Harley eerste keer bitloos *trots*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Harley eerste keer bitloos *trots*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:48

Vicky
Zulke aanbiedingen van lieve Bokkers heeft ze al meer gehad.
Maar ze blijft liever slecht staan en klagen.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:50

Echt jammer voor Harley.Ik weet niet wat het is maar ik vind het zo'n leuk dier.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:54

Ts en je zadel?? Want terwijl jij alle opties die je geboden wordt qua weidegang niet eens overweegt rij je vrolijk de rug van je paard naar de mallemoeren....

Voorstel ;) (deze meen ik serieus) als jij een zadelpasser laat komen (ik kies welke!) Dan betaal IK het consult als je zadel past (wat jij beweerd)! Als het niet past. Betaal jij het consult én fix je je zadel.

Als je er echt zo van overtuigd bent dat het past kun je dit aanbod aannemen

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 11:56

Zijn er geen bokkers in Belgisch Limburg met een idee? Buiten Limburg is geen optie namelijk. Heel misschien wel de grens met Vlaams Brabant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:56

Storm2009 schreef:
Ts en je zadel?? Want terwijl jij alle opties die je geboden wordt qua weidegang niet eens overweegt rij je vrolijk de rug van je paard naar de mallemoeren....

Voorstel ;) (deze meen ik serieus) als jij een zadelpasser laat komen (ik kies welke!) Dan betaal IK het consult als je zadel past (wat jij beweerd)! Als het niet past. Betaal jij het consult én fix je je zadel.

Als je er echt zo van overtuigd bent dat het past kun je dit aanbod aannemen

Zo wauw, dat zou ik toch wel aannemen TS!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 11:58

Ik heb een zadelmaker op 3km van mijn thuis die ik sowieso wou laten komen omdat zij in tekna handeld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:02

Vandaag heb ik harley om 10u uit de stal gehaald. Heel even weer een blokkade in zijn been maar met een pasje achteruit zetten meteen weer opgelost.
Staat nu lekker op de wei tot ik hem vanavond zelf binnen zet.
Smid is ook geweest om zijn voetje binnendoor te bekappen, hopelijk helpt het :=

In ieder geval ben ik wel aan het denken om Harley voorlopig terug bij mijn kennissen te zetten en hem ook minstens 3 maanden rust te geven wat rijden betreft. Wel wandelen aan de hand en balkjes draven in vrijheid voor zijn achterhand te sterken.

Dit heb je in juli geschreven. Wat is er gebeurd dat je van gedachten bent veranderd?
Je zou eigenlijk begeleiding moeten krijgen bij je paardje

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:05

Je wilt hem niet in een kudde zetten omdat je bang bent voor bijtwondjes?!
Zeg nou zelf, wat is erger; een bijtwond of en kapot gereden rug?
Stop alsjeblieft met rijden op deze pony. Zet hem op een wei met meerdere soortgenoten, en kijkt als de lente begint of hij al wat is uitgezwaard.
Waarom rijd je eigenlijk op Harley? Omdat JIJ dat leuk vind?
Waarom verhuis je Harley niet naar een andere stal? Omdat JIJ dat niet wil? Omdat JIJ bang bent dat je pony het daar slecht heeft?
Denk je ook nog om je pony, of dat niet?
Een zeer slecht passend zadel maakt je pony kapot.. Voor de rest van z'n leven..
Lieve ts, begrijp me niet verkeerd. Ik bedoel dit niet gemeen maar dit is echt niet leuk voor je pony.
Je hebt wel geluk met zo'n braaf dier!

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:06

Art_Ificious schreef:
Zijn er geen bokkers in Belgisch Limburg met een idee? Buiten Limburg is geen optie namelijk. Heel misschien wel de grens met Vlaams Brabant.

Ja! Verkopen! Ik wil m wel... Voordat ie naar de knoppen is geholpen...

