betere therapie dan mijn paard, want daar kan geen fysio en geen psych tegenop. Zelfs als ze een bron van zorgen is omdat het niet goed met haar gaat is ze op het moment dat je bij haar bent toch je rustpunt en geniet je tóch. En ze voelt je feilloos aan, daar ben ik van overtuigd. Paarden weten zó goed wat je nodig hebt. Jij hebt haar nu nodig. En wellicht dat ze die afstand eerder nam om je sterk genoeg te maken voor de dag die ooit komen zou dat je zonder haar, je rots, verder zou moeten. Die kracht heb je, en dus kunnen jullie, zolang het jullie nog gegund is, nu gewoon samen zijn.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:29

Kimmie ;(
Geniet samen van nog een geweldige zomer, en heel veel sterkte Tineke, Maarten maar ook zeker Marijke. :(:)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:38

Wat ontzettend verdrietig..! Heel veel sterkte!

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:39

Ach wat verschrikkelijk.. Zelfs mijn moeder is er gek op als ik filmpjes of fotos van kim en de anderen liet zien.
Heel heel veel sterkte en respect voor de keuze, ze verdient geen pijn en een naar bestaan. Jij maakt de goede keuze vooe haar! <3

Geniet nog heel veel van elkaar en geniet van lieve Beer, zo heb je jaar toch bij je.. Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:53

Bedankt. :o

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:40

Prachtig geschreven! Je voelt de emoties tot aan de andere kant van het scherm. Wat moet dit moeilijk voor je zijn... Zo'n toppaard! Ik wil je heel veel sterkte wensen maar je hebt je best gedaan, en het enige wat je nu nog kan doen, is haar laten gaan als ze te veel pijn krijgt. Ze zal over je waken vanaf daarboven en ze zal eeuwig kunnen genieten van de uitgestrekte groene weides. Nogmaals veel sterkte!!! :(:)

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:30

Lieve Kimmes <3

Tranen in m'n ogen Tineke, mijn god wat moet het zeer doen. Jullie verdienen dit écht niet. Erg veel respect voor jullie. Heel veel sterkte lieve Tineke en Maarten!
Y;(

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:33

Geniet nog van de tijd die jullie hebben. Jou kennende maak je zeker de juiste beslissing, hoe zwaar die ook is. Heel veel sterkte Tineke en Maarten!

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:53

Heel erg veel sterkte!
Ze krijg vast nog een super mooie laatste zomer bij jullie!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:58

Wat ontzettend erg :( Ik heb jullie gevolgd, altijd! Meer toen Kim drachtig was (samen met mijn merrie).
Heel heel veel sterkte, jullie hebben 10 prachtige jaren van elkaar kunnen genieten, ik wenste dat er nog veel meer bij konden komen, maar als de pijn te erg is, is het beter om afscheid te nemen. Ik weet hoeveel verdriet dit doet en hoe erg je hart zal bloeden, maar deze moedige keuze is de enige juiste...

Heel heel heel veel sterkte, jouw topic gooit me met een ruk terug in mijn donkere verdriet om Bou,.. maar ik wil je nog meegeven: dat donkere verdriet maakt stilletjes plaats voor schitterende herinneringen... Al gaat dat niet zomaar... Dikke knuffel, omring jullie goed en praat over jullie verdriet!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:44

Wat een prachtig topic tineke!
Ontzettend veel sterkte deze periode, en ik weet zeker dat het jullie lukt om dit de mooiste zomer van kim te laten worden!! Y;(

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:45

Onwijs veel sterkte! Ik heb jullie altijd stil gevolgd, Maar wat een band hebben jullie met jullie paarden!

Zorg nog voor een hele hoop mooie herinneringen de komende zomer! Kim is een speciaal paard!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:15

Deze had ik voor Tineke gemaakt.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:17

Superlief. <3

Nogmaals enorm bedankt voor alle lieve reacties.
Ik zal hier op Bokt gewoon positief en 'vrolijk' blijven. :o

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:43

Positief en "vrolijk" blijven voor ons hoeft niet hoor. Doe maar gewoon. Veel van ons weten hoe het voelt en is.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:49

Wat erg dat de CPL al zo door zet :( Heel veel sterkte komende tijd en geniet van Kim <3