Misschien heb je er wat aan.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Cer schreef:https://youtu.be/hokqRs9GbrI
Deze uit een ander topic gepikt, vond t zelf erg interessant (en ga er direct mee aan het werk)
Vraagje: war vinden de mensen die tegen een brede hoge handzetting zijn van de stukjes die in dit filmpje voorbij komen?
oji schreef:TS nog even iets heel anders. Je schreef dat je vooral veel doorzit omdat je zelf last hebt van artrose en daardoor doorzitten voor jou makkelijker is als lichtrijden. Ik herken dit verschijnsel, heb problemen met onderrug en heup en zit nog volop in de revalidatie. Ook ik merk hierin dat voor mij doorzitten makkelijker is als lichtrijden op het moment, maar ik vind zelf dat mijn doorzitten op dit moment niet voldoende goed is voor mijn paard. Ik zit mijn paard in de weg met doorzitten, dus hoe vervelend ook, als ik draaf rijdt ik vnl licht. Wat mij in ieder geval wel heel erg helpt is om in mijn training veel galopwerk mee te pakken. Ik de galop zit ik ook makkelijker, van de galop wordt zowel mijn paards als mijn lijf een stuk losser en de galop is prima om de draf ook te verbeteren. Na de galop is de draf vaak ruimer en losser. Als ik dan merk dat ik dan weer last krijg met lichtrijden, pak ik weer een paar voltes in galop en weer terug. Prima training voor paard en prima training voor mij![]()
Misschien heb je er wat aan.
oji schreef:Als ik wat verder ben in mijn revalidatie wil ik zeker ook zoiets gaan doen. Misschien of topic, maar iemand ervaringen met flexchair vs Otto?? Of is beide aan te raden?
Babootje schreef:Murosch schreef:Het filmpje van Babootje. Ik begrijp wel wat je wilt zeggen ermee, dit is the other way around zoals ik het eerder met vorige paarden ook heb gedaan, dus ik ken het wel, maar ik ben nu bewust op deze manier bezig omdat ik denk dat het voor ons goed is op de lange duur, dus ik zie dit nu niet als voorbeeld.
Als ik jouw eerdere filmpjes bekijk dan zie ik idd een aan de teugel getrokken paard en een weggedrukte rug.
In jouw filmpje (nieuwe methode) zie ik nog steeds geen ruggebruik. Als je een methode niet goed toepast maakt dat niet dat de methode verkeerd is
oji schreef:Bedankt voor jullie info over de flexchair en Otto. Mij lijkt Otto ook het meest de juiste situatie benaderen. Heb wel eens op een zadelkruk gezeten (zelfde model als de flexchair maar dan niet flex aan de onderkant) maar vond dat idd ook niet echt de rij zit benaderen.
Nog 1 vraagje over de Otto en dan zal ik het topic van TS niet verder vervuilen met mijn vragen. Kan je op de Otto je eigen zadel leggen? Ik zie oa plaatjes met een zadel met enorme wrongen en een gedwongen zit. Zelf heb ik een KN symphony, dus dat zou nogal een verschil zijn tov mijn eigen zadel (naast dat ik niet zo goed op een zadel met gedwongen zit kan zitten)
Babootje schreef:Murosch schreef:Het filmpje van Babootje. Ik begrijp wel wat je wilt zeggen ermee, dit is the other way around zoals ik het eerder met vorige paarden ook heb gedaan, dus ik ken het wel, maar ik ben nu bewust op deze manier bezig omdat ik denk dat het voor ons goed is op de lange duur, dus ik zie dit nu niet als voorbeeld.
Als ik jouw eerdere filmpjes bekijk dan zie ik idd een aan de teugel getrokken paard en een weggedrukte rug.
In jouw filmpje (nieuwe methode) zie ik nog steeds geen ruggebruik. Als je een methode niet goed toepast maakt dat niet dat de methode verkeerd is
Murosch schreef:Ik wou nog even hierop terugkomen, want de filmpjes die jij aanhaalt zijn niet van de tijd waar ik op doelde in mijn reactie. Ik sprak over een tijd die daarvoor lag, toen ik zelf ook nog op een ander niveau reed met andere paarden. Toen had ik ook nog geen bokt. Ik heb een stop van enkele jaren gehad en daarna ben ik met Wainonia begonnen en na de stop was het niet meer als voorheen. Dus de Wainonia filmpjes zijn geen voorbeeld van wat ik vroeger deed nee. Volgens mij heb ik niet eens filmpjes uit die tijd, toen was het allemaal nog niet zo digitaal.