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:06

Art_Ificious schreef:
Ik heb een zadelmaker op 3km van mijn thuis die ik sowieso wou laten komen omdat zij in tekna handeld.

Maar je zadel past toch perfect???

Fijn dat je iemand laat komen. Mijn aanbod geld niet voor iemand die jij kiest.

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:16

Art_Ificious schreef:

In Lommel zit een opfok/pensionstal. Is dat misschien iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:18

Wat heb ik een medelijden met dit dier. Bereden door een (op het moment) veel te lange eigenaresse met een enorme plaat voor haar hoofd die maar lekker doet wat ze zelf wil, overal een weerwoord op heeft en totaal niet voor het welzijn van haar paard kiest maar alleen voor haar eigen plezier. Ik kan hier zo ontzettend niet tegen. Om van te kotsen.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:20

Ik wou eigenlijk niet reageren maar ik lees dan je in belgisch limburg woont dus ik wil je eventueel helpen.....
Waar mijn paard staat is nog een stal vrij, ik woon in Belgisch limburg. Paard staat in Ellikom.
Paarden komen elke dag buiten, snachts op sta l( tenzij het echt goor weer is dan blijven ze binnen maar krijgen dan voldoende hooi). Op de weide hebben ze ook nog een schuilstal dus kunnen altijd beschut staan. Krijgen 2x per dag hooi en 2x per dag voer. Ik heb een kleine binnenbak en sta 500m van het bos. Prijs incl alles is 150 euro (zelfs met bekappen want de staleigenaar is ook smid).

Er staan maar 4 stallen voor pensionpaarden dus is een kleinschalige kudde, en bovendien zijn de 3 paarden die er staan ( incl die van mij) geen vechtersbazen maar gewoon normale sociale dieren.

Als ik jou was zou ik serieus hierover nadenken zodat jouw pony tenminste fatsoenlijk komt te staan en verzorgt word. Bovendien wil ik je ook gerust helpen als je bij mij staat, heb inmiddels wel enige ervaring in het inrijden van jonge paarden.

Als je meer info wilt kan je me een pb sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:21

nieky1993 schreef:
Ik wou eigenlijk niet reageren maar ik lees dan je in belgisch limburg woont dus ik wil je eventueel helpen.....
Waar mijn paard staat is nog een stal vrij, ik woon in Belgisch limburg. Paard staat in Ellikom.
Paarden komen elke dag buiten, snachts op sta l( tenzij het echt goor weer is dan blijven ze binnen maar krijgen dan voldoende hooi). Op de weide hebben ze ook nog een schuilstal dus kunnen altijd beschut staan. Krijgen 2x per dag hooi en 2x per dag voer. Ik heb een kleine binnenbak en sta 500m van het bos. Prijs incl alles is 150 euro (zelfs met bekappen want de staleigenaar is ook smid).

Er staan maar 4 stallen voor pensionpaarden dus is een kleinschalige kudde, en bovendien zijn de 3 paarden die er staan ( incl die van mij) geen vechtersbazen maar gewoon normale sociale dieren.

Als ik jou was zou ik serieus hierover nadenken zodat jouw pony tenminste fatsoenlijk komt te staan en verzorgt word. Bovendien wil ik je ook gerust helpen als je bij mij staat, heb inmiddels wel enige ervaring in het inrijden van jonge paarden.

Perfect!!!!! Weer een fijn aanbod en nog in de buurt ook....

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:24

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:24

Gaat ze toch niet op in want dan kan ze haar eigen gang niet gaan
Dan letten er mensen op haar die haar wel eens op haar fouten kunnen wijzen. Zoveel mensen die een mooi en.lief aanbod doen en bij allen wil ze het niet aan.... Arme pony

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:25

Picasso schreef:
nieky1993 schreef:

Perfect!!!!! Weer een fijn aanbod en nog in de buurt ook....

Maar daar geven ze beschimmeld hooi := :+

Nee serieus, ga er op z'n minst eens een kijkje nemen
Laatst bijgewerkt door Oliiviia op 01-09-16 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:26

Ik vind die stallingen echt spotgoedkoop := Zou er zeker eens naar kijken hoor!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:34

Absoluut!
Neem de hulp nu eens aan!

Waar je nu staat is ook niks...
Paardje staat alleen, krijgt ook geen goed eten, jij krijgt geen goede begeleiding, kan er geen enkel positief punt vinden -O-

De geboden opties klinken goed en vallen zeer ruim binnen je budget!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:35

Art_Ificious schreef:
Nou die stal in Rillaar was perfect, WAS.
Paarden konden er paard zijn, overdag op de wei snachts op stal en kregen dan eten.
Hier ben ik tevens twee maal gaan kijken in een natte periode voor hij erheen ging.
Enkele weides stonden dan erg nat en glibberig maar bon er was ruimte zat en hij stond nooit alleen.
Sinds hij er stond ging ik dagelijks. Toen ik terug naar mijn huidige vriend ging kon ik maar 2x per week gaan en toen begon het op te vallen dat hij al zeker drie nachten niet binnen geweest was want zijn voer wat ik gegeven had lag onaangeroerd in zijn bak. En toen ik het weekend erop ook beschimmeld hooi in zijn stal zag en de hele stalgebouw ook muf/zuur rook door de baal die er lag heeft een stalgenoot naar de stalbaas gebeld maar die vond dat hooi niet erg. Je kon amper 5 minuten in de stalblok blijven, zo stonk het.
Twee dagen later had hij zelfs zuur hooi op de wei.
En hij stond dan nog eens op de natste wei dus wou hij eten moest het wel van het hooi zijn. Met hoesten als gevolg.

TS, woon je in de buurt van Rillaar dan? :)

Omdat je zegt Belgisch Limburg maar Rillaar is Vlaams-Brabant. Gewoon ter oriëntatie, ik woon daar vlakbij en kan je dan misschien nog wat tips voor stalling geven...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:36

Marijke, wat ene onzin die jij hier allemaal zit t verkondigen. ik woon op enkele kilometers van je, ik heb je al vaker stallen doorgestuurd in deze omgeving. her zijn zat stallen als je maar moeite doet te zoeken. Ik ben lang vriendelijk tegen je gebleven, maar komop seg. zeggen dat hier geen stallen zijn en zo dat beestje pijnigen door met dat slecht passend zadel te blijven rijden. Laat arme Harley toch nog ene jaar of et zijn bouw zelfs 2 rustig in ene kudde of met maatjes staan en laat het beestje gerust...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:36

Super lieve Bokkers! En keer op keer een fijn aanbod! Doe er iets mee: voor Harley en voor jezelf!!!

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:38

Mijn pony staat zijn hele leven al 24/7 buiten. Toen ik hem eerst als verzorgpaard had stond hij in een eigen weiland, met aan weerskanten paarden (toen was hij 7). Toen ik hem kocht ging ik naar een andere stal, hier kwam hij terecht in een kudde van 10 paarden. Hier was hij het sukkeltje van de groep, maar hoorde er na een tijdje wel bij. Toen er een nieuwe pony bij kwam die hem ging pesten, echt letterlijk het hele weiland door achtervolgen, werd hij echt doodsbang. Hij durfde niet meer samen met de andere paarden te eten als die pony er stond, en zodra hij die pony in de gaten kreeg stoof hij in volle galop weg. Dan hield ik soms echt wel mijn hart vast als hij in volle galop op de omheining af rent, of als hij door de opening van de schuilstal naar de wei stoof.

Wat ik er aan gedaan heb? Eigenlijk niets, dit hoort hij gewoon te leren in de kudde. Dit heeft wel enkele maanden geduurd. Toen er nieuwe paarden in de kudde kwamen die laag in de rangorde stonden is heg gedrag van de groep weer veranderd. Nu zijn mijn pony en de pony die hem door het weiland joeg beste maatjes. Mijn pony zit nu goed in z'n vel. Goed op gewicht en bespiering en een stabiele kudde wat zorgt voor rust in het koppie. Het meest van de tijd is het een fijne rustige kudde en af en toe stoeien ze. Dit kan er wel eens voor zorgen dat ze een schram of een bult oplopen, maar ik maak mij hier dan ook nooit zorgen over. Na een tijdje zie je er niets meer van. Als ik moet gaan tellen hoe vaak mijn pony wel niet een schaaf plek heeft gehad, ben ik wel even bezig. Het hoort er nou eenmaal bij. Ik ga rustig 2 weken op vakantie, want ik weet dat mijn pony er goed bij staat.

Afbeelding

Links, de pony die mijn pony de angst aan joeg. Een schattig c-pony en rechts mijn pony. Samen lekker aan het stoeien in de wei, waar ze lekker paard kunnen zijn.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:41

Ghostattack schreef:
Storm2009 schreef:
Heb je wel het hele topic gelezen Lonneke? Ik blijf normaal heel lief en aardig ;) maar in dit geval...is het een struisvogel met een bord voor zijn kop...pardon hoofd

Niet alleen het hele topic, maar TS heeft wel meer van dit soort topics op haar naam staan. Niet om nou expres dingen uit het verleden erbij te halen, maar ik denk dat er wel meer bokkers zijn die haar topics hebben gevolgd? :)

Wat ik wél positief vind aan TS, is dat ze met Harley naar de kliniek is geweest voor de patella fixatie. Ik geloof dus best wel dat ze ergens diep van binnen goed wil en kan zijn voor de pony.

Sorry, heb echt mijn best gedaan om verder te lezen dan dit, maar ehm.. Lijkt mij niet meer dan logisch dat je je paard laat onderzoeken als er iets langdurig aan de hand is. Moet die pony nu blij zijn dat zijn baasje zo vriendelijk is geweest om hem te laten onderzoeken? Ik vind het BIZAR hoe TS met haar pony omgaat en als ik me zo zou gedragen tegenover mijn paard, zou ik GIGANTISCH op mijn flikker krijgen. Niet luisteren naar advies? Prima, pony mag bij iemand gaan wonen waar hij wél fatsoenlijk behandeld wordt. Want laten we even heel, héél eerlijk zijn; dit is gewoon dierenmishandeling. Hoe goed TS het ook bedoelt, ze mishandelt haar paard, heel simpel..
En niet alle dierenbeulen bedoelen het verkeerd, maar ondertussen blijft het wel doorgaan ;)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:52

Ik weet ook een fijne kleinschalige stalling in Borgloon. De eigenares is ook instructrice (grondwerk en paardvriendelijk rijden), ze heeft zelf ook lespaarden waar je op kunt rijden. Paarden komen in de winter van 's ochtends tot 's avonds buiten, en in de zomer kunnen ze 24/7 buiten, allemaal in klein kuddeverband, er wordt goed gekeken welke paarden bij elkaar passen. Ze heeft ook een eigen winkeltje met bitloze optomingen en boomloze zadels, dus dan kun je wanneer Harley er klaar voor is ook daarbij hulp krijgen.
Er is een buitenpiste en het is rustig gelegen met uitrijmogelijkheden. Stuur maar een PB als je de naam wilt.

Verder heeft een goede vriendin van me een fokkerij en trainstal met ook enkele plaatsen voor pensionpaarden. Zij adverteert daar niet mee, het gaat allemaal via-via. Die stal ligt in Tongeren, en ook zij is instructrice en heeft twee lespaarden ter beschikking, ze rijdt zelf op hoog niveau. Kleine en grote buitenbak beschikbaar. Ik weet alleen niet of ze momenteel pensionklanten aanneemt, maar dat kan ik even voor je navragen als je interesse hebt